MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
GrafGantz schreef:
(quote)

Eigen vermogen is niet minder dan het verschil tussen je bezittingen en je schulden. Dat is nog altijd niet hetzelfde als "in kas". Verre van zelfs, er zijn genoeg bedrijven met een positief eigen vermogen en een negatief saldo op de bankrekening.

RTLZ heeft het duidelijk over "in kas". Moet ik het nog een keer zeggen?

musician schreef:
(quote)

Hij kan nog overal heen vliegen, hij omzeilt via Portugal alleen het luchtruim van Rusland, Oekraine, Syrië, Irak, Nigeria, Guinee en Israël

Hoewel Manchester gewoon de andere kant op is.

Het zou gaan om... tromgeroffel....

Nélson Oliveira.

Nou zo berekent RTLZ het, nattevingerwerk dus.

RTLZ

Hopen maar dat er niks van klopt dan.

Nicolage Rico schreef:
Het zou gaan om... tromgeroffel.... Nélson Oliveira.
Ook geen killer zullen we maar zeggen, wel 10 interlands voor Portugal. Vorig jaar 8 gemaakt voor Rennes (middenmoot Frankrijk).

Nicolage Rico schreef:
Ik had het ook over "in kas".

Klopt ook niet - volgens jaarverslag over 2013 is dat ca 43 miljoen en dat is ook hier terug te vinden:

Analyse jaarcijfers Ajax boekjaar 2012-2013 - tussendelinies.nl

Heb een tijdje geleden naar een aantal jaarverslagen achtereen gekeken en dat valt bij op hoe ze op een gegeven moment ingeteerd zijn op reserves; er zijn wel meer aardige gegevens uit te halen, maar dan moet weet hoe eea te lezen en wat gebruikelijk is. Die (relatieve) openheid door de notering aan de beurs was het vorige bestuur een doorn in het oog - die hadden een tijd als streven om het aandeel terug te kopen, zodat er minder openheid naar buiten hoefde te worden gegeven

Klaag RTLZ aan.

Twente - Qarabag.

Altijd lastig. Vooral uit.

Celtic tegen Maribor, nu gaan ze de CL nog halen ook.

PSV - Shakhtyor.

Oei. Zwolle - Sparta Praag.

En Feyenoord mag naar Oekraïne...

Tegen Zorya, jawel!

Ik vind dat Feyenoord alle rechten heeft om een Oostoekraïnse ploeg of een Russische tegenstander te weigeren. Ik denk dat de UEFA daar alle begrip voor zal moeten opbrengen.

Het is niet Feyenoord's probleem, maar dat van de UEFA die al dit soort dingen op z'n beloop laat. Het gemak waarmee "the show must go on" beleid wordt gevoerd is gewoon stuitend.

Waarnemers en onderzoekers komen Oekraïne niet meer in, maar we kunnen er wel een voetbalclub over die grondgebieden laten vliegen en er zelfs laten voetballen?!

Zorya Loehansk ligt helemaal in het oosten van Oekraïne, vlakbij de rampplek met de MH17, door seperatisten beheerst gebied, dat geldt ook voor de plaatselijke FC. Nee hoor, wij doen helemaal alsof er niets aan de hand is. Aardige lui, kun je nog eens mee lachen.

Voor PSV, Twente en Feyenoord moet het te doen zijn.

Pec krijgt het nog het lastigst.

Nicolage Rico schreef:
Klaag RTLZ aan.

Doe je (grap)jurk maar uit: je bent schrijver in wording - niet cabaretier in spé

Als ik van jou, voor elke tv-nieuwsmispeer van de afgelopen 5 jaar, één euro krijg, werk je nog 1 jaar voor Jan Doedel

musician schreef:
Ik vind dat Feyenoord alle rechten heeft om een Oostoekraïnse ploeg of een Russische tegenstander te weigeren. Ik denk dat de UEFA daar alle begrip voor zal moeten opbrengen.

Het is niet Feyenoord's probleem, maar dat van de UEFA die al dit soort dingen op z'n beloop laat. Het gemak waarmee "the show must go on" beleid wordt gevoerd is gewoon stuitend.

Waarnemers en onderzoekers komen Oekraïne niet meer in, maar we kunnen er wel een voetbalclub over die grondgebieden laten vliegen en er zelfs laten voetballen?!

Ligt zowaar ook nog in het oosten van Oekraïne, niet ver van de Russische grens. Wellicht een idee om de uitwedstrijd (vanuit Feyenoord's oogpunt) op neutraal terrein te spelen?

/edit: lees net dat de thuiswedstrijden van de betreffende club in Kiev gespeeld worden.

Klopt. Luhansk ligt in de warzone.

Maar goed, voetbal is oorlog!

Azerbeidzjan, Wit-Rusland en Oekraïne... niet echt de loting waar je op stond te wachten. Bovendien heeft dat Qarabag (tegenstander van Twente) nog goede tegenstand geboden tegen Red Bull Salzburg in de CL-kwalificatie (thuis 2-1 gewonnen, maar uit wel 2-0 verloren). Gelukkig heeft Twente die tegenstander geloot; die zie ik het minst snel Europees blunderen.

Zwolle heeft nog relatief gunstig geloot. Al is in Praag voetballen niet altijd een pretje met die extreme hooligans. Wel een mooie stad.

Het zijn relatief gezien makkelijke tegenstanders, ik hoef nu nog geen aansprekend team te loten. Dat mag in de groepsfase straks, mochten de clubs het gaan redden.

Alleen ga je liever niet die kant op, inderdaad.

GrafGantz schreef:
Ligt zowaar ook nog in het oosten van Oekraïne, niet ver van de Russische grens. Wellicht een idee om de uitwedstrijd (vanuit Feyenoord's oogpunt) op neutraal terrein te spelen?

/edit: lees net dat de thuiswedstrijden van de betreffende club in Kiev gespeeld worden.

Ik zou helemaal niet naar Oekraïne vliegen, ook niet naar Kiev.
Misschien is Parijs, als neutraal terrein, nog een tussenoplossing.
Gewoon tegen de UEFA zeggen: wij vliegen niet naar Oekraine. Zoek het maar uit.

Nicolage Rico schreef:
Klopt. Luhansk ligt in de warzone.

Maar goed, voetbal is oorlog!

Soms denk je wel dat UEFA en FIFA wordt bestuurde door wereldvreemd, seniele zotten - dit is weer zo'n voorbeeld: 2/3 van het aantal slachtoffers in de vliegramp aldaar had de Nederlandse nationaliteit, wat doet de UEFA? Een NL ploeg erheen sturen - imo RESPECTLOOS.

FIFA is geen haar beter: t.t.v. WK 1982 waren Engeland en Argentinië met elkaar in oorlog - Falklands. Gelukkig hebben beide landen elkaar niet getroffen tijdens dat WK. Wie weet wat er dan gebeurd was.

In 78 riepen Bram en Freek (Neerlands Hoop in Bange Dagen toen nog) op om niet naar Argentinië te gaan - ze werden weggejouwd; er zijn inmiddels oud-internationals die toe durven geven dat ze beter niet hadden kunnen gaan, met alles wat daar is gebeurd.

musician schreef:
(quote)

Ik zou helemaal niet naar Oekraïne vliegen, ook niet naar Kiev.
Misschien is Parijs, als neutraal terrein, nog een tussenoplossing.
Gewoon tegen de UEFA zeggen: wij vliegen niet naar Oekraine. Zoek het maar uit.

Je hebt wel een punt ja.

Twee wedstrijden in de Kuip lijkt me overigens het beste plan.

Die tegenstander van Feyenoord komt uit de stad die zo ongeveer op de Oekraïens-Russisch grens ligt. Bizar die loting, ook al wordt er in Kiev gespeeld.

Onderschatting ligt alweer op de loer, weet nog wel dat Feyenoord een jaar geleden werd weggespeeld door een tegenstander waar ook niemand van gehoord had.

Maar dit is de nummer 7 uit de Oekraïense competitie van vorig jaar. Een team met veelal spelers uit de Oekraïne, een paar huurlingen van Shakthar en een spits uit Ivoorkust met 1 interland op zijn naam. Dit moet echt te doen zijn.

En toch zou ik ervoor bedanken als ploeg om tegen een stelletje separatisten te ballen. Dan maar geen Europees voetbal desnoods.

Je bedoelt Krasnodar. Had 30 miljoen meer uitgegeven dan Feyenoord (Feyenoord 0 toen overigens).

Ik ken dat Zorya verder niet. Maar normaal gesproken moet je kunnen winnen van de nummer 7 van Oekraïne (vorig seizoen). Nu tweemaal verloren.

Maar goed, Feyenoord kan echt van iedereen verliezen momenteel.

De geruchten zijn dat de uitwedstrijd in Polen gaat plaatsvinden.

Martial
Nicolage Rico schreef:

Ik ken dat Zorya verder niet. Maar normaal gesproken moet je kunnen winnen van de nummer 7 van Oekraïne (vorig seizoen). Nu tweemaal verloren.

Maar goed, Feyenoord kan echt van iedereen verliezen momenteel.

Ik zou me eigen nog maar niet al te rijk rekenen tegen Zorya, vorig seizoen had ook nog niemand gehoord van die Luxemburgse club waar Utrecht tegen moest en hoe dat is afgelopen weten we inmiddels.

Als Feyenoord nu weer niet de poulefase van de EL haalt begint het zo onderhand wel een zielige vertoning te worden al zeg ik het zelf.......

Zijn de spelers al ingeschreven voor deze wedstrijd? Zouden nieuwe aankopen nog mogen meedoen, daarna? Want hopelijk heeft Feyenoord voor die tijd nog een tweetal mensen aangetrokken en kunnen die gelijk worden ingezet.

Martial
Ik weet niet wanneer Feyenoord de officiële spelerslijst moet inleveren voor de wedstrijd tegen Zorya, maar Feyenoord kennende zal dat wel is eind augustus kunnen zijn voor ze met "versterkingen" aan komen zetten.

Yup, Pelle en Guidetti kwamen afgelopen jaren ook pas eind augustus. Toen niemand over horen klagen overigens, al werd er wel wat schamper over gedaan omdat ze er niks van zouden kunnen.

En dat niet alleen, er is volledig verkeerd ingeschat hoe ze nog van waarde konden zijn in de europacup wedstrijden.

24 uur voor de wedstrijd, dacht ik. Bilal doet mee iig. Wilkshere is nog niet fit.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:49 uur

geplaatst: vandaag om 02:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.