Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 6 oktober 2014, 13:48 uur
Ja, dat is het risico van willen groeien en aanvallend durven te spelen. Op de andere kant van de medaille staat o.a. Barca thuis, Man City thuis, Man U uit.
Maar ik zie dat liever dan ieder jaar troosteloos de Europa League in te gaan met de hoop dat er maar zo min mogelijk spelers moe moeten worden.
Maar ik zie dat liever dan ieder jaar troosteloos de Europa League in te gaan met de hoop dat er maar zo min mogelijk spelers moe moeten worden.
0
geplaatst: 6 oktober 2014, 13:57 uur
Ajax doet het best goed in de CL, dat klopt, voor hun doen dan. Tegen Salzburg viel me vooral tegen dat De Boer er geen antwoord op had, de tweede wedstrijd deed Ajax precies hetzelfde. Europees moet je ook gewoon de boel op slot kunnen gooien en niet zo dom blijven aanvallen.
Erg veel groei zit er niet in, maar dat krijg je ook als je elk jaar je beste spelers verkoopt en veel slechtere er voor terugkoopt.
PSV speelde de vorige Europese wedstrijd trouwens best goed.
Erg veel groei zit er niet in, maar dat krijg je ook als je elk jaar je beste spelers verkoopt en veel slechtere er voor terugkoopt.
PSV speelde de vorige Europese wedstrijd trouwens best goed.
0
geplaatst: 6 oktober 2014, 14:00 uur
chevy93 schreef:
Zo'n wedstrijd tegen Dinamo is gewoon een schande voor het Nederlandse voetbal zoals PSV daar speelt. Dat heeft inderdaad ook met motivatie te maken, maar ook met de tactiek.
Hahahaha. Tot zover mijn bericht.Zo'n wedstrijd tegen Dinamo is gewoon een schande voor het Nederlandse voetbal zoals PSV daar speelt. Dat heeft inderdaad ook met motivatie te maken, maar ook met de tactiek.
0
geplaatst: 6 oktober 2014, 14:00 uur
Zo'n schande vond ik die wedstrijd van PSV ook niet, maar het was wel weer exemplarisch voor Nederlandse clubs in Europa. Zoveel wedstrijden die op de valreep toch niet worden gewonnen. Ook Ajax heeft daar last van. Uiteindelijk wonnen die ook niet in Cyprus terwijl het wel had gekund/gemoeten.
0
geplaatst: 6 oktober 2014, 14:21 uur
trebremmit schreef:
Ajax doet het best goed in de CL, dat klopt, voor hun doen dan. Tegen Salzburg viel me vooral tegen dat De Boer er geen antwoord op had, de tweede wedstrijd deed Ajax precies hetzelfde. Europees moet je ook gewoon de boel op slot kunnen gooien en niet zo dom blijven aanvallen.
Na 21 minuten stond het al 0-2 in de Arena en na een half uur lag de derde er al in. Dan kan je twee dingen doen:Ajax doet het best goed in de CL, dat klopt, voor hun doen dan. Tegen Salzburg viel me vooral tegen dat De Boer er geen antwoord op had, de tweede wedstrijd deed Ajax precies hetzelfde. Europees moet je ook gewoon de boel op slot kunnen gooien en niet zo dom blijven aanvallen.
1. de boel op slot gooien, maar met de wetenschap dat je met 0-3 al kansloos bent voor de return
2. blijven aanvallen, in de hoop nog een goal te scoren.
De Boer heeft, achteraf, toegegeven de wedstrijd met de verkeerde tactiek gespeeld te hebben. Iets wat natuurlijk een veilige uitspraak is, want het was echt heel slecht. Belangrijkste is dat het vooral een leermoment is.
Het is een tactiek die veel succes gebracht heeft, maar ook pijnlijk duidelijk maakt hoezeer Ajax vooral afhankelijk is van de tegenstander. Gisteren tegen PEC was weer goed zichtbaar dat Ajax geen plan B heeft.
0
geplaatst: 6 oktober 2014, 14:25 uur
trebremmit schreef:
Voorlopig is er nog geen ploeg Europees zo weggespeeld als Ajax vorig seizoen tegen Salzburg.
Voorlopig is er nog geen ploeg Europees zo weggespeeld als Ajax vorig seizoen tegen Salzburg.
Dat was idd redelijk ontluisterend. Ik herinner me ook van eerdere EL-edities dat de technische staf van PSV vooraf had aangegeven niet zo in de EL te geloven en daarom bepaalde basisspelers niet eens meenam. Dat heeft onverwachte en lange gevolgen gehad.
Verder vind ik Cocu tactisch regelmatig een minder sterke indruk maken dan FdB of Ronald Koeman. Imo zijn er dus op dit moment meerdere aspecten waarin hij serieus tekort schiet: als motivator/stimulator van zijn team (de boel scherp krijgen én houden), tactisch (regelmatig) en qua selectiebeleid en -samenstelling. Een jaar geleden kon hij zich nog verschuilen achter het argument dat ie een nieuw (opbouw)team aan het neerzetten was met nog een enkele aankoop van Advocaat of daarvoor (Hiljemark en Narsing); nu moet er ongetwijfeld rekening zijn gehouden met zijn wensen - en afgezien van de aankoop van De Jong en het huren van Guardado, zijn er geen echt bepalende/dragende spelers bij gekomen; allemaal relatief 'fletse' spelers. Het is heel frappant dat een spits die op de weg terug is - na 1,5 - 2 jaar stilstand in Duitsland - opeens al tot de routiniers moet worden gerekend, net als de van een lange blessure herstelde 24-jarige Narsingh.
Die opmerking om te denken dat je het zonder geroutineerde ervaren spelers afkunt - en ook de nog herstellende Schaars voldoet niet aan dat profiel - is iets wat ook voor Feyenoord en Ajax geldt: investeren in routine, ervaring en mentale kracht betaalt zich imho altijd terug, uitzonderingen - zoals spelers die eigenlijk (fysiek) al op hun retour zijn -daargelaten.
0
geplaatst: 6 oktober 2014, 17:14 uur
Gisteren was daar ook helemaal geen plan A.
Overigens, Frank de Boer wordt in NL wel heel erg bewierookt maar zijn teams spelen door de jaren heen gewoon saai, zakelijk voetbal, zij winnen wel ja.
0
geplaatst: 6 oktober 2014, 20:27 uur
En dus weet De Boer niet over te brengen/ te exploiteren wat zijn eigen leermeesters destijds wel voor elkaar kregen. Of er is gewoon sprake van een schrijnend tekort aan talent.
Hoe dan ook, het spel van Ajax is de laatste twee jaar al niet eens meer gewoon saai en zakelijk en de winst moyenne ligt ver onder wat we (helaas) gewend waren van die club.
Onverschrokken is het woord waar ik naar zocht. Spelers trekken allang niet meer onverschrokken en met lef het veld in. Vastgeroest in "veilige" systemen en gedrild in wat is opgedragen. En dan daar een beroerde uitvoering van.
Hoe dan ook, het spel van Ajax is de laatste twee jaar al niet eens meer gewoon saai en zakelijk en de winst moyenne ligt ver onder wat we (helaas) gewend waren van die club.
Onverschrokken is het woord waar ik naar zocht. Spelers trekken allang niet meer onverschrokken en met lef het veld in. Vastgeroest in "veilige" systemen en gedrild in wat is opgedragen. En dan daar een beroerde uitvoering van.
0
geplaatst: 6 oktober 2014, 20:32 uur
Onverschrokken, talent, Cambuur, PEC , etc hebben dat toch wel hoor.
0
geplaatst: 6 oktober 2014, 21:03 uur
Ook van het niveau dat we er eens europacup wedstrijden mee gaan winnen? Opvolgers van Van Persie en Robben? 

0
geplaatst: 6 oktober 2014, 21:04 uur
musician schreef:
En dus weet De Boer niet over te brengen/ te exploiteren wat zijn eigen leermeesters destijds wel voor elkaar kregen. Of er is gewoon sprake van een schrijnend tekort aan talent.
Vooral dat laatste. Het ene na het andere supertalent faalt, bij Ajax zijn de voorbeelden legio (nu bv. Kishna). Heeft er ook mee te maken dat de toppers van de subtoppers van Nederland nu ook steeds vaker naar het buitenland gaan. Daar waar de Huntelaars en Strootmannen eerst nog bij Ajax en PSV gingen rijpen, gaan ze nu regelmatig gelijk weg. Spelers als Assaïdi en Arnautovic vertrekken direct naar het buitenland en slaan de stap naar de echte topclubs in Nederland over. Een keuze die ze doorgaans naar een dwaalspoor leidt.En dus weet De Boer niet over te brengen/ te exploiteren wat zijn eigen leermeesters destijds wel voor elkaar kregen. Of er is gewoon sprake van een schrijnend tekort aan talent.
Niet voor niets zijn de smaakmakers doorgaans spelers die wel de 'normale' weg bewandelen. Alle internationale succesvolle (ex-)Eredivisie-spelers hebben eerst jarenlang in de Eredivisie gespeeld.. Mertens, Suarez, Stekelenburg, Sneijder...
0
geplaatst: 7 oktober 2014, 09:52 uur
0
geplaatst: 7 oktober 2014, 10:02 uur
Dan moet de volgorde wel anders luiden, uitgaand van aflopend/oplopende lengte

0
geplaatst: 7 oktober 2014, 10:09 uur
0
geplaatst: 7 oktober 2014, 11:24 uur
0
geplaatst: 7 oktober 2014, 13:25 uur
herman schreef:
Zo'n schande vond ik die wedstrijd van PSV ook niet, maar het was wel weer exemplarisch voor Nederlandse clubs in Europa. Zoveel wedstrijden die op de valreep toch niet worden gewonnen. Ook Ajax heeft daar last van. Uiteindelijk wonnen die ook niet in Cyprus terwijl het wel had gekund/gemoeten.
Uiteraard was het geen schande. Mensen die dat beweren zijn 100% anti-PSV en/of hebben die wedstrijd niet gezien. PSV was minimaal gelijkwaardig en had moeten winnen, of iig een keer moeten scoren. En dat nota bene in dezelfde week waar Ajax van een tegenstander van hetzelfde niveau als Dinamo Moskou, zo niet een minder niveau, niet kan winnen. Ironie.Zo'n schande vond ik die wedstrijd van PSV ook niet, maar het was wel weer exemplarisch voor Nederlandse clubs in Europa. Zoveel wedstrijden die op de valreep toch niet worden gewonnen. Ook Ajax heeft daar last van. Uiteindelijk wonnen die ook niet in Cyprus terwijl het wel had gekund/gemoeten.
0
geplaatst: 7 oktober 2014, 13:35 uur
MJ_DA_MAN schreef:
En dat nota bene in dezelfde week waar Ajax van een tegenstander van hetzelfde niveau als Dinamo Moskou, zo niet een minder niveau, niet kan winnen. Ironie.
En dat nota bene in dezelfde week waar Ajax van een tegenstander van hetzelfde niveau als Dinamo Moskou, zo niet een minder niveau, niet kan winnen. Ironie.
Weet niet waar je dit vandaan haalt, maar daar klopt natuurlijk niets van. Dynamo heeft de laatste jaren in Europees opzicht niets gepresteerd, zich meestal zelfs niet eens geklasseerd voor Europees voetbal, terwijl APOEL de afgelopen jaren een paar keer goed heeft gespeeld in de CL en twee seizoenen terug zelfs de kwartfinale haalde.
Misschien ben je met Spartak of CSKA in de war...
0
geplaatst: 7 oktober 2014, 13:45 uur
Nee hoor, want die schat ik beiden hoger in dan APOEL. De vorige seizoenen vind ik niet zo relevant gezien ik de huidige teams van APOEL en Dynamo vergelijk (en ik ook geen idee heb hoe goed beide teams toen waren). Je kan me echt niet wijsmaken dat APOEL (zoveel) beter zou moeten zijn omdat ze ''een paar keer goed hebben gespeeld'' de afgelopen jaren. Ze zullen ongetwijfeld meer een team zijn dan Dynamo, wat natuurlijk een bij vlagen bij elkaar gekocht vreemdelingenlegioen is, maar ik zou niet weten waarom ik na het zien van beide teams APOEL hoger zou moeten inschatten.
0
geplaatst: 7 oktober 2014, 13:58 uur
Jij vindt een team dat niet door de voorronde van de CL heenkomt en niet eens bij de beste 100 van de UEFA-cupranking staat dus beter dan een team dat de kwartfinale van de CL haalt.
En om over dit seizoen te spreken: APOEL gaf bijna niks weg tegen Barcelona in Camp Nou, maar dat zul je dan wel weer niet gezien hebben.
En om over dit seizoen te spreken: APOEL gaf bijna niks weg tegen Barcelona in Camp Nou, maar dat zul je dan wel weer niet gezien hebben.
0
geplaatst: 7 oktober 2014, 14:15 uur
Ik zeg niet helemaal niet dat ik Dynamo per se een betere tegenstander vind. En ook niet dat dat APOEL er geen reet van kan. Het is wel een ingespeeld, georganiseerd team (geen idee hoeveel van deze spelers er de jaren hiervoor al bijzaten). In de CL heb je amper tot geen kleine teams en ik vind APOEL ook niet horen bij de slechtste teams van de CL. En een ranking vind ik al helemaal niet relevant. Ik kijk enkel naar nú. Niet naar een behaalde CL-kwartfinale van een paar jaar geleden. Ook prima dat ze relatief weinig weggaven tegen Barca. Ze verloren die wedstrijd echter wel (en Barca had wel meer dan één keer mogen scoren). Ajax won vorig seizoen van Barca. In hetzelfde seizoen dat Ajax bijv. thuis niet kon winnen van degradanten RKC en NEC (al waren ze tegen die laatste al kampioen). En zo kun jij ook ongetwijfeld weer voorbeelden geven en is het een never ending story.
0
geplaatst: 7 oktober 2014, 14:19 uur
Ja, bijvoorbeeld dat Ajax won van Celtic dat weer won van Dynamo. 
En ja, iedereen verliest wel eens een potje hier en daar. De algemene trend is echter dat APOEL al jarenlang op een hoger niveau speelt dan Dynamo als je kijkt naar hun resultaten.

En ja, iedereen verliest wel eens een potje hier en daar. De algemene trend is echter dat APOEL al jarenlang op een hoger niveau speelt dan Dynamo als je kijkt naar hun resultaten.
0
geplaatst: 7 oktober 2014, 14:58 uur
Ok herman na beide wedstrijden te hebben gezien is Apoel voor jou dan ook als een betere ploeg voor de dag gekomen in het vvergelijk met Dynamo?
0
geplaatst: 7 oktober 2014, 18:08 uur
Tegen Barcelona vond ik Apoel wel goed spelen, tegen Ajax had ik eigenlijk meer van ze verwacht. Dynamo vond ik niet veel bijzonders, maar begreep ook hun opstelling niet helemaal. Valbuena en Zhirkov hadden ze er beter vanaf het begin in kunnen zetten.
0
geplaatst: 7 oktober 2014, 21:08 uur
Ik viond zowel Dynamo als Apoel beide maar matig (dus gezien het resultaat waren Ajax en PSV ook niet best).
Toch lijkt het inderdaad wel vreemd dat Zhirkov en Valbeuna (sterk op de WK) niet in de basis stonden.
Toch lijkt het inderdaad wel vreemd dat Zhirkov en Valbeuna (sterk op de WK) niet in de basis stonden.
0
geplaatst: 7 oktober 2014, 22:53 uur
Dodgers vs Cardinals op Fox2
Ik ben zeker de enige hier die er klaar voor zit?
Go Dodgers !!
Ik ben zeker de enige hier die er klaar voor zit?
Go Dodgers !!

0
Mb.
geplaatst: 10 oktober 2014, 15:11 uur
Ontzettend mooie PDC World Grand Prix tot nu toe. Met de partij Wade-Thornton als hoogtepunt:
En gisteravond ook drie mooie partijen gezien. The Prince Of Wales Richie Burnett is weer helemaal terug. Heerlijk hoe hij die gezichten trekt. BDO-kampioen Steven Bunting (die op Peter Griffin van Family Guy lijkt) maakt ook indruk. Benieuwd of hij zich met de echte top kan meten. Maar eerst Richie zien te verslaan!
Smetje op de avond is Raymond van Barneveld die echt een wanvertoning gaf. Ik voelde zowaar medelijden toen ik hem gisteren op dat podium zag staan. In feite de beste darter die Nederland ooit gekend heeft, dat maakt het natuurlijk des te triester, want niet eens een poging wagen om een dubbel te raken is not-done. Jammer dat zo'n grote darter zo veel bevestiging en erkenning nodig heeft. Als hij niet zo emotioneel labiel zou zijn dan stond hij ongetwijfeld in de top 3 van de ranking.
En gisteravond ook drie mooie partijen gezien. The Prince Of Wales Richie Burnett is weer helemaal terug. Heerlijk hoe hij die gezichten trekt. BDO-kampioen Steven Bunting (die op Peter Griffin van Family Guy lijkt) maakt ook indruk. Benieuwd of hij zich met de echte top kan meten. Maar eerst Richie zien te verslaan!

Smetje op de avond is Raymond van Barneveld die echt een wanvertoning gaf. Ik voelde zowaar medelijden toen ik hem gisteren op dat podium zag staan. In feite de beste darter die Nederland ooit gekend heeft, dat maakt het natuurlijk des te triester, want niet eens een poging wagen om een dubbel te raken is not-done. Jammer dat zo'n grote darter zo veel bevestiging en erkenning nodig heeft. Als hij niet zo emotioneel labiel zou zijn dan stond hij ongetwijfeld in de top 3 van de ranking.
0
Hendrik68
geplaatst: 10 oktober 2014, 19:31 uur
I.v.m. werk e.v.a. zaken zou het wel een enorme luxe voor mij zijn als ik op het aanvangstijdstip klaar zit en dan de hele wedstrijd uit kan kijken. Voordeel is weer dat in mijn omgeving niemand is geinteresseerd in zo ongeveer alle sporten die ik leuk vind. Dan hoef je alleen teletekst te ontwijken om de uitslagen niet al te weten. Dus zat ik een dag later klaar om de wedstrijd alsnog in zijn geheel te zien. Zonder pauzes gaat dat bovendien een stuk sneller. Het was weer een geweldige pot honkbal en weer verprutste Kershaw het in de 7e inning en weer als donderslag bij heldere hemel. Heel apart. Nu hopen dat Baltimore met de laatste Nederlander in de Play Offs de titel pakt.
0
geplaatst: 10 oktober 2014, 20:55 uur
Mb. schreef:
Ontzettend mooie PDC World Grand Prix tot nu toe. Met de partij Wade-Thornton als hoogtepunt:
Hallelujah!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.