Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 14 augustus 2014, 17:13 uur
herman schreef:
Je bent voor het gemak zijn wereldvoorzetten allemaal maar vergeten? Geen idee wat er mis is gegaan, maar hij hoefde niet eens een man te passeren om een bal panklaar op het hoofd van een ander te leggen?
(quote)
Je bent voor het gemak zijn wereldvoorzetten allemaal maar vergeten? Geen idee wat er mis is gegaan, maar hij hoefde niet eens een man te passeren om een bal panklaar op het hoofd van een ander te leggen?
Nee hoor. Tja, je zou hem vast neer kunnen zetten op een plek ergens voorin aan de rechterkant, zodat je de bal op hem in kunt spelen en Verhoek verder niet (zoveel) hoeft te bewegen.
Voorzetten geven is inderdaad het enige dat hij kan. Of eigenlijk: kon.
0
geplaatst: 14 augustus 2014, 17:17 uur
Martial schreef:
Maar even alle gekheid op een stokje, eerst zien en dan geloven en zolang bijvoorbeeld een vi.nl hier niets over meld hou ik toch een behoorlijke slag om de arm, al is voor mij Ziyech ook al voldoende, Utrecht gun ik natuurlijk ook nog wel wat
Kan me eigenlijk dan weer niet voorstellen dat beide spelers komen, maar ja we zien het wel.
Maar even alle gekheid op een stokje, eerst zien en dan geloven en zolang bijvoorbeeld een vi.nl hier niets over meld hou ik toch een behoorlijke slag om de arm, al is voor mij Ziyech ook al voldoende, Utrecht gun ik natuurlijk ook nog wel wat

Kan me eigenlijk dan weer niet voorstellen dat beide spelers komen, maar ja we zien het wel.
Ik geloof het ook niet, dat het al zo goed als rond zou zijn. Clasie moet sowieso eerst verkocht worden, anders is er al helemaal geen sprake van. Wie weet zijn Porto en Feyenoord al bijna rond, dat zou kunnen. Dan maakt Feyenoord wel een goede "ruil". Circa 8 miljoen vangen voor Clasie en voor die 8 miljoen (ongeveer) Ziyech en Toornstra kopen.
Ben het trouwens wel een beetje eens met Herman over Ziyech, dat deze jongen wat in z'n mars heeft lijkt me duidelijk, maar komt natuurlijk ook nog maar net kijken.
Tja. Je moet kunnen zien of iemand veel talent heeft of niet. In principe ziet iedereen dat Ziyech talent heeft. Het is altijd bezien of hij een stapje hoger aan kan, maar dat lijkt me wel. Hij blijft in ieder geval in de Eredivisie spelen met relatief zwakke verdedigers.
Over 1 of 2 jaar is het te laat en kost hij 10 miljoen. Dan zeg je waarschijnlijk: "Had van Geel die Ziyech vorig jaar maar gekocht, toen hij nog maar 3 a 4 miljoen kostte".
0
geplaatst: 14 augustus 2014, 18:09 uur
Volgens Utrechtse bronnen wil Van Seumeren 8 miljoen voor Toornstra.
Voor de weggeefpijs van 3 miljoen gaat hij in ieder geval niet weg.

0
Martial
geplaatst: 14 augustus 2014, 18:10 uur
Nicolage Rico schreef:
Tja. Je moet kunnen zien of iemand veel talent heeft of niet. In principe ziet iedereen dat Ziyech talent heeft. Het is altijd bezien of hij een stapje hoger aan kan, maar dat lijkt me wel. Hij blijft in ieder geval in de Eredivisie spelen met relatief zwakke verdedigers.
Over 1 of 2 jaar is het te laat en kost hij 10 miljoen. Dan zeg je waarschijnlijk: "Had van Geel die Ziyech vorig jaar maar gekocht, toen hij nog maar 3 a 4 miljoen kostte".
Of iemand talent heeft kan ik echt wel zien en ik twijfel ook nergens aan die Ziyech, maar geef alleen Herman gelijk in het kader dat Ziyech eigenlijk pas één seizoen op het hoogste platform speelt en hoe een Ziyech zich houdt bij een Feyenoord maak ik me eigenlijk geen zorgen over mocht het zo ver komen uiteraard, als die daarmee Immers uit de basis houdt is het voor mij alleen maar een win-win situatie.

3 miljoen voor Ziyech is genoeg wat mij betreft krijgt Heerenveen Vormer er "gratis" bij en is Karsdorp stand-in voor Ziyech, want de jeugd moet wel de voorrang krijgen en moet het niet gaan ten koste van .....
0
geplaatst: 14 augustus 2014, 18:12 uur
Running On Empty schreef:
6 miljoen zou al teveel zijn, dus dat gaat hem niet worden.
0
geplaatst: 14 augustus 2014, 18:13 uur
Martial schreef:
Of iemand talent heeft kan ik echt wel zien en ik twijfel ook nergens aan die Ziyech, maar geef alleen Herman gelijk in het kader dat Ziyech eigenlijk pas één seizoen op het hoogste platform speelt en hoe een Ziyech zich houdt bij een Feyenoord maak ik me eigenlijk geen zorgen over mocht het zo ver komen uiteraard, als die daarmee Immers uit de basis houdt is het voor mij alleen maar een win-win situatie.
3 miljoen voor Ziyech is genoeg wat mij betreft krijgt Heerenveen Vormer er "gratis" bij en is Karsdorp stand-in voor Ziyech, want de jeugd moet wel de voorrang krijgen en moet het niet gaan ten koste van .....
(quote)

Denk dan niet dat Karsdorp de stand-in zal worden. Immers is er ook nog.
Kunnen we Immers niet ruilen met Toornstra?

0
geplaatst: 14 augustus 2014, 18:15 uur
Misschien komen ze uit op 5 of 6 miljoen, maar waarom zou FC Utrecht hem voor 3 miljoen weggeven?
0
Martial
geplaatst: 14 augustus 2014, 18:16 uur
Goede deal Rico, krijgen ze Goossens en Verhoek er ook nog is gratis bij 

0
geplaatst: 14 augustus 2014, 18:35 uur
3 miljoen voor Toornstra leek me ook een idylle inderdaad. Ze wilden een jaar geleden al 6 miljoen voor hem en afgelopen seizoen heeft hij het erg goed gedaan.
Overigens hoop ik ook dat Ziyech het haalt, maar het is altijd ff afwachten. Van spelers als Assaidi, Aissati en Maher waren ook erg hoge verwachtingen, maar die hebben ze ook (nog) niet ingelost.
Overigens hoop ik ook dat Ziyech het haalt, maar het is altijd ff afwachten. Van spelers als Assaidi, Aissati en Maher waren ook erg hoge verwachtingen, maar die hebben ze ook (nog) niet ingelost.
0
geplaatst: 14 augustus 2014, 18:40 uur
Running On Empty schreef:
Misschien komen ze uit op 5 of 6 miljoen, maar waarom zou FC Utrecht hem voor 3 miljoen weggeven?
(quote)
Wie heeft dat gezegd?
Lijkt me logisch dat Utrecht hem niet verkoopt voor 3 miljoen. Hij heeft nog een contract voor 4 jaar.
4-5 miljoen is-ie wel waard, denk ik. Dat kan Feyenoord alleen betalen als ze Clasie verkopen.
0
geplaatst: 14 augustus 2014, 18:47 uur
herman schreef:
3 miljoen voor Toornstra leek me ook een idylle inderdaad. Ze wilden een jaar geleden al 6 miljoen voor hem en afgelopen seizoen heeft hij het erg goed gedaan.
Maher heb ik altijd al overschat gevonden. Was absoluut niet goed in het laatste seizoen bij AZ. Wel talentvol, uiteraard, maar ik vind Ziyech een groter talent.
0
geplaatst: 14 augustus 2014, 18:49 uur
En Hahn en Vormer dan ook graag en we ruilen meteen ook Robbie Alflen voor Fred Rutten.
0
geplaatst: 14 augustus 2014, 19:03 uur
Als we het toch over Feyenoord hebben: Naam Eto'o valt ook bij Feyenoord - NOS Sport
Dan over mijn eigen cluppie, Vitesse: hopen dat ze het hoge niveau van tegen Ajax vasthouden en nu wel de kansen afmaken, dan kan het een mooi seizoen worden.
Dan over mijn eigen cluppie, Vitesse: hopen dat ze het hoge niveau van tegen Ajax vasthouden en nu wel de kansen afmaken, dan kan het een mooi seizoen worden.
0
geplaatst: 14 augustus 2014, 19:17 uur
Wel een raar topic dit. Voor het eerst in een halve eeuw hebben we een atlete die goud wint op een EK, maar het gekeuvel over die Rotterdamse voetbalclub gaat gezellig door 
http://static2.volkskrant.nl/static/photo/2014/3/1/3/20140813215328/m_media_l_2425068.jpg

http://static2.volkskrant.nl/static/photo/2014/3/1/3/20140813215328/m_media_l_2425068.jpg
0
geplaatst: 14 augustus 2014, 21:27 uur
Martial schreef:
3 miljoen voor Ziyech is genoeg wat mij betreft krijgt Heerenveen Vormer er "gratis" bij .....
3 miljoen voor Ziyech is genoeg wat mij betreft krijgt Heerenveen Vormer er "gratis" bij .....
Op die manier gaat Ziyech jullie ook minimaal acht miljoen kosten, zeker met Goossens en Schaken (hoewel Schaken nog wel gaat) erbij
. Met Verhoek erbij is weer 2 miljoen meer. Het is goedkoper zonder de ruildeal. Tenzij wij dan Wildschut mogen betrekken in de ruil, dan is vier miljoen met een leuk doorkooppercentage ruim voldoende (of ging Vonk hier nou over?) 
0
geplaatst: 14 augustus 2014, 21:49 uur
Tijdens het luisteren van een muziekje zit ik nu zo'n 20 minuten naar Willem 2 - PSV te kijken. Heb ook wat stukjes van de wedstrijden in de EL gezien. Ik had al weinig vertrouwen in Cocu, maar dit komt echt niet meer goed.
0
geplaatst: 14 augustus 2014, 22:30 uur
angelin schreef:
Tijdens het luisteren van een muziekje zit ik nu zo'n 20 minuten naar Willem 2 - PSV te kijken. Heb ook wat stukjes van de wedstrijden in de EL gezien. Ik had al weinig vertrouwen in Cocu, maar dit komt echt niet meer goed.
Ben jij van de zuidelijke tak van de musician-familie? Of ben jij bezig je te kwalificeren voor de WK Azijnpissen?
Give 'im a break - Rutten mocht het ook drie jaar achtereen proberen

0
geplaatst: 14 augustus 2014, 22:42 uur
Van mij mag hij 10 jaar blijven zitten. Alleen maar meer kans voor mijn cluppie(AZ) op een mooie klassering of een knvb beker. Het gaat hem gewoon niet worden.
Daar heb je ook geen argument voor nodig. Kijk gewoon naar een wedstrijd. Volgens mij stond Willem 2 met een man minder op het veld of was het een mannetje meer?
Daar heb je ook geen argument voor nodig. Kijk gewoon naar een wedstrijd. Volgens mij stond Willem 2 met een man minder op het veld of was het een mannetje meer?
0
geplaatst: 14 augustus 2014, 22:57 uur
angelin schreef:
Van mij mag hij 10 jaar blijven zitten. Alleen maar meer kans voor mijn cluppie(AZ) op een mooie klassering of een knvb beker. Het gaat hem gewoon niet worden.
AZ: dat verklaart heel veel: reserve-Amsterdammers waar de kaaslucht niet van af te krijgen is. Club van middenstanders (Wastora) en sjoemelaars (DSB). AZ-supporter ben je niet voor je lol.
Cocu heeft als trainer nog niet de kunde aan de dag gelegd die ie als speler wel had. Imo is ie te lief voor zijn spelers. De Boer kon (El Hamdaoui) en kan hard zijn voor zijn spelers - een essentieel verschil. Cocu moet wel even tijd krijgen, maar hoop is natuurlijk geen strategie

0
geplaatst: 14 augustus 2014, 23:03 uur
Het voetbal van AZ is al aardig wat jaartjes leuker om te zien. Zelfs in de laatste succesvolle jaren was het al heel regelmatig pijnlijk om PSV te zien. Zeker voor een club met zo'n begroting.
Je komt in ieder geval behoorlijk gefrusteerd over mjumannetje.
Ik sta zelf voor de klas en heb Philip zijn jongetjes weleens horen toespreken....dat gaat hij niet meer goed maken. Normaal gesproken zou een spelersgroep het dan gezamenlijk kunnen oppakken, maar deze selectie zie ik nog eerder een dubbel hiphop album opnemen.
Kan me trouwens uit een vorig userleven herinneren dat je toch wel regelmatig wat positiever was over AZ.

0
geplaatst: 14 augustus 2014, 23:25 uur
angelin schreef:
En jij hebt te veel anti-humorhormonen. Komt van kaas eten

"Pijnlijk om PSV te zien" - welnee, hoe kan je als niet PSV-fan/supporter iets nou pijnlijk vinden? Bovendien ook het afgelopen seizoen heeft PSV gewoon een aantal heel goed wedstrijden gespeeld, met een zo goed als 80% gloednieuw team. Niet kijken is de simpelste oplossing of bedenken dat het maar voetbal is; er zijn veel belangrijker dingen dan voetbal; liever 1 maand zonder voetbal, dan 1 dag zonder muziek! Wie is hier nou de frustie - get a life girl

0
geplaatst: 15 augustus 2014, 08:24 uur
Mjuman schreef:
Ben jij van de zuidelijke tak van de musician-familie?
Ben jij van de zuidelijke tak van de musician-familie?
Het gevoel van Angelin, "dat gaat hem niet worden" bij PSV is niet zo heel erg gek. PSV heeft vorig seizoen beduidend meer slechte wedstrijden gespeeld dan dat handjevol aardige. Die ze gingen spelen nadat ze volledig kansloos geworden waren voor het landskampioenschap na een dramatische periode.
De 0 - 2 binnen 10 minuten bij behoorlijk geschutter van Willem 2 leidde (vreemd genoeg) ook niet tot een walkover maar tot slecht angsthazen voetbal van de zijde van PSV, met een Willem 2 dat lange tijd een veldoverwicht had.
Voor het uitzitten van een wedstrijd van PSV moet je een toegewijde fan zijn. De berg kritiek van vorig jaar, die dit jaar moet worden opgeruimd, staat er nog steeds berg te wezen.
Het gaat niet zozeer om het afbranden van PSV als wel om het volgende principe. Er lopen voetballers in de eredivisie rond (o.a. bij PSV) die bij wijze van spreken meer verdienen dan de gehele begroting van sommige clubs.
Hoe komt het, dat dit niet aan het spel is af te zien? Hoe komt het, dat wat je krijgt te zien volstrekt niet in balans is met de veronderstelde voetbalkwaliteiten? Zou het in het geval van PSV nog wellicht aan Cocu kunnen liggen, dat hij het team niet aan het voetballen krijgt?
Maar nee, het voetbal van Ajax is ook al niet om aan te gluren, als andere Nederlandse groot verdienende club.
Het merkwaardige fenomeen in Nederland is dat de nivellering in het voetbal, ongeacht de begroting dus, nagenoeg volledig een feit is en dat elke uitslag mogelijk is.
Terwijl we andersom vaak roepen dat het niet zo gek is dat Real Madrid, Bayern Munchen etc in Europa overheersen, met zoveel geld, transfers en salarissen.
Maar waarom leidt die "scheve" verhouding in Europa tussen de onderlinge clubs wél tot dominantie van een paar voetbalclubs en in Nederland niet (meer)?
Ik zie geen wedstrijden van PSV of Ajax waarbij de tegenstander volledig van de mat wordt gespeeld met mooi voetbal. Met bijpassende uitslag. Die tijden hebben we wel gekend.
Dus de grote vraag is, waar dat aan ligt. Het niveau van de trainers is misschien toch meer van invloed dan we willen denken. Zou Louis Van Gaal met de selectie van PSV er méér mee kunnen uithalen dan Cocu? En dat dan ook op wekelijkse basis?
Andersom ben ik er eigenlijk ook van overtuigd dat Rutten niet meer zal brengen dan Koeman heeft gedaan bij Feyenoord. Om bij Angelin te blijven: dat gaat hem niet worden.
0
geplaatst: 15 augustus 2014, 11:16 uur
Kijk eens aan, eindelijk een flinke financiële meevaller voor Feyenoord:
Feyenoord verkoopt per abuis Daley Blind | De Speld
Feyenoord verkoopt per abuis Daley Blind | De Speld
0
geplaatst: 15 augustus 2014, 13:06 uur
Nu kunnen we Ziyech en Toornstra betalen! Zie je, de directie van Feyenoord tovert altijd iets uit hun lege zakken.
Toch ben ik bang dat er geen extra spits bij komt.
Toch ben ik bang dat er geen extra spits bij komt.

0
geplaatst: 15 augustus 2014, 13:11 uur
musician: je reactie is alleszins redelijk en daarom wil ik er wel op reageren. In mijn beleving kan je drie aspecten herkennen: PSV an sich, PSV binnen NL en NL vergeleken met de rest van Europa.
angelin misschien is deze weergave/analyse voor jou relativerend/kritisch genoeg?
Laat ik mijn bevinding geven: na de ban van spelersmakelaar Lemic, het vertrek van Huub Stevens en Jan Reker leek bij PSV de onrust verdwenen. Lemic zorgde wel voor goede nieuwe spelers, maar de invloed/macht en de kosten van een spelermakelaar - zie ook de laatste transfers bij Heerenveen en Feyenoord - zijn niet te onderschatten. Er leek schoon schip gemaakt, totdat in het seizoen 2012/13 de lamlendigheid van de selectie afstraalde, er was niet sprake van one bad apple (will spoil the whole bunch) maar van een mandvol. Het seizoen 2013-14 ging van start met een voor 80-85% gerenoveerde selectie, met veel jong talent dat voortvaardig begon. En toen ging het fout: psychische druk, gebrek aan routine/automatismen - feit is wel dat PSV een aantal technisch goed voetballende talenten heeft - die zichzelf niet lijken te willen overtreffen en weinig voor een ander over hebben. Je bent 18 -21 jaar en krijgt een jaarsalaris dat een ander nog niet in 10 jaar kan verdienen, je hebt een begeleider/makelaar die je kop op hol brengt over clubs waar je nog meer kan verdienen en voor in de twintig rijd je al een Audi RX8, terwijl Mercedes het clubmerk is.
Mentaal zit het imo flink verkeerd: PSV gold altijd als de gemoedelijke (Brabantse) club, waar talenten uit Scaninavië (m.n.) tot bloei konden komen - eigen jeugd heeft altijd minder voorgesteld dan Feyenoord en Ajax, totdat men 2 jaar geleden besloot om het roer, noodgedwongen, om te gooien. Het uitermate speculatieve - gedreven door kwalificatie voor CL - gedrag tav transfers heeft zijn sporen gezet: alleen door het verkopen van onroerend goed (grond) heeft PSV het hoofd boven water kunnen houden. (Opm: slechts weinig clubs in NL zijn eigenaar van stadion en grond - in die zin is de handelwijze van PSV wel te begrijpen). Imo is Cocu te lankmoedig voor deze selectie; ik vraag me af in hoeverre hij in staat is om zoals een LVG of FdB, of Stevens om de boeman uit te hangen. Ik vind wel dat een serieuze kans verdient, Rutten heeft het 3 jaar mogen proberen; eigenlijk is het niets meer dan een mirakel dat FdB meteen zijn eerste jaar bij Ajax succesvol was. De Boer slaagt er in om - ondanks matige samenstelling van selectie en matig spel - kampoen te worden. PSV lijkt last te blijven hebben van mentaliteit en wisselvalligheid. In het verleden warens pelers zoals Cocu, Van Nistelrooj, Van Bommel belangrijke voortrekkers - dat type wordt nu node gemist.
PSV is financieel altijd goed gerund - alleen zijn de transfers van de laatste 5 -10 jaar (met uitzonderingen) minder succesvol geweest. De jeugdopleiding van PSV liep achter bij Ajax en Feyenoord. Scouting was altijd top, totdat eerst Frank Arnesen vertrok en daarna Hans de Zeeuw. Arnesen had een enorm netwerk en De Zeeuw expertise. Op dat punt ligt PSV achter bij de andere clubs.
NL lijkt een opleidingsland te zijn geworden: vroeg talenten binnenhalen, snel rijp maken en onder druk van begeleiders/makelaars vertrekt een speler binnen no time. Loyaliteit (Gerrard, Giggs, Schweinsteiger, Lahm) is ver te zoeken. De achterstand op omringende landen zal alleen maar grote worden, als er niets gebeurt. Voetbal kent een viertal inkomststromen: entreegelden + business seats, tv-gelden, sponsorinkomsten, merchandising. M.n. op het vlak van merchandising (Real, München, Man U) en tv-gelden zijn de verschillen enorm groot (zeker factor 5-10). Ooit een aanlyse gezien van de waarde van de NL 'voetbalmerken' - Ajax het hoogst en PSV bijv heel hoog in Azië (mede door Philips), altijd nog keurig achter Man U.
De UEFA zou bezig zijn met het aantal spelers uit eigen land op een bepaald min. aantal te willen brengen. Hopelijk gaat dat door, al zou dat dan weer strijdig kunnenn zijn met het principe van vrij verkeer van personen en goederen in de EU. Kijkend naar de situatie in de UK waar een team soms speelt zonder een enkele Brit in het team lijkt me dat een uiterst wenselijk zaak. Alsmede het terugdringen van de rol eb het tarief van de spelersmakelaar. Voetbal heeft dringend behoefte aan verantwoorde professionalisering en is niet gebaat bij achterkamertjes handjeklaptransfers. Spanje is wat dat betreft het schrikvoorbeeld - een land dat zo zwaar getroffen is door de fin crisis dat volledig herstel zeker 10 jaar zal vergen. Wat dat daar in voetballand gebeurt is onverantwoord - panem te circenses al meer dan 2000 jaar een waarheid als een koe
angelin misschien is deze weergave/analyse voor jou relativerend/kritisch genoeg?
Laat ik mijn bevinding geven: na de ban van spelersmakelaar Lemic, het vertrek van Huub Stevens en Jan Reker leek bij PSV de onrust verdwenen. Lemic zorgde wel voor goede nieuwe spelers, maar de invloed/macht en de kosten van een spelermakelaar - zie ook de laatste transfers bij Heerenveen en Feyenoord - zijn niet te onderschatten. Er leek schoon schip gemaakt, totdat in het seizoen 2012/13 de lamlendigheid van de selectie afstraalde, er was niet sprake van one bad apple (will spoil the whole bunch) maar van een mandvol. Het seizoen 2013-14 ging van start met een voor 80-85% gerenoveerde selectie, met veel jong talent dat voortvaardig begon. En toen ging het fout: psychische druk, gebrek aan routine/automatismen - feit is wel dat PSV een aantal technisch goed voetballende talenten heeft - die zichzelf niet lijken te willen overtreffen en weinig voor een ander over hebben. Je bent 18 -21 jaar en krijgt een jaarsalaris dat een ander nog niet in 10 jaar kan verdienen, je hebt een begeleider/makelaar die je kop op hol brengt over clubs waar je nog meer kan verdienen en voor in de twintig rijd je al een Audi RX8, terwijl Mercedes het clubmerk is.
Mentaal zit het imo flink verkeerd: PSV gold altijd als de gemoedelijke (Brabantse) club, waar talenten uit Scaninavië (m.n.) tot bloei konden komen - eigen jeugd heeft altijd minder voorgesteld dan Feyenoord en Ajax, totdat men 2 jaar geleden besloot om het roer, noodgedwongen, om te gooien. Het uitermate speculatieve - gedreven door kwalificatie voor CL - gedrag tav transfers heeft zijn sporen gezet: alleen door het verkopen van onroerend goed (grond) heeft PSV het hoofd boven water kunnen houden. (Opm: slechts weinig clubs in NL zijn eigenaar van stadion en grond - in die zin is de handelwijze van PSV wel te begrijpen). Imo is Cocu te lankmoedig voor deze selectie; ik vraag me af in hoeverre hij in staat is om zoals een LVG of FdB, of Stevens om de boeman uit te hangen. Ik vind wel dat een serieuze kans verdient, Rutten heeft het 3 jaar mogen proberen; eigenlijk is het niets meer dan een mirakel dat FdB meteen zijn eerste jaar bij Ajax succesvol was. De Boer slaagt er in om - ondanks matige samenstelling van selectie en matig spel - kampoen te worden. PSV lijkt last te blijven hebben van mentaliteit en wisselvalligheid. In het verleden warens pelers zoals Cocu, Van Nistelrooj, Van Bommel belangrijke voortrekkers - dat type wordt nu node gemist.
PSV is financieel altijd goed gerund - alleen zijn de transfers van de laatste 5 -10 jaar (met uitzonderingen) minder succesvol geweest. De jeugdopleiding van PSV liep achter bij Ajax en Feyenoord. Scouting was altijd top, totdat eerst Frank Arnesen vertrok en daarna Hans de Zeeuw. Arnesen had een enorm netwerk en De Zeeuw expertise. Op dat punt ligt PSV achter bij de andere clubs.
NL lijkt een opleidingsland te zijn geworden: vroeg talenten binnenhalen, snel rijp maken en onder druk van begeleiders/makelaars vertrekt een speler binnen no time. Loyaliteit (Gerrard, Giggs, Schweinsteiger, Lahm) is ver te zoeken. De achterstand op omringende landen zal alleen maar grote worden, als er niets gebeurt. Voetbal kent een viertal inkomststromen: entreegelden + business seats, tv-gelden, sponsorinkomsten, merchandising. M.n. op het vlak van merchandising (Real, München, Man U) en tv-gelden zijn de verschillen enorm groot (zeker factor 5-10). Ooit een aanlyse gezien van de waarde van de NL 'voetbalmerken' - Ajax het hoogst en PSV bijv heel hoog in Azië (mede door Philips), altijd nog keurig achter Man U.
De UEFA zou bezig zijn met het aantal spelers uit eigen land op een bepaald min. aantal te willen brengen. Hopelijk gaat dat door, al zou dat dan weer strijdig kunnenn zijn met het principe van vrij verkeer van personen en goederen in de EU. Kijkend naar de situatie in de UK waar een team soms speelt zonder een enkele Brit in het team lijkt me dat een uiterst wenselijk zaak. Alsmede het terugdringen van de rol eb het tarief van de spelersmakelaar. Voetbal heeft dringend behoefte aan verantwoorde professionalisering en is niet gebaat bij achterkamertjes handjeklaptransfers. Spanje is wat dat betreft het schrikvoorbeeld - een land dat zo zwaar getroffen is door de fin crisis dat volledig herstel zeker 10 jaar zal vergen. Wat dat daar in voetballand gebeurt is onverantwoord - panem te circenses al meer dan 2000 jaar een waarheid als een koe

0
Martial
geplaatst: 15 augustus 2014, 13:26 uur
Bonk schreef:
Op die manier gaat Ziyech jullie ook minimaal acht miljoen kosten, zeker met Goossens en Schaken (hoewel Schaken nog wel gaat) erbij
. Met Verhoek erbij is weer 2 miljoen meer. Het is goedkoper zonder de ruildeal. Tenzij wij dan Wildschut mogen betrekken in de ruil, dan is vier miljoen met een leuk doorkooppercentage ruim voldoende (of ging Vonk hier nou over?)
(quote)
Zeg Bonkie
je moet niet alles door elkaar halen, de genoemde namen zoals een Goossens, Verhoek en een Schaken (genoemd door Rico) hadden meer met Utrecht van doen dan met Heerenveen, lees het er nog maar is op na zou ik zeggen.Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.