Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 22 september 2014, 17:02 uur
El Ninjo schreef:
zijn start was al niet soepel.
zijn start was al niet soepel.
Wel meteen een doelpunt in zijn 1e match. Maar het is een goede leerschool voor hem, want hij is nog lang niet uitgeleerd.
0
geplaatst: 22 september 2014, 17:08 uur
Was dat geen oefenduel? Was in ieder geval niet in de competitie...daar gaat ie nog niet zo lekker.
0
geplaatst: 22 september 2014, 17:35 uur
Was in een beker- of oefenwedstrijd dacht ik ook.
Wat Southampton betreft: die staat nu inderdaad tweede, maar daar zullen ze echt niet blijven staan dit seizoen. Uiteindelijk gaan die gewoon naar een plek die je op grond van de begroting zou verwachten en met Feyenoord zal dat niet anders zijn.
Op de spits na heeft Feyenoord volgens mij goed ingekocht (mix van ervaring, talenten en nog wat mid-twintigers met restwaarde). Snap verder de frustratie wel, met een goede spits als Dost erbij was Feyenoord zonder twijfel kampioenskandidaat.
Wat Southampton betreft: die staat nu inderdaad tweede, maar daar zullen ze echt niet blijven staan dit seizoen. Uiteindelijk gaan die gewoon naar een plek die je op grond van de begroting zou verwachten en met Feyenoord zal dat niet anders zijn.
Op de spits na heeft Feyenoord volgens mij goed ingekocht (mix van ervaring, talenten en nog wat mid-twintigers met restwaarde). Snap verder de frustratie wel, met een goede spits als Dost erbij was Feyenoord zonder twijfel kampioenskandidaat.
0
Martial
geplaatst: 22 september 2014, 18:03 uur
Natuurlijk kunnen ze dat wel, ze hebben toch ook nog een scoutingsapparaat lopen, je kan mij niet vertellen dat er bijvoorbeeld in Scandinavië geen behoorlijke spits te vinden is.
Ze hebben gewoon veel te laks gereageerd op het vertrek van Pelle met name Van Geel is dat aan te rekenen en je ziet het resultaat 15e op de ranglijst, want het schort gewoon aan een echte afmaker.
0
Martial
geplaatst: 22 september 2014, 18:13 uur
El Ninjo schreef:
De Vrij gaat trouwens nog niet zo lekker bij Lazio, zijn start was al niet soepel en dit weekend rood gepakt tegen Genua. En Martins Indi was dit weekend op de bank beland bij Porto (en bleef daar ook zitten, ook na een rode kaart van 1 vd centrumverdedigers).
De Vrij gaat trouwens nog niet zo lekker bij Lazio, zijn start was al niet soepel en dit weekend rood gepakt tegen Genua. En Martins Indi was dit weekend op de bank beland bij Porto (en bleef daar ook zitten, ook na een rode kaart van 1 vd centrumverdedigers).
In het buitenland gelden toch vaak andere wetten dan in de Nederlandse competitie en ben je lang niet zeker van een basisplaats, weet de reden niet waarom Martins Indi op de bank zat, maar in de CL speelde hij dacht ik wel mee?
Voor De Vrij is het natuurlijk ook behoorlijk wennen aan de Italiaanse competitie ook qua verdedigen, maar ja Feyenoord heeft een geweldig centrum in huis met Van Beek en Kongolo en Van Beek zie ik een betere verdediger worden in de toekomst dan De Vrij.
Van Beek heeft een fantastische crosspass in de benen die nu al beter is dan die De Vrij had, ben een groot liefhebber aan het worden van Sven van Beek ondanks die slippertjes die hij af en toe nog maakt.
0
geplaatst: 22 september 2014, 18:17 uur
Het gaat blijkbaar toch niet zo goed met Madrid zoals de voorzitter laatst beweerde.
Real Madrid's debt grows 11...
The financial situation of Madrid is very bad...” And in one year the debt’s grown another 61 million to 602 million.
Real Madrid's debt grows 11...
0
geplaatst: 22 september 2014, 18:19 uur
Martial schreef:
In het buitenland gelden toch vaak andere wetten dan in de Nederlandse competitie en ben je lang niet zeker van een basisplaats, weet de reden niet waarom Martins Indi op de bank zat, maar in de CL speelde hij dacht ik wel mee?
Voor De Vrij is het natuurlijk ook behoorlijk wennen aan de Italiaanse competitie ook qua verdedigen, maar ja Feyenoord heeft een geweldig centrum in huis met Van Beek en Kongolo en Van Beek zie ik een betere verdediger worden in de toekomst dan De Vrij.
Van Beek heeft een fantastische crosspass in de benen die nu al beter is dan die De Vrij had, ben een groot liefhebber aan het worden van Sven van Beek ondanks die slippertjes die hij af en toe nog maakt.
(quote)
Klopt. Van Beek is een degelijke verdediger, die door durft te dekken, lekker hard kan zijn, goed kan koppen en een geweldige crosspass in zijn benen heeft, zoals je al zegt. Maar vooral verdedigend heeft hij toch nog erg veel te leren. Ook heb ik zo nu en dan mijn vraagtekens bij zijn motoriek; heel dynamisch is hij niet.
0
geplaatst: 22 september 2014, 19:05 uur
Martial schreef:
Ze hebben gewoon veel te laks gereageerd op het vertrek van Pelle met name Van Geel is dat aan te rekenen en je ziet het resultaat 15e op de ranglijst, want het schort gewoon aan een echte afmaker.
Dat resultaat zegt mij niet zoveel, een jaar geleden stonden ze rond dezelfde plek. Al riep je volgens mij toen tot in december/januari dat ze zouden degraderen zo ongeveer.
De topscorer van Noorwegen is al 40. Daar waren jullie vast ook niet blij mee geweest. En de Deense topscorer van afgelopen seizoen wordt uit de basis gehouden door Mark Uth bij Heerenveen. Zó goed zal die dan ook niet zijn. Wellicht is het ook puur een kwestie van gebrek aan manuren. Je kan niet met 20 spitsen tegelijk onderhandelen denk ik? Als optie 1, 2, 3 en 4 allemaal afhaken houdt het misschien gewoon op.
Je kan het ook omdraaien: misschien heeft Feyenoord met Pelle even boven zijn stand geleefd.
0
geplaatst: 22 september 2014, 21:32 uur
herman schreef:
Je kan het ook omdraaien: misschien heeft Feyenoord met Pelle even boven zijn stand geleefd.
Dit vind ik altijd zo'n vreemde stelling. Pellè was gewoon deel van Feyenoord. Een topclub (in NL) heeft een topspits nodig (Ajax was de uitzondering de afgelopen jaren).
Daarnaast heeft Feyenoord vorig jaar (met Pellè) gefaald door geen kampioen te worden.
0
geplaatst: 22 september 2014, 22:06 uur
Nicolage Rico schreef:
Dit vind ik altijd zo'n vreemde stelling. Pellè was gewoon deel van Feyenoord. Een topclub (in NL) heeft een topspits nodig (Ajax was de uitzondering de afgelopen jaren).
Feyenoord is altijd een grote club gebleven, maar ranglijsttechnisch was het jarenlang geen topclub meer natuurlijk. Dat Pelle het zo goed ging doen was meer geluk dan wijsheid.
0
geplaatst: 22 september 2014, 22:10 uur
De middenvelders en buitenspelers van Feyenoord mogen natuurlijk ook wel eens een doelpuntje maken, zo'n Clasie scoort zelden.
0
geplaatst: 22 september 2014, 22:17 uur
Mee eens. Maar Clasie is vooral van het inleveren van de bal bij een sterke spits. Zo wordt er al jaren gespeeld. Alleen is die er nu niet en moet hij omschakelen naar eigen initiatieven.
Ongeacht Pelle, Feyenoord had in het verleden ook spitsen die met enige regelmaat doelpunten maakten. Meerdere soms tegelijkertijd zoals in de periode met Van Hooijdonk en Tomasson.
Dat niveau is nu ver te zoeken en dat is onbegrijpelijk, want er was tijd genoeg om iemand te vinden. En daar wordt nu zwaar voor betaald. Want als uiteindelijk de juiste spelers op de juiste plek staan, ze hun draai hebben gevonden, is er nog steeds geen spits.
Een club als Feyenoord moet gemiddeld twee doelpunten per wedstrijd kunnen maken.
Ongeacht Pelle, Feyenoord had in het verleden ook spitsen die met enige regelmaat doelpunten maakten. Meerdere soms tegelijkertijd zoals in de periode met Van Hooijdonk en Tomasson.
Dat niveau is nu ver te zoeken en dat is onbegrijpelijk, want er was tijd genoeg om iemand te vinden. En daar wordt nu zwaar voor betaald. Want als uiteindelijk de juiste spelers op de juiste plek staan, ze hun draai hebben gevonden, is er nog steeds geen spits.
Een club als Feyenoord moet gemiddeld twee doelpunten per wedstrijd kunnen maken.
0
geplaatst: 22 september 2014, 22:24 uur
Volgens mij is Ajax al vier jaar op rij kampioen zonder een echte spits cq topscorer.
Trebremmit raakt inderdaad het juiste punt, doelpunten komen uit het hele team.
0
geplaatst: 22 september 2014, 22:29 uur
Met Immers en Toornstra hebben ze wel 2 middenvelders die veel kunnen scoren. Boetius en Vilhena zitten wel in een stijgende lijn wat dat betreft, die scoren elk seizoen ietsje meer. Basacikoglu heeft er bij Heerenveen ook wel wat gemaakt. Eigenlijk zouden deze spelers samen al wel 40 goals moeten kunnen maken.
0
geplaatst: 22 september 2014, 22:36 uur
Toornstra heeft die potentie inderdaad wel, maar moet het nog waarmaken op dit niveau.
Immers scoort inderdaad altijd wel 10 tot 15 goals, maar zou wel eens willen zien welk goals dat waren in het wedstrijdverloop. In mijn beleving mist hij wel vaak op doorslaggevende momenten.
Overigens denk ik dat het gebrek aan scorend vermogen juist bij Ajax dit jaar wel eens zou kunnnen opbreken. Maar je weet nooit wie er opstaat, zo bleek ook afgelopen seizoenen.
Immers scoort inderdaad altijd wel 10 tot 15 goals, maar zou wel eens willen zien welk goals dat waren in het wedstrijdverloop. In mijn beleving mist hij wel vaak op doorslaggevende momenten.
Overigens denk ik dat het gebrek aan scorend vermogen juist bij Ajax dit jaar wel eens zou kunnnen opbreken. Maar je weet nooit wie er opstaat, zo bleek ook afgelopen seizoenen.
0
Martial
geplaatst: 22 september 2014, 22:52 uur
herman schreef:
Dat resultaat zegt mij niet zoveel, een jaar geleden stonden ze rond dezelfde plek. Al riep je volgens mij toen tot in december/januari dat ze zouden degraderen zo ongeveer.
De topscorer van Noorwegen is al 40. Daar waren jullie vast ook niet blij mee geweest.
De topscorer van Noorwegen is al 40. Daar waren jullie vast ook niet blij mee geweest.
Je overdijft behoorlijk mag ik wel zeggen, ik heb vorig seizoen wel eens geroepen dat ik op sommige momenten mijn twijfels had of Feyenoord wel bij de eerste 5 ging eindigen, maar het woord degradatie heb je mij niet horen zeggen.
Wat betreft de spitsen begrijp je heus wel wat ik bedoel en gaf ook een een voorbeeld aan en dan moet je niet met spitsen van 40 jaar aankomen zetten

0
geplaatst: 23 september 2014, 00:23 uur
herman schreef:
Dat is de topscorer van vorig seizoen. De huidige topscorer Viðar Örn Kjartansson is pas 24 en heeft evenveel doelpunten in het mandje liggen. Heerenveen had er nog even interesse in.
Ik denk dat men zich bij de scouting van veel Nederlandse clubs teveel focust op (oude) bekende namen. Feyenoord dacht aan Dost en Guidetti, Ajax probeerde het met Eto'o, Van Ginkel en Pröpper. En PSV scout bijna alleen maar met het bord op schoot. Er loopt vast nog genoeg talent rond in oa Scandinavië en Zuid-Amerika, wat een verrijking kan zijn voor de Eredivisie. Maar je moet wel moeite doen om dat talent op te sporen.
0
geplaatst: 23 september 2014, 07:47 uur
Arsène Wenger is onder de indruk van Southampton, dat dinsdag op bezoek komt in de derde ronde van de strijd om de League Cup. De manager van Arsenal treft dan ook nog eens Ronald Koeman, van wie hij slechts één keer won tijdens de zes voorgaande ontmoetingen.
'Ze doen het fantastisch bij Southampton, ze verdienen alle lof', aldus Wenger tijdens zijn perspraatje voor het thuisduel met The Saints. Hij noemde geen namen, dus ook niet van manager Koeman. Arsenal heeft na vijf speelronden één punt minder dan nummer twee Southampton. 'Ze hebben voor een wonder gezorgd bij Southampton. Iedereen verwachtte dat die club zou instorten. Ze verloren hun beste speler en hun manager, maar ze zijn uitstekend teruggekomen.'
'Ze doen het fantastisch bij Southampton, ze verdienen alle lof', aldus Wenger tijdens zijn perspraatje voor het thuisduel met The Saints. Hij noemde geen namen, dus ook niet van manager Koeman. Arsenal heeft na vijf speelronden één punt minder dan nummer twee Southampton. 'Ze hebben voor een wonder gezorgd bij Southampton. Iedereen verwachtte dat die club zou instorten. Ze verloren hun beste speler en hun manager, maar ze zijn uitstekend teruggekomen.'
Drie, toevallig of niet, lovende stukken vandaag over Southampton en Koeman in de Volkskrant, VI en de Telegraaf.
Het benoemen van Hiddink in plaats van Koeman voor het Nederlands Elftal zal m.i. een enorme historische blunder blijken.
0
geplaatst: 23 september 2014, 23:03 uur
Vince vega schreef:
Volgens mij is Ajax al vier jaar op rij kampioen zonder een echte spits cq topscorer.
Bert stelt er een eer in om regelmatig te scoren - soms zijn het van die punten die in een zebra in een rood-wit shirt ook nog zou kunnen scoren. Feit is dat er in Blijdorp nog geen Zebra gescout is voor Feyenoord, terwijl boze tongen beweren dat ... Zebra's enorm verdienstelijk zijn als ..
0
geplaatst: 23 september 2014, 23:11 uur
musician schreef:
Drie, toevallig of niet, lovende stukken vandaag over Southampton en Koeman in de Volkskrant, VI en de Telegraaf..
Drie, toevallig of niet, lovende stukken vandaag over Southampton en Koeman in de Volkskrant, VI en de Telegraaf..
Na vanavond zullen de lovende stukjes nog wel even doorgaan!
0
geplaatst: 23 september 2014, 23:16 uur
Mjuman schreef:
Bert stelt er een eer in om regelmatig te scoren - soms zijn het van die punten die in een zebra in een rood-wit shirt ook nog zou kunnen scoren. Feit is dat er in Blijdorp nog geen Zebra gescout is voor Feyenoord, terwijl boze tongen beweren dat ... Zebra's enorm verdienstelijk zijn als ..
(quote)
Bedankt voor deze bijdrage

0
geplaatst: 23 september 2014, 23:36 uur
Geen zebra's in Blijdorp? Ben er vandaag nog eentje overgestoken op weg naar de supermarkt.
0
geplaatst: 23 september 2014, 23:40 uur
Zo, dat doet toch wel pijn. Stiekem vind ik de beker altijd leuk, omdat het wedstrijden zijn waar het om gaat en je leuke verrassingen kunt krijgen en je 'per ongeluk' zo maar ver kunt komen. Maar als dan één van de verrassingen de uitschakeling van je eigen favoriete club betreft, is het ineens veel minder leuk.
Nou heeft Heerenveen dit ook echt aan zichzelf te wijten. Na een aantal leuke wedstrijden met wisselend voetbal, was ik wel voorzichtig positief over dit seizoen. Dat ben ik nog steeds wel. Maar zo slap een bekerwedstrijd ingaan
. Daarbij helpt het volgens mij ook niet dat je dan wat andere spelers het veld instuurt, waardoor je te veel uitstraalt; dit gaan we wel even winnen. Voor het eerst dat ik wat twijfels heb bij het tactische plan van Lodeweges. En hoe krijg je het voor elkaar als je bijna een uur bezig bent om de gelijkmaker te forceren, dit weer binnen een minuut te verspelen. Maar hopen dat het een goede leerschool is voor de jonge jongens. Maar ik baal toch echt, omdat het altijd een erg leuk extraatje is in het seizoen, de bekerstrijd. En toch ook een mooie snelle weg naar Europees voetbal.
Nou heeft Heerenveen dit ook echt aan zichzelf te wijten. Na een aantal leuke wedstrijden met wisselend voetbal, was ik wel voorzichtig positief over dit seizoen. Dat ben ik nog steeds wel. Maar zo slap een bekerwedstrijd ingaan
. Daarbij helpt het volgens mij ook niet dat je dan wat andere spelers het veld instuurt, waardoor je te veel uitstraalt; dit gaan we wel even winnen. Voor het eerst dat ik wat twijfels heb bij het tactische plan van Lodeweges. En hoe krijg je het voor elkaar als je bijna een uur bezig bent om de gelijkmaker te forceren, dit weer binnen een minuut te verspelen. Maar hopen dat het een goede leerschool is voor de jonge jongens. Maar ik baal toch echt, omdat het altijd een erg leuk extraatje is in het seizoen, de bekerstrijd. En toch ook een mooie snelle weg naar Europees voetbal.
0
geplaatst: 24 september 2014, 07:51 uur
vigil schreef:
Hier het hele verslag van de wedstrijd:
Wedstrijdverslag Arsenal - Southampton Live
Na gisteravond is de waardering voor Southampton/Koeman weer verder gestegen. Tadic overigens zo'n beetje man van de wedstrijd.
Toch knap hoor. Ben benieuwd waar Koeman nog gaat eindigen.....
0
geplaatst: 24 september 2014, 11:51 uur
Echt leuk om te zien inderdaad. Uiteindelijk de enige echte toptrainer van de '88 generatie als ik me niet vergis. Zeker nu Rijkaard niet veel meer lijkt te doen op dat vlak (en het was toch de combi met Neeskens en vooral Ten Cate die goed werkte bij Barcelona). Hoop dat ie ooit nog eens Oranje gaat trainen, samen met zijn broer.
0
geplaatst: 24 september 2014, 12:38 uur
Bonk schreef:
Maar ik baal toch echt, omdat het altijd een erg leuk extraatje is in het seizoen, de bekerstrijd. En toch ook een mooie snelle weg naar Europees voetbal.
Maar ik baal toch echt, omdat het altijd een erg leuk extraatje is in het seizoen, de bekerstrijd. En toch ook een mooie snelle weg naar Europees voetbal.
Begrijpelijk, helaas ben je volledig afhankelijk van lotingen. De overwinning van PEC op Ajax in bekerfinale afgelopen seizoen was echt fantastisch, maar de weg van PEC naar de finale was een lachertje. Grotendeels thuiswedstrijden en lekker veel amateurclubjes. Je bent gewoon afhankelijk van wat je loot en met een beetje mazzel kun je een eind komen. Ik zag het gisteren wel een beetje aankomen, Roda JC wilde gewoon winnen en Heerenveen was slap. Ik ben heel benieuwd wat de Go Ahead Eagles vanavond tegen Feyenoord gaan doen en of FC Utrecht morgen nog iets heeft in te brengen bij PSV in Eindhoven.

0
Martial
geplaatst: 24 september 2014, 13:27 uur
Running On Empty schreef:
Ik ben heel benieuwd wat de Go Ahead Eagles vanavond tegen Feyenoord gaan doen en of FC Utrecht morgen nog iets heeft in te brengen bij PSV in Eindhoven.
Ik ben heel benieuwd wat de Go Ahead Eagles vanavond tegen Feyenoord gaan doen en of FC Utrecht morgen nog iets heeft in te brengen bij PSV in Eindhoven.
Ik ben zelf toch meer benieuwd of Feyenoord de goede lijn weet door te trekken die ze zondag tegen Ajax lieten zien, zelf ben ik niet zo heel erg gecharmeerd van het bekervoetbal al zitten er vaak leuke verassingen tussen ook omdat de "kleinere" clubs vaak hun hele ziel en zaligheid in zo'n wedstrijd gooien.
Utrecht heeft trouwens wel vaak pech met de lotingen aan het begin van het bekertoernooi waar ze vaak toch wel een behoorlijke tegenstander loten in dit geval PSV.
0
Martial
geplaatst: 24 september 2014, 13:32 uur
Sven van Beek in voorselectie van Oranje, de eerste goede daad van Hiddink 
Het zal wel bij voorselectie blijven daar niet van, maar het begin is er zullen we maar zeggen.
Goed bezig die Sven

Het zal wel bij voorselectie blijven daar niet van, maar het begin is er zullen we maar zeggen.
Goed bezig die Sven

0
geplaatst: 24 september 2014, 13:39 uur
Martial schreef:
Utrecht heeft trouwens wel vaak pech met de lotingen aan het begin van het bekertoernooi waar ze vaak toch wel een behoorlijke tegenstander loten in dit geval PSV.
Ja niet te geloven. Ik geloof dat we de laatste 6 jaren 5 keer een loodzware tegenstander hebben geloot in de eerste ronde. Het is niet anders. PSV gaat wat spelers rust geven dus hopelijk ligt er wat onderschatting op de loer. Maar Utrecht mist ook een paar spelers. Ik denk een kansloos potje, net als zondag uit naar FCTwente en daarna gaan we weer verder.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.