MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Ohja, was jij het niet die zei dat Nederland alleen maar geluk had tijdens het wk? Noem ons nog eens arrogant...

Heb je wedstrijden van anderlecht gezien Jasper? Zowel op Galatasaray als thuis tegen Arsenal verdienden ze gewoon de 3 punten. Maar een wedstrijd duurt +/-94 minuten natuurlijk en die laatste 5 hebben Anderlecht al veel punten gekost.
Maar goed, straks Galatasaray thuis kloppen en dan kunnen we de europa league nog in, dat kan met dit ploegje nog wel tot iets leiden.

Mja, ik ga hier niet opeens de grote loftrompet over Rutten opsteken. Een ding wil ik hem meegeven: achterin staat het organisatorisch meestal sterk, mede doordat Mathijsen eindelijk naar de bank is verwezen, maar dat evenwicht is soms ook wankel. Als je kijkt hoe naïef de wedstrijd tegen Rijeka werd weggegeven. Iets dat overigens ook mede kwam door de tactische blunder van Rutten om Karsdorp rechtsback te zetten. Het is een ding om overeind te blijven tegen, met alle respect, Heracles, PEC en Cambuur, maar Feyenoord mag eerst laten zien dat dit ook lukt tegen Vitesse en PSV uit en in de Europa League, voordat ik hier opzichtig over ga juichen.

Verder is het aanvallend gewoon nog onvoldoende. Met Toornstra als rechtsbuiten speel je eigenlijk gewoon een verkapte 4-4-2, waardoor je elke wedstrijd dominant bent op het middenveld, maar mis je wel een echte flankspeler. Manu en (in mindere mate) Kazim zijn prima spelers, maar het zijn allebei momentenvoetballers met te weinig doelgerichtheid voor een spits. Dit seizoen zijn er al zeker 3 wedstrijden verloren (Utrecht, Ajax en Rijeka) door een gebrek aan vermogen om voetballend overwicht om te zetten in doelpunten. Niet perse de fout van Rutten, maar wel tekenend.

Wat betreft van Geel; die heeft inderdaad de afgelopen jaren goed werk gedaan. Ook van de aankopen dit seizoen zijn Toornstra, El Ahmadi en Vermeer gewoon toppers, die voor relatief weinig geld gehaald zijn. Verder voldoet Wilkshire en verwacht ik ook nog wel dat Basacikoglu zijn waarde gaat toevoegen, maar ik had liever gezien dat het geld van Basacikoglu besteed was aan een spits, waarbij ik van Geel kwalijk neem dat ie te veel heeft vastgehouden aan onrealistische namen. Je maakt mij niet wijs dat spitsen als Vossen, Kramaric of Kjartansson niet voor tussen de 3-5 miljoen te halen waren...

herman schreef:
Wat ik me wel afvraag is hoe Clasie komend seizoen vervangen gaat worden. Karsdorp? El Ahmadi? Schaars?

Ik hoop op Yassin Ayoub, fijne speler vind ik dat

In Engeland komen ze er ook achter dat Blind er niks van kan.
Ben benieuwd hoe lang Van Gaal daar nog mag blijven zitten, want die 18 miljoen voor Blind is weggegooid geld.

Kritiek op Blind

Ha, die kritiek op Blind.

Gary Neville vindt dat Blind veel meer risico's moet gaan nemen. "Hij moet eens beginnen met meer vooruit te kijken en naar voren te spelen", stelt de analist, met een verleden bij United, in de Daily Mail. "Hij geeft veel te veel risicoloze passes en neemt vaak de makkelijke weg."

does a bear piss in the woods?

Dit was natuurlijk al lang bekend.
Vraag me af of ze ooit een wedstrijd van Ajax of Oranje hebben bekeken voordat ze hem gehaald hebben. Ze zullen hem wel puur op aanraden van Van Gaal hebben gehaald.

Ja, maar van Oranje blijft natuurlijk zo'n bal op Van Persie tegen Spanje hangen, ook het doelpunt tegen Brazilie zal in het geheugen staan.
Overigens denk ik dat Neville wel een punt heeft met die opmerking over het aanspelen van Robin Van Persie.
Ook in Oranje speelt Van Persie niet best, maar krijgt/mist hij zoveel kansen?

Gary Neville heeft gewoon goed naar Johan Derksen en zijn maatjes geluisterd, maar afgezien daarvan vind ik het vrij goedkoop.

Was Neville handig geweest - had ie Van Gaal 2 vragen (max.) gesteld:

* wat is de rol die LVG voor Blind in petto had en hoe vervult hij die?
* wat zijn de te verwachten maatregelen om het manco op het middenveld te verhelpen?

Iedereen die het cv van Blind en zijn ontwikkeling erbij haalt, weet wat realistisch is: van (matige) verdediger (aanvankelijk niet in de basis en uitgeleend aan Groningen), naar opkomende verdediger, naar middenvelder. Spelverdelen zit niet in zijn standaardlay-out en heeft ie misschien geleerd via Teleac of Open Universiteit.

Neville moet niet zwatelen, anders zullen we 'em 'ns langs de lat van Beckenbauer, Rijkaard of Koeman (Ronald) leggen.

Mjuman schreef:
Koeman (Ronald) leggen.

Goed dat je die even tussen de haakjes zet, hoewel Erwin ook een EK en een Europacup heeft.
Neville heeft door dat hij bij Man United heeft gespeeld een aardige prijzenkast, o.a. die E.C. finale tegen Bayern 1-2, die was toch echt ongeloofelijk Duits.

Rudi S schreef:
Goed dat je die even tussen de haakjes zet, hoewel Erwin ook een EK en een Europacup heeft. Neville heeft doordat hij bij Man United heeft gespeeld een aardige prijzenkast, o.a. die E.C. finale tegen Bayern 1-2, die was toch echt ongeloofelijk Duits.

Overigens denk ik dat je wel snapt wat ik bedoel - Neville is een typische Engelse verdediger, een gaan-met-die-banaan rouwdouw, met absoluut niet de elegance, timing en finesse van de drie genoemden, alhoewel Rijkaard (heeft het Guiness book of records gehaald met de "volste fluim") en Koeman ook wel konden 'schaven'.

Ja natuurlijk.
Rudi S schreef:
(quote)

Neville heeft door dat hij bij Man United heeft gespeeld een aardige prijzenkast

corn1holio1 schreef:
Heb je wedstrijden van anderlecht gezien Jasper? Zowel op Galatasaray als thuis tegen Arsenal verdienden ze gewoon de 3 punten.
Heb je hem zelf wel gezien? Tegen Arsenal was een punt een prima afspiegeling. Arsenal was de eerste die een paar kansen creëerde en de 1-0 voor Anderlecht was niet meer of minder terecht dan als Arsenal eerst gescoord zou hebben.

Gisteren was het Arsenal dat terecht op voorsprong kwam, maar door een buitenspelgoal en een (terechte) penalty het onnodig spannend maakte en uiteindelijk de deksel op de neus kreeg.

1-1 en 3-3 waren waarschijnlijk aardige afspiegelingen geweest van beide wedstrijden. Hoewel Arsenal gisteren natuurlijk had moeten winnen.

Martial schreef:
(quote)

Nou knap hoor tegen 10 man van Dordrecht ....
En wat een lege plekken weer in de Arena met de zogenaamde meeste supporters van het land.
Het moge bekend zijn dat bij Ajax een groot deel verkocht wordt aan seizoenskaarthouders. En die komen soms niet, nee.

Niettemin zijn er per saldo nog altijd evenveel supporters te vinden in de Kuip als in de Arena.

Zie bv. dit bericht (uit 2012): Next checkt: ‘Er waren 45.880 toeschouwers bij Ajax-FC Utrecht’ « Nieuwsblog nrc.next - nrcnext.nl
De verschillen zijn vaker fors, blijkt uit een overzicht van de zeventien thuiswedstrijden in de eredivisie van Ajax vorig seizoen. In totaal waren voor al deze duels 829.738 plaatsen verkocht, maar slechts 659.430 mensen kwamen daadwerkelijk naar het stadion: een no show van 21 procent.
Ook het no show percentage bij Feyenoord is vrij hoog. ,,No show percentages wisselen per wedstrijd en per seizoen, ze zijn in een goed jaar lager dan als het minder gaat. Maar de cijfers schommelen rond de 10 procent”, mailt een woordvoerder. Een hard cijfer over vorig seizoen kan hij niet geven. Volgens Infostrada bezochten vorig seizoen 712.100 toeschouwers de zeventien thuiswedstrijden van Feyenoord in de eredivisie. Maar dat betreft het aantal verkochte kaarten. Als je uitgaat van een no show percentage van tien procent, hou je nog 640.890 daadwerkelijke bezoekers over.

Rudi S schreef:
Ja natuurlijk.
(quote)

Gelukkig, dacht al: " die heeft niet door dat ik kritisch ben".

Martial
Rudi S schreef:
Ha, die kritiek op Blind.

Gary Neville vindt dat Blind veel meer risico's moet gaan nemen. "Hij moet eens beginnen met meer vooruit te kijken en naar voren te spelen", stelt de analist, met een verleden bij United, in de Daily Mail. "Hij geeft veel te veel risicoloze passes en neemt vaak de makkelijke weg."

Daar sluit FC Knudde weer naadloos op aan en hij is best grappig.....

http://media.nu.nl/m/m1oxfxvatj11_std640.jpg
http://media.nu.nl/m/m1oxfxwa5d13_std640.jpg

Hendrik68
Ik vind dat Blind het helemaal niet onaardig doet voor zover ik de wedstrijden heb bekeken. Maar voor alles geldt: Elke club van het niveau ManU moet een speler van het niveau Blind zelf op kunnen leiden. Zie Barcelona, daar halen ze kindjes van 11 jaar op uit Groningen en zo komen er honderden kindertjes per jaar in Barcelona terecht. Die krijgen een jarenlange opleiding en dan nog betalen ze miljoenen voor nota bene Thomas Vermaelen. Dan schort er wel wat aan je opleiding dacht ik zo. Verdedigende middenvelders en (vleugel)backs zijn posities die dit soort clubs altijd in eigen huis moeten hebben.

chevy93 schreef:
(quote)
Heb je hem zelf wel gezien? Tegen Arsenal was een punt een prima afspiegeling. Arsenal was de eerste die een paar kansen creëerde en de 1-0 voor Anderlecht was niet meer of minder terecht dan als Arsenal eerst gescoord zou hebben.

Gisteren was het Arsenal dat terecht op voorsprong kwam, maar door een buitenspelgoal en een (terechte) penalty het onnodig spannend maakte en uiteindelijk de deksel op de neus kreeg.

1-1 en 3-3 waren waarschijnlijk aardige afspiegelingen geweest van beide wedstrijden. Hoewel Arsenal gisteren natuurlijk had moeten winnen.

Ja ik heb ze gezien. In de thuismatch was de wedstrijd het eerste uur inderdaad in evenwicht, maar de 10 minuten voor de 1-0 en het kwartier na de 1-0 heeft Anderlecht Arsenal behoorlijk zoek gespeeld. Ze hadden toen gewoon een 2de keer moeten scoren. De goals van Arsenal kwamen uit de lucht vallen. Gisteren hebben ze miss wat geluk gehad, maar 3-0 was zeker geen realistische weergave van de wedstrijd na een uur. Dus voor mij had een 4 op 6 zeker niet onverdiend geweest.

corn1holio1 schreef:
In de thuismatch was de wedstrijd het eerste uur inderdaad in evenwicht, maar de 10 minuten voor de 1-0 en het kwartier na de 1-0 heeft Anderlecht Arsenal behoorlijk zoek gespeeld. Ze hadden toen gewoon een 2de keer moeten scoren.
En toen ze die tweede nalieten (vooral die mistrap op de paal), werden ze met de rug tegen de muur gedrukt en was het Arsenal dat kans op kans kreeg.

chevy93 schreef:
(quote)
En toen ze die tweede nalieten (vooral die mistrap op de paal), werden ze met de rug tegen de muur gedrukt en was het Arsenal dat kans op kans kreeg.

Ok nu is het me wel duidelijk dat jij de wedstrijd niet gezien hebt. Na die bal op de paal heeft Anderlecht Suarez nog alleen voor doel gezet, en heeft Dufour met een schot de doelman van Arsenal tot een prima redding gedwongen. Arsenal heeft 2 aanvallen in mekaar kunnen boxen die 2 goals opleverde.

Anderlecht 1 - 2 Arsenal All Goals & Highlights UEFA Champions League 2014 - YouTube
Ik tel net zoveel kansen voor Arsenal als voor Anderlecht.

De kans voor Cazorla (ik dacht die na de 1-0 was) was net zo groot, zo niet groter, dan die voor Dufour. En dan kan je een vrije trap langs de paal + 2 goals wegstrepen tegen één goal van Anderlecht en de kans op de kruising.

Zoals ik al zei, 1-1 was een prima afspiegeling geweest.

de goals van arsenal kwamen gisteren wel degelijk uit de lucht gevallen, een belachelijke penalty en een vrije trap die geen is en het was 2-0

Jammer van Ajax, ze hadden de eerste helft een strafschop moeten hebben, daarna zijn ze een stuk minder gaan spelen, ook door die blunder van Cillessen trouwens.
Snap ook niet dat De Boer nog steeds met die IJslander in de spits begint, vandaag was het niet om aan te zien zo slecht was hij.

Slechter dan Suarez was-ie niet.

Haha, die was nog slechter inderdaad.

Suarez past op zich wel bij die huilebalken.

Nicolage Rico schreef:
Slechter dan Suarez was-ie niet.

Een Engelsman zou zeggen: Luis doesn't suck, he bites.
Sigthorsson bijt iig niet.

chevy93 schreef:
Anderlecht 1 - 2 Arsenal All Goals & Highlights UEFA Champions League 2014 d- YouTube
Ik tel net zoveel kansen voor Arsenal als voor Anderlecht.

De kans voor Cazorla (ik dacht die na de 1-0 was) was net zo groot, zo niet groter, dan die voor Dufour. En dan kan je een vrije trap langs de paal + 2 goals wegstrepen tegen één goal van Anderlecht en de kans op de kruising.

Zoals ik al zei, 1-1 was een prima afspiegeling geweest.

Begint wel een vreemde discussie te worden nu maar vooruit : cazorla was voor de goal, je vergeet de open kans van Suárez, en een vrije trap die naast het doel gaat is voor mij echt geen kans. Verder heeft Arsenal geen seconde Anderlecht met de rug tegen de goal geduwd zoals je beweert. Als je tot 1 minuut voor tijd 1-0 achter staat en nog paar reuzekansen moet slikken , heb je geluk gehad dat je nog kunt winnen. Iets wat ze bij Arsenal zelf trouwens vlot toegeven.

Als we verliezen van Letland, dan stap ik op.

Aldus Guus Hiddink. Raar om dat vooraf al te zeggen.

Guus doet sowieso een beetje raar. Heb 'm na 1998 altijd weer graag als coach voor Oranje gewild, maar het val vies tegen...

Hij vertoond vreemd gedrag inderdaad, Van Rhijn bij Oranje bijvoorbeeld.

trebremmit schreef:
(quote)

Aldus Guus Hiddink. Raar om dat vooraf al te zeggen.

Nog slechter dan die uitspraak "als we verliezen stap ik op " vind ik dat hij dus blijkbaar bij een gelijkspel tegen Letland gewoon aan blijft

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:32 uur

geplaatst: vandaag om 18:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.