Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 21 september 2014, 19:38 uur
Hendrik68 schreef:
En dan zo lekker demonstratief niet juichen. Kotsmisselijk wordt je daar van. Dat zogenaamde respect voor je oude club. Je kunt het ook respectloos naar je huidige werkgever noemen. Ik vind dat op niet juichen tegen je oude club direct rood moet komen te staan.
En dan zo lekker demonstratief niet juichen. Kotsmisselijk wordt je daar van. Dat zogenaamde respect voor je oude club. Je kunt het ook respectloos naar je huidige werkgever noemen. Ik vind dat op niet juichen tegen je oude club direct rood moet komen te staan.
In dit geval vind ik dat zeker niet.
Lampard wilde zelf niet weg bij Chelsea, hij moest.
0
geplaatst: 21 september 2014, 19:49 uur
Nicolage Rico schreef:
Teletekst journalistiek.
Feyenoord heeft het materiaal voor een top 5 plek. Tegen Twente, Ajax en Utrecht zit het totaal niet mee.
Er moeten eerst vastigheden komen. Denk dat die er nu wel zijn na vandaag. Kazim basis, middenveld met El Ahmadi, Clasie en Toornstra. Kongolo centraal achterin met van Beek. Nu nog een vervanger voor Nelom zien te regelen.
Teletekst journalistiek.
Feyenoord heeft het materiaal voor een top 5 plek. Tegen Twente, Ajax en Utrecht zit het totaal niet mee.
Er moeten eerst vastigheden komen. Denk dat die er nu wel zijn na vandaag. Kazim basis, middenveld met El Ahmadi, Clasie en Toornstra. Kongolo centraal achterin met van Beek. Nu nog een vervanger voor Nelom zien te regelen.
Het is wel grappig, dat dat altijd gezegd wordt in slechte tijden bij Feyenoord: het materiaal is minstens Top 5 waard. Dat was 35 jaar geleden ook al zo.
Maar om de één of andere reden vallen de resultaten, met enige regelmaat, in de praktijk zwaar tegen.
Overigens ben ik het met je eens, dat bepaalde ontwikkelingen (Matthijssen er uit en een centrum met Kongolo en Van Beek) leiden tot beter spel, in ieder geval beter dan tot nu toe.
Dan kom je weer terug bij wat ik eerder schreef, gebrek aan automatismen en kennis aan elkaar. Dit gaat vele wedstrijden kosten om er nog wat van te maken en dan nog blijf je zitten met een schrijnend gebrek aan scorend vermogen.
En dan weet je nog niet of Rutten een beetje op korte termijn de juiste man op de juiste plek weet neer te zetten.
Nog twee wedstrijden op rij verlies en zijn positie is onhoudbaar geworden. Hij heeft het geluk, dat Van Geel niet van geld uitgeven houdt en al helemaal niet wil betalen voor een nieuwe en een oude trainer in één seizoen. Maar ik denk niet dat het legioen dit nog lang gaat pikken. En als Van Geel te lang aarzelt, is het met zijn positie ook wel gebeurd.
Daarom heeft Martial gelijk: volgende week zullen er (eindelijk) eens punten moeten worden gehaald. Hopelijk is de kater van vandaag (dat blijft het toch, om meerdere redenen) snel weggespoeld.
0
geplaatst: 21 september 2014, 19:53 uur
Feyenoord had toen met Lucius, Buys, Boussabon, etc toch echt geen top 5 materiaal. En dat seizoen met al die talenten, zonder ervaren spelers (Wijnaldum, Castaignos, Fer, etc.) ook niet.
Nu komt het vooral doordat de rest ook erg matig is.
Het heeft even geduurd voordat Rutten de juiste elf op het veld heeft staan, maar het gaat de goede kant op. Nu Schaken nog vervangen. En Nelom, maar ik zie niet zo gauw een betere linksback in de selectie...
Nu komt het vooral doordat de rest ook erg matig is.
Het heeft even geduurd voordat Rutten de juiste elf op het veld heeft staan, maar het gaat de goede kant op. Nu Schaken nog vervangen. En Nelom, maar ik zie niet zo gauw een betere linksback in de selectie...
0
geplaatst: 21 september 2014, 20:06 uur
Boymans maakt de winnende en Ruiter pakt een penalty, wereldredding. Lekker middagje in het stadion.
0
geplaatst: 21 september 2014, 21:36 uur
Nicolage Rico schreef:
En Nelom, maar ik zie niet zo gauw een betere linksback in de selectie...
En Nelom, maar ik zie niet zo gauw een betere linksback in de selectie...
Ja dat is een drama, hij blijkt wel een strakke pass te hebben zag ik aan een aantal terugspeelballen...
0
geplaatst: 21 september 2014, 21:59 uur
Hendrik68 schreef:
Frank Lampard moest zelfs bijna huilen.
0
Hendrik68
geplaatst: 21 september 2014, 22:23 uur
Ja ROE ook namens mij gefeliciteerd. Ik zal volgende week zelf eens kijken in de Euroborg om te kijken of ik het lek boven krijg.
0
geplaatst: 21 september 2014, 22:25 uur
Nogmaals dank. Het was een verdiende overwinning volgens mij 

0
geplaatst: 21 september 2014, 22:27 uur
Zeker. Groningen is helemaal de weg kwijt de laatste twee wedstrijden. Hoesen mag zo langzamerhand er wel eens een keertje een in gaan schieten, ik zou bijna gaan verlangen naar Zeefuik. 

0
Hendrik68
geplaatst: 21 september 2014, 23:06 uur
Een overwinning is bij Hendrik altijd verdiend, dat scheelt een hoop onzinnige discussies, moet je er maar meer in schieten dan de ander. Ik heb niks gezien, maar ik heb begrepen dat Groningen vrijwel niets heeft gecreeerd en een penalty heeft gemist. Ja, dan houdt het wel zo ongeveer op.
Zo nu nog een klein stukje van de Superbowl revanche tussen de Seahawks en de Broncos kijken. Vorige week verloren de kampioenen van een ijzersterk San Diego. Die gaan ver komen dit jaar. Eens kijken of de Seahawks deze mentale dreun hebben verwerkt.
Zo nu nog een klein stukje van de Superbowl revanche tussen de Seahawks en de Broncos kijken. Vorige week verloren de kampioenen van een ijzersterk San Diego. Die gaan ver komen dit jaar. Eens kijken of de Seahawks deze mentale dreun hebben verwerkt.
0
geplaatst: 21 september 2014, 23:51 uur
Hendrik68 schreef:
....maar ik heb begrepen dat Groningen vrijwel niets heeft gecreeerd en een penalty heeft gemist. Ja, dan houdt het wel zo ongeveer op ....
....maar ik heb begrepen dat Groningen vrijwel niets heeft gecreeerd en een penalty heeft gemist. Ja, dan houdt het wel zo ongeveer op ....
Klopt maar Ruiter zat er wel fenomenaal snel bij moet ik zeggen. De penalty was echt niet slecht ingeschoten.
0
geplaatst: 22 september 2014, 00:25 uur
musician schreef:
Dan kom je weer terug bij wat ik eerder schreef, gebrek aan automatismen en kennis aan elkaar. Dit gaat vele wedstrijden kosten om er nog wat van te maken en dan nog blijf je zitten met een schrijnend gebrek aan scorend vermogen.
Immers is er ook nog. Hij schijnt niet te kunnen voetballen, maar heeft er wel 24 ingeschoten in de competitie voor Feyenoord en is daarmee toch de beste doelpuntenmaker in de selectie. Met hem erbij had Feyenoord heus wel gescoord vandaag.
0
geplaatst: 22 september 2014, 07:28 uur
Immers scoorde bij de gratie van Pelle en staat dit seizoen, nu het op eigen kracht moet, gewoon nog op nul.
Het lijkt er op, dat hij al zijn kruit inmiddels ook verschoten heeft. Publiek en trainer zitten niet meer op hem te wachten.
Dat geldt ook voor Te Vrede. Die schiet er dan weliswaar af en toe eentje in maar die speelt voor de rest zo onvoorstelbaar slecht dat daar ook niemand op zit te wachten.
Pelle is verkocht en er zijn wat zwakke pogingen ondernomen om een nieuwe spits te kopen. Maar echt veel zin had Van Geel er niet in om daar geld aan te spenderen, dat verhaal is bekend. Alles en iedereen was te duur of werd niet geschikt geacht.
En nu zitten we, qua doelpuntenmakers, al vanaf het begin van de competitie met de gebakken peren.
Het lijkt er op, dat hij al zijn kruit inmiddels ook verschoten heeft. Publiek en trainer zitten niet meer op hem te wachten.
Dat geldt ook voor Te Vrede. Die schiet er dan weliswaar af en toe eentje in maar die speelt voor de rest zo onvoorstelbaar slecht dat daar ook niemand op zit te wachten.
Pelle is verkocht en er zijn wat zwakke pogingen ondernomen om een nieuwe spits te kopen. Maar echt veel zin had Van Geel er niet in om daar geld aan te spenderen, dat verhaal is bekend. Alles en iedereen was te duur of werd niet geschikt geacht.
En nu zitten we, qua doelpuntenmakers, al vanaf het begin van de competitie met de gebakken peren.
0
geplaatst: 22 september 2014, 08:29 uur
Southampton staat in Engeland leuk 2e, met Pelle en de gebroeders Koeman.
Daar hebben ze de plaatselijke uitverkoop van spelers na een heel aardig vorig seizoen blijkbaar goed weten op te vangen.
De nieuwe jaargang is nog jong maar voorlopig zijn de eerste 10 punten binnen.
Daar hebben ze de plaatselijke uitverkoop van spelers na een heel aardig vorig seizoen blijkbaar goed weten op te vangen.
De nieuwe jaargang is nog jong maar voorlopig zijn de eerste 10 punten binnen.
0
geplaatst: 22 september 2014, 08:46 uur
musician schreef:
Ach, met Uth of Kramer (Den Haag) in de spits gisteren had Feyenoord wel gewonnen, het hadden niet eens wonderspitsen hoeven zijn.
Feyenoord is al geholpen met een goede eredivisie spits, ik vind dat te Vrede dat niet is omdat hij buiten dat doelpuntje niets brengt.
0
geplaatst: 22 september 2014, 09:29 uur
Nu is scoren bij Den Haag nog niet hetzelfde als (veelvuldig) scoren in De Kuip.
Maar goed, er zal enig initiatief moeten worden genomen.
Ajax is natuurlijk altijd nog een tegenstander die het beste bij de Feyenoord spelers naar boven krijgt.
Want anders mag je verwachten dat Feyenoord inderdaad in de Top 3 eindigt.
Maar de vorige wedstrijden stemmen bepaald nog niet hoopgevend, er kan tegen Go Ahead rustig weer met 1 - 0 worden verloren. Maar laten we er van uit gaan dat er een bepaalde weg naar boven is ingeslagen. Dat kan ook niet anders.
Maar goed, er zal enig initiatief moeten worden genomen.
Ajax is natuurlijk altijd nog een tegenstander die het beste bij de Feyenoord spelers naar boven krijgt.
Want anders mag je verwachten dat Feyenoord inderdaad in de Top 3 eindigt.
Maar de vorige wedstrijden stemmen bepaald nog niet hoopgevend, er kan tegen Go Ahead rustig weer met 1 - 0 worden verloren. Maar laten we er van uit gaan dat er een bepaalde weg naar boven is ingeslagen. Dat kan ook niet anders.
0
Martial
geplaatst: 22 september 2014, 09:53 uur
Running On Empty schreef:
Boymans maakt de winnende en Ruiter pakt een penalty, wereldredding. Lekker middagje in het stadion.
(quote)
Het is je gegund
Nu had ik in principe ook wel een lekker middagje in de Kuip, zeer behoorlijk voetbal van Feyenoord + een heerlijk sfeertje alleen wel 0 punten, dat is dan weer minder

Wat me zo opvalt bij Utrecht is dat er ogenschijnlijk zoveel lege plekken te zien zijn in het stadion, komen er nu minder mensen of lijkt dat maar zo?
Nu is Groningen ook niet bepaald een publiekstrekker natuurlijk, maar dit terzijde

0
Martial
geplaatst: 22 september 2014, 10:02 uur
herman schreef:
Immers is er ook nog. Hij schijnt niet te kunnen voetballen, maar heeft er wel 24 ingeschoten in de competitie voor Feyenoord en is daarmee toch de beste doelpuntenmaker in de selectie. Met hem erbij had Feyenoord heus wel gescoord vandaag.
Mag ik jou nou eens vragen hoe jij Feyenoord volgt?
Is het via samenvattingen of hele wedstrijden?
Je loopt zo te raaskallen over die Immers en ook over Te Vrede trouwens, want hoe komt het dan dat Feyenoord gisteren veel beter voor de dag kwam zonder Mathijsen, Immers en Te Vrede?
Musician geeft trouwens aan hoe het komt in zijn antwoord wat betreft Immers.
Te Vrede is leuk voor een laatste kwartier, maar voor een hele wedstrijd komt die gewoonweg te kort, mede door zijn belabberde balaanname en handelingssnelheid.
0
geplaatst: 22 september 2014, 10:33 uur
Martial schreef:
Raar hè, na alle verkopen deze zomer (Pellè, Martins Indi, De Vrij en Janmaat)?(quote)
Wat er in 3 jaar is opgebouwd onder Koeman daar is werkelijk niets meer van te zien
0
geplaatst: 22 september 2014, 11:24 uur
Niet leuk net na de verloren klassieker.
Dinosaurus met enorme neus ontdekt | nu.nl/wetenschap | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Dinosaurus met enorme neus ontdekt | nu.nl/wetenschap | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
0
geplaatst: 22 september 2014, 11:57 uur
Martial schreef:
Wat me zo opvalt bij Utrecht is dat er ogenschijnlijk zoveel lege plekken te zien zijn in het stadion, komen er nu minder mensen of lijkt dat maar zo? Nu is Groningen ook niet bepaald een publiekstrekker natuurlijk, maar dit terzijde
Wat me zo opvalt bij Utrecht is dat er ogenschijnlijk zoveel lege plekken te zien zijn in het stadion, komen er nu minder mensen of lijkt dat maar zo? Nu is Groningen ook niet bepaald een publiekstrekker natuurlijk, maar dit terzijde
Klopt gedeeltelijk. De lege tribunes die je op televisie steeds in beeld krijgt (Noord Tribune) zijn de business seats. Die mensen komen vaak te laat, zeker na de rust en dan lijkt het erg leeg. Verder zijn kennelijk niet alle business seats verkocht (2700 Euro per seizoen). De skyboxen zijn wel uitverkocht dit seizoen.
Onder de business seats op die tribune zit een strook normale seats (waar ik ook zit) en daar is het veel beter gevuld. De Bunnikside, Cityside en Zuid Tribune die je dus nauwelijks in beeld krijgt zijn beter gevuld. Overigens moet Utrecht rond de 18.000 mensen kunnen trekken (bij 24.000 is het vol) en dat waren er gisteren maar 14.500. Het blijft dus wel iets achter, volgens velen te wijten aan het betonvoetbal onder Jan Wouters de afgelopen 2 seizoenen.

0
geplaatst: 22 september 2014, 12:22 uur
Martial schreef:
Het is ongeveer 50-50 tot nu toe.
Je loopt zo te raaskallen over die Immers en ook over Te Vrede trouwens, want hoe komt het dan dat Feyenoord gisteren veel beter voor de dag kwam zonder Mathijsen, Immers en Te Vrede?
Dat valt wel mee. Vorig seizoen scoorde Immers gemiddeld meer in de wedstrijden dat Pelle niet meedeed (4 op 6) dan dat hij wel meedeed (8 op 27).
Te Vrede is leuk voor een laatste kwartier, maar voor een hele wedstrijd komt die gewoonweg te kort, mede door zijn belabberde balaanname en handelingssnelheid.
Ik weet niet wat ik over Te Vrede heb gezegd waar je het zo oneens mee bent? In principe kan ik me hier wel in vinden, enkel begrijp ik ook wel dat Feyenoord geen significantere betere spits kan vinden. Ajax en Vitesse zijn er wat dat betreft ook niet op vooruit gegaan, al heeft Ajax dan nog wel een groot talent in Zivkovic gekocht.
Met Pelle en eerder Guidetti hebben ze erg veel geluk gehad, het zat er dik in dat dit niet weer zou gebeuren. De spitsen moeten ook wel zelf willen komen (ik had graag Dost of nog liever Vossen gezien, maar ja - die laatste speelt nu nota bene first division in Engeland).
En de vergelijking met Southampton gaat volkomen mank, want dat is een gigantische club zonder schulden die het binnengekomen geld direct kon herinvesteren.
0
geplaatst: 22 september 2014, 13:33 uur
Het vergelijk is er in die zin, dat Southampton net als Feyenoord een goed jaar draaide en dat daarna dragende spelers (voor veel geld) zijn verkocht.
De club (Southampton dus) heeft daarna op volle kracht gewerkt om niet alleen spelers en staf adequaat te vervangen maar ook nog eens dat het daarna op het veld soepeltjes verloopt. Dusdanig dat ze nu zelfs tweede staan in Engeland.
En dat is een plek die niet heel erg gebruikelijk is, voor Southampton.
Het kan dus wel, belangrijke spelers verliezen en met gerichte aankopen dat goed opvangen. Ik weet ook niet, wat de rol van Koeman in het geheel is geweest maar het lijkt mij een behoorlijke. Als stuurman.
Als ik dat dan op alle fronten met Feyenoord vergelijk, kun je rustig zeggen dat Van Geel vanaf dag 1 zwaar achter de feiten heeft aangelopen. En dan gaat het echt niet alleen over geld.
De discussie dat spelers niet in Nederland willen komen voetballen, is volstrekt zinloos. Dat geldt misschien voor het topsegment, van wie de Nederlandse clubs de salarissen toch niet kan betalen. Ik vind het eerder een goedkoop excuus te verhullen dat je niet wilt zoeken naar betere spelers. Vooral omdat de waarheid is, dat er in Nederland bij bijvoorbeeld Ajax en Feyenoord wordt gewerkt met salarisplafonds en ze om die reden maar moeilijk spelers van naam kunnen binnenhalen.
Op zich is dat nog niet eens zo erg, maar haal dan in ieder geval getalenteerde spelers die in de beperkte Nederlandse competitie leuk kunnen meevoetballen.
De club (Southampton dus) heeft daarna op volle kracht gewerkt om niet alleen spelers en staf adequaat te vervangen maar ook nog eens dat het daarna op het veld soepeltjes verloopt. Dusdanig dat ze nu zelfs tweede staan in Engeland.
En dat is een plek die niet heel erg gebruikelijk is, voor Southampton.
Het kan dus wel, belangrijke spelers verliezen en met gerichte aankopen dat goed opvangen. Ik weet ook niet, wat de rol van Koeman in het geheel is geweest maar het lijkt mij een behoorlijke. Als stuurman.
Als ik dat dan op alle fronten met Feyenoord vergelijk, kun je rustig zeggen dat Van Geel vanaf dag 1 zwaar achter de feiten heeft aangelopen. En dan gaat het echt niet alleen over geld.
De discussie dat spelers niet in Nederland willen komen voetballen, is volstrekt zinloos. Dat geldt misschien voor het topsegment, van wie de Nederlandse clubs de salarissen toch niet kan betalen. Ik vind het eerder een goedkoop excuus te verhullen dat je niet wilt zoeken naar betere spelers. Vooral omdat de waarheid is, dat er in Nederland bij bijvoorbeeld Ajax en Feyenoord wordt gewerkt met salarisplafonds en ze om die reden maar moeilijk spelers van naam kunnen binnenhalen.
Op zich is dat nog niet eens zo erg, maar haal dan in ieder geval getalenteerde spelers die in de beperkte Nederlandse competitie leuk kunnen meevoetballen.
0
geplaatst: 22 september 2014, 15:34 uur
Het vergelijk met Southampton vind ik zo gek nog niet.
Zij hebben ook heel wat verloren en goed ingekocht, geen grote namen , wereldtop etc.
Dat "grote spelers " niet in Nederland willen komen spelen is op zich logisch.
PEC, Cambuur etc kopen toch ook goed in.
Feyenoord is gewoon te afwachtend geweest, een goed scorende spits is een goede terugbetalende investering.
Zij hebben ook heel wat verloren en goed ingekocht, geen grote namen , wereldtop etc.
Dat "grote spelers " niet in Nederland willen komen spelen is op zich logisch.
PEC, Cambuur etc kopen toch ook goed in.
Feyenoord is gewoon te afwachtend geweest, een goed scorende spits is een goede terugbetalende investering.
0
geplaatst: 22 september 2014, 17:00 uur
De Vrij gaat trouwens nog niet zo lekker bij Lazio, zijn start was al niet soepel en dit weekend rood gepakt tegen Genua. En Martins Indi was dit weekend op de bank beland bij Porto (en bleef daar ook zitten, ook na een rode kaart van 1 vd centrumverdedigers).
0
geplaatst: 22 september 2014, 17:01 uur
Een spits is ook een stukkie duurder dan een speler op een andere positie. Blijkbaar was er geen spits haalbaar die ook nog eens op langere termijn Feyenoord sterker maakt. Mensen denken dat Feyenoord nu veel geld uit te geven heeft na al die verkopen, maar zij vergissen zich. Er is zo'n 5 miljoen beschikbaar voor een spits. En dan moet-ie ook nog eens niet meer verdienen dan 1 miljoen per jaar.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.