Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 31 juli 2014, 23:10 uur
Utrecht kan inderdaad wel gaan verrassen.
En Vitesse is een verhaal apart ja. Zou me niets verbazen als die club binnen een paar jaar niet meer bestaat. Hoop dat ADO een beter lot beschoren is.
edit: zie Transferoverzicht | NUsport - Altijd Sport Bert
Als je dat zo op een rijtje ziet dan lijkt PSV het nog veel slechter te doen dan Feyenoord. Matavz, Park, Rekik en Ruiz weg en alleen De Jong terug...
En Vitesse is een verhaal apart ja. Zou me niets verbazen als die club binnen een paar jaar niet meer bestaat. Hoop dat ADO een beter lot beschoren is.
Als je dat zo op een rijtje ziet dan lijkt PSV het nog veel slechter te doen dan Feyenoord. Matavz, Park, Rekik en Ruiz weg en alleen De Jong terug...
0
geplaatst: 31 juli 2014, 23:19 uur
Bedankt!
Ben niet echt onder de indruk hoor van dat rijtje namen bij Utrecht. Leeuwin is de enige. Barazite misschien ook wel maar die speelt al jaren nauwelijks.
0
geplaatst: 31 juli 2014, 23:22 uur
Kum, Nilsson, Kali vind ik toch niet verkeerd. Barazite weet ik ook niet echt wat ik ervan moet vinden, maar dat ie bij Monaco niet speelde is niet zo vreemd..
0
geplaatst: 31 juli 2014, 23:27 uur
herman schreef:
De verwachting is dat Rekik vanaf maandag weer van PSV is.
0
geplaatst: 31 juli 2014, 23:34 uur
herman schreef:
Kum, Nilsson, Kali vind ik toch niet verkeerd. Barazite weet ik ook niet echt wat ik ervan moet vinden, maar dat ie bij Monaco niet speelde is niet zo vreemd..
Nilsson? Die deed het enorm slecht bij Utrecht.
En Kum mocht vertrekken bij Heerenveen, kreeg geen contractverlening, zo goed is die niet.
Kali weet ik niet echt, gedegradeed met Roda en speelde al eerder bij Utrecht, scoort in ieder geval zelden.
0
geplaatst: 31 juli 2014, 23:37 uur
herman schreef:
Als je naar de selecties kijkt heeft Feyenoord nog steeds een van de betere selecties van NL. Alleen die van PSV en Ajax zijn echt beter. Twente en Vitesse zijn er niet sterker op geworden. Zou niet weten waarom Feyenoord niet tenminste in de top 5 zou eindigen.
Als je naar de selecties kijkt heeft Feyenoord nog steeds een van de betere selecties van NL. Alleen die van PSV en Ajax zijn echt beter. Twente en Vitesse zijn er niet sterker op geworden. Zou niet weten waarom Feyenoord niet tenminste in de top 5 zou eindigen.
Te jong op het middenveld en voorin. Tot nu toe dan. Clasie is natuurlijk wel redelijk ervaren met aardig wat wedstrijden in de benen voor Feyenoord en zijn tijd bij Oranje.
Eigenlijk moet er een spits komen van rond de 25 jaar met een beetje leiderscapaciteiten.
Heeft PSV nou echt zo´n goede selectie? En Ajax? Voorlopig wel beter dan Feyenoord natuurlijk. Maar goed, laten we gaan vergelijken op 1 september.
0
geplaatst: 31 juli 2014, 23:40 uur
herman schreef:
Niet echt. De Vrij staat er trouwens nog niet bij, maar Feyenoord heeft 4 bepalende spelers verloren. Drie Oranje-kandidaten + de captain. PSV heeft alvast een spits binnen. Matavz speelde niet eens.
Wel is het voor hun te hopen dat Depay blijft.
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 00:21 uur
PSV is zijn captain ook al even kwijt, door een blessure weliswaar.
Kali is een verdedigende middenvelder btw. Deed het heel goed bij Utrecht, onbegrijpelijk dat hij naar Roda ging.
Kali is een verdedigende middenvelder btw. Deed het heel goed bij Utrecht, onbegrijpelijk dat hij naar Roda ging.
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 00:26 uur
Nicolage Rico schreef:
Te jong op het middenveld en voorin. Tot nu toe dan. Clasie is natuurlijk wel redelijk ervaren met aardig wat wedstrijden in de benen voor Feyenoord en zijn tijd bij Oranje.
Te jong op het middenveld? Immers, Clasie en Vilhena zijn 28, 23 en 19. Lijkt me een perfecte mix. Hoop wel dat Clasie blijft, maar die zal in Brazilië ook wel gemerkt hebben hoe het ook kan qua niveau (en dat hij daar een heel eind in mee kan).
Beoogde middenveld (Serero, Blind, Klaassen) van Ajax is 24, 21 en 24 en dus nog iets jonger gemiddeld. Middenveld van PSV (Maher, Hiljemark, Wijnaldum) is zelfs nog jonger (21, 22 en 23) als Schaars geblesseerd blijft.
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 08:23 uur
Nicolage Rico schreef:
Eigenlijk moet er een spits komen van rond de 25 jaar met een beetje leiderscapaciteiten.
http://www.insidespanishfootball.com/wp-content/uploads/2013/07/john-guidetti-300x168.jpg
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 08:24 uur
Pover PSV gisteren, maar een gretige Luuk de Jong.. dat doet me goed!
Na t weekend nieuws over Rekik, en hopelijk Defour er bij, dan krijgt t elftal weer wat smoel. Maar er mag nog een verdediger bij vind ik!
Na t weekend nieuws over Rekik, en hopelijk Defour er bij, dan krijgt t elftal weer wat smoel. Maar er mag nog een verdediger bij vind ik!
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 10:12 uur
En die fit is. En die de afgelopen 2 jaar meer dan 5 wedstrijden heeft gespeeld.

0
geplaatst: 1 augustus 2014, 10:15 uur
herman schreef:
Te jong op het middenveld? Immers, Clasie en Vilhena zijn 28, 23 en 19. Lijkt me een perfecte mix. Hoop wel dat Clasie blijft, maar die zal in Brazilië ook wel gemerkt hebben hoe het ook kan qua niveau (en dat hij daar een heel eind in mee kan).
Beoogde middenveld (Serero, Blind, Klaassen) van Ajax is 24, 21 en 24 en dus nog iets jonger gemiddeld. Middenveld van PSV (Maher, Hiljemark, Wijnaldum) is zelfs nog jonger (21, 22 en 23) als Schaars geblesseerd blijft.
(quote)
Je negeert de aanvallers voor het gemak.

Immers was ik ff vergeten, maar ik hoop vurig dat iemand anders zijn positie overneemt.
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 10:16 uur
Nicolage Rico schreef:
(quote)
En die fit is. En die de afgelopen 2 jaar meer dan 5 wedstrijden heeft gespeeld.
Op dit plaatje ziet hij er strak uit, nu past hij helaas net niet meer op het plaatje

0
geplaatst: 1 augustus 2014, 10:30 uur

Misschien kan ie ook goed keepen? Zijn we meteen van Mulder af.
0
Martial
geplaatst: 1 augustus 2014, 10:47 uur
Nicolage Rico schreef:
Immers was ik ff vergeten, maar ik hoop vurig dat iemand anders zijn positie overneemt.
Ja Karsdorp dus, bij Ajax had deze jongen gewoon in de basis gestaan ipv die "technisch" begaafde Immers die altijd zo hard werkt
is ook het enige wat die kan trouwens.En Van Geel z'n eigen straatje maar schoonvegen nu in de diverse dagbladen deze gladjakker van het ergste soort die beter de politiek in had kunnen gaan met dat mooie gelul van hem.
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 10:50 uur
De vermaarde keeper Cech baalt er van dat hij op de bank moet zitten in Engeland. Misschien kan hij wel worden gehuurd. 32 is de minimumleeftijd bij Feyenoord heb ik sinds kort begrepen dus dat komt dan mooi uit.
Ik zou wel eens willen weten hoe Guidetti er echt aan toe is want er zijn vele bakerpraatjes, maar zelfs als hij 200 kilo zou wegen is hij al een verbetering ten opzichte van Te Vrede, die overigens ook maar 15 wedstrijden heeft gespeeld de afgelopen 2 seizoenen.
Volgens de Wiki weegt Guidetti slechts 79 kilo en dat is toch een adequate encyclopedie
Dat jaarloon dat hij van mij mag verdienen weegt niet op tegen het zelfvertrouwen dat wordt getankt met zijn terugkeer. Vooropgesteld fit etc.
Ik zou wel eens willen weten hoe Guidetti er echt aan toe is want er zijn vele bakerpraatjes, maar zelfs als hij 200 kilo zou wegen is hij al een verbetering ten opzichte van Te Vrede, die overigens ook maar 15 wedstrijden heeft gespeeld de afgelopen 2 seizoenen.
Volgens de Wiki weegt Guidetti slechts 79 kilo en dat is toch een adequate encyclopedie

Dat jaarloon dat hij van mij mag verdienen weegt niet op tegen het zelfvertrouwen dat wordt getankt met zijn terugkeer. Vooropgesteld fit etc.
0
Martial
geplaatst: 1 augustus 2014, 10:52 uur
herman schreef:
Kali zit inmiddels weer bij Utrecht.
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 11:16 uur
Lees nog even terug.
Het ging over dat Utrecht goed had ingekocht.
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 11:17 uur
Martial schreef:
Ja Karsdorp dus, bij Ajax had deze jongen gewoon in de basis gestaan ipv die "technisch" begaafde Immers die altijd zo hard werkt
is ook het enige wat die kan trouwens.
is ook het enige wat die kan trouwens.Hij heeft nog wel een kwaliteit: de diepte zoeken en daardoor heel vaak in scoringspositie te komen (vooral 2 jaar geleden - toen hij er serieus 30 had moeten scoren). Dat hij ze dan vervolgens mist... tja.
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 11:27 uur
Tja, dat zegt me niet zo heel veel. Immers was één van de weinige zwakkere spelers in het vorige basiselftal van Feyenoord. Samen met Schaken en Mulder en in mindere mate Mathijsen (deed het vorig jaar vrij goed).
Hij haalde continu de snelheid uit zowat iedere aanval, omdat zijn balbehandeling veel te traag is. Tegen clubs als ADO kon hij nog best uitblinken, maar als het tempo hoger lag, liet hij het als eerste afweten.
Verder zou je denken dat hij voor een middenvelder veel scoort - het zijn normaal gesproken prima cijfers - maar als je ziet hoeveel hij er gemist heeft.
Immers heeft vooral dergelijke cijfers doordat hij in een vrij goed team voetbalde.
Hij haalde continu de snelheid uit zowat iedere aanval, omdat zijn balbehandeling veel te traag is. Tegen clubs als ADO kon hij nog best uitblinken, maar als het tempo hoger lag, liet hij het als eerste afweten.
Verder zou je denken dat hij voor een middenvelder veel scoort - het zijn normaal gesproken prima cijfers - maar als je ziet hoeveel hij er gemist heeft.
Immers heeft vooral dergelijke cijfers doordat hij in een vrij goed team voetbalde.
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 11:31 uur
Ik snap niet helemaal dat Van Geel nu opeens alle schuld krijgt, hij heeft ook heel veel gedaan voor Feyenoord (bv. het pokerspel op hoog niveau met Fer en Wijnaldum wat Feyenoord heel veel geld heeft gebracht.)
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 11:34 uur
musician schreef:
De vermaarde keeper Cech baalt er van dat hij op de bank moet zitten in Engeland. Misschien kan hij wel worden gehuurd. 32 is de minimumleeftijd bij Feyenoord heb ik sinds kort begrepen dus dat komt dan mooi uit.
De gemiddlede leeftijd van de selectie van Feyenoord is 24 jaar, een van de jongste in de eredivisie. Kan je ook nog wel iets positiefs verzinnen?De vermaarde keeper Cech baalt er van dat hij op de bank moet zitten in Engeland. Misschien kan hij wel worden gehuurd. 32 is de minimumleeftijd bij Feyenoord heb ik sinds kort begrepen dus dat komt dan mooi uit.
Dat jaarloon dat hij van mij mag verdienen weegt niet op tegen het zelfvertrouwen dat wordt getankt met zijn terugkeer
Bij wie, bij jou of bij de rest van de selectie? Want er zijn er nog maar heel weinig die met hem op het veld hebben gestaan.
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 11:36 uur
Vilhena op 10 had waarschijnlijk nog betere cijfers gehad vorig seizoen. Om maar te zeggen: heel veel andere nummer 10's hadden vorig seizoen veel gescoord bij Feyenoord, dat kan niet anders.
Voetballend gezien heb je een beperking als je met Immers speelt.
Voetballend gezien heb je een beperking als je met Immers speelt.
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 11:38 uur
vigil tav Van Geel: dat snap ik ook niet zo goed. Bovendien is het tav een aantal clubs nog afwachten wat ze van de huidige selectie hebben overgehouden op 1/9. Hoe vaak werd er niet vlak voor het sluiten van de markt toch nog een centrale speler verkocht?
En wees gewoon eerlijk - het spel begint niet in NL (ook al zijn we derde geworden) - het begint in D, UK, E of I wanneer daar een dure topper wordt aangetrokken en er minder ruimte is voor het 'tweede garnituur' - de eredivisie is een soortement van opleidings- dan wel bijkom/uitrustcompetitie voor de seniore dan wel semi-geflipte spelers. Wat dat betreft zouden Afellay, Drost en Drenthe wel terug kunnen komen
In NL is het - itt zoals bij Liverpool (Gerrard) en Man U (Giggs) - ondenkbaar dat een speler 10 jaar bij één club blijft.
En wees gewoon eerlijk - het spel begint niet in NL (ook al zijn we derde geworden) - het begint in D, UK, E of I wanneer daar een dure topper wordt aangetrokken en er minder ruimte is voor het 'tweede garnituur' - de eredivisie is een soortement van opleidings- dan wel bijkom/uitrustcompetitie voor de seniore dan wel semi-geflipte spelers. Wat dat betreft zouden Afellay, Drost en Drenthe wel terug kunnen komen

In NL is het - itt zoals bij Liverpool (Gerrard) en Man U (Giggs) - ondenkbaar dat een speler 10 jaar bij één club blijft.
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 13:12 uur
Martial schreef:
Van Utrecht verwacht ik ook wel meer in het nieuwe seizoen.
Van Utrecht verwacht ik ook wel meer in het nieuwe seizoen.
Er staat veel te veranderen wat betreft de speelstijl. Ondanks het geweldige resultaat onder Jan Wouters in seizoen 2012-2013 was het defensieve angsthazenvoetbal in het afgelopen seizoen in Utrecht echt niet te pruimen, dat vond ook Van Seumeren (zie VI enkele weken geleden).
De nieuwe trainer (Robbie Alflen) en nieuwe hulptrainer (Harry VD Ham) gaan voor zeer aanvallend voetbal, ook om de mensen weer naar het stadion te krijgen. Het is moeilijk te zeggen hoe dit in het begin zal gaan. Tijdens de oefenwedstrijden was ik onder de indruk van Anouar Kali en van Ramon Leeuwin. Ook Ayoub speelde een prima helft tegen Lissabon. De nieuwe spits Booymans (Topscorer Willem II afgelopen seizoen) is helaas geblesseerd maar kan snel aansluiten. Hopelijk weer eens een fijne goalgetter in de Galgenwaard. De backposities blijven zwak bezet. Het middenveld is met Willem Janssen, Anouar Kali en Jens Toornstra ijzersterk. Wat betreft Toornstra en Robbin Ruiter wachten we eerst maar even angstig de transferdeadline af.
Gelukkig is de nood om verder te verkopen niet zo heel hoog vanwege de verkoop van Steve De Ridder aan Kopenhagen en het geld dat FC Utrecht nog vangt vanwege de transfer van Michel Vorm van Swansea naar Tottenham. Afscheid is genomen van grootverdieners Mulenga, VD Gun, Martensson en Nilsson (laatste heeft niets laten zien in 3 seizoenen). Dat geeft veel lucht op de salarisbegroting.
Barazite moet nog 100% fit worden en zijn vorm krijgen, had al een paar leuke acties. Veel verwacht men ook van het USA talent Rubio Rubin dat voor 4 jaar is vastgelegd.
Team zal moeten groeien maar de verwachten zijn aardig hoog.

0
geplaatst: 1 augustus 2014, 15:05 uur
vigil schreef:
De gemiddlede leeftijd van de selectie van Feyenoord is 24 jaar, een van de jongste in de eredivisie. Kan je ook nog wel iets positiefs verzinnen?
De gemiddlede leeftijd van de selectie van Feyenoord is 24 jaar, een van de jongste in de eredivisie. Kan je ook nog wel iets positiefs verzinnen?
De eerste nieuwe spelers die zijn aangeschaft waren allebei al in de dertig en zijn vermoedelijk noodaankopen. Geen toppers van vermaarde voetbalclubs. Goedkope oplossingen. Dat is armoede.
Ik verdedig die club al 51 jaar maar ik ga geen halleluja roepen over zaken die gewoon slecht zijn. Het is mijn club en alleen over goed of slecht spel valt altijd te twisten.
Het ingezette beleid van de afgelopen jaren, het spelbeeld en de spelers die naar voren zijn gekomen, is wat mij betreft allemaal prima. Dat mag iedereen ook van mij horen.
Maar wat er nu wordt gepresteerd door het bestuur is werkelijk zo dramatisch slecht, dat heeft ongetwijfeld z'n weerslag op komende seizoenen. Gezien het feit dat het helemaal niet had gehoeven, ligt de irritatiegraad hoog.
De komst van Basicikoglu is positief te noemen. Is sowieso een maand te laat aangeschaft en is eigenlijk maar 1 van het soort versterkingen waar Feyenoord er 5 van nodig had. Dat had ook mooi in het financiële plaatje gepast.
Maar goed, ze hebben nog tot 31 augustus en kunnen nog versterkingen aantrekken voor alleen de competitie. Het is afwachten of Clasie ook nog weggaat maar voorlopig heb ik er een hard hoofd in, als het gaat om competitieresultaten dit seizoen. Wat er nu tot 31 augustus gebeurt is mosterd na de maaltijd en mogelijk alleen nog maar interessant voor de eredivisie.
0
geplaatst: 2 augustus 2014, 11:16 uur
Van Geel gaat er vandoor met de resterende 30 miljoen in zijn tasje.
https://pbs.twimg.com/media/BuAVPaDIQAAWdsF.jpg
https://pbs.twimg.com/media/BuAVPaDIQAAWdsF.jpg
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.