MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Hij is onderweg naar Napels. Wellicht voor de spits Zapata van Napoli. Ruilen met Clasie of huur? Hij heeft namelijk nog een 4-jarig contract.

Niet voor Higuain?

Moet lukken.

Clasie zit trouwens ook in dat tasje.

Nicolage Rico schreef:

Dit sluit leuk op elkaar aan:

Van Oostveen slaat alarm: 'We glijden af op de ranking'

De prestaties van Nederlandse clubs in Europees verband gaan mank in vergelijking met de resultaten die Oranje leverde op het WK. De KNVB luidt de noodklok en gaat binnenkort met de clubs om de tafel.

Van Hanegem kritisch: 'Je hebt toch een schaduwlijstje?'

Willem van Hanegem is niet te spreken over de passiviteit van Feyenoord op de transfermarkt. Volgens het clubicoon is er door de technische leiding slecht geanticipeerd.

'Drie internationals én de beste spits van de competitie zijn weg. 'Maar dat vertrek, vooral dat van Graziano Pellè, zag je al maanden aankomen. Dan is het logisch dat het voetbal tegen Besiktas (1-2 nederlaag, red.) pijn aan de ogen deed', aldus Van Hanegem in het Algemeen Dagblad.

Het zou leuk zijn, als in de discussie de KNVB ook de hand in eigen boezem steekt. Volgens mij zijn zij behoorlijk wat strenger in de leer dan de gemiddelde andere bond in Europa en zijn om die reden de Nederlandse clubs daar wel een beetje de dupe van.

Martial
Nicolage Rico schreef:

Dat zou zo maar kunnen, want...... Clasie zet zinnen op vertrek bij Feyenoord

musician schreef:
Het zou leuk zijn, als in de discussie de KNVB ook de hand in eigen boezem steekt. Volgens mij zijn zij behoorlijk wat strenger in de leer dan de gemiddelde andere bond in Europa en zijn om die reden de Nederlandse clubs daar wel een beetje de dupe van.
Inderdaad! Tijd dat we hier ook situaties zoals in Spanje krijgen.

Nicolage Rico schreef:

Martial schreef:
Dat zou zo maar kunnen, want...... Clasie zet zinnen op vertrek bij Feyenoord

Helemaal niet nodig - 'denk dat ze 'em faxen - na het WK heeft Clasie heeft nog faxantie tegoed

Joren999 schreef:
(quote)
Inderdaad! Tijd dat we hier ook situaties zoals in Spanje krijgen.

Groningen Vooruit!

Het is helemaal geen tijd dat we wat voor situaties van welk land dan ook overnemen.
Als we iets minder streng zijn, worden we nog niet direct Spanje.

Maar ik begrijp dat de ambities bij sommige mensen niet verder reiken dan applaudisseren voor belabberd voetbal en uitschakeling in de eerste rondes van de toernooien in Europa.

Ik vind dat juist de verkeerde kant op gedacht, doordat er zo streng op gelet wordt is een groot deel van de Nederlandse clubs financieel gezond. Dat vind ik belangrijker dan eventueel succes.

Gefeliciteerd PEC fans. Mooie overwinning op Ajax.

Op naar de volgende fratsen comp.

Gefeliciteerd PEC, wat een dramawedstrijd van Ajax weer. Het zegt genoeg dat ze het beste voetbal speelden in de 5 minuten dat Viergever geblesseerd was en ze met 10 man op het veld stonden.

Gelukkig is het spel van Ajax tenminste nog bij het oude gebleven.

Haha mooi begin van het seizoen, eigen schuld natuurlijk van De Boer, want Zivkovic niet opstellen dan vraag je er ook om.
Mooi ook voor Nijland dat hij de winnende goal maakt.

dix
OK, die 1-5 in de Kuip was dus geen toeval ...

trebremmit schreef:
Haha mooi begin van het seizoen, eigen schuld natuurlijk van De Boer, want Zivkovic niet opstellen dan vraag je er ook om.
Mooi ook voor Nijland dat hij de winnende goal maakt.

Nijland, de castaway van PSV!
(en dat rijmt)

Joren999 schreef:
Ik vind dat juist de verkeerde kant op gedacht, doordat er zo streng op gelet wordt is een groot deel van de Nederlandse clubs financieel gezond. Dat vind ik belangrijker dan eventueel succes.

Dat is natuurlijk maar een schijn gezondheid. Zonder successen drogen inkomsten meer en meer op, houden sponsors en publiek het op een gegeven ogenblik het voor gezien en is de spiraal naar beneden niet meer te stoppen.

Er komt steeds minder geld beschikbaar voor bijvoorbeeld onze hoog aangeslagen jeugdopleidingen, steeds minder interessante spelers willen/kunnen hier nog voetballen en feitelijk ben je jezelf de vernieling in aan het helpen.

Dus ik hoop maar dat je inziet dat deze ontwikkelingen de KNVB terecht zorgen baart (zij zullen uiteindelijk gevoed moeten worden met goede Nederlandse voetballers). Vandaar dat ik de wens uitspreek dat zij ook het hunne zullen bijdragen aan het herstel van de kwaliteit van de Nederlandse voetbalclubs. En hoe zij dat doen, moeten ze vooral zelf weten. Maar elke oplossing kost geld. Zoals het nu gaat, kan het niet langer.

Of je moet voorstander zijn van algeheel amateurvoetbal.

Mjuman schreef:
(quote)

Nijland, de castaway van PSV!
(en dat rijmt)

Verder niet zo'n goede voetballer die Nijland maar ik gun het hem wel, veel pech gehad.

musician Ik maar denken dat je een MOR-mensch was, ie bun egt een DOOM-waver

trebremmit - herinner me nog heel goed dat diezelfde Nijland als talent door PSV werd binnengehaald voor zo'n slordige 7 miljoen Nou is het nooit makkelijk geweest om koopjes te halen in Grunn.

Niet alleen een teken des tijds, maar ook een teken van het zakelijke instinct van Groningen, in de persoon van vader Hans Nijland.

PEC speelde weer lekker, Ajax was dramatisch.

2de speeldag in de Belgische Competitie is afgelopen. Dit pareltje van Junior Dutra (Sporting Lokeren) wil ik geen enkele voetballiefhebber onthouden

VIDEO: wereldgoal Dutra zet Lokeren op weg naar zege tegen Essevee - HLN.be

Promes in onderhandeling met Spartak Moskou... pff 1 jaar aardig gespeeld op eredivisie niveau, hij zal financieel ongetwijfeld binnenlopen maar of dit sportief gezien zo'n goede stap voor z'n carriere gaat zijn waag ik te betwijfelen.

Zou wel erg jammer zijn. Na Depay en Zivkovic het grootste aanvallende talent in de eredivisie.

edit: volgens de geruchtenmachine heeft Tottenham nu ook 19 miljoen geboden op Depay.

En ook 15 miljoen inclusief bonussen voor Promes. Wat een bedrag.

Begrijp niet dat Feyenoord nooit voor zulke bedragen verkoopt. Op Drenthe en Kuijt na dan. En Pellè in mindere mate.

El Ninjo schreef:
Promes in onderhandeling met Spartak Moskou... pff 1 jaar aardig gespeeld op eredivisie niveau, hij zal financieel ongetwijfeld binnenlopen maar of dit sportief gezien zo'n goede stap voor z'n carriere gaat zijn waag ik te betwijfelen.

Geen van alle voormalige USSR-staten lijkt me een prettige plek voor een profvoetballer - alleen voor de poen mojt doen. Dan is Londen (Spurs) wel heel andere koek - snap die gasten ook niet; met 1-2 jaar kan je alsnog weg om de buidel te vullen - en ondertussen kan je hier gewoon beter worden, je in Oranje spelen; 24 is jong genoeg bijv om te vertrekken.

Ze zouden beter een voorbeeld kunnen nemen aan inmiddels 'retired' profs als Van Nistelrooij, Van Bommel, maar ook Litmanen, Cocu of Koeman. Ik wacht nog op de eerste prof die zijn eigen (absurde) transfersom als tattoo op zijn buik laat zetten ("schrijf het maar op je buik").

Beste nieuws sinds jaren.

Howard Webb stopt

herman schreef:
Zou wel erg jammer zijn. Na Depay en Zivkovic het grootste aanvallende talent in de eredivisie.

edit: volgens de geruchtenmachine heeft Tottenham nu ook 19 miljoen geboden op Depay.

Als je Promes noemt, mag je Boëtius ook noemen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:47 uur

geplaatst: vandaag om 16:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.