MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Teunnis schreef:
(quote)

Omdat hij linksbenig is. In die categorie heeft hij concurrentie met Rekik, Kongolo, Nuytinck en Mathijssen (oh ja, natuurlijk ook nog Jan-Arie van der Heijden ). Ik zou hem ook nog gewoon laten spelen bij absentie van Vlaar, al was het alleen maar omdat hij basisspeler van Porto is.

Douglas zou ik doen als Vlaar er niet is. En ik zou Van Dijk ook eens proberen in plaats van De Vrij, alhoewel De Vrij beter presteert met een Vlaar naast hem.
Indi kan het niet aan, dat zagen we ook al op het WK.

Douglas verdient zeker wel eens een keer een kans. Van Dijk moet eerst eens naar een goede club (zeker nu ook De Vrij en Indi zijn verkast naar topclubs).

Waarom? Afellay zit ook niet bij een topclub, Cillessen en Sneijder ook niet.
5-3-2 spelen met Vlaar, Douglas, Van Dijk en Pieters en Van der Wiel. Dan heb je een verdediging.

trebremmit schreef:

Olympiakos, Ajax en Galatasaray stellen echt wel wat meer voor dan Celtic. Daarnaast moet je Van Dijk vergelijken met Douglas (Rusland), Vlaar (Engeland) en De Vrij (Italië).

5-3-2 spelen met Vlaar, Douglas, Van Dijk en Pieters en Van der Wiel. Dan heb je een verdediging.

Eens, maar dan nog liever De Vrij (in zijn vorm van het WK en het half jaar ervoor) ipv Van Dijk, want met Douglas en Vlaar heb je al genoeg body.

trebremmit schreef:

God, wat was die Van der Wiel ook slecht in die tweede helft. De manier waarop ze hem elke keer simpel piepelen of de bal afpakten....

De problemen zitten vooral in de opbouw en in het afronden. Dat er matigjes wordt verdedigd is nog het minste van alle zorgen.

Het gebrek om het elftal op sleeptouw te nemen, wat je mag verwachten van Van Persie en Robben, is ook schrijnend.

Bij gebrek aan enthousiasme, kun je de volgende keer net zo goed PEC Zwolle af laten reizen. Die jongens zien het waarschijnlijk niet alleen als een mooie eer maar ze zien het ook (terecht) als het hoogst haalbare podium. De spelers die er nu bij oranje rond lopen hebben er aantoonbaar helemaal niks (meer) mee.

Kuijt had gisteravond niet misstaan, één van de weinige internationals die er echt alles voor gaf.

Wat zuur allemaal, ze hebben toch hun stinkende best gedaan
Volgend weekend weer lekker competitie, Cambuur, Goahead en Pec.

trebremmit schreef:

Als je het met de selectie van Ijsland vergelijkt dan zijn dat allemaal topclubs, want die spelen CL.
Die spits van Ijsland speelt trouwens ook CL.

Ik wijt het echt aan het onvermogen van een (te) oude rot als Hiddink die de aansluiting met deze knapen niet meer kan maken om ze scherp te krijgen. Veel te gemakkelijk wordt er aan zo'n wedstrijd begonnen. Allemaal willen ze krachten sparen voor de competites waar ze inspelen. Dan heb je een coach nodig die tussen de belangen van de clubcoach, de speler en knvb kan laveren en tegelijkertijd die gasten dusdanig motiveren om de kwalificatiereeks serieus af te werken. Die kwaliteit zou ik eerder zoeken in een veertiger dan in een zeventiger.

Er is nog maar 1 (goedkopere) mogelijkheid voor het Nederlands Elftal om de wind uit een andere hoek te laten waaien:
http://www.soccernews.nl/uploads/ron-jans(pec-zwolle)(04-04-2014).jpg

Ben benieuwd hoe laat Guus Hiddink vandaag wordt ontslagen.
Het voetbal was van een niveau dat de spelers hem aantoonbaar een extra zetje hebben willen geven.

Haha, prachtig weer, dat emotiemanagement van musician. Rutten moe(s)t weg (kan verandert zijn nu Feyenoord weer wedstrijden wint; zo gaat dat met emotiemanagement), Hiddink moet weg, van Nistelrooy moet weg, degene die Hiddink i.p.v. Koeman aanstelde moet weg. Iedereen moet weg.

Bij de oranje fanclub was Vermeer tot man of the match gekozen

MJ_DA_MAN schreef:
Haha, prachtig weer, dat emotiemanagement van musician. Rutten moe(s)t weg (kan verandert zijn nu Feyenoord weer wedstrijden wint; zo gaat dat met emotiemanagement), Hiddink moet weg, van Nistelrooy moet weg, degene die Hiddink i.p.v. Koeman aanstelde moet weg. Iedereen moet weg.

Bied jezelf als emotiecoach of anger manager bij musician -honorarium lijkt me onderhandelbaar

Vraag me alleen af wat je als Oranje-supporter bezielt om je kwartaalbonus te gebruiken voor een dergelijke trip naar IJs(koud, mist- en nevel, trollen)land i.p.v. je partner op een fijne weekendtrip naar Lisboa of Barcelona te tracteren - ook daar kan je voetbal bekijken, van een hoger niveau.

Qua ambiance en niveau vroeg ik me af of ik zat te kijken naar RKTVV tegen Schobbedebonkerveen.

ah jullie hadden gewoon geluk dat alles meezat op het wk, nu niet en dan zie je dat er gewoon geen kwaliteit in jullie kern zit buiten vooraan.

Teunnis schreef:
(quote)

Eens, maar dan nog liever De Vrij (in zijn vorm van het WK en het half jaar ervoor) ipv Van Dijk, want met Douglas en Vlaar heb je al genoeg body.

De Vrij kan niet opbouwen, ik snap echt niet dat ze Van Dijk niet een keer proberen, heeft alleen al een veel betere pass in de benen. Dat van die topclubs zegt mij niks, waarom iemand opstellen die er niks van kan, enkel en alleen omdat hij bij een grote club speelt?

jassn schreef:
ah jullie hadden gewoon geluk dat alles meezat op het wk, nu niet en dan zie je dat er gewoon geen kwaliteit in jullie kern zit buiten vooraan.

We zijn er weer, FC Calimero United: jullie bulkten van de kwaliteit in alle linies en hadden dikke pech dat alles tegenzat op het WK, zeker?

En dan met dichtgeknepen billen en veel boerengeluk 1-1 halen in Bosnië?

oh maar België had ook gewoon geluk op het wk.

Vreselijk trouwens dat commentaar van coaches die zelf enorm gefaald hebben en het nu heel goed weten. En dan bedoel ik vooral Aad De Mos, laat die man aub de mond dichthouden.

jassn schreef:

Een Vlaar en De Vrij (speelt nu niet goed) werden wereldwijd tot beste verdedigers van het WK gekozen.
Met geluk alleen win je niet van Chili, Mexico, Spanje, Brazilie .
Overigens zijn die wedstrijden toch gewoon op TV uitgezonden

In mijn beleving is het absoluut een heel domme zet geweest om akkoord te gaan met een spelschema dat zo direct aansloot op het WK. Voor de landen die daar speelden (en ver kwamen) is het een lange zomer geweest. Ik kan me voorstellen dat het niet eenvoudig is om na zo'n pittig toernooi meteen de batterijen weer op te laden en op topniveau in je nationale elftal te moeten presteren. Matige prestaties van andere nationale elftallen (oa Duitsland) spreken wat dat betreft boekdelen: WK, competitie, beker, CL/EL, kwalificatiewedstrijden, oefenwedstrijden alles bij elkaar lijkt het mij mentaal redelijk pittig.

Dan kan je het wel vergelijken met wielrennen - maar hoeveel wielrenners rijden er 2 (of 3) grote rondes in een jaar, excelleren in de klassiekers én op het WK (op de weg)? Dat zijn er niet meer dan een handvol.

En idd je moet redelijk masochistisch ingesteld zijn om Bert van Marwijk, Aad de Mos of Bert Maalderink nuchter te kunnen aanhoren.

MJ_DA_MAN schreef:

Lazer toch op met je je emotiemanagement. Je weet zelf niet waar je over loopt te lullen. Ik zou weer eens een ander duur woord uit je woordenboek opdissen om te kunnen gebruiken.

Ik had nog overwogen Rutten weg te laten promoveren maar dat doe je het Nederlands Elftal toch ook niet aan. Er zijn al genoeg aanlooppunten verloren.

Hiddink kan nagenoeg over hetzelfde arsenaal aan spelers beschikken als Van Gaal een paar maanden terug. Misschien een extra blessure (Vlaar), maar goed. De resultaten zijn niet alleen ver beneden wat Van Gaal presteerde, het is zelfs gekelderd naar het niveau van de onderkant van de landenteams in Europa.

En dat In een paar maanden tijd, voor de goede orde. Op het WK werd in ieder geval gepresteerd, werd dat afgedwongen. Misschien dat de angst voor Van Gaal voor de spelers een belangrijkere drijfveer was dan de angst voor een gerenommeerde tegenstander. Dan heeft Van Gaal die kant van zijn taak in ieder geval goed gedaan.

De aanpak van Hiddink (voor zover herkenbaar) heeft met dus vrijwel dezelfde kandidaten helemaal niets opgeleverd en dan mag het vakmanschap van de trainer na verloop van tijd wel ter discussie gaan staan.

Al eerder is er overigens al geroepen dat hij het niet moest gaan doen, maar de KNVB besloot in haar wijsheid Hiddink te benoemen en daarna aansluitend Blind te laten opdraven.

Kritiek hebben op slecht functioneren heeft niets te maken met emotiemanagent. Het is gewoon een ouderwetse veeg uit de pan bij broddelwerk.

musician schreef:
(quote)
Kritiek hebben op slecht functioneren heeft niets te maken met emotiemanagent. Het is gewoon een ouderwetse veeg uit de pan bij broddelwerk.
Na de vertoning van gisteren is alle kritiek op zijn plaats, maar jij bindt er ook nog eens heel resoluut gehaaste consequenties aan vast, zoals wel vaker. Nederland heeft, nog steeds, een zeer beperkte selectie en wat van Gaal heeft gepresteerd deze zomer is een van de beste prestaties ooit van een Nederlandse trainer. Ik zou, buiten van Gaal, ook geen trainer weten die een team meer dan extra weet te motiveren voor een thuiswedstrijd tegen Kazachstan (dat niet kan/wil voetballen, valt geen eer aan te behalen) en een uitwedstrijd tegen IJsland, waar je geen enkele Nederlandse speler een plezier mee doet, al helemaal niet midden in de competitie. Begrijp me niet verkeerd: er moet uiteraard iets veranderen, maar om gelijk maar weer iedereen buiten te flikkeren? Nee. Dit zal nog meerdere keren gebeuren in de toekomst, zo'n reeks (zeker met een middelmatig team). Ik zie Nederland zich overigens nog wel redelijk simpel kwalificeren, mogelijk zelfs als nummer één. De twee zwaarste uitwedstrijden (al lijkt me Turkije uit ook nooit makkelijk, ondanks de stand) heb je al gehad.

Ik ben normaal gesproken helemaal geen voorstander van het vroeg wegsturen van een trainer - en bij Rutten zou ik dat zeker nog niet doen -, maar Hiddink mag wat mij betreft ook weg. Duidelijk een voorbeeld van de verkeerde man op de verkeerde plek. Dit Oranje heeft geen aai over de bol nodig, maar sturing (quootje Ronald de Boer). Een plan de campagne of zoiets.

Ook ik weet niet of de keuze van deze technische staf (had Hiddink liever in de Ferguson-rol gezien) de juiste is geweest, maar het merendeel van deze wedstrijden moet je zelfs zonder coach af kunnen werken. Zelfs met deze beperkte selectie.

Hendrik68
Nederland heeft, nog steeds, een zeer beperkte selectie en wat van Gaal heeft gepresteerd deze zomer is een van de beste prestaties ooit van een Nederlandse trainer.
Een beperkte selectie wordt nooit derde. Van Gaal deed het perfect, maar als je de spelers niet hebt houdt alles op. We hebben een uitstekende selectie. Zelfs de spelers die gisteren op de bank zaten moeten met elke coach, of het nou Hiddink of Van Gaal is of ikzelf, met gemak winnen van IJsland. Dat heeft niks met de coach te maken, maar met de instelling van de spelers. Ik kan het nog best begrijpen ook hoor. Je bent net terug van een fantastisch WK en dan moet je alweer tegen Italie en kort daarna begint deze reeks alweer. Kan me voorstellen dat dat een hele lastige omschakeling is. Al is het geen excuus natuurlijk. Ik lees overigens niet alle reacties, maar ik denk dat Hiddink of wie de coach ook gaat zijn er verstandig aan doet om Van Persie te bedanken. Die is funest voor de sfeer met zijn verongelijkte gedoe. Zelfs Van Gaal had hem niet onder controle het afgelopen WK en bovendien speelt hij met de maand minder. Aime Jacquet was het ooit een keer helemaal zat en passeerde Cantona en Ginola om zo geen betere groep te hebben, maar wel een groep zonder gezeik. Dat leverde een wereldtitel op.

MJ_DA_MAN schreef:
, maar het merendeel van deze wedstrijden moet je zelfs zonder coach af kunnen werken..

Klopt, kijk even waar de spelers van Ijsland spelen en daarna waar de spelers van Nederland spelen.
Dit zouinderdaad zelfs met Michiel Jansen op de bank gewonnen worden.

Hendrik68 schreef:
(quote)
Een beperkte selectie wordt nooit derde. Van Gaal deed het perfect, maar als je de spelers niet hebt houdt alles op. We hebben een uitstekende selectie. (...)
Een beperkte selectie kan dus wel degelijk derde worden als je tactisch genie als trainer hebt en als je een speler als Robben erbij hebt. Een uitstekende selectie is het natuurlijk alles behalve (wanneer Strootman en Vlaar terug zijn scheelt het natuurlijk al veel), dat bleek gisteren wel weer. Voor de rest ben ik het 100% met je eens.

Hendrik68
Je ziet dat dat tactische genie totaal niet werkt op dit moment in Manchester, dus hoe geniaal is hij werkelijk? Daar helpen zelfs geen 200 miljoen aan aankopen aan. Kan je zeggen: geef die man even een paar maanden. Dat moet je dan bij Hiddink ook doen. Ik ben sowieso niet van het direct wegsturen van een trainer.

Mjuman schreef:
(quote)

Vraag me alleen af wat je als Oranje-supporter bezielt om je kwartaalbonus te gebruiken voor een dergelijke trip naar IJs(koud, mist- en nevel, trollen)land i.p.v. je partner op een fijne weekendtrip naar Lisboa of Barcelona te tracteren - ook daar kan je voetbal bekijken, van een hoger niveau

Ijsland lijkt me een mooi land. Afgezien van dat wordt het meschien tijd om Dirky maar weer eens erbij te halen?

Dit zegt Robben over het nederlands elftal.

De beste analyse na afloop kwam van Arjen Robben. "We moeten niet denken dat we goed zijn, want dat zijn we niet. We kunnen goed voetballen, dat bewezen we afgelopen zomer. Maar we horen niet bij de beste landen, we moeten nog steeds keihard knokken en werken voor resultaten. Het gaat echt niet vanzelf", sprak hij.

trebremmit schreef:
Vreselijk trouwens dat commentaar van coaches die zelf enorm gefaald hebben en het nu heel goed weten. En dan bedoel ik vooral Aad De Mos, laat die man aub de mond dichthouden.
Jij hebt wel veel bereikt wilde je zeggen?

Als je alleen supersuccesvolle coaches als analisten op laat draven, hou je er misschien twee over? De Van Gaals van Nederland hebben immers nog altijd een baan en zitten anders, uitgezonderd V. Marwijk, waarschijnlijk te genieten van hun pensioen.

Ik ben verder geen fan van Aad, maar het argument dat iemand zelf veel gewonnen moet hebben om analist mogen te zijn, ben ik het zeker niet mee eens

Bovendien heeft Aad de Mos zeker niet "enorm gefaald". Is toch maar mooi 2x kampioen geworden met Ajax (+ een keer als assistent), twee keer kampioen in België en zelfs nog de Europacup II gewonnen met Mechelen.

Teunnis schreef:
(quote)

Olympiakos, Ajax en Galatasaray stellen echt wel wat meer voor dan Celtic. Daarnaast moet je Van Dijk vergelijken met Douglas (Rusland), Vlaar (Engeland) en De Vrij (Italië).
Bovendien hebben zij, uitgezonderd Cillessen, allemaal al ervaring bij topclubs. Afellay bij Barça en Schalke, Sneijder bij Inter en Real.

Niettemin ben ik nooit een fan geweest van Martins Indi, dus laat die V. Dijk maar lekker een keer opdraven voor hem.

Ik vind Aad de Mos altijd een zeer fijne analist. Dat hij er in zijn laatste fase als trainer nergens iets van heeft gebakken doet daar niets aan af. Die man heeft extreem veel verstand van voetbal en zegt tenminste verstandige doch gedurfde dingen over het spelletje i.t.t. het merendeel van de analisten dat werkelijk niets te melden heeft.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:11 uur

geplaatst: vandaag om 21:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.