MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Nog een geluk dat er voor het eerst 24 landen naar het eindtoernooi van dit EK gaan, zo blijven we in ieder geval op schema voor de play off.

Ja, zelfs als nummer 3 kun je je nog plaatsen. Maar Turkije, Letland en Kazachstan moeten we dan onder ons zien te houden en dat zie ik ook niet zomaar gebeuren. Gelukkig krijgt de verdediging wel weer een boost als Vlaar terug is. En voorin hebben we meer aan Depay dan aan Lens.

En hopelijk Strootman binnenkort weer terug.

Het verschil van niveau tussen landen lijkt kleiner te zijn geworden. 'Kleine' landen zijn niet langer meer zo makkelijk te verslaan. Dat hebben Nederland, Spanje en Duitsland en de twee Latijns Amerikaanse grootmachten ondervonden.

Haha. IJsland. Daar wonen ongeveer evenveel mensen als in Utrecht.

Guus had net zo goed met van Nistelrooij in de spits kunnen beginnen, we hadden het verschil niet gemerkt.

Wel hoor, die scoort namelijk

Toptrainert die Guus. Echt een mensenmens.

Oh wat zullen ze in Zeist balen dat ze Koeman niet hebben aangesteld...

Rudi S schreef:
Wel hoor, die scoort namelijk

Pelle ook.

Hendrik68
12 oktober 1991. IJsland - Spanje. Uitslag 2-0. 19 jaar later werd Spanje wereldkampioen.

Hendrik68 schreef:
12 oktober 1991. IJsland - Spanje. Uitslag 2-0. 19 jaar later werd Spanje wereldkampioen.

Daar moest Calvé pindakaas maar eens een spotje van maken...

Verschrikkelijk.

Guus moet weg. Die Van Nistelrooy heeft daar helemaal niets te zoeken en Blind had als slippendrager naar Manchester mee gemoeten.

Ook dat bestuurslid van de KNVB, dat door heeft gezet dat Hiddink werd benoemd en niet Koeman, moet zijn functie inleveren.

Wie hier dit Nederlands elftal weer aan de praat moet gaan krijgen: in ieder geval niet wie er nu rondlopen. Wat een blamage. Geen enkele creativiteit. En maar tikkies breed, opzij, weer terug, het is hopeloos om aan te zien.

Het Nederlands Voetbal staat internationaal op de rand van instorten en de KNVB benoemt Hiddink. De spelers zijn minstens zo schuldig. Huntelaar moest er zo nodig in van het "publiek" maar die heeft ook alleen maar foute dingen laten zien.

Om dit elftal te nog eens te laten voetballen is er iemand anders nodig. Helaas traint hij inmiddels Southampton. Nogmaals: het hoofd op een schaal van dat bestuurslid van de KNVB na die tragische blunder bij het benoemen van Hiddink. Ook vanwege het doordrammen dat er mee gepaard is gegaan.

Nou als het hele team faalt, want werkelijk niemand speelde goed, dan mag er wel eens naar de functie van Hiddink gekeken worden. Dit is best wel schandalig.
Volgens mij kan hij ook niet goed opschieten met Blind, die heb ik alleen nog maar kwaad zien kijken.
Ook apart dat Indi zoveel blunders mag maken en telkens weer in de basis staat. Die Ijslanders zagen goed dat Indi en De Vrij niet kunnen opbouwen, niemand viel ze aan.

Niet alles zit mee, maar waarom lange ballen spelen terwijl na een kwartier wel blijkt dat we geen kopduel winnen? Ik had ook nooit Sneijder eruit gehaald, onbegrijpelijk. Aan de coach kan het niet liggen zou je zeggen; anders zijn er wel de spelers. Misschien maar voor de psychologie wat andere spelers selecteren; Martins Indi eruit is alvast een begin.

Is Van Marwijk dronken?

jasper1991 schreef:
Ik had ook nooit Sneijder eruit gehaald, onbegrijpelijk.
Op zich best een logische stap, omdat V. Persie op de nummer 10 ging spelen. Een schaduwspits, zoals hij ook zeer goed gefungeerd heeft in het verleden.

herman schreef:
Maar Turkije, Letland en Kazachstan moeten we dan onder ons zien te houden en dat zie ik ook niet zomaar gebeuren.
Dit is wel heel erg doemdenken..

chevy93 schreef:
(quote)
Op zich best een logische stap, omdat V. Persie op de nummer 10 ging spelen. Een schaduwspits, zoals hij ook zeer goed gefungeerd heeft in het verleden.

Creativiteit door de as was gevraagd; niet die kansloze voorzetten. Ik had gewacht en dan wellicht in de zestigste minuut De Jong of misschien Martins Indi eruit gehaald voor Huntelaar.

trebremmit schreef:
Is Van Marwijk dronken?

Nee maar hij heeft wel een hoge zuurgraad.

jasper1991 En V. Persie biedt geen creativiteit?

Als hij met Huntelaar wil gaan spelen, verwacht hij voorzetten. Voorzetten die er overigens niet kwamen.

Ik zeg niet dat het mijn keuze zou zijn, maar onbegrijpelijk is het geenszins.

Running On Empty schreef:
(quote)

Nee maar hij heeft wel een hoge zuurgraad.

Hij deed wel raar, alleen maar naar beneden kijken, schuiven met papieren en moeilijk uit de woorden komen.
Maar inderdaad ook een erg zure en verbitterde man. Het is blijkbaar erg moeilijk om een goede analist te vinden.

Van Marwijk is ook heel naar weggegaan bij Oranje en heeft daarna ook geen goede coachingservaring gehad bij Hamburg. Verbaast me niets, die zuurgraad...

Hij heeft een enorme afkoopsom meegekregen van Hamburg, denk niet dat ie daar zuur om moet zijn.

Hoor net dat Van Persie buitenspel stond tijdens het zingen van het volkslied. Alles opnieuw dus. Zucht. #ijsned

Van Persie Buitenspel. Het blijft een rare naam. #ijsned

Hendrik68
Denk dat we niet al te dramatisch moeten doen over wat er nu allemaal gebeurt. Ten eerste is er niet zo veel aan de hand en kunnen we ons dankzij de uitbreiding van het aantal landen nog makkelijk plaatsen. Maar stel dat het niet lukt? Dat is wel een afgang in zo'n groep, dat zeker. Maar het is het EK maar. Is het zo erg dat een keer te moeten missen? Krijg je daarna een groep die enorm gefocust is om het WK daarna wel te halen. Daar moet het gebeuren. Elke 2 jaar een zomer vol doorhalen gaat je ook niet in de kouwe kleren zitten.

EK maar? Is wel zo'n beetje de laatste kans voor een Robben en Van Persie enz. Zou zonde zijn als we daar niet bij zijn. Vind het bijna net zo mooi als een WK.

Hendrik68
Die discussie is al eens gevoerd, daar worden we het toch niet over eens. Voor mij is het EK een bijnummer. Voor Van Persie en Robben kan het de laatste kans zijn, klopt, maar die hebben al genoeg kansen gehad en een paar fantastische WK's gespeeld. Voor Strootman zou het de eerste kans worden. Dan zou ik het lulliger voor Strootman vinden dan voor Robben en van Persie. Maar als Nederland kan je niet elk toernooi weer top zijn. Kijk naar 2012, dan kun je toch maar beter helemaal thuisblijven? Hou je de spelers tenminste fit voor de volgende campagne.

2012 was een aanfluiting, maar verder heb ik sinds 1992 altijd genoten van Oranje op een eindtoernooi. Een toernooi waar ik als voetballiefhebber toch twee jaar naar uitkijk. Zou echt superjammer zijn als Oranje er niet bij zou zijn.

trebremmit schreef:
Ook apart dat Indi zoveel blunders mag maken en telkens weer in de basis staat.

Omdat hij linksbenig is. In die categorie heeft hij concurrentie met Rekik, Kongolo, Nuytinck en Mathijssen (oh ja, natuurlijk ook nog Jan-Arie van der Heijden ). Ik zou hem ook nog gewoon laten spelen bij absentie van Vlaar, al was het alleen maar omdat hij basisspeler van Porto is.

Deze wanvertoning kan je sowieso niet ophangen aan één of twee spelers. We werden op elk vlak afgetroefd door IJsland. De verdediging van IJsland is heel gemakkelijk overeind gebleven, op het middenveld waren ze de baas (echt verbazingwekkend hoeveel afvallende ballen voor IJsland waren) en aanvallend kwamen ze er, ondanks dat het niet meer hoefde, af en toe heel gevaarlijk uit. De enige speler waar Nederland nog een beetje tegenop kon was Sigthorsson, die speelde gelukkig net zo matig als bij Ajax.

Hendrik68
herman schreef:
2012 was een aanfluiting, maar verder heb ik sinds 1992 altijd genoten van Oranje op een eindtoernooi. Een toernooi waar ik als voetballiefhebber toch twee jaar naar uitkijk. Zou echt superjammer zijn als Oranje er niet bij zou zijn.
Wat ik al zei: daar worden we het toch niet over eens. Geeft ook helemaal niet. Ik sta ook niet te juichen of zo, maar ik heb liever dat het nu wordt verprutst dan tijdens de volgende kwalificatiereeks voor het WK.

Was ik al coach/manager verantwoordelijk voor een dergelijk gedesinteresseerd en gedemotiveerd team, zou ik mijn biezen pakken.

Ongelofelijk dat je als coach - ondanks de uitlatingen van Sightorsson vooraf - er niet in slaagt je team voor zo'n wedstrijd scherp te krijgen. In de gewone wereld heet zoiets een wanprestatie leveren - welnu daar is al 2,5 wedstrijden sprake van - het herstel tegen Kazachstan in de tweede helft zorgt voor 0,5 wedstrijd acceptabel voetbal.

Als Oranje zo blijft voetballen, hebben we niets te zoeken op het eindtoernooi.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:45 uur

geplaatst: vandaag om 17:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.