Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 15 augustus 2014, 13:31 uur
0
geplaatst: 15 augustus 2014, 13:33 uur
Martial schreef:
Zeg Bonkie
je moet niet alles door elkaar halen, de genoemde namen zoals een Goossens, Verhoek en een Schaken (genoemd door Rico) hadden meer met Utrecht van doen dan met Heerenveen, lees het er nog maar is op na zou ik zeggen.
Zeg Bonkie
je moet niet alles door elkaar halen, de genoemde namen zoals een Goossens, Verhoek en een Schaken (genoemd door Rico) hadden meer met Utrecht van doen dan met Heerenveen, lees het er nog maar is op na zou ik zeggen. Volgzaam als ik ben
, heb ik het er nog eens op nagelezen en je hebt gelijk. Ik zal voortaan beter lezen
Maar ik doe niet moeilijk, dan hoeven we Goossens, Verhoek en Schaken niet... Als jullie Wildschut maar wel erbij nemen... Alsjeblieft?
0
Martial
geplaatst: 15 augustus 2014, 13:50 uur
Bonk schreef:
Volgzaam als ik ben
, heb ik het er nog eens op nagelezen en je hebt gelijk. Ik zal voortaan beter lezen
Maar ik doe niet moeilijk, dan hoeven we Goossens, Verhoek en Schaken niet... Als jullie Wildschut maar wel erbij nemen... Alsjeblieft?
(quote)
Volgzaam als ik ben
Wildschut?
Nou nee, Feyenoord heeft vleugelaanvallers zat
en Wildschut valt wel erg tegen bij Heerenveen moet ik zeggen bij VVV liet die nog wel EENS leuke dingen zien, maar blijft het toch vooral een speler die het van zijn snelheid moet hebben, zijn speloverzicht laat wel wat te wensen over en lijkt hij alles te gehaast willen doen.
0
geplaatst: 15 augustus 2014, 13:58 uur
"Is" - nog een euro voor de spelfoutboetepot. Wat is, staat vast. Zou een voorstander zijn van het principe dat taal- en spelfouten op de duur worden gesanctioneerd met het tijdelijk verlies van het recht om te mogen posten
Zuinig zijn op je taal, net zo zuinig als op je spullen 
Zou enorm veel taalfouten en ergernis besparen

0
geplaatst: 15 augustus 2014, 14:00 uur
Geloof mij. Als je Wildschut geregeld ziet spelen, dan ben je al gauw wat minder genuanceerd over hem. Hij heeft echt alleen maar zijn snelheid. Hij heeft namelijk verder geen speloverzicht, geen voorzet en geen doelgerichtheid. De aankoop van Wildschut is voor mij typerend voor wat er jarenlang misgegaan is bij Heerenveen.
0
Martial
geplaatst: 15 augustus 2014, 14:24 uur
Mjuman schreef:
"Is" - nog een euro voor de spelfoutboetepot. Wat is, staat vast. Zou een voorstander zijn van het principe dat taal- en spelfouten op de duur worden gesanctioneerd met het tijdelijk verlies van het recht om te mogen posten
(quote)
Had jij het van de week nou over azijnzeiker?
Doe is wat nuttigs met je leven man dan over deze kinderachtige dingen te blijven mekkeren.
Heb ik alles goed geschreven schoolmeester?
Zo niet.......... SCHIJT AAN!

0
geplaatst: 15 augustus 2014, 14:48 uur
Martial schreef:
Doe 'ns wat nuttigs met je leven man dan over deze kinderachtige dingen te blijven mekkeren.
Doe 'ns wat nuttigs met je leven man dan over deze kinderachtige dingen te blijven mekkeren.
Wel je billen afvegen - voor de hygiëne. Verder: ik neem aan dat je post om gelezen te worden, of ben je - zoals bleek in een onderzoek, waarover NRC van de week rapporteerde - een van de narcistische social media gebruikers die alleen voor eigen glorie posten? Ik vind taalfouten storend en nog puberaler als ze ondanks herhaald verzoek gehandhaafd worden.
IK vind het niet prettig om te lezen en ook niet in synch met de inhoud van je posts. Verder zal het mij worst wezen. Je hebt er trouwens totaal geen benul van waarmee ik m'n brood verdien - da's o.m. teksten van semantische slingeraars fiksen. Geeft niks, trek die schoen maar lekker an

0
Hendrik68
geplaatst: 15 augustus 2014, 15:15 uur
De aankoop van Wildschut is voor mij typerend voor wat er jarenlang misgegaan is bij Heerenveen.
Poeh, las vorige week een artikel in VI over de puinzooi bij Heerenveen, waarvoor maar 1 man verantwoordelijk is. Riemer zelf, de man die Heerenveen zo groot maakte. Hij wil de club echter niet loslaten en manipuleert half Friesland om het weer voor het zeggen te krijgen. Had ik niet verwacht, eerlijk gezegd. Die transfer van Wildschut ligt wel wat genuanceerder trouwens. Er waren best een aantal clubs jaloers dat Heerenveen Wildschut binnenhaalde. Dat hij het vervolgens niet waarmaakt dat kan een keer gebeuren. Op het veld hebben ze het toch aardig voor elkaar over het algemeen. Heerenveen heeft nog vrijwel elk jaar een toptransfer gedaan. Dit jaar weer Finnbogasson en de volgende is Ziyech. Er wordt alleen intern veel te veel uitgegeven.
0
geplaatst: 15 augustus 2014, 16:13 uur
Hendrik68 schreef:
Die transfer van Wildschut ligt wel wat genuanceerder trouwens. Er waren best een aantal clubs jaloers dat Heerenveen Wildschut binnenhaalde. Dat hij het vervolgens niet waarmaakt dat kan een keer gebeuren. Op het veld hebben ze het toch aardig voor elkaar over het algemeen. Heerenveen heeft nog vrijwel elk jaar een toptransfer gedaan. Dit jaar weer Finnbogasson en de volgende is Ziyech. Er wordt alleen intern veel te veel uitgegeven.
(quote)
Poeh, las vorige week een artikel in VI over de puinzooi bij Heerenveen, waarvoor maar 1 man verantwoordelijk is. Riemer zelf, de man die Heerenveen zo groot maakte. Hij wil de club echter niet loslaten en manipuleert half Friesland om het weer voor het zeggen te krijgen. Had ik niet verwacht, eerlijk gezegd. Die transfer van Wildschut ligt wel wat genuanceerder trouwens. Er waren best een aantal clubs jaloers dat Heerenveen Wildschut binnenhaalde. Dat hij het vervolgens niet waarmaakt dat kan een keer gebeuren. Op het veld hebben ze het toch aardig voor elkaar over het algemeen. Heerenveen heeft nog vrijwel elk jaar een toptransfer gedaan. Dit jaar weer Finnbogasson en de volgende is Ziyech. Er wordt alleen intern veel te veel uitgegeven.
Wat dat stuk in VI betreft. Ik heb dat ook gelezen. Dat was wel echt een ongenuanceerde afrekening met Van der Velde. Nu zal ik absoluut niet beweren dat hij alleen maar goed doet of dat het een gemakkelijke man is. Dit was echter een stuk met eigenlijk alleen maar oude berichten van bekende tegenstanders. Het betrof vooral verhalen ten tijde van de afgelopen jaren van mensen, die zelf verantwoordelijk waren voor het beleid en dat beleid is op zijn minst gezegd niet goed uitgepakt. Het is dan heerlijk dat je iemand anders (Riemer) dan de volledige schuld kan geven. Dat hij manipuleert klopt, maar dat heeft ook veel opgeleverd. De afgelopen jaren trouwens vooral heel veel onrust, maar hoe hij neergezet werd in het stuk van VI vond ik niet getuigen van gedegen journalistiek, waar de verschillende kanten goed belicht worden. Er zijn ook andere kanten van Riemer. Naast dat hij het natuurlijk voor elkaar heeft gekregen de club groter te maken, heeft hij ook heel veel goed scoutingswerk gedaan. Hij zou wel óf een officiële functie moeten krijgen, óf meer afstand moeten nemen. Het stuk was te veel gericht op Riemer zwart maken, vond ik. En ging te weinig over de huidige toestand bij Heerenveen. Dat er maar één man verantwoordelijk zou zijn voor de (vroegere?) puinzooi, slaat natuurlijk nergens op, hoewel je het aan de hand van het stuk van de VI wel zou gaan denken. Je moet niet alles geloven wat ze in de VI schrijven

Ik snapte trouwens helemaal niet dat Ron Jans het nog nodig vond om drie jaar na het verlaten van de club nog eens even af te geven op het beleid daar. Dat had ik weer niet van hem verwacht en gezien het trainerschap bij PEC ook erg dubieus, aangezien er dan ook belang ligt om een andere club in je regio zwart te maken met het oog op o.a. sponsors.
Dat de transfer van Wildschut wel wat genuanceerder ligt, klopt op zich wel. Ben wel wat gekleurd door zijn spel, wat echt dramatisch is het laatste jaar. Dat hij het zo slecht zou doen, had ik niet verwacht. Echter vind ik het typische transfer uit de tijd van Hansma. Veel geld (ruim 2 miljoen!) neertellen voor een speler die zich nauwelijks heeft bewezen bij VVV en daar de laatste periode niet eens aan spelen toe kwam. Gekocht op basis van maar een paar goede momenten. Ook vooraf vond ik dat al onverantwoord. Qua aankoopprijs wel een van de grootste miskleunen uit de afgelopen jaren. Maar er zijn helaas ook wel wat andere transfers te noemen (Pappa uit de VS, wat Oosteuropese spelers), die nog minder hebben laten zien.
0
geplaatst: 15 augustus 2014, 16:47 uur
Yep, 1-1, ik kopieerde 't zonder nakijken uit een eerdere post. Ik had trouwens begrepen dat toonaangevende Feyenoorders bloot sliepen, maar dat niet bekend maakten ivm mogelijke onrustige gedachten van anderen

0
geplaatst: 15 augustus 2014, 21:10 uur
Mjuman schreef:
musician: je reactie is alleszins redelijk en daarom wil ik er wel op reageren. In mijn beleving kan je drie aspecten herkennen: PSV an sich, PSV binnen NL en NL vergeleken met de rest van Europa.
angelin misschien is deze weergave/analyse voor jou relativerend/kritisch genoeg?
eigenlijk is het niets meer dan een mirakel dat FdB meteen zijn eerste jaar bij Ajax succesvol was.
musician: je reactie is alleszins redelijk en daarom wil ik er wel op reageren. In mijn beleving kan je drie aspecten herkennen: PSV an sich, PSV binnen NL en NL vergeleken met de rest van Europa.
angelin misschien is deze weergave/analyse voor jou relativerend/kritisch genoeg?
eigenlijk is het niets meer dan een mirakel dat FdB meteen zijn eerste jaar bij Ajax succesvol was.
En dat allemaal voor mij? Ik voel me vereerd, maar vond mijn analyse van het PSV van nu in 3 zinnen wel volstaan. En eigenlijk zeg jij precies hetzelfde, maar dan met heel veel woorden.

Wilde die zin over FdB wel even quoten, want daar ben ik het totaal niet mee eens. Ik voorspel zelfs dat ajax de komende 50 jaar zo'n 40x kampioen gaat worden. In deze tijd van armoede bij alle clubs kan ajax altijd terugvallen op een vertrouwd systeem(doen ze trouwens lang niet altijd). Als je dan een trainer hebt die boven de groep staat en geen gekke dingen doet kun je bijna niet anders dan kampioen worden.
Wat mij betreft is er dit seizoen maar één club die ajax van de titel kan houden.
0
Hendrik68
geplaatst: 15 augustus 2014, 21:31 uur
Laat FC Groningen dat dan direct maar doen dit jaar.
0
Hendrik68
geplaatst: 15 augustus 2014, 21:41 uur
2 x goud en een keer zilver en dan moet Martina nog komen. Het moet niet gekker worden.
0
geplaatst: 15 augustus 2014, 22:52 uur
Clasie waarschijnlijk weg voor 9 miljoen. Porto.
Snel Ziyech en Toornstra halen, moet lukken voor 8 a 9 miljoen.
En een spits. Ook al deed Te Vrede het redelijk - op het eerste gezicht dan. Een aantal kopkansen kopte hij toch veel te zwak in.
Immers weer dramatisch. Hij hielp deze keer zelfs mee met verdedigen. Bij de goal van Heerenveen dan.
En een spits. Ook al deed Te Vrede het redelijk - op het eerste gezicht dan. Een aantal kopkansen kopte hij toch veel te zwak in.
Immers weer dramatisch. Hij hielp deze keer zelfs mee met verdedigen. Bij de goal van Heerenveen dan.
0
geplaatst: 15 augustus 2014, 23:00 uur
angelin schreef:
Wilde die zin over FdB wel even quoten, want daar ben ik het totaal niet mee eens. Ik voorspel zelfs dat ajax de komende 50 jaar zo'n 40x kampioen gaat worden. In deze tijd van armoede bij alle clubs kan ajax altijd terugvallen op een vertrouwd systeem(doen ze trouwens lang niet altijd). Als je dan een trainer hebt die boven de groep staat en geen gekke dingen doet kun je bijna niet anders dan kampioen worden.
Wat mij betreft is er dit seizoen maar één club die ajax van de titel kan houden.
Kijk eens 40 jaar terug en kom dan eens met een verstandige opinie. Voetbal is geen onderwijs, laat staan bedrijfsleven. Ik erger me groen, grijs en geel aan de mate van onprofessionaliteit, ook bij Ajax. Zou een drijf zo gerund worden zou je er niet voor willen werken.
PSV heeft de meeste talenten - het wachten is op de fit daarvan. Kiezen voor een consistent verantwoord beleid betekent slikken - Feyenoord en PSV lijken dat beter door te hebben dan Ajax (Eto 'O - dat past totaal niet;) ). Over 50 jaar bestaan we als soort wellicht helemaal niet meer

0
geplaatst: 15 augustus 2014, 23:14 uur
Nicolage Rico schreef:
Per stuk ...
FC Utrecht wil voor Toornstra de hoofdprijs en terecht.
0
geplaatst: 15 augustus 2014, 23:46 uur
Running On Empty schreef:
Per stuk ...
(quote)
Per stuk ...
Moet toch lukken voor 4 a 5 miljoen. Met alle respect, maar op dit moment is hij ook niet meer waard. Vind ik dan.

0
geplaatst: 16 augustus 2014, 00:18 uur
Wat je v(r)indt hoef je niet te kopen 
Zoekt en gij zult vinden - we zullen het zien.

Zoekt en gij zult vinden - we zullen het zien.
0
Martial
geplaatst: 16 augustus 2014, 00:33 uur
En wat een tyfusavond in de Kuip
belabberd voetbal en een trainer die een tactische onbenul is, speel je weer tegen 10 man en ze weten het weer niet uit te buiten, dit elftal is kwaliteitsloos tot en met, met dank aan het fantastische beleid van Van Geel en consorten.
Te Vrede een verschrikking datzelfde geldt voor Immers ballen springen van hun voet, zijn niet balvast en komen handelingssnelheid te kort. die Bilal is trouwens wel een lichtgewicht en kon me nauwelijks bekoren, er is nog heel werk aan de winkel bij dit labiele Feyenoord, zucht.....
Enne Running On Empty als jullie volgende week zondag maar een beetje je best doen gaan jullie makkelijk met de 3 punten aan de haal.
Alleen 8 miljoen voor Toornstra?
Hou hem dan maar
belabberd voetbal en een trainer die een tactische onbenul is, speel je weer tegen 10 man en ze weten het weer niet uit te buiten, dit elftal is kwaliteitsloos tot en met, met dank aan het fantastische beleid van Van Geel en consorten.Te Vrede een verschrikking datzelfde geldt voor Immers ballen springen van hun voet, zijn niet balvast en komen handelingssnelheid te kort. die Bilal is trouwens wel een lichtgewicht en kon me nauwelijks bekoren, er is nog heel werk aan de winkel bij dit labiele Feyenoord, zucht.....
Enne Running On Empty als jullie volgende week zondag maar een beetje je best doen gaan jullie makkelijk met de 3 punten aan de haal.

Alleen 8 miljoen voor Toornstra?
Hou hem dan maar

0
geplaatst: 16 augustus 2014, 00:43 uur
Ik vond het in de samenvatting niet zó erg. Ik heb het idee dat Te Vrede zijn goals zal maken als hij opgesteld blijft worden. Uiteindelijk aardig wat kansen gecreëerd. We kregen er ook een aantal tegen; daar ligt vooral het verbeterpunt.
0
geplaatst: 16 augustus 2014, 08:46 uur
Martial schreef:
die Bilal is trouwens wel een lichtgewicht en kon me nauwelijks bekoren,
die Bilal is trouwens wel een lichtgewicht en kon me nauwelijks bekoren,
Die jongen is ook gewoon te vroeg naar jullie gegaan. Twee jaar geleden speelde hij nog in de beloftes. Blijf het apart, maar ook slecht voor hun eigen ontwikkeling vinden dat na nog niet eens een volledig seizoen in het eerste, dat dit soort jongens al vinden dat ze toe zijn aan het stapje hogerop. Zoals hij gisteren speelde, zo had hij geregeld wedstrijden bij Heerenveen (dus dat hadden ze bij Feyenoord vanuit de scouting ook kunnen weten). Qua spel en mentaliteit is het gewoon nog niet stabiel en op zich hoeft dat natuurlijk ook nog niet gezien zijn leeftijd. Ik denk alleen dat hij bij Feyenoord sneller afgerekend wordt op grillig presteren.
Qua wedstrijd denk ik dat Feyenoord blij mag zijn, dat wij zo'n onbenul als Van den Berg hebben. Als die niet zo onnozel kaarten pakt (en na de wedstrijd ook nog durft te zeuren over de scheidsrechter in plaats van naar zijn eigen gedrag te kijken en zich belabberd te voelen, omdat hij zijn team gedupeerd heeft), had ik het nog wel willen zien. Het spel en de uitslag biedt in ieder geval weer wat perspectief na vorige week.
Jullie weten trouwens wel goed als legioen hoe je een speler zich gewild moet laten voelen. Slim hoor, Ziyech vond het maar wat vleiend, terwijl hij gescoord had.
0
geplaatst: 16 augustus 2014, 09:32 uur
jasper1991 schreef:
Ik vond het in de samenvatting niet zó erg. Ik heb het idee dat Te Vrede zijn goals zal maken als hij opgesteld blijft worden. .
Ik vond het in de samenvatting niet zó erg. Ik heb het idee dat Te Vrede zijn goals zal maken als hij opgesteld blijft worden. .
Dat denk ik ook, ondanks dat hij voor het meevoetballen te kort komt. Hij creeerde zelfs ook twee kansen waarbij die ene vanuit die ingooi tikje er overheen met een kopbal erlangs gewoon erg goed was. Had wat pech bij de kopkansen, een keer kwam Immers voorbij vliegen en ook hield de keeper de bal zeer prima. Het laatste kwartier kwam Heerenveen niet mee aan de bal, de trainer van Heerenveen bracht twee verdedigers in en een snelle aanvaller (Wildschut) voor de eventuele uitbraak (die niet gekomen is). Heerenveen speelde met 8 spelers in het eigen strafschopgebied en toch kwam Feyenoord nog best aan veel kansen enkel miste wat geluk bij klutssituaties voor de goal. De eerste 60 minuten was dan weer veel minder, na de rode kaart van ons aller Joey (die vast aan het eind van het seizoen weer kan gaan kwartetten met al z'n behaalde kaarten) was Feyenoord veel beter.
Leuk was wel dat Ziyech onder groot applaus naar de kant ging.
0
geplaatst: 16 augustus 2014, 11:58 uur
Martial schreef:
belabberd voetbal en een trainer die een tactische onbenul is, speel je weer tegen 10 man en ze weten het weer niet uit te buiten, dit elftal is kwaliteitsloos tot en met, met dank aan het fantastische beleid van Van Geel en consorten.
Te Vrede een verschrikking datzelfde geldt voor Immers ballen springen van hun voet, zijn niet balvast en komen handelingssnelheid te kort. die Bilal is trouwens wel een lichtgewicht en kon me nauwelijks bekoren, er is nog heel werk aan de winkel bij dit labiele Feyenoord, zucht.....
belabberd voetbal en een trainer die een tactische onbenul is, speel je weer tegen 10 man en ze weten het weer niet uit te buiten, dit elftal is kwaliteitsloos tot en met, met dank aan het fantastische beleid van Van Geel en consorten.Te Vrede een verschrikking datzelfde geldt voor Immers ballen springen van hun voet, zijn niet balvast en komen handelingssnelheid te kort. die Bilal is trouwens wel een lichtgewicht en kon me nauwelijks bekoren, er is nog heel werk aan de winkel bij dit labiele Feyenoord, zucht.....
Tegen 11 man had Feyenoord het behoorlijk voetbal, al zag ik wat fijne flitsjes. Tot de rode kaart ging het gelijk op en dat mag sowieso niet in de eigen Kuip.
Maar het is allemaal ook niet zo vreemd. De voorhoedespelers en Immers zijn amper aanspeelbaar. Daarbij moet je Immers niet aan willen spelen. Te Vrede komt enorm tekort, al was hij gisteren niet eens zo slecht, Boëtius heeft een enorme vormcrisis (ben bang dat hij daar een tijd in blijft zitten en zijn plek zelfs verliest) en Bilal moet nog flink wennen in de Kuip.
We hebben een creatieve speler op het middenvelder nodig. Kuch Ziyech Kuch. Immers op de bank. En wel heel vlug. Wat een waardeloze voetballer toch. Verder is een nieuwe spits noodzakelijk. En ik denk niet dat we die gevonden hebben in Kazim.
In de omschakeling aanval - verdediging is Feyenoord ook behoorlijk zwak. Het lijkt alsof Mozes binnen luttele seconden de zee open rukt. En maar blijven staan.
Maar goed, met Ziyech en een nieuwe spits en wie weet Toornstra kan het er zomaar heel anders uit gaan zien. En anders hebben we Clasie nog.

0
geplaatst: 16 augustus 2014, 12:50 uur
Zeefuik lijkt me de juiste man voor Feyenoord, hoeft niet veel te kosten hoor. 

0
geplaatst: 16 augustus 2014, 13:02 uur
Is goed. Ruilen met Verhoek.
Samen een overgewicht van 60 Kg. En dan schijnt het overgewicht van Verhoek niet waar te zijn...
Samen een overgewicht van 60 Kg. En dan schijnt het overgewicht van Verhoek niet waar te zijn...
0
geplaatst: 16 augustus 2014, 13:33 uur
Nicolage Rico schreef:
Daarbij moet je Immers niet aan willen spelen.
Als er ooit een ei op het hoofd van Immers gegooid wordt, weet ik dat jij het was! Daarbij moet je Immers niet aan willen spelen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.