MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Martial
musician schreef:

Je spreekt weer eens volledig voor je beurt. Wij hadden het over geheel wat anders. Ik heb Fred Rutten helemaal nog geen gouden pik van de Coolsingel genoemd.

Klopt, wij hadden het over de lege plekken in de Arena, maar ja goed lezen is en blijft een vak apart

Nu heeft natuurlijk niet alleen de Arena last van minder bezoekers, ook in andere stadions valt dit op en lijkt er minder publiek af te komen bij de wedstrijden in de eredivisie, behalve dan in het mooiste stadion van het land de Kuip geheten

En over Fred Rutten schreef ik alleen maar dat hij het aardig op de rit gekregen heeft, want als iets slecht is (zeker het begin van het seizoen) mag dat gezegd worden, maar als iets goed is mag dat ook gezegd worden oftewel "that was then but this is now"

Martial
Nicolage Rico schreef:

Over welke twee treurprinsen heb je het?

Over mij en musician natuurlijk

Martial
iggy schreef:
Ach volgende week kan het natuurlijk weer geheel anders zijn met dat Rutten gevoel. Maar dat is bekend. En ik maar denken dat Feyenoorders in stilte (traditie getrouw) lijden.
How wrong can you be?!

De pratende trekpop van Mjuman laat ook weer van zich horen met z'n wazige geneuzel

Vanmiddag samen weer een Happy Meal scoren mannen en daarna de ballenbak in

Martial schreef:
(quote)

Daar ga ik ook vanuit.

Rutten moet weg.

Kabinet gevallen?

panjoe (moderator)
Even tussen alle negativiteit door: die Guardado hee, wat een speler! Was het maar zo'n feest dat meer gasten van dit niveau naar de Eredivisie wilden komen...

Martial schreef:
(quote)

Ook niet zo raar. "De komende 10 jaar geen kampioen"... en nu staat Feyenoord alweer vast in de top 3. en dat zonder behoorlijke spits. Als ze alsnog Dost kunnen halen in de winter wordt het nog heel leuk bovenin, want PSV gaat ook heus nog wel wat steken laten vallen en Ajax speelt ook nauwelijks goede wedstrijden.

Cocu wil hem graag houden en terecht precies de speler die PSV nodig heeft.
PSV zak zijn "Spaans" salaris nooit kunnen betalen lijkt mij en na een goed seizoen kan hij misschien naar Southampton o.i.d.

Hoe is het eigenlijk met Schaars? Alweer fit of nog steeds geblesseerd? Die kan misschien beter terug naar AZ of Vitesse...

Ja lijkt mij een prima idee, Schaars op de positie van Proper of Vejinovic

Ik ging er daarbij wel vanuit dat of Propper of Vejinovic na dit seizoen weg is bij Vitesse, want die kunnen wel een stapje hogerop.

Martial schreef:
(quote)

De pratende trekpop van Mjuman laat ook weer van zich horen met z'n wazige geneuzel

Vanmiddag samen weer een Happy Meal scoren mannen en daarna de ballenbak in

Klap toe de mond Mamalou: in de periode juli t/m sept heb je ongeveer dit hele topic in volgeouweneeld met je negatieve gifpennerij over Feyenoord en Rutten - mij dunkt ben jij de laatste om nu opeens zo te lopen ronken, zwelborst. Shame on You

Daarom dacht ik eerder aan Ronkerdam - These Days - dan aan Rommeldam. Het laatste is - net als zwelborst - overigens een verwijzing naar Marten Toonder.

Martial
Mjuman schreef:

Klap toe de mond Mamalou: in de periode juli t/m sept heb je ongeveer dit hele topic in volgeouweneeld met je negatieve gifpennerij over Feyenoord en Rutten - mij dunkt ben jij de laatste om nu opeens zo te lopen ronken, zwelborst. Shame on You

Op dat punt heb je ook gelijk, maar zo dacht 95% van de supporters er toen ook over en het was in begin toch ook gewoon slecht?

Ook Fred Rutten maakte toen verkeerde keuzes en zoals ik al eerder zei nu heeft hij het aardig op de rit en daarmee maak ik het niet mooier dan het is en loop ik hier echt de polonaise niet, want te verbeteren valt er nog genoeg en wie had nou gedacht dat Feyenoord de beste verdediging van de eredivisie zou hebben als heel de verdediging van vorig seizoen verkocht is, nou ik niet.

Dat Van Beek en Kongolo zich zo sterk ontwikkelen helpt hier natuurlijk wel aan mee + dat je nu een keeper hebt die punten pakt voor je.

Jij volgt je club vanaf de zijkant, ik zit er midden in vandaar dat ik me misschien iets meer "drukker" maakt dan jij over hoe het gaat met mijn club.

De supporters praten elkaar alleen maar na. Enige realiteitszin was er niet bij. Het is altijd afwachten hoe een nieuwe trainer het doet, maar Rutten was door jullie al afgeschoten voordat ie goed en wel aan het werk was en de competitie was eigenlijk half augustus wel weer voorbij.

Als ze bij Feyenoord de lijn Martial/Musician zouden varen hadden ze de club jaren terug al op kunnen doeken.

Maar goed, volgend jaar zal het wel weer hetzelfde liedje zijn...

Ja, emotiemanagement dus. Alleen vonden de anti-Rutten-mensen dat toen een vies woordje.

Martial schreef:
(quote)

Op dat punt heb je ook gelijk,.

Alweer een pratende Mjuman trekpop erbij. Het gaat nog druk worden in die ballenbak.

iggy schreef:
(quote)
Alweer een pratende Mjuman trekpop erbij. Het gaat nog druk worden in die ballenbak.
Je bent slap aan het lullen dude.

Da's ook alweer weer waar. Maar dat gebeurd hier wel vaker.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Je bent slap aan het lullen dude.

Denk dat bij Ikea de combinatie "stijf" en "lullen" + "ballenbak" voor veel grotere problemen zou zorgen. Zeker als je regelmatig zoals Ig erbij loopt: blote borst en bouwvakkersdecolleté, de broek halverwege de bilspleet.

herman schreef:
De supporters praten elkaar alleen maar na. Enige realiteitszin was er niet bij. Het is altijd afwachten hoe een nieuwe trainer het doet, maar Rutten was door jullie al afgeschoten voordat ie goed en wel aan het werk was en de competitie was eigenlijk half augustus wel weer voorbij.

Als ze bij Feyenoord de lijn Martial/Musician zouden varen hadden ze de club jaren terug al op kunnen doeken.

Dat laatste had ik dan weer sneu gevonden voor Rico

herman schreef:
Maar goed, volgend jaar zal het wel weer hetzelfde liedje zijn...

Dat is echt flauwekul. Welke lijn was dat dan en waardoor zou de club daardoor precies kunnen worden opgeheven?

Er moet nu niet gedaan worden, alsof zowel Van Geel als Rutten hier smetteloos hebben opgetreden, dat het niet anders zou hebben gekund (en zou hebben gemoeten). Dat er geen andere keuzes konden worden gemaakt dan de aanschaf van spelers die uiteindelijk zijn gedaan.

Feyenoord is er niet sterker op geworden en met name het gebrek aan scorend vermogen is momenteel nog schrijnend.

Het verbaast mij in hoge mate, dat er zo gemakkelijk akkoord wordt gegaan met de voorstelling van zaken, zoals dat door Van Geel (zijn versie dus) eerder is gedaan. "Ja, Van Geel zegt het, dus het is zo". Terwijl hij in feite volledig achterin heeft gekeken bij de verkoop (en aankoop) van spelers, het vertrek van de trainer etc. Onvoorbereid en niet goed in adequaat handelen.

Dat het nu dan nog draait zoals het draait is een klein Godswonder maar betreffen vooral de resultaten in onze Mickey Mouse competitie en niet het voetbal. Zodra er één stap buiten Nederland wordt gezet is het vooralsnog alweer hommeles.

De erelijst van Rutten, om daar een onvoorwaardelijk vertrouwen in te hebben, is ook niet van dien aard om dat niet met enig wantrouwen te bekijken. Maar goed, hij moet ook roeien met de riemen die hij heeft. Verder lijkt hij mij geen onaardige man. Maar potten breken met prestaties zie ik nog niet zo snel gebeuren.

Maar zoals bekend, mag ik hierin graag ongelijk krijgen.

Martial
musician schreef:

Dat is echt flauwekul. Welke lijn was dat dan en waardoor zou de club daardoor precies kunnen worden opgeheven?

Er moet nu niet gedaan worden, alsof zowel Van Geel als Rutten hier smetteloos hebben opgetreden, dat het niet anders zou hebben gekund (en zou hebben gemoeten). Dat er geen andere keuzes konden worden gemaakt dan de aanschaf van spelers die uiteindelijk zijn gedaan.

Natuurlijk is dat flauwekul musician wat er wordt geroepen door Herman die zijn meningen voornamelijk haalt uit van wat hij hoort of leest, zowel jij als ik hebben nog nooit over een "lijn" gesproken hoe Feyenoord moet reilen en zeilen, onze kritiek waar jij nog net ietsjes fanatieker in bent dan ik is vooral gericht op Van Geel en die is voor een groot deel ook terecht, zeker met het aantrekken van nieuwe spelers, ik noem het altijd het op hoop van zegen beleid wat hij voert

Want laten we even terug gaan in de tijd Guidetti (gehaald via videobeelden) en Pellè (via de zoon van Koeman) zijn natuurlijk ongelofelijke toevalstreffers geweest dat dit zo goed uitpakte en is absoluut niet de verdienste van Martin van Geel, nu heeft hij zijn oren laten hangen naar Pierre van Hooijdonk (Kazim) en ja dat valt nu dan tegen als het gaat om doelpunten maken.

Kazim doet elke wedstrijd zijn best daar kan je echt niets van zeggen, maar een spits is het allerminst natuurlijk daar hoef je niet eens "voetbalkenner" voor te zijn.

Janmaat, Toornstra en Vermeer zijn prima versterkingen gebleken en daar houdt het volgens mij wel mee op als we Van Geel wat credits mogen geven die wel heel goed is in het schoon lullen van zijn eigen straatje, want het ligt het nooit aan hem namelijk + dat Feyenoord het geluk heeft dat de jeugd het zo goed doet, zonder geluk vaart niemand natuurlijk, maar toch.....

En dit seizoen waar je echt een spits nodig had blijft Van Geel weer in gebreke wat de redenen ook mogen zijn en je ziet het je loopt weer heel het seizoen achter de feiten aan net zoals vorig seizoen waar je begon met -9 en nu met een achterstand van 7 punten op PSV die dit seizoen een stuk stabieler ogen van wat ik er van ziet en dat zullen ze dan ook niet zo gauw weggeven verwacht ik + dat je zelf alles moet winnen en dan hopen dat de concurrenten steken laten vallen.

En hoe goed Feyenoord nu werkelijk is zullen we deze maand gaan zien met uitwedstrijden tegen Vitesse en PSV die je moet winnen als je eventueel een gooi wil doen naar het kampioenschap?

Of Feyenoord nu wel of niet een spits moet huren in de winterstop (geen Dost in ieders geval die wou toen niet en nu mag hij lekker op de bank blijven zitten bij Wolfsburg) ligt er aan wat de achterstand is, sta je bijvoorbeeld 10 punten achter op PSV wat zo maar zou kunnen natuurlijk zing het dan maar lekker uit met deze selectie en geeft het geld volgend seizoen maar uit aan een goede spits Lewandowski om is iets te noemen voor mij de perfecte spits voor dit Feyenoord, gaat niet gebeuren natuurlijk maar dromen mag altijd niet waar?

Zenden ze vanavond weer Madrid - Liverpool uit bij de NOS?

De door jullie geopperde lijn is vooral een opportunistische en van de korte termijn mijns inziens. Feyenoord heeft niet de middelen om zomaar even ergens een behoorlijke spits op te halen. In plaats Van Geel te verwijten dat hij dit niet voor elkaar krijgt, kun je ook gewoon realistisch zijn en inzien dat je gewoon veel geluk hebt gehad met Guidetti en Pelle. Als je jaren achtereen een elftal bij elkaar moeten harken van talentvolle jeugd en transfervrije spelers vind ik dat VG dit nog niet zo slecht gedaan heeft.

Wat je hem wel kan verwijten is dat hij wellicht niet snel genoeg geschakeld heeft tussen Dost en andere opties. Verder heeft hij het team van achteruit opgebouwd en dat lijkt me het verstandigste. Er zijn al teveel voorbeelden van teams met uitstekende aanvallers en een verdediging die teveel doorlaat, dan kan je het beter andersom hebben zoals Feyenoord nu.

Verder ga ik toch ook vooral af op wat ik zie (en dat is vrijwel alles van de grote clubs in NL).

Wat ik me wel afvraag is hoe Clasie komend seizoen vervangen gaat worden. Karsdorp? El Ahmadi? Schaars?

Martial
trebremmit schreef:
Zenden ze vanavond weer Madrid - Liverpool uit bij de NOS?

Jazeker

Dan ga ik maar naar de Duitser kijken.

na 60': Arsenal - Anderlecht 3-0

einde match: Arsenal - Anderlecht 3-3

Man, man, man Arsenal waar is de club toch mee bezig. Sowieso zijn Premier League clubs bijzonder matig in Europa.

ah 2 weken geleden was het omgekeerd

88': 1-0
einde: 1-2

Anderlecht had al 7 punten moeten halen in deze campagne en duidelijk 2de staan in deze groep.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:59 uur

geplaatst: vandaag om 21:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.