MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Hm, de algemen beschouwingen heeft een liveblog, waarom die AZ hebben ze dat niet ook voor die AZ soap.

dix schreef:
De vraag is of Van Basten zijn hartproblemen bij zijn sollicitatie voor de werkgever verzwegen heeft.

Ja, zou AZ hem gewoon voor ziekteverzuim en later het WGA-gat hebben verzekerd, net als de rest van het werknemersbestand?

Ik denk dat er nog nauwelijks sprake is van een officiële werknemer/werkgever relatie tussen AZ en de BV Van Basten.
Lijkt mij een gevalletje ZZP-er.

Medische keuringen zijn ook altijd standaard geregeld bij voetbalclubs, dus het enige dat zou kunnen is dat Van Basten al eerder hartklachten heeft gehad (waar wij niet van weten) en dat dit niet zou zijn verteld bij de samenwerkingsovereenkomst.

Lijkt mij sterk.

Ik denk eerder dat AZ niet zo snel af wil van het uithangbord Van Basten en dat om die commerciële redenen hem nog allerlei interessante baantjes binnen de club worden aangeboden. Of Van Basten financieel gaat inleveren ja of nee is nog niet direct aan de orde.

De vraag is wat een nieuwe hoofdtrainer vindt van de aanwezigheid van Van Basten.

Zou wel lachen zijn als Van Marwijk het wordt, zijn schoonzoon en Van Basten zijn dikke vrienden.

dix
musician schreef:

Lijkt mij een gevalletje ZZP-er.

Wellicht, maar wat is dan nog de arbeidsrelatie waarnaar verwezen wordt?

Als ZZP-er spreek je niet over je club als werkgever, en ontslag is evenmin aan de orde.

trebremmit schreef:
Zou wel lachen zijn als Van Marwijk het wordt, zijn schoonzoon en Van Basten zijn dikke vrienden.

Of Seedorf. Maar die teert de komende jaren eerst nog even op de zak van Berlusconi.

Van de Brom lijkt me wel een aardige optie, die is tenminste gedreven en heeft bij AGOVV, ADO en Vitesse wel laten zien dat hij een team goed kan laten voetballen. Wellicht kan hij meteen Menzo weer meenemen als assistent. Of de veelgenoemde Bert van Marwijk de drive nog heeft vraag ik me af.

Iemand als Van Basten als assistent gaat nooit werken. Gewoon omdat Van Basten nu eenmaal Van Basten is. Een charismatische persoonlijkheid met een uitgesproken mening. Moet je van stevige huize komen om daar leiding aan te geven. Natuurlijk hebben we zijn beslissing om een stap terug te doen te respecteren want gezondheid is ons niet allemaal gegeven, maar dit lijkt mij in het geheel niet de meest ideale constructie.
Misschien is Hiddink bereid de overstap naar Alkmaar te maken. Dan zal er iig een zucht van verlichting in Harderwijk klinken.

dix schreef:
(quote)

Wellicht, maar wat is dan nog de arbeidsrelatie waarnaar verwezen wordt?

Als ZZP-er spreek je niet over je club als werkgever, en ontslag is evenmin aan de orde.

Kleine correctie: als AZZP'er misschien wel. Verder: een arbeidsovereenkomst is een bijzondere soort verbintenis (=contract); mag lijden dat je als zzp'er toch ook wel een verbintenis hebt - dan heb je idd wel een opdrachtgever

Ik hoop op Huub Stevens...

dix
Bij AZ willen ze toch altijd wel erg graag een klinkende naam. Alhoewel hij me geschikt voor de baan lijkt, een grote naam is Van der Brom nog niet.

Jol, Gullit, Ten Cate, Rijkaard ... maar eerst gaan ze natuurlijk Beenhakker en Cruijff polsen.

herman schreef:
(quote)
Of de veelgenoemde Bert van Marwijk de drive nog heeft vraag ik me af.

Die doet alleen nog maar sacherijnig bij de NOS, of hij haalt nog weer even op hoe goed hij het wel niet gedaan heeft in Zuid-Afrika. Ik hoop dat hij het wordt, dan is ie tenminste geen analist meer.

Nou vergeleken met Dick is John van den Brom met zijn 190 cm toch best wel een grote.

En Frank de Boer kan er ook wat van: "Misschien kunnen ze Co Adriaanse aanstellen. Dan hebben ze Bassie en Adriaanse...

Edwynn schreef:
Iemand als Van Basten als assistent gaat nooit werken. Gewoon omdat Van Basten nu eenmaal Van Basten is. Een charismatische persoonlijkheid met een uitgesproken mening. Moet je van stevige huize komen om daar leiding aan te geven.

Helemaal mee eens! Of er moet een grote naam komen. Maar dan nog.

iggy schreef:

Helemaal mee eens! Of er moet een grote naam komen. Maar dan nog.

Hebben ze jou nog niet gepolst? Jij wil het vast wel voor de helft doen - voorop gesteld dat je reiskosten vergoed worden

Adriaanse mag ook wel van mij - is hier tenminste weg; hij belemmert nou de doorstroming van bepaalde talenten.

Ik wil het ook wel doen. Weet je alvast wie in elk geval gaat degraderen.

Mjuman schreef:
(quote)

Hebben ze jou nog niet gepolst? Jij wil het vast wel voor de helft doen - voorop gesteld dat je reiskosten vergoed worden

Mijn eis is dan wel dat ik 1e klas wil reizen. En dan neem ik jou als assistent. Want jij schijnt Marco weer goed te kennen.

iggy schreef:
(quote)

Mijn eis is dan wel dat ik 1e klas wil reizen. En dan neem ik jou als assistent. Want jij schijnt Marco weer goed te kennen.

Lijkt me een prima job, beetje team building en wordt er iig goede muziek gedraaid in Alkmaar; kunnen we ook echt samen bier drinken - en niet virtueel.

chevy93 schreef:
(quote)
Arsenal heeft te veel nummers 10.. Ramsey, Wilshere en dus ook Özil.

Zelfde geldt overigens voor Ajax met o.a. Schöne, Klaassen en Andersen. Andersen op 10, daar ben ik benieuwd naar...

Ramsey is geen nummer tien maar eerder een box-to-box speler.

Rudi S schreef:
Hm, de algemen beschouwingen heeft een liveblog, waarom die AZ hebben ze dat niet ook voor die AZ soap.
Zoiets? http://az.headliner.nl/

Bedankt, is zeer nuttig

Tja. Veel zinloos gedraaf en kip zonder kop voetbal.

Jammer van Toornstra (2 x paal). Het was zo'n beetje het enige aardig moment van Feyenoord in deze wedstrijd. Sevilla ook geen wereldformatie.

PSV speelde erg goed in de eerste helft. Met een beetje mazzel staat het na 20 minuten gewoon 4-0. Jammer dat het niveau in de tweede helft niet kon worden vastgehouden.

Klopt, leuk spel van PSV. Bij Feyenoord ben ik de eerste helft in slaap gevallen, daarna maar wat anders gaan doen.

Wees blij, de 2e helft was nog veel erger.

Ik heb Feyenoord na 20 minuten ook maar uit gezet.

Martial
Nicolage Rico schreef:
Wees blij, de 2e helft was nog veel erger.

Na de 1e helft geloofde ik het wel en ben naar m'n nest gegaan, wat een droevenis....

Ik heb nog geen fatsoenlijke wedstrijd gezien van Feyenoord dit seizoen en de vraag is wanneer we dat wel te zien gaan krijgen, zelfs enig lichtpuntje is ver te zoeken of het moet Toornstra zijn en waarom hebben ze in godsnaam El Ahmadi teruggehaald voegt geen ene moer toe aan het spel en daar zit je nog 4 jaar aan vast ook.

Wat er in 3 jaar is opgebouwd onder Koeman daar is werkelijk niets meer van te zien en lijkt Feyenoord weer terug bij af en doet het me haast denken aan de HCS periode onder dat geweldige duo Bengtsson en Verbeek

El Ahmadi is toch op aanraden van Fred Rutten gehaald?

Martial
trebremmit schreef:
El Ahmadi is toch op aanraden van Fred Rutten gehaald?

Jawel... maar dat komt wel vaker voor natuurlijk, want elke trainer heeft wel een wensenlijstje van spelers die ze graag willen hebben bij hun nieuwe club indien mogelijk en dan wordt er vaak teruggevallen op spelers met wie ze eerder hebben samengewerkt en helaas stond El Ahmadi op dat lijstje

Dan is het niet allemaal de schuld van Van Geel.

Martial schreef:
Wat er in 3 jaar is opgebouwd onder Koeman daar is werkelijk niets meer van te zien en lijkt Feyenoord weer terug bij af en doet het me haast denken aan de HCS periode onder dat geweldige duo Bengtsson en Verbeek

God ja, het kan altijd nog erger

Hoewel, zouden ze beide lichtingen tegen elkaar laten spelen, weet ik nog niet wie er zou winnen.

Het probleem schuilt hem niet alleen in de kwaliteit van de overgebleven en aangetrokken spelers. Het grootste struikelblok zit hem ook in een volstrekt gebrek aan automatismen. Het elftal is absoluut niet ingespeeld en moet eigenlijk in de competitie en europees verband met elkaar leren kennismaken en pas daarna kan er ook nog eens aan voetbal worden gedacht.

Dat is voor het 7e elftal van SC Harlingen nog te overzien. Maar bij Feyenoord leidt het tot een niveau campingelftal en daar weet iedereen natuurlijk wel raad mee.

Je kunt niet ongestraft een half elftal bepalende voetballers en z'n trainer verkopen en het dan vervolgens op z'n beloop laten.

Dus jawel hoor, volledig de schuld van Van Geel.

Wir haben nachgemessen, das ist Bundesligarekord, 83 meter

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:39 uur

geplaatst: vandaag om 12:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.