MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Hij doet net alsof Bayern alles aan hem te danken heeft... Lahm had hem nog meer verdient naar mijn mening.

Tsja ergens kan ik het wel begrijpen hoor. Als de gouden bal steeds gewoonweg naar de intrinsiek beste voetballer moet gaan dan kan je de prijs gewoon elk jaar aan Messi geven...

Het aantal gewonnen prijzen zou ook moeten meetellen, maw de Gouden Bal gaat naar de beste speler van het beste team. En in die optiek had iemand van Bayern dit jaar de prijs moeten krijgen (maar had evengoed Lahm, Robben, Schweinsteiger of Muller kunnen zijn dan).
Net zoals prestaties op grote toernooien ook doorslaggevend zouden moeten zijn. Zo had Iniesta de Gouden Bal moeten krijgen na het vorige WK, als na een topseizoen het winnend doelpunt scoren in de finale van het allerbelangrijkste toernooi nog niet genoeg is, tsja.

Niemand die twijfelt aan de kwaliteiten van een Ronaldo, hij was (weeral) outstanding dit jaar (en werd wat geholpen door de blessure van Messi). Maar toch ook beetje vreemd om die prijs te geven aan iemand die gewoon geen enkele prijs heeft gepakt, niet?

De beste voetballer is de beste voetballer, niet degene die de meeste prijzen heeft gewonnen. Iedereen ziet toch wel dat Ronaldo vele malen beter is dan Ribery, en afgelopen jaar was hij ook beter dan Messi.

vigil schreef:
Dat is pas de laatste tijd toch? In het begin kwam hij volgens mij niet vaak aan de bak (of had hij blessures?)

Klopt, hij moest zich nog wat en inpassen en sowieso is de concurrentie moordend. Het valt dus wel te begrijpen dat hij even een inloopperiode nodig had.

Chungking schreef:
Maar toch ook beetje vreemd om die prijs te geven aan iemand die gewoon geen enkele prijs heeft gepakt, niet?

Waarom? Dit is toch een individuele prijs. En heeft verder niks met een team prestatie te maken. Het is wel vreemd dat bijna louter spitsen in aanmerking lijken te komen voor deze prijs.

Tja, het is nu eenmaal zo dat de kwaliteit van een spits makkelijk meetbaar is in gemaakte doelpunten. En dan kan je zelfs nog kijken of er veel belangrijke treffers bijzitten (openingstreffers en winnende i.p.v. de 3-0 en 4-0 in een wedstrijd) en of er veel penalties bijzitten en of die door de spits zelf of door iemand anders zijn veroorzaakt. Probeer de kwaliteit van een enkele verdediger maar eens te kwantificeren...

Ribéry was onder de journalisten de populairste speler

iggy schreef:

Waarom? Dit is toch een individuele prijs. En heeft verder niks met een team prestatie te maken.

Prijzen is uiteindelijk toch waar het allemaal om draait in voetbal, als team maar ook als individu. Op het einde van je carriere wordt je toch vooral hierop afgerekend of hierdoor onthouden. Zeker als je in beslissende matchen nog eens doorslaggevend was. Bv. Zidane in finale WK en prachttreffer in finale CL.

De beste speler ter wereld is momenteel trouwens Luis Suarez, wat die sinds zijn terugkeer op de Engelse velden heeft laten zien is ongelofelijk: 22 goals in 16 matchen of gemiddeld 1,38 (en wat voor goals dan nog!). Zelfs beter dan CRon met 20 goals uit 18.

Uiteindelijk is dat ook vaak zo. Wat het winnen van prijzen betreft. Maar deze prijs is puur gericht op het individu. Dus is de team prestatie van ondergeschikt belang. Ik kan me er wel in vinden dat de team prestatie dan niet echt belangrijk gevonden gaat worden.

Suarez presteerd pas een half seizoen uitzonderlijk goed. En als ik me niet vergis gaat deze prijs over het kalender jaar 2013.

En inderdaad mooie beelden van Ronaldo.

Stijn_Slayer
Gerechtigheid in de voetballerij bestaat kennelijk nog een klein beetje. Ik had verwacht dat er weer een spelletje gespeeld zou worden, waardoor die rare Ribéry als winnaar uit de bus zou komen. Er zijn inderdaad minstens een stuk of tien betere spelers dan hij.

Hoezo weer een spelletje gespeeld??

Stijn_Slayer
Er worden de laatste jaren nogal veel spelletjes gespeeld. De knipoog van Zagreb, de afgekeurde goals van Ajax, de makkelijk gegeven penalty's, de handsbal van Frankrijk en nog een aantal dubieuze momenten. Er zit ook een luchtje aan Platini en wie weet hoe ver zijn invloed strekt?

Ook buiten de, zeg maar, officiële bond wordt het er niet veel beter op. Ronaldo heeft zijn imago tegen en dat staat objectiviteit nogal eens in de weg. Zijn eerdere boycot is niet handig, maar zou eigenlijk geen issue moeten zijn. Het is altijd nog maar afwachten welke belangen het zwaarste wegen.

Als ik bijvoorbeeld lees dat Van Gaal Ribéry, Müller en Robben heeft genomineerd, vind ik dat hij per direct uitgesloten had moeten worden van de stemprocedure. Keiharde vriendjespolitiek, al zal hij zelf vast weer een objectief profiel hebben opgesteld.

Dit lijkt me wel een redelijk geloofwaardig podium. Dat een groot deel van de voetbal bonden (Uefa Fifa enz) zo corrupt als de neten zijn lijkt mij een feit.
Dat Van Gaal met scareface op de proppen komt is toch niet zo vreemd. Dat hij Ronaldo geheel niet heeft genomineerd is inderdaad raar te noemen. Overgens zijn Frank en Louis nou niet bepaald vriendjes. Dus vriendjespolitiek lijkt me sterk.

Stijn_Slayer
Nu ik er iets langer over nadenk, is het niet zozeer vriendjespolitiek, maar eerder eigenbelang. Als Ribery wint, ziet Van Gaal dat waarschijnlijk als persoonlijke triomf.

Drie spelers nomineren die ook onder hem gespeeld hebben neigt er in ieder geval wel naar ja.

Stijn_Slayer schreef:
Er worden de laatste jaren nogal veel spelletjes gespeeld. De knipoog van Zagreb, de afgekeurde goals van Ajax, de makkelijk gegeven penalty's, de handsbal van Frankrijk en nog een aantal dubieuze momenten. Er zit ook een luchtje aan Platini en wie weet hoe ver zijn invloed strekt?

Het dieptepunt is de loting voor het WK. Ongelooflijk dat Zwitserland (FIFA) en de Frankrijk (UEFA) zo'n makkelijke loting hebben gekregen. Maar misschien moeten we daar niet teveel achter zoeken aanzien de Argentijnen ook van geluk mogen spreken.

Voor de liefhebbers.

Mooi om te zien.

Zou ook wel een schande zijn geweest als Ribéry of Messi hem had gewonnen dit seizoen.

van die 3 verdient Ronaldo hem inderdaad het meest. Geen idee wie dit seizoen hem meer zou verdienen. maar waar blijft die gouden bal voor Iniesta voor 2012?

Trouwens voor de Genk fans hier op MuMe: veel succes met Sekou Cissé.

Stijn_Slayer
Gaat hij nu met een kussentje in zijn schoen spelen?

Kill_illuminati schreef:
Trouwens voor de Genk fans hier op MuMe: veel succes met Sekou Cissé.

Been is nuttiger voor Feyenoord als hij ergens anders coach is

Ik denk dat Stoke City nog wel eens hoge ogen kan gaan gooien in de Engelse competitie....

Bij het tekenen van een nieuw contract, mag worden gehoopt dat de Alex Ferguson van Feyenoord misschien een paar nieuwe spelers mag aantrekken.

Martial
musician schreef:
Ik denk dat Stoke City nog wel eens hoge ogen kan gaan gooien in de Engelse competitie....

Ja Guidetti wou liever in de PL blijven en daar is wel wat van te zeggen natuurlijk + dat hij alleen in de spits wou spelen en daarvoor hebben we Pelle al lopen natuurlijk.
Ook eerst maar is kijken hoe Guidetti het gaat doen na z'n blessure toch?

En Oud-Feyenoorder Brett Emerton zet noodgedwingen een punt achter zijn loopbaan (chronische rugblessure)

Vond dit altijd een prima back (beter ook als Janmaat) vooral z'n rushes langs de zijlijn staan me nog goed bij, liet ook verdedigend wel is een steekje vallen alleen niet zo erg als Janmaat die dit seizoen hier wel erg veel last van heeft en Feyenoord al de nodige punten heeft gekost

Als Brett Emerton zijn carriere weer eens overziet, zal hij moeten erkennen dat hij nooit meer zo succesvol is geweest als in de Kuip. Hij zal de daar de tijd van zijn leven hebben gehad, het is jammer dat hij toen is vertrokken.

Janmaat is juist erg vergelijkbaar met Emerton, alleen is Janmaat nog explosiever. En (mede) daardoor ook wel iets beter, denk ik. Wel een prima speler, die Emerton. Zeker jammer dat hij vrij snel wegging.

Lulligste moment voor Emerton was nog dat hij in de halve finale tegen Inter een onterechte gele kaart kreeg waardoor hij geschorst was voor de UEFA Cup finale. Toen hij de bal goed legde voor een corner en het volgens de scheids tijdrekken was.

musician schreef:
Als Brett Emerton zijn carriere weer eens overziet, zal hij moeten erkennen dat hij nooit meer zo succesvol is geweest als in de Kuip. Hij zal de daar de tijd van zijn leven hebben gehad, het is jammer dat hij toen is vertrokken.

Dat gold tot voor kort ook voor Robin van Persie.

Nicolage Rico schreef:
Ik verwacht dat Feyenoord nog wel 5e wordt.

Ben je komende zondag nog in de Galgenwaard Rico?

Daar kom ik niet meer nadat ik er met Excelsior kwam en onze bus met stenen bekogeld werd.

Nicolage Rico schreef:
Daar kom ik niet meer nadat ik er met Excelsior kwam en onze bus met stenen bekogeld werd.

Echt waar? Dat was de ME zeker dan?

Als Ajax en PSV gelijk spelen komende zondag kan Feyenoord goede zaken doen. Ik zie FC Utrecht zondag geen punten pakken. Wordt wel een gezellig vol huis. Er zijn al meer dan 20.000 kaarten verkocht en zondag is het waarschijnlijk uitverkocht.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:39 uur

geplaatst: vandaag om 03:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.