Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
Martial
geplaatst: 16 januari 2014, 22:10 uur
Running On Empty schreef:
Als Ajax en PSV gelijk spelen komende zondag kan Feyenoord goede zaken doen. Ik zie FC Utrecht zondag geen punten pakken. Wordt wel een gezellig vol huis. Er zijn al meer dan 20.000 kaarten verkocht en zondag is het waarschijnlijk uitverkocht.
Als Ajax en PSV gelijk spelen komende zondag kan Feyenoord goede zaken doen. Ik zie FC Utrecht zondag geen punten pakken. Wordt wel een gezellig vol huis. Er zijn al meer dan 20.000 kaarten verkocht en zondag is het waarschijnlijk uitverkocht.
Ik hoop dat je gelijk gaat krijgen dat Utrecht geen punten gaat pakken zondag
dat zou automatisch betekenen dat Feyenoord eindelijk is een keer goed uit de winterstop gaat komen 
0
geplaatst: 16 januari 2014, 22:32 uur
Martial schreef:
dat zou automatisch betekenen dat Feyenoord eindelijk is een keer goed uit de winterstop gaat komen
De verdediging van FC Utrecht is helaas gatenkaas. Ik denk dat Pelle en consorten daar wel een paar keer doorheen gaan breken.

0
geplaatst: 16 januari 2014, 23:40 uur
Je kan je hoofd natuurlijk vooraf al in de schoot leggen, maar voorlopig moet die wedstrijd nog wel gespeeld worden. Ben ik verdomme vandaag net een kaartje voor zondag in de Arena misgelopen (achter glas nog wel) - telefoon in de auto laten liggen toen ik gebeld werd of ik belangstelling had
- tja en dan belt iemand gewoon verder ...
- tja en dan belt iemand gewoon verder ...
0
geplaatst: 17 januari 2014, 00:13 uur
Waarom zou je daar ook gaan zitten? Dat is nu echt zo'n plek waar je niet dood gevonden wil worden. Ik denk dat je gered bent door de voorzienigheid.
0
geplaatst: 17 januari 2014, 00:55 uur
En als de herenigde Fleetwood Mac, incl. Christine daar nou optreedt, zeg je dan nog I'd rather go blind?
Ach ik heb als PSV-fan tussen Utrecht-supporters gestaan, ook in de ouwe Galgenwaard, maar toen moest ik wel tolerantiepremie betalen in de vorm van bier achteraf.
Ach ik heb als PSV-fan tussen Utrecht-supporters gestaan, ook in de ouwe Galgenwaard, maar toen moest ik wel tolerantiepremie betalen in de vorm van bier achteraf.
0
geplaatst: 17 januari 2014, 07:07 uur
musician schreef:
Waarom zou je daar ook gaan zitten? Dat is nu echt zo'n plek waar je niet dood gevonden wil worden. Ik denk dat je gered bent door de voorzienigheid.
Mee eens. Een van de meest respectloze uitvakken, je zit alleen maar door plexi-glas te kijken op een afschuwelijke hoogte.
0
geplaatst: 17 januari 2014, 07:25 uur
Mjuman schreef:
En als de herenigde Fleetwood Mac, incl. Christine daar nou optreedt, zeg je dan nog I'd rather go blind?
Tja, 50.000 mensen voor Fleetwood Mac. Grenzen zijn er om te overschrijden. Eén ding weet ik dan wel: geen Ajax op de mat, dat zou net voldoende aanleiding kunnen zijn.
0
Martial
geplaatst: 17 januari 2014, 09:00 uur
Running On Empty schreef:
De verdediging van FC Utrecht is helaas gatenkaas. Ik denk dat Pelle en consorten daar wel een paar keer doorheen gaan breken.
(quote)
Ach Feyenoord en uit-wedstrijden zijn ook zo'n verhaal apart
dus we zullen zondag wel zien niet waar?
0
geplaatst: 17 januari 2014, 11:44 uur
Martial schreef:
dus we zullen zondag wel zien niet waar?
dus we zullen zondag wel zien niet waar? Ik ben al blij als het een spannende pot wordt en niet zo'n zeperd als tegen PSV enkele weken geleden. De laatste 3 duels tussen FC Utrecht en Feyenoord kwam Feyenoord op voorsprong door persoonlijke fouten bij Utrecht resp. Bovenberg, Kali en Derijck. Ik ben dus al zeer tevreden met een punt. Feyenoord heeft nu echt aangegeven voor de titel te willen gaan dus die moeten komen. Verder schijnt FC Utrecht de 2e seizoenshelft 4-3-3 te gaan spelen in plaats van 4-4-2. Genoeg om naar uit te kijken dus.
0
geplaatst: 17 januari 2014, 12:17 uur
Zo, PSV is eindelijk verlost van Manolev (en andersom) zijn contract is ontbonden.
Nu Toivionen en Zanka nog verkopen, en dan gaat het de goede kant op.
Nu Toivionen en Zanka nog verkopen, en dan gaat het de goede kant op.
0
geplaatst: 17 januari 2014, 14:19 uur
Ik wordt ondertussen doodmoe van de transfersoaps in België. Allemaal jonge spelers (18-19) die plots halverwege het seizoen vinden dat ze te goed zijn voor hun club en maar meteen een stap hogerop nodig hebben voor hun ontwikkeling.
-Junior Malanda moest per se naar Wolfsburg hoewel Zulte nog meedoet voor de titel en in de halve finale van de beker staat.
-Batshuayi is momenteel topschutter en staat op kop met Standard, maar vind het blijkbaar niet eens nodig te blijven en daadwerkelijk kampioen te spelen - wil nu al naar het buitenland.
-En dan nog het meest storende: Anderlecht die er alles aan doen om Thorgan Hazard binnen te rijven (en zo meteen concurrent Zulte helemaal vleugellam te maken, typisch).
Nu niet dat de Belgische competitie zo sterk is, maar toch frappant hoe zo'n jongens na 1 goed seizoen het meteen al in de bol krijgen (al dan niet onder beïnvloeding van hun manager). Stappen overslaan in de carriere werkt zelden goed, zou ondertussen toch duidelijk moeten zijn. En waar is het eer- en clubgevoel?
-Junior Malanda moest per se naar Wolfsburg hoewel Zulte nog meedoet voor de titel en in de halve finale van de beker staat.
-Batshuayi is momenteel topschutter en staat op kop met Standard, maar vind het blijkbaar niet eens nodig te blijven en daadwerkelijk kampioen te spelen - wil nu al naar het buitenland.
-En dan nog het meest storende: Anderlecht die er alles aan doen om Thorgan Hazard binnen te rijven (en zo meteen concurrent Zulte helemaal vleugellam te maken, typisch).
Nu niet dat de Belgische competitie zo sterk is, maar toch frappant hoe zo'n jongens na 1 goed seizoen het meteen al in de bol krijgen (al dan niet onder beïnvloeding van hun manager). Stappen overslaan in de carriere werkt zelden goed, zou ondertussen toch duidelijk moeten zijn. En waar is het eer- en clubgevoel?
0
geplaatst: 19 januari 2014, 16:36 uur
Ik kon het hele sporttopic eerst niet meer terug vinden en vreesde dat het nieuwe design van musicmeter nog had geleid tot een opheffing 
Maar de competitie is natuurlijk gewoon begonnen en ik hoop maar van harte dat Running On Empty toch nog een leuke middag heeft gehad in Utrecht. Al was het alleen maar vanwege de zeven doelpunten (2-5 tegen Feyenoord).
Kuipgangers hebben in ieder geval in betere start van de tweede helft van de competitie dan de eerste. Het kampioenschap blijft gewoon in het vizier.

Maar de competitie is natuurlijk gewoon begonnen en ik hoop maar van harte dat Running On Empty toch nog een leuke middag heeft gehad in Utrecht. Al was het alleen maar vanwege de zeven doelpunten (2-5 tegen Feyenoord).
Kuipgangers hebben in ieder geval in betere start van de tweede helft van de competitie dan de eerste. Het kampioenschap blijft gewoon in het vizier.
0
geplaatst: 19 januari 2014, 17:08 uur
musician schreef:
Feyenoord was gewoon veel beter en FCUtrecht was vooral defensief heel erg kwestbaar. Het eerste half uur tot aan de 2-2 was een wervelende voetbalshow en daarna nam Feyenoord de controle over. Toch een lekker middagje, liever woensdag van NEC winnen en dan over 2 weken Ajax zien te pakken in Utrecht.
0
Martial
geplaatst: 19 januari 2014, 17:31 uur
Feyenoord schiet uit de startblokken zoals dat zo mooi heet en dat is wel anders geweest na de winterstop 
Nu is kijken of ze het vol houden en niet dat er weer een zeperd volgt tegen ADO volgende week.

Nu is kijken of ze het vol houden en niet dat er weer een zeperd volgt tegen ADO volgende week.
0
geplaatst: 19 januari 2014, 17:35 uur
Lekkere overwinning, hoor. 
Boëtius had gelukkig slechts kramp.

Boëtius had gelukkig slechts kramp.
0
geplaatst: 19 januari 2014, 17:38 uur
Als ze zo spelen als vandaag hoeft Feyenoord niet te vrezen voor ADO. Pelle was weer heerlijk bezig. Toen ik in het stadion de opstelling van Feyenoord vanmiddag zag schrok ik al een beetje van de hoeveelheid kwaliteit t.o.v. FCUtrecht en wist ik al dat het erg lastig zou gaan worden en dat bleek ook zo. Alleen aan Robbin Ruiter hebben we te danken dat het geen 2-8 werd.
0
geplaatst: 19 januari 2014, 20:26 uur
Ja, die goal van Pelle was natuurlijk weer van uitzonderlijk schoonheid.
Blijft onbetwist de beste speler van de eredivisie.
De kansen voor Feyenoord waren talrijk. Ik zag zelfs Mathijsen opduiken voor het doel van Utrecht.
Zoals ik dacht: je bent gered door de voorzienigheid. Dit was geen leuke wedstrijd geweest voor een PSV fan. De eerste helft alle kansen missen en in de tweede helft niets meer in te brengen en de tegengoal.
Maar de poging in de eerste helft was manmoedig en van mij mag elke uitspelende ploeg de punten uit de Arena mee naar huis nemen.
Woensdag krijgen we daar pas een draak van een wedstrijd. Beiden liever niet door naar de volgende ronde in de KNVB beker maar dan ook niet van elkaar willen verliezen. Eens kijken hoe dat gaat worden opgelost.
De kansen voor Feyenoord waren talrijk. Ik zag zelfs Mathijsen opduiken voor het doel van Utrecht.
mjuman schreef:
Zoals ik dacht: je bent gered door de voorzienigheid. Dit was geen leuke wedstrijd geweest voor een PSV fan. De eerste helft alle kansen missen en in de tweede helft niets meer in te brengen en de tegengoal.
Maar de poging in de eerste helft was manmoedig en van mij mag elke uitspelende ploeg de punten uit de Arena mee naar huis nemen.
Woensdag krijgen we daar pas een draak van een wedstrijd. Beiden liever niet door naar de volgende ronde in de KNVB beker maar dan ook niet van elkaar willen verliezen. Eens kijken hoe dat gaat worden opgelost.
0
geplaatst: 19 januari 2014, 22:02 uur
musician schreef:
Eén van de. Piazon, om maar iemand te noemen, vind ik ook erg goed.
Pellè was erg sterk, maar is dat erg weinig geweest dit seizoen in uitwedstrijden.
0
geplaatst: 19 januari 2014, 22:12 uur
Nicolage Rico schreef:
Pellè was erg sterk, maar is dat erg weinig geweest dit seizoen in uitwedstrijden.
Pelle was heel gedreven vanmiddag, dat viel echt op. Aan meerdere Feyenoordspelers kon je zien dat ze echt voor een prijs willen gaan.
@musician
Laat die bekerfinale maar gaan tussen FC Utrecht en Roda JC. Geen probleem, dat wordt een gezellige happening.
0
geplaatst: 19 januari 2014, 22:19 uur
Ja, klopt. Vandaag stonden ze er allemaal. Dat was af en toe niet het geval in eerder uitwedstrijden. Hopelijk houden ze het vol...
Pellè is in veel uitwedstrijden onzichtbaar geweest.
Pellè is in veel uitwedstrijden onzichtbaar geweest.
0
geplaatst: 20 januari 2014, 08:54 uur
Ik lees net dat Feyenoord voor het eerst in 7 jaar met een overwinning uit de winterstop komt. Dat belooft nog wat. Woensdag een echte test voor de Rotterdammers.
0
geplaatst: 20 januari 2014, 09:46 uur
Man City is na dit weekend het team dat het snelste tot 100 goals komt sinds het ontstaan van de Premier League: het had er maar 34 wedstrijden voor nodig (alle competities samen). Enkel Leeds deed beter begin jaren 70 ergens dacht ik.
Dat Aguero absolute wereldtop is in de spits weten we al langer, maar met Negredo hebben ze er nog een tweede erg goeie spits bij (echt topaankoop dit) - en ook Dzeko scoort nog steeds makkelijk. Ook Yaya Touré is regelmatig niet te stoppen en scoorde er al 14 (wat een voetballer!).
En toch is de titel lang niet zeker. Arsenal blijft makkelijk winnen (prachtgoal uit de combinatie van Cazorla dit weekend) en slikt erg weinig goals. Chelsea speelt op z'n Mourinho's niet altijd even spectaculair maar is wel dodelijk effecient (heeft ook United mogen ondervinden gisteren).
Door hun offensieve backs en het ontbreken van een tweede sterke centrale verdediger naast Kompany slikt City toch makkelijk tegengoals. En Pellegrini is een trainer die altijd wel mooi voetbal brengt, maar desondanks weinig prijzen heeft gepakt.
Toch een prachtcompetitie die premier league
Dat Aguero absolute wereldtop is in de spits weten we al langer, maar met Negredo hebben ze er nog een tweede erg goeie spits bij (echt topaankoop dit) - en ook Dzeko scoort nog steeds makkelijk. Ook Yaya Touré is regelmatig niet te stoppen en scoorde er al 14 (wat een voetballer!).
En toch is de titel lang niet zeker. Arsenal blijft makkelijk winnen (prachtgoal uit de combinatie van Cazorla dit weekend) en slikt erg weinig goals. Chelsea speelt op z'n Mourinho's niet altijd even spectaculair maar is wel dodelijk effecient (heeft ook United mogen ondervinden gisteren).
Door hun offensieve backs en het ontbreken van een tweede sterke centrale verdediger naast Kompany slikt City toch makkelijk tegengoals. En Pellegrini is een trainer die altijd wel mooi voetbal brengt, maar desondanks weinig prijzen heeft gepakt.
Toch een prachtcompetitie die premier league

0
geplaatst: 20 januari 2014, 12:29 uur
Nicolage Rico schreef:
Niet zo bescheiden, hij is uitgeroepen natuurlijk door de lezers van VI als beste speler van 2013. En dan is er nu zelfs het boek:
http://www.vi.nl/upload_mm/2/c/5/cid157786_pelle_spreekt_hoofdbeeld_640x345.jpg
Deel 1 en deel 2

0
geplaatst: 20 januari 2014, 14:52 uur
Voor Feyenoord-gelovigen heeft VI nog even de titel Pelle Preekt overwogen, maar nagelaten omdat zoiets niet lekker valt in de *waarden (Ablasser... Krimpener... etc)

0
geplaatst: 20 januari 2014, 15:33 uur
Chungking schreef:
Ook Yaya Touré is regelmatig niet te stoppen en scoorde er al 14 (wat een voetballer!)
Ook Yaya Touré is regelmatig niet te stoppen en scoorde er al 14 (wat een voetballer!)
Met zo'n naam kan er maar weinig misgaan lijkt mij.

0
geplaatst: 20 januari 2014, 15:39 uur
Chungking schreef:
Ook Yaya Touré is regelmatig niet te stoppen en scoorde er al 14 (wat een voetballer!).
Ook Yaya Touré is regelmatig niet te stoppen en scoorde er al 14 (wat een voetballer!).
Niet moeilijk als je ziet bij welke ploeg hij ooit gestart is in Europa.

0
geplaatst: 20 januari 2014, 17:51 uur
iggy schreef:
Ik lees net dat Feyenoord voor het eerst in 7 jaar met een overwinning uit de winterstop komt. Dat belooft nog wat. Woensdag een echte test voor de Rotterdammers.
Ik vond Feyenoord erg sterk en gedreven spelen gisteren tegen FC Utrecht en als ze dat woensdag ook kunnen opbrengen zie ik ze nog wel winnen in de Arena.
0
geplaatst: 20 januari 2014, 19:58 uur
Ik heb die wedstrijd tegen Utrecht pas vanavond kunnen aanschouwen (bvn). En dat knullig verdedigen van Utrecht deed me werkelijk pijn aan mijn ogen. Wat een geklungel daar achterin. Tuurlijk staat die uitslag. Maar Feyenoord werd wel erg eenvoudig in het zadel geholpen zeg. En laten we wel zijn hoeveel kansen hebben de Rotterdammers niet om zeep geholpen. Ik moet het nog zien daar in Amsterdam. Niet ik gun het Feyenoord van harte en nog meer het kampioenschap. 3 maal Ajax is wel goed geweest wat mij betreft. Plus dat Feyenoord dan ook eens uit de schulden komt. Met al dat geld wat er te verdienen valt in de CL.
PSV vond ik erg sterk spelen tegen Ajax. Een gelijkspel was zeker verdiend geweest. Als je die wedstrijd verglijkt met de uitwedstrijd tegen Feyenoord. Een verschil van dag en nacht. PSV durfde te voetballen en kreeg volop kansen. Helaas wederom kinderlijk verdedigt bij die Ajax goal.
Maar goed Ajax-Feyenoord in de beker is altijd geinig en een wedstrijd op zich.
Het verbaast me trouwens dat vooral de oudere jongeren onder ons niets te lullen hebben over het overlijden van voetbal CRACK EUSEBIO. En niet dat ik hem ooit live in beeld heb gezien. Maar deze man is toch een legende op het groene gras geweest. Zette wel zo'n beetje in zijn eentje het gevreesde en gerespecteerde Real Madrid effe opzij. En was topscorer bij het WK van 1966. Mooie voetballer!!!!
PSV vond ik erg sterk spelen tegen Ajax. Een gelijkspel was zeker verdiend geweest. Als je die wedstrijd verglijkt met de uitwedstrijd tegen Feyenoord. Een verschil van dag en nacht. PSV durfde te voetballen en kreeg volop kansen. Helaas wederom kinderlijk verdedigt bij die Ajax goal.
Maar goed Ajax-Feyenoord in de beker is altijd geinig en een wedstrijd op zich.
Het verbaast me trouwens dat vooral de oudere jongeren onder ons niets te lullen hebben over het overlijden van voetbal CRACK EUSEBIO. En niet dat ik hem ooit live in beeld heb gezien. Maar deze man is toch een legende op het groene gras geweest. Zette wel zo'n beetje in zijn eentje het gevreesde en gerespecteerde Real Madrid effe opzij. En was topscorer bij het WK van 1966. Mooie voetballer!!!!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.