MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Hopen dat Feyenoord van het weekend wel wint in Deventer. Of mag ik alleen op een punt hopen?

Weer geen prijzen dit seizoen voor Feyenoord.

Ok Fred Rutten is officieel de allerslechtste coach aller tijden...

Pffffff Feyenoord. Waar gaat dat heen ??

Titmeister schreef:
Ok Fred Rutten is officieel de allerslechtste coach aller tijden...

De man is niet echt te benijden natuurlijk... Hij wist wel waar ie in stapte, maar toen waren de meeste WK gangers nog Feyenoorder.

Als PSV fan vond ik het een sympathieke kerel, maar geen hoofdtrainer. Meer assistent ofzo... Zijn enige succes is volgens mij die beker met Twente, verder eigenlijk niks, en alleen maar trieste verhalen..... Ik vrees dat Fredje de kerst niet haalt als t zo doorgaat.

Heb ergens wel medelijden met de man, want nogmaals, het lijkt een sympathieke vent.

Kill_illuminati schreef:
Hopen dat Feyenoord van het weekend wel wint in Deventer. Of mag ik alleen op een punt hopen?
Momenteel denk ik dat één doelpunt scoren al een behoorlijke vooruitgang is...

Martial schreef:
al zitten er vaak leuke verassingen tussen ook omdat de "kleinere" clubs vaak hun hele ziel en zaligheid in zo'n wedstrijd gooien.
Mee eens, alleen jammer dat daar bij Feyenoord vanavond niets van te merken was.

Ik begrijp dat Ajax op amateurniveau ook weer eens een doelpuntje heeft meegepikt?

Het is jammer dat Rutten er op deze korte termijn niet in slaagt om het tij te keren. Ik begrijp ook niet dat hij akkoord kan zijn gegaan met de ad hoc aankopen die zijn gedaan, een enkeling uitgezonderd.

Aantoonbaar wanbeleid.
Daarom moet ook Van Geel opstappen, naast Rutten. Dit elftal gaat niets meer opleveren, dit gaat alleen nog maar meer frustraties opleveren. Goedkoop is in de meeste gevallen duurkoop, geldt ook zeker voor de voetballerij. Gegokt en verloren. Het herstel zal wel weer een tijdje gaan duren.

lennon schreef:
(quote)

De man is niet echt te benijden natuurlijk... Hij wist wel waar ie in stapte, maar toen waren de meeste WK gangers nog Feyenoorder.

Als PSV fan vond ik het een sympathieke kerel, maar geen hoofdtrainer. Meer assistent ofzo... Zijn enige succes is volgens mij die beker met Twente, verder eigenlijk niks, en alleen maar trieste verhalen..... Ik vrees dat Fredje de kerst niet haalt als t zo doorgaat.

Heb ergens wel medelijden met de man, want nogmaals, het lijkt een sympathieke vent.

Wat mij betreft haalt ie oktober niet... Alleen sympathiek zijn is niet voldoende om trainer van Feyenoord te zijn. Kruidenier van Geel heeft ook zijn beste tijd gehad en mag mee.

12 wedstrijden gespeeld, 2 gewonnen (beide in blessuretijd), 3 gelijk, 7 verloren, 11x gescoord (waarvan 5 tegen een veredeld Oekraiens houthakkerselftal)... Als ik zulke cijfers zou hebben behaald met Feyenoord, zou ik me uit schaamte 6 maanden schuilhouden ergens in een donkere kelder.

En het is zo jammer want vorig seizoen stond er eindelijk weer eens een elftal om iets mee te bereiken. Helaas heeft men geen tijd gehad om te oogsten. Ja qua centen misschien. .. zonde

Misschien is het wachten op een omslagpunt middels een overwinning. Ajax werd wel even van de mat gespeeld natuurlijk.

jasper1991 schreef:
Misschien is het wachten op een omslagpunt middels een overwinning. Ajax werd wel even van de mat gespeeld natuurlijk.

Nou verkeerd Ajax ook niet in grootse vorm, plus dat de motivatie daar bewust of onbewust toch hoger is. Dat zegt niet zoveel vind ik. De resultaten van Feyenoord spreken boekdelen momenteel, en dat is zelfs voor mij (als PSVer) triest om te zien. Een grote club als deze hoort gewoon elk jaar mee te doen om de prijzen...

Nee, dat spel van Ajax en PSV is reclame voor het Nederlandse voetbal!

Het enige verschil met Feyenoord is dat daar iemand de bal af en toe in het net legt, voor het overige is de schoonheid ook ver te zoeken dan wel geheel afwezig.

musician schreef:
Nee, dat spel van Ajax en PSV is reclame voor het Nederlandse voetbal!

Dat roep ik toch ook niet? Ik wil alleen maar benadrukken dat het feit dat Ajax werd weggespeeld door feyenoord misschien niet helemaal alleen door Feyenoord kwam, maar ook door een wel heel erg slap Ajax.

musician schreef:
Ik begrijp dat Ajax op amateurniveau ook weer eens een doelpuntje heeft meegepikt?
Dat klopt. Jammer alleen dat NEC alsnog met penalty's door is.

chevy93 schreef:
Dat klopt. Jammer alleen dat NEC alsnog met penalty's door is.

Jammer ??
Door een blunder van de keeper Smits en onzorgvuldigheid van NEC is de wedstrijd niet in de reguliere speeltijd beslist.

Rutten krijgt de boel echt wel weer op de rails. Als Koeman er nu nog had gezeten waren de resultaten echt niet (veel) beter geweest. Degenen die vinden dat Rutten er nu maar gelijk uit moet worden geflikkerd hebben er iig niks van begrepen.

Ja want dat heeft het verleden wel bewezen, dat Rutten de boel altijd wel op de rails krijgt.

trebremmit schreef:
Ja want dat heeft het verleden wel bewezen, dat Rutten de boel altijd wel op de rails krijgt.
Wat ie in het verleden heeft gepresteerd vind ik nu niet zo relevant. Zo'n trainer was Koeman bijv. ook niet. Trainers (lees: 9 van de 10 trainers) zijn nog steeds even goed als hun eigen spelers. En de selectie van Feyenoord is gewoon niet geweldig en moet bovendien van voor af aan beginnen na de uitgaande transfers van deze zomer. De achterhoede alleen al bijv.: vrijwel compleet nieuw. Dat staat niet direct goed. Als jij als waan-van-de-dagger vindt dat Rutten moet vertrekken, prima, maar je zal er weinig tot niks mee opschieten. Bovendien zijn er intern geen klachten over Rutten zoals dat een tijd terug bijv. wel was met Verbeek.

Als de resultaten de komende maanden niet verbeteren staat Rutten uiteraard wel ter discussie, en dik ook, maar het is nog veel te vroeg om conclusies te trekken.

Ik ben niet echt van de waan van de dag hoor, vond voor het seizoen al dat ze Rutten niet hadden moeten aantrekken. Hij was ook 3de keus als ik me niet vergis, hij had beter voor de eer kunnen bedanken.

Hopen dat Immers weer gauw fit is, dan komt het allemaal wel weer goed.

Immers in de spits. Valt te proberen.

Heeft net zoveel competitiegoals gemaakt in 2 seizoenen als Kazimx2 in zijn hele carrière, dus waarom ook niet.

Martial
Running On Empty schreef:
Pffffff Feyenoord. Waar gaat dat heen ??

In ieders geval niet naar de Coolsingel

MJ_DA_MAN schreef:
Wat ie in het verleden heeft gepresteerd vind ik nu niet zo relevant. Zo'n trainer was Koeman bijv. ook niet. Trainers (lees: 9 van de 10 trainers) zijn nog steeds even goed als hun eigen spelers. En de selectie van Feyenoord is gewoon niet geweldig en moet bovendien van voor af aan beginnen na de uitgaande transfers van deze zomer. De achterhoede alleen al bijv.: vrijwel compleet nieuw. Dat staat niet direct goed. Als jij als waan-van-de-dagger vindt dat Rutten moet vertrekken, prima, maar je zal er weinig tot niks mee opschieten. Bovendien zijn er intern geen klachten over Rutten zoals dat een tijd terug bijv. wel was met Verbeek.

Als de resultaten de komende maanden niet verbeteren staat Rutten uiteraard wel ter discussie, en dik ook, maar het is nog veel te vroeg om conclusies te trekken.

Ik lees ook veel onzin. Wat te denken van "9 van de 10 trainers die even goed zijn als hun eigen spelers". Wat moeten we met zulke nikszeggendheid?

Dan begin je een heel verhaal over de achterhoede, die weliswaar redelijk vernieuwd is maar niet zozeer het probleem. Als Feyenoord 25% van de kansen die ze hebben gehad zouden hebben benut, hadden ze nu bovenaan gestaan. En dat is geen zaak van de achterhoede maar van wat er voorin rondloopt.

Een trainer heeft wel degelijk invloed op het resultaat van een ploeg. Hij moet ze fit krijgen, gemotiveerd en hij moet de juiste opstelling maken. Bovendien moet hij ook een (behoorlijke) vinger in de pap hebben inzake het aanschafbeleid van nieuwe spelers. In beide gevallen valt Rutten door de mand. Of hij heeft zich laten inpakken door Van Geel en ging akkoord met elke aanschaf die Van Geel deed. Of hij is de man die juist verantwoordelijk is voor wat er inmiddels is gekocht.

Hoe dan ook, hij krijgt het niet aan de praat. De motivatie komt dan nog automatisch als Ajax op bezoek komt en voor het overige is het kip zonder kop voetbal, zoals ook gisteravond weer is gebleken.

Van Geel wil pas evalueren in januari, die ziet de bui natuurlijk al hangen, vooral omdat hij volledig verantwoordelijk is te houden voor het koop- en verkoopbeleid inclusief het aantrekken van Rutten. Maar zolang mag en zal het niet duren. Rutten & Van Geel hebben het komende weekend al heel dringend een overwinning nodig.

musician schreef:
(quote)
Ik lees ook veel onzin. Wat te denken van "9 van de 10 trainers die even goed zijn als hun eigen spelers". Wat moeten we met zulke nikszeggendheid?
Snap je dat serieus niet? Nou goed: zet Mourinho of van Gaal voor deze groep of, dichter bij huis, De Boer, en ze doen het niet veel beter (lees: tot op heden). Dat ligt voor een groot deel aan de vernieuwde, jonge selectie. Rutten is een goede trainer, maar geen wonder-trainer. Die gaan namelijk niet maar Feyenoord toe.
Dan begin je een heel verhaal over de achterhoede, die weliswaar redelijk vernieuwd is maar niet zozeer het probleem. Als Feyenoord 25% van de kansen die ze hebben gehad zouden hebben benut, hadden ze nu bovenaan gestaan. En dat is geen zaak van de achterhoede maar van wat er voorin rondloopt.
Voetbal begint achterin. Dat is een cliché, maar niet minder waar. Je aanval kan nog zo goed zijn, als je achterhoede rommelt zul je nog heel veel wedstrijden niet winnen (zie bijv. PSV de afgelopen jaren). Je ziet zelf ook hoe simpel de goals worden weggegeven. Alleen al het feit dat ze zoveel goals tegen krijgen door dode spelmomenten. Ik zeg overigens niet dat het puur aan de achterhoede ligt (lezen s.v.p.), maar geeft slechts een voorbeeld van waarom het nog niet loopt bij Feyenoord. Dat het ook aan de aanvallers ligt zie ik natuurlijk ook wel. En als als, de als al gealst, dan als.
Een trainer heeft wel degelijk invloed op het resultaat van een ploeg. Hij moet ze fit krijgen, gemotiveerd en hij moet de juiste opstelling maken. Bovendien moet hij ook een (behoorlijke) vinger in de pap hebben inzake het aanschafbeleid van nieuwe spelers. In beide gevallen valt Rutten door de mand.
Dat doet ie ook. Zoals ik al zei: er zijn geen klachten over de manier van werken van Rutten. Tot zover heeft ie ook weinig gekke dingen gedaan qua opstellingen. De fitheid van de spelers is ook nog niet ter sprake gekomen. Aankoopbeleid is voor een groot deel van Geel's taak, al weet ik niet in hoeverre Rutten mee heeft beslist (geen woordspeling). Dat gemotiveerd krijgen is overigens ook zo'n onzin, alsof een voetballer met zo'n mooi vak plus salaris gemotiveerd moet worden geraakt door een trainer.
Hoe dan ook, hij krijgt het niet aan de praat.
Ok. Jij zegt het. Trek verder maar lekker vroege conclusies, die absoluut geen supporter-emoties bevatten, ik zie in de winterstop wel hoe Rutten zijn werk heeft gedaan.

MJ_DA_MAN schreef:
[Snap je dat serieus niet? Nou goed: zet Mourinho of van Gaal voor deze groep of, dichter bij huis, De Boer, en ze doen het niet veel beter. Dat ligt voor een groot deel aan de vernieuwde, jonge selectie. Rutten is een goede trainer, maar geen wonder-trainer. Die gaan namelijk niet maar Feyenoord toe.
O en daar had je die tegeltjeswijsheid voor nodig?
Die stelling is overigens niet vol te houden. Langer en korter in het verleden heeft Feyenoord meer en minder bekende trainers gehad. Er zijn ook wel eens gokjes gewaagd. Van mij hoeven ze trouwens geen Mourinho te halen. Integendeel.

Rutten mist al jaren de uitstraling van Koeman, ongeacht wie meer of minder succes heeft gehad. Koeman had het in ieder geval verbaal en op het veld meer op orde. Ook al had hij aanvankelijk bepaald geen ervaren ploeg.
Ik zou nog wel eens willen weten waarom Koeman overigens precies is weggegaan, maar ik denk dat hij binnenshuis nog wel eens botste met Van Geel. Karakters.
Daarom werd Van Hanegem recent ook niets meer bij Feyenoord.

Bij het wegvallen van Koeman heeft Van Geel bewust gezocht naar een trainer waar hij minder discussie mee zou hebben.
Maar hij had beter kunnen kiezen voor een man van het volk en de voetballers.
Ik denk dat Ron Jans het beter zou hebben gedaan.

MJ_DA_MAN schreef:
Immers in de spits. Valt te proberen.

Dat hebben we 2 seizoenen geleden al eens geprobeerd. En toen bleef-ie doodleuk op het middenveld lopen. Niet meer doen dus... Sowieso nooit meer opstellen, die gozer. Toornstra is sowieso beter.

OK, de bekerfinale wordt dus niet FC Utrecht - Feyenoord

Ach ik had toch al andere plannen voor 3 Mei 2015.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:27 uur

geplaatst: vandaag om 04:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.