MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Stijn_Slayer
Goede deal. Ajax krijgt zeker twaalf miljoen te veel voor Blind.

Ach die Luke Shaw was nog een flink stuk duurder, gezien de transfersommen van deze zomer is dit een "koopje" voor de voetballer vh jaar.
Ajax zal nu wel bij Heerenveen gaan shoppen.

Denk niet dat daar veel te halen valt, behalve voor de hoofdprijs. Van Anholt heeft al te horen gekregen dat hij niet weg mag en Sinkgraven is er nog niet aan toe. Zou ook zonde van zijn carrière zijn, want is te vroeg. Daarbij heeft Vonk door dat hij het naar de supporters niet kan maken nog één van de smaakmakers te verkopen. Dat zal dus om echt hoge bedragen moeten gaan.

Ik denk dat er toch nu al (top)clubs loeren op Sinkgraven en ach supporters en achterban, Feyenoord heeft heel de defensie moeten verkopen en de Ajax aanhang zal ook niet blij zijn met de verkoop van Blind.

Heerenveen is al aardig wat spelers kwijtgeraakt met Finnbogason, Ziyech, Basacikoglu, Dijks, Kum, Zomer, Kruijswijk en Van La Parra. Als Sinkgraven dan ook nog vertrekt kunnen ze er net zo goed wel mee ophouden.

Even vergeten watg er vorig seizoen allemaal bij PSV is vertrokken?
Uiteindelijk kun je er ook beter van worden, als je de transferinkomsten op termijn goed herinvesteerd.
Het is ook iets waar NL zo langzamerhand maar aan moet gaan wennen.

Op zich ben ik er al jaren aan gewend bij Heerenveen dat onze beste spelers relatief snel weer vertrekken. Dat is het lot van een dergelijke Nederlandse club. Het wordt alleen steeds sneller dat ze weggaan. Narsingh, Assaidi, Dost, Djuricic, etc. hadden al minimaal een seizoen laten zien dat ze iets kunnen. Mannen als Basacikoglu en Sinkgraven (en ook bijvoorbeeld Zivkovich van de FC) hebben nog niet eens een heel seizoen echt goed gevoetbald. Ze krijgen ook steeds minder tijd om te rijpen.

Rudi S schreef:
Uiteindelijk kun je er ook beter van worden, als je de transferinkomsten op termijn goed herinvesteerd.

Heerenveen heeft geen grond om te verkopen.

Rudi S schreef:
Uiteindelijk kun je er ook beter van worden, als je de transferinkomsten op termijn goed herinvesteert. Het is ook iets waar NL maar aan moet gaan wennen.

Die opruiming bij PSV was hoognodig - PSV heeft jaren achtereen niet doorgeselecteerd/jeugdspelers ingepast - Van Bommel, Bouma (eerder al) en Park waren klaar, Tovoinen, Lens en Strootman gedemotiveerd, Labayad poengedreven, Pieters wilde naar de UK. Het beleid tot 2013 was echt opportunistisch, gedreven door de korte termijn.

Benieuwd wat Ajax gaat doen en hoe Blind het gaat redden bij Man U - het is niet de beste plek om op dit moment te landen - team draait niet en dan in een nieuwe competitie de leider moeten zijn, als niet-Brit - echte uitdaging.

Zo zie je dat je ook honderden miljoenen in een selectie kan stoppen en dat het dan toch niet draait. Ergo, de eerste de beste vierdeklasser kan al teveel van het goede zijn, zoals bij die eerste bekerronde.

Een goed personeelsbeleid is niet alleen het bekijken, beoordelen en het aanschaffen van een speler. De vraag of hij past (binnen de club, binnen de selectie) is minstens zo belangrijk. Blind was leuk voor Ajax, paste ook goed binnen dat milieu.

Ik ben bang dat hij te lief is voor Manchester en in wedstrijden behoorlijk wat uitgedeeld gaat krijgen.

Rudi S schreef:

Bij PSV was een grote opruiming eigenlijk ook wel nodig om een frisse start te kunnen maken. PSV kan ook wel wat opbouwen nu. Maar teams als Heerenveen kunnen eigenlijk elk jaar weer opnieuw beginnen. Dat vind ik wel jammer, maar de eredivisie wordt elk jaar van boven afgeroomd, dus we zullen er aan moeten wennen inderdaad.

Ben wel benieuwd of Heerenveen nog wat gaat kopen. Hebben volgens mij ook wel 15 miljoen ofzo gevangen, maar daar verder ook nauwelijks iets mee gedaan.

Schulden aflossen denk ik?

Igor Decraene (18) is overleden. De huidige wereldkampioen tijdrijden bij de junioren, wat een verlies voor de Belgische wielerwereld. Ik denk dat hij nog serieus wat in zijn mars had.

trebremmit schreef:

Ja, zou kunnen. Is Heerenveen financieel zo ongezond?

trebremmit schreef:

Ik weet het wel zeker. Nou ja meer lopende inkomsten/uitgaven verhouding op orde brengen.
Rudi S had het al over slim herinvesteren. Nou ja, dat hebben ze bij Heerenveen een jaar of vijf niet gedaan. Opvatting is dat het tekort eerst gedicht moet worden om er voor te zorgen dat er in ieder geval niet nog meer verdwijnt. Op zich sta ik daar volledig achter. Echter is dat al redelijk gelukt met de aankopen. Er zal dus naast Buijs, de Scandinaviërs en de vergane talenten (Lumu) niets meer bijkomen, maar er is ook geen noodzaak tot nog meer verkopen.

herman schreef:
(quote)

Nee, dat valt mee door het grote eigen vermogen (vandaar nog steeds categorie 3 bij de KNVB), maar er is simpelweg de laatste jaren veel meer uitgegaan dan er binnen kwam. Als dat in hetzelfde tempo door zou gaan, zouden we wel heel snel financieel ongezond geworden zijn. Dat moest dus echt eerst gekeerd worden. Het is echt ongelooflijk hoeveel miljoenen er verspeeld zijn in de voorgaande jaren met ook totaal onverantwoorde aankopen.

herman schreef:
(quote)

Als je de verhalen hoort wel, Johan Derksen had het er wel eens over bij VI.

Bonk schreef:
(quote)

Nee, dat valt mee door het grote eigen vermogen (vandaar nog steeds categorie 3 bij de KNVB), maar er is simpelweg de laatste jaren veel meer uitgegaan dan er binnen kwam. Als dat in hetzelfde tempo door zou gaan, zouden we wel heel snel financieel ongezond geworden zijn. Dat moest dus echt eerst gekeerd worden. Het is echt ongelooflijk hoeveel miljoenen er verspeeld zijn in de voorgaande jaren met ook totaal onverantwoorde aankopen.

Het stadion is toch niet van Heerenveen zelf? Hoe kun je dan een groot eigen vermogen hebben.

Er staat toch nog wel veel op de bank van eerdere sponsor- en transferinkomsten. Dat stadion zit inderdaad in een raar soort constructie met Sportstad Heerenveen, wat als blok aan het been hangt. Ik weet niet zeker of en hoe het stadion in die constructie op de balans staat (geen zin om na te zoeken, moet zo een kinderfeestje houden ), maar daar willen ze graag van af.

Aha, dus er is nog wel wat spaargeld.

dumb_helicopter schreef:
Igor Decraene (18) is overleden. De huidige wereldkampioen tijdrijden bij de junioren, wat een verlies voor de Belgische wielerwereld. Ik denk dat hij nog serieus wat in zijn mars had.
Triest Het zou om zelfdoding gaan

Oh, oh RoE, De Ruiter op de blessure lijst en Pizza erin.

buizen
De Vuelta volg ik op een of andere manier helemaal niet zo, het is ook op rare tijdstippen op TV.

Linius schreef:
Oh, oh RoE, De Ruiter op de blessure lijst en Pizza erin.

ROE was met mevrouw ROE naar een feestje en heeft helemaal niets gezien. Overigens kan Pizza prima keepen en is Ruiter momenteel niet echt in topvorm. Hopelijk valt het mee, een spiertje in de liesstreek zeggen de eerste berichten.

Die Verhoeven heeft inderdaad gewoon goed gekeept gisteren. Hij voetbalt ook goed mee. Sowieso een vermakelijke wedstrijd met een bij vlagen goed Heerenveen. FC Utrecht mist wel wat creativiteit en bevlogenheid vond ik gisteren. Als Heerenveen wat stabieler wordt gedurende de wedstrijd (en Sinkgraven niet weggaat) kan het best een leuk seizoen worden.

Zo, vanmiddag even die Amsterdammers klop geven.

trebremmit schreef:
Zo, vanmiddag even die Amsterdammers klop geven.

Van harte

Verdiende overwinning hoor Grun, gefeliciteerd. Sturen jullie Overmars ook even een bloemetje?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:46 uur

geplaatst: vandaag om 11:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.