MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Martial
musician schreef:

Toch is het spel nog niet om over naar huis te schrijven.

Ben het niet met je eens

Ik vind dat Feyenoord steeds beter voor de dag komt, misschien zie ik het anders omdat ik zelf in het stadion zit, maar vanmiddag 90 minuten lang druk op de bal, het middenveld compleet in handen hebben, het positiespel dat steeds beter word en door de positiewisselingen op het veld maken Feyenoord veel minder voorspelbaar dan vorige jaren + dat dit pas de 3e wedstrijd is in deze samenstelling dus zou het in de toekomst allemaal nog beter kunnen worden, het enige minpunt dat ik heb is dat het tot scoren komen zo moeizaam blijft gaan ondanks de 4-0 van vandaag.

Ook wel is leuk om te vermelden dat Feyenoord tot nu toe de minste tegentreffers heeft mede door dat zeer talentvolle verdedigingsduo Van Beek (held) + Kongolo.

Ik heb me prima vermaakt vanmiddag en had dus geen kater

Feyenoord heeft eigenlijk maar 2 slechte wedstrijden gespeeld dit seizoen (competitie). En dan nog 2 matige. Zit je wel al op de helft, daar niet van.

musician schreef:
Toch had Botteghin voor die rare actie wel een rode kaart mogen krijgen. Dat heeft niks te maken met of je Botteghin 1 x per jaar hebt gezien, het was gewoon een belachelijke schop met de intentie Vermeer te raken.

Voor het overige viel Groningen behoorlijk tegen. Ik ben uiteraard blij dat Feyenoord wint en dat de weg naar boven lijkt ingeslagen. Toch is het spel nog niet om over naar huis te schrijven.
(quote)

En ik stop pas met klagen als ze bovenaan staan en kampioen zijn geworden

Jij hebt wel de ambitie om stokoud te worden zeg

Hendrik68
Je mag me gewoon persoonlijk aanspreken hoor Hendrik68...
Moest even Chinees halen Vigil.
Feit is dat Groningen alle uitwedstrijden dit seizoen minimaal 3 doelpunten tegen krijgt en niets te vertellen heeft. Dat mag je hem dan toch (ook) aanrekenen?
Daar heb je wel een punt, maar dat ligt vooral aan het balverlies dat voorin en op het middenvaled geleden wordt. De tegenpartij staat telkens direct weer voor de neus van Kappelhof en Botteghin. Kieftenbeld en Lindgren vormen in niets een stootkussen en opbouwend gaat alles mis bij die twee. Dat is lastig verdedigen hoor. Van Nieff is bovendien een noodgreep als linksback en levert ook vaak gevaar op met zijn verdedigende fratsen die je hem verder niet kwalijk kan nemen. Maar Van Nieff hoort op de plek van Lindgren te staan als Burnet of Van der Laan weer terug is en gaat dan van waarde zijn, daar ben ik van overtuigd. Tot die tijd verwacht ik helemaal niks. Voorin moet Chery alles alleen doen. Hoesen mag aanleg hebben, er komt niks uit tot op heden. Sommigen roemen zijn looplijnen en zijn meevoetballende vermogen. Er wordt gezegd: hij krijgt nauwelijks bruikbare ballen. Klopt, maar de bal halen zal hij ook nooit doen zoals Nevland dat deed en nu Chery ook wel eens doet.

Nicolage Rico schreef:
Dat was dan ook één van de zeven wereldwonderen, de winst van Utrecht toen.

Ja ik ben blij dat we Feyenoord uit al gehad hebben. In Maart 2015 pas in de Galgenwaard.

Ik vond Immers goed vandaag. Lekker passje bij de 4-0.

Rudi S schreef:
Jij hebt wel de ambitie om stokoud te worden zeg

Dat ook, maar bij mij is ook de maat wel vol bij Ajax vier keer op rij kampioen.
En ja, Feyenoord moet de club zijn die er een stokje voor gaat steken dat dat voor de vijfde keer gaat gebeuren.

Ik vind nog steeds dat ze minder spelen dan vorig jaar. Gelukkig wordt er nu wel gewonnen, waar eerder dit seizoen werd verloren. Het spel lijkt iets beter te worden, vooral ook door omzettingen die hebben plaatsgevonden.
Maar op de weg naar boven zullen niet alleen "de kleintjes" wekelijks drie punten moeten opleveren, ook van de "grotere" clubs moet worden gewonnen. We zullen het zien.

Juist tegen Twente en Ajax werd er het best gevoetbald door Feyenoord. Maar goed, nu is Kazim los...

Ik hoop echt dat hij "los" gaat en wekelijks z'n doelpuntjes mee gaat nemen.
Er staat vooral veel druk op winnen vanwege de verliespunten die al zijn opgelopen.

Ajax maakt ook niets klaar tegen PEC. Zo'n zielig elftal moet toch gewoon een keer afgestraft kunnen worden?

Hendrik68 schreef:
. Er wordt gezegd: hij krijgt nauwelijks bruikbare ballen. Klopt, maar de bal halen zal hij ook nooit doen zoals Nevland dat deed en nu Chery ook wel eens doet.

Hij is natuurlijk ook een heel ander soort spits, geen werker of iemand die blijft gaan. Ik weet niet of het gaat werken bij jullie, zijn krediet zal toch ook wel bijna op zijn denk ik? De nieuwe nationale troetelbeer De Leeuw (is die Van de Looi al helemaal om?) was geloof ik ziek geweest van de week en kon daardoor niet starten, dat is dan ook wel een gemis.

musician schreef:
(quote)

Dat ook, maar bij mij is ook de maat wel vol bij Ajax vier keer op rij kampioen.
En ja, Feyenoord moet de club zijn die er een stokje voor gaat steken dat dat voor de vijfde keer gaat gebeuren.

Dan moet Feyenoord winnen bij Ajax. En dat gaat dan inhouden dat PSV kampioen gaat worden.

Ik hoop ook trouwens dat Ajax niet weer kampioen gaat worden. Of ze moeten opeens vreselijk leuk en goed gaan spelen. En niet dat ik iets tegn Ajax heb. Maar 4 maal is ook wel eff weer genoeg geweest. Voor de rest interesseert het me bar weinig wie er wel of niet kampioen gaat worden. Gewoon de leukst spelende ploeg.

iggy schreef:
Gewoon de leukst spelende ploeg.

Dat was Ajax vorig jaar ook lang niet. Het jaar ervoor ook niet.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Dat was Ajax vorig jaar ook lang niet. Het jaar ervoor ook niet.

Wel de ploeg die het meest in zijn mars heeft. Zoals Ajax in de CL speelt acht ik PSV en Feyenoord niet toe in staat.

Je bedoelt die ploeg die Feyenoord onlangs nog alle hoeken van het veld liet zien?

herman
Da's eerder een compliment voor de coach dan voor het relatief matige spelersmateriaal. De 'team-watcher' van VI gaf vorige week te kennen Cocu een matige coach te vinden, mede vanuit zijn reacties vorige week. Ik neig steeds meer ertoe te denken dat Cocu het niveau dat Frank de Boer heeft niet op korte termijn zal bereiken.

FdB weet 'zijn mannen' veel beter scherp te krijgen en te houden - op dat punt faalt Cocu. Ergens slaagt ie er ook niet in om zijn tactische inzicht over te brengen op zijn spelers. Gek genoeg was hij als speler uitstekend in staat een wedstrijd 'te lezen' en ernaar te handelen - daar zit nu een probleem, i.c.m. verantwoordelijkheid nemen van spelers.

Overigens ging PSV ook in het verleden regelmatig op simpele wijze onderuit, o.a. tegen Saint Etienne en Dynamo Kiev. Aan de andere kant werd met een heel jong team (met o.a. Aisatti en Afellay) maar nipt verloren van een gelouterd AC Milan.

PSV kan in de CL minimaal net zo goed spelen als Ajax als men het issue van de mentale weerbaarheid en de motivatie correct weet te adresseren. Helaas lijkt Cocu - "ik ben erg boos" - daar niet de aangewezen man voor

Kan me wel vinden in die analyse. Bij Ajax zijn de patronen zo goed ingesleten dat ze met mindere spelers ook nog een eind komen. Na vier kampioenschappen had ik ook wel gehoopt op een volgende stap, maar dat blijft ook maar uit. Het zou toch wel leuk zijn als het niveau echt een stukje omhoog kon en ze eens een speler kochten die echt een fikse meerwaarde was. Wat dat betreft heeft PSV het dan wel goed voor elkaar met Guardado denk ik.

Cocu lijkt me ook te lief in zijn boosheid en niet zo'n sterke motivator. Als voetballer was dat toch wel anders inderdaad. Het zou me ook niets verbazen als hij na dit seizoen afzwaait, al vraag ik me af waarheen. Misschien is hij beter als assistent en tacticus.

Kwalitatief zou een PSV normaal gesproken inderdaad best potten moeten kunnen breken in de CL, maar in mentaal opzicht ontbreekt er iets.

Of een coach per se altijd succesvol is, valt nog te bezien.

Waarom was Hiddink eerder succesvol (o.a. Zuid Korea tijdens het WK aldaar) en zal dat bij het Nederlands Elftal dat niet gaan lukken? Waarom Van Gaal met het Nederlands Elftal weer wel en bij Manchester United, met één van de duurste selecties ter wereld, nauwelijks?

Dat moet hoop geven voor Cocu. De enige vraag is, bij het aanstellen van een coach, is dit de juiste man voor de aanwezige selectie?

Opmerkelijk is bijvoorbeeld de behoorlijk anonieme carriere van Pelle, tot hij op zijn 27e pas onder de hoede komt van Ronald Koeman. Wanneer is wie de juiste man op de juiste plaats? Successen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst en andersom.

Wie John v.d. Brom heeft zien (en vooral horen) functioneren bij Anderlecht zou niet op het idee zijn gekomen om hem bij zijn eigen club tot coach te benoemen. Maar misschien verricht hij bij AZ wel wonderen.

Van Marwijk en Koeman hebben bij Feyenoord altijd haarscherp aangevoeld hoe er bij die club moest worden gedacht en opgetreden. Dat heeft ze geen windeieren gelegd. Of dat dan per se bij een andere club ook de goede kant op gaat, is altijd nog maar afwachten.

Ook bij De Boer kun je je afvragen of hij buiten de stadsgrenzen nog veel potten kan breken. De keuze van een coach is daarom nog niet zo eenvoudig.

Hendrik68 schreef:
(quote)
Moest even Chinees halen Vigil.
(quote)
.

Die knaap moet anders eerst nog wel even de FC in Den Haag betalen

Rudi S schreef:
(quote)

Die knaap moet anders eerst nog wel even de FC in Den Haag betalen

Dat afhalen door H68 creëerde natuurlijk wel wat liquiditeit.

musician - die vraag over FdB is zo mogelijk nog flauwer dan dat prijzen van Koeman die het écht niet overal even goed heeft gedaan; kijk maar naar Ajax, Benfica, Vitesse, AZ en ook PSV; bij die laatste club legde hij een schrikbarend tekort voor politieke verhoudingen aan de dag (opstelling naar de voorzitter/alg. dir.). Opvallend dat succes bij jouw club, Feyenoord voor jou dé graadmeter is, om iemands positie te bepalen. Lijkt me typisch een rozebrilgeval!

Overigens denk ik dat het een goede zaak zou zijn geweest als Koeman bondscoach was geworden voor NL, i.c.m/o.l.v. Hiddink - de laatste had hem dan kunnen kneden op het punt diplomatie.

De verwantschap van John v.d. Brom met Koeman is dat ook vdB regelmatig de neiging heeft om zijn hand te overspelen. Ik vind het een matige coach die echt nog een leertraject nodig heeft en dat bleek klip en klaar bij Anderlecht.

musician schreef:
Of een coach per se altijd succesvol is, valt nog te bezien.

Daar heeft De Correspondent een tijd terug een aardig artikel over geschreven:

De mythe van de voetbaltrainer die het verschil maakt - decorrespondent.nl

Koeman heeft het bij Vitesse ook goed gedaan en bij Ajax heeft hij ook 4 jaar gezeten. Destijds werd hij behoorlijk afgefakkeld door het saaie spel, maar achteraf heeft hij toen nog best aardig gepresteerd met o.a. een kwartfinale CL waarin ze er op het nippertje uitvlogen tegen AC Milan. Maar hij had toen ook wel een erg sterke selectie tot zijn beschikking.

Bij AZ was het wel echt heel matig, al heeft hij daar wel Pelle leren kennen.

Van der Brom heeft lijkt mij bij Anderlecht een goed resultaat te hebben behaald.
Hij heeft daar in die 1,75 jaar toch wel iets gepresteerd.
1e jaar supercup, landskampioen en groepsfase CL (hallo NL clubcoaches).
2e jaar weer groepsfase CL en in de lente ontslagen wegens te lage klasering, het schijnt wel weer een mannetje te zijn.
AGOVV prima, Den Haag goed en bij Vittese waren de verwachtingen (Jordania) ook wel hoog.

Den Haag zeer goed zou ik zelfs willen zeggen. In de 00s hebben verder alleen Verbeek bij Heracles en Brandts bij NAC zo'n goed resultaat met een kleinere club behaald.

Bij Vitesse haalde hij ook Europees voetbal, wat toen al een paar jaar niet meer gelukt was. Al had hij er wel de selectie voor.

Rudi S schreef:
Van der Brom heeft lijkt mij bij Anderlecht een goed resultaat te hebben behaald.
Hij heeft daar in die 1,75 jaar toch wel iets gepresteerd.
(...) het schijnt wel weer een mannetje te zijn.

Dat laatste dus - precies wat ik bedoelde: gevoel voor verhoudingen (tav de voorzitter). Dezelfde mispeer als Koeman: disrespect tonen naar een voormalig Captain of Industry; uiteindelijk graaf je daarmee je graf als trainer.

Nu speelde de voorzitter van dienst bij PSV op dat moment ook niet van die frisse spelletjes. Hij had enkel niet meer verwacht (wel meer mensen niet) dat PSV toch nog kampioen zou gaan worden in die knotsgekke laatste speelronde want ze stonden er het slechtste voor van de drie.

Mjuman schreef:
(quote)

Dat laatste dus - precies wat ik bedoelde: gevoel voor verhoudingen (tav de voorzitter)..

Ja, dan zal AZ wel genieten van de ruil van mannetje Pastoor teen mannetje van der Brom, oh en dan loopt van Basten er ook nog rond
Gelukkig voor AZ zijn Steward en Eenhoorn iedereen de baas

Mjuman schreef:
PSV kan in de CL minimaal net zo goed spelen als Ajax als men het issue van de mentale weerbaarheid en de motivatie correct weet te adresseren. Helaas lijkt Cocu - "ik ben erg boos" - daar niet de aangewezen man voor
Dat het spelersmateriaal van PSV vergelijkbaar is met Ajax ben ik met je eens, maar bij Ajax spelen nog wat mensen met (echte) Europese ervaring en bij PSV ontbreekt het daar aan. En de weinige Europese ervaring die ze dan op kunnen doen, gooien ze met de pet naar. Zo'n wedstrijd tegen Dinamo is gewoon een schande voor het Nederlandse voetbal zoals PSV daar speelt. Dat heeft inderdaad ook met motivatie te maken, maar ook met de tactiek. Zeg van Ajax wat je wilt, maar in de CL hebben ze de afgelopen jaren in ieder geval getracht aanvallend voetbal te spelen. Daar heb ik PSV alleen nog maar op kunnen betrappen in Eindhoven (altijd thuis!) tegen FC Rutjeknor. Uit staan ze er altijd maar, "omdat je ook uit moeten spelen".

PSV doet al jaren geen enkele moeite om Europees te presteren en dat is erg zonde, want als bv. AZ en FC Twente het goed kunnen doen in Europa, moet PSV nog wel een stapje verder kunnen komen. En dat betekent dus een (halve)finaleplek en dat lijkt me nog altijd een uitstekende prestatie.

Ajax is het in ieder geval niet gelukt...

panjoe (moderator)
chevy93 schreef:
Zo'n wedstrijd tegen Dinamo is gewoon een schande voor het Nederlandse voetbal zoals PSV daar speelt. Dat heeft inderdaad ook met motivatie te maken, maar ook met de tactiek. Zeg van Ajax wat je wilt, maar in de CL hebben ze de afgelopen jaren in ieder geval getracht aanvallend voetbal te spelen. Daar heb ik PSV alleen nog maar op kunnen betrappen in Eindhoven (altijd thuis!) tegen FC Rutjeknor. Uit staan ze er altijd maar, "omdat je ook uit moeten spelen".

Jij hebt dan (met Derksen en Kieft, die PSV verschrikkelijk vonden en Dinamo blijkbaar best okee) echt wel een andere wedstrijd gezien dan ik. Ik was het eens met Sierd de Vos dat PSV met een kwalitatief (of i.i.g. qua kosten) inferieur geachte selectie zeker niet de mindere partij was in Moskou. Geweldig was het niet, maar naar omstandigheden vond ik het echt geen 'schande voor het Nederlandse voetbal'. Ik had Ajax daar nog wel zien willen spelen.

panjoe schreef:
Ik was het eens met Sierd de Vos dat PSV met een kwalitatief (of i.i.g. qua kosten) inferieur geachte selectie zeker niet de mindere partij was in Moskou.
Des te schrijnender is het toch dat niemand van PSV daar even de mouwen opstroopt en zowaar eens uit zou stralen dat ze daar ook komen om wellicht misschien als we er dan toch zijn er eventueel ook kunnen winnen?

Overigens vond ik PSV niet eens zo slecht, hoewel ze aanvallend volgens mij niet eens één schot op doel hebben weten te krijgen? Het is vooral de instelling en uitstraling die ik al jarenlang hekel bij PSV.

panjoe schreef:
Ik had Ajax daar nog wel zien willen spelen.
Volgens mij speelde Ajax de dag daarvoor nog tegen een vergelijkbare tegenstander en deed dat een heel stuk verdienstelijker. Misschien niet qua budget, maar een budget zegt niet alles.

Mooi spandoek gezien bij Vitesse-ADO:

Beter een Rus die nergens om maalt
Dan een Chinees die niet betaalt

Voorlopig is er nog geen ploeg Europees zo weggespeeld als Ajax vorig seizoen tegen Salzburg.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:04 uur

geplaatst: vandaag om 19:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.