Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 29 oktober 2014, 23:25 uur
Toch zal Lionel Messi hoe dan ook in de top 3 komen. De gunfactor is te groot bij die speler. Dat zag je ook op het WK, toen hij de prijs voor beste speler van het toernooi won. Bovendien won hij de Gouden Bal in 2010 terwijl er een handvolle spelers, waaronder onze Sneijder en Robben, de prijs veel meer verdiende op basis van hun individuele en teamprestaties.
0
geplaatst: 30 oktober 2014, 07:57 uur
Hendrik68 schreef:
Oud-PSV'er Klas Ingesson (46) overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Ik lees dat hij maar 12 wedstrijden voor PSV heeft gespeeld. In mijn beleving was hij er wel 2 jaar. Niet dus. Speler naar mijn hart. Niet zeuren, maar werken, geen groot talent. Daarom ook nogal wat clubs versleten. Net zo oud geworden als ik nu ben. Word ik toch wel een beetje naar van.
Oud-PSV'er Klas Ingesson (46) overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Ik lees dat hij maar 12 wedstrijden voor PSV heeft gespeeld. In mijn beleving was hij er wel 2 jaar. Niet dus. Speler naar mijn hart. Niet zeuren, maar werken, geen groot talent. Daarom ook nogal wat clubs versleten. Net zo oud geworden als ik nu ben. Word ik toch wel een beetje naar van.
Schrok er ook van. Hij had een naam die je niet snel vergat. De man met de witte manen. Het aantal wedstrijden dat hij uiteindelijk voor PSV speelde viel mij eveneens wat tegen.
0
geplaatst: 30 oktober 2014, 08:05 uur
mooi artikel, met open brief die Ingesson ook wel typeerde.
Klas Ingesson: the top-flight manager who refuses to be beaten by cancer | Marcus Christenson | Football | theguardian.com
Klas Ingesson: the top-flight manager who refuses to be beaten by cancer | Marcus Christenson | Football | theguardian.com
0
geplaatst: 30 oktober 2014, 08:32 uur
Mooi stuk!
Geeft een goede indruk van Ingesson. Tja, we hebben het niet allemaal voor het kiezen...
Geeft een goede indruk van Ingesson. Tja, we hebben het niet allemaal voor het kiezen...
0
Martial
geplaatst: 2 november 2014, 11:07 uur
Gisteravond in een uitverkochte Kuip Feyenoord de 5e overwinning op rij zien boeken met wederom een "clean sheet" 1e helft was moeizaam mede ook dat Zwolle aardig stond op het veld, de 2e helft was er meer te beleven met bij vlagen meer dan uitstekend positiespel en was daar het doelpunt van Sven van Beek met dat geweldige juichen en later nog een prima aanval waar Boëtius ook z'n doelpuntje meepikte.
Fred Rutten heeft Feyenoord toch aardig op de rit gekregen, alle lof daarvoor!
Het positiespel is er meer dan op vooruit gegaan met het zeer talentvolle verdedigingsduo Van Beek/Kongolo) die gisteravond ook weer ijzersterk speelde, het middenveld onder aanvoering van Clasie en El Ahmadi is natuurlijk geweldig, de topaankoop Toornstra waar het legioen mee weg loopt en een keeper (Vermeer) die eindelijk eens punten pakt voor je, alleen voorin blijft het behelpen en ontbreekt het alleen aan een echte afmaker, voor de rest ziet het er toch zeer behoorlijk uit, het kan altijd beter, maar dat is vaak met alles zo in het leven......
Fred Rutten heeft Feyenoord toch aardig op de rit gekregen, alle lof daarvoor!
Het positiespel is er meer dan op vooruit gegaan met het zeer talentvolle verdedigingsduo Van Beek/Kongolo) die gisteravond ook weer ijzersterk speelde, het middenveld onder aanvoering van Clasie en El Ahmadi is natuurlijk geweldig, de topaankoop Toornstra waar het legioen mee weg loopt en een keeper (Vermeer) die eindelijk eens punten pakt voor je, alleen voorin blijft het behelpen en ontbreekt het alleen aan een echte afmaker, voor de rest ziet het er toch zeer behoorlijk uit, het kan altijd beter, maar dat is vaak met alles zo in het leven......
0
geplaatst: 2 november 2014, 12:03 uur
Helemaal mee eens. Alleen de spitspositie laat iets te wensen over. Ik zou langzamerhand misschien Te Vrede weer terugzetten in de spits. Kazim-Richards was duidelijk een van de mindere factoren en Te Vrede legde er toch een paar in in de paar wedstrijden toen hij mocht spelen aan het begin van het seizoen. Maarja, zo gaat dat met grote aankopen.
0
geplaatst: 2 november 2014, 13:11 uur
0
geplaatst: 2 november 2014, 13:28 uur
Klopt, als het moeilijk wordt moet je niet bij Ajax zijn.
Trouwens buitenspel
Trouwens buitenspel

0
Martial
geplaatst: 2 november 2014, 13:31 uur
Nou knap hoor tegen 10 man van Dordrecht ....
En wat een lege plekken weer in de Arena met de zogenaamde meeste supporters van het land.
0
Martial
geplaatst: 2 november 2014, 14:08 uur
ROE zal het wel naar z'n zin hebben in de Galgenwaard 

0
geplaatst: 2 november 2014, 14:14 uur
Martial schreef:
En wat een lege plekken weer in de Arena met de zogenaamde meeste supporters van het land.
Ik hoor om mij heen een redelijke tendens van wegblijven. De wedstrijden van Ajax zijn in de competitie al zo lang vervelend en niet om aan te zien, dat uiteindelijk zelfs de trouwste klanten wegblijven.
Dus van een wachtlijst voor kaarten zet het zich om in lege plekken, dat is duidelijk.
"Ach ja" zei gisteren nog een Ajaxied tegen mij, "vroeger werden die wedstrijden (tegen Dordrecht) 9 - 0 en kreeg je nog wat te zien. Nu hoef je echt niet meer te gaan voor een leuk middagje".
Laten we hopen dat de trend zich nog even voortzet. Nog een jaar of wat, dan heeft Ajax zich van iedereen vervreemd en zit alleen de harde kern nog op de tribune.
0
geplaatst: 2 november 2014, 14:43 uur
Soms zou ik willen dat ik Sinterklaas was, dan zou ik mijn Logistiekpiet vragen om twee stevige jutezakken klaar te leggen en Schrijfpiet om twee labels te calligraferen. Ik zou Planpiet vragen twee ligplekken vrij te houden op het onderste ladingdek voor de terugreis naar Spanje.
Na de Feyejanknoorder maken we kennis met de Feyeblufnoorder en de Feyejuichnoorder - man, man wat een hypocrisie, afgaand op de berichten van aug en sept - van jantje huilt naar jantje lacht en Feyenoord die heeft de macht
Doe mij maar een handvol Ajacieden.
Na de Feyejanknoorder maken we kennis met de Feyeblufnoorder en de Feyejuichnoorder - man, man wat een hypocrisie, afgaand op de berichten van aug en sept - van jantje huilt naar jantje lacht en Feyenoord die heeft de macht
0
geplaatst: 2 november 2014, 14:51 uur
Ik ben ook zo hypocriet en vals omdat ik treur als het slecht gaat met Feyenoord en juich als het goed gaat.
0
geplaatst: 2 november 2014, 16:32 uur
Ja zeker, dank je. Topmiddag. Heerlijk zonnetje en op karakter langs Vitesse. Super

0
geplaatst: 2 november 2014, 18:55 uur
Mjuman schreef:
Het ging volgens mij ook helemaal niet over Feyenoord, maar inderdaad, Ajax.
Het heeft ook niets met jantje huilt jantje lacht te maken, volgens mij schrijf ik vrij consequent dat het spel van Ajax niet om aan te gluren is. En al jaren achtereen niet. Dat is inmiddels gewoon objectief te constateren, daar hoef je geen Feyenoord fan voor te zijn.
Ik ben, desgevraagd (blij met je belangstelling!), te spreken over de overwinningen van Feyenoord en qua intenties, werklust etc. zit het daar wel snor. Maar ik ben er nog niet van overtuigd dat Feyenoord beter is geworden dan het vorige seizoen of het seizoen daarvoor en het had beter kunnen zijn. Maar het is in ieder geval een stuk aardiger om aan te zien dan het begin van het seizoen en daar kan Rutten dan de credits voor worden gegeven.
Ik denk zelfs dat PSV zich zorgen kan gaan maken, later deze maand

0
geplaatst: 2 november 2014, 19:31 uur
Maar het valt wel op dat je er als de kippen bij bent om Ajax te tackelen.
Ik heb zo'n idee dat je jezelf een enorm plezier geeft om Ajax af te branden.
Ik heb zo'n idee dat je jezelf een enorm plezier geeft om Ajax af te branden.
0
geplaatst: 2 november 2014, 20:22 uur
Daar ben ik het volledig mee eens.

Ik behoor overgens gelukkig niet tot die 75% Rico. Het zal mij een reet uitmaken wie er kampioen gaat worden.
0
geplaatst: 2 november 2014, 20:25 uur
0
geplaatst: 2 november 2014, 20:51 uur
Kritiek op Ajax van supporters van concurrenten moet je altijd met een korrel zout nemen en zeker niet happen. Na vier schalen op rij richting Amsterdam zijn ze wat gepikeerd geraakt. Dan valt er zelfs op een prima uitgespeelde goal alleen maar negatieve dingen op te merken 

0
geplaatst: 2 november 2014, 20:53 uur
Dat zadelt mij nou weer op met de vraag wat erger is een Feyenoords gebrek aan realiteitszin of de Ajaciedse versie? Waar het mij om ging was dat die twee ongekroonde treurprinsen hier te uit en te na in juli, augustus en september bleven zeiken over Feyenoord, Rutten en de Geeliaanse aankopen (of liever gezegd het gebrek daaraan). Komt november, en whoppakee, huup-huup-barbatruuk, nu is de ban opeens gebroken en is Fred Rutten de ongekroonde Gouden Pik van de Coolsingel.
Wise guys

0
geplaatst: 2 november 2014, 21:07 uur
Ach volgende week kan het natuurlijk weer geheel anders zijn met dat Rutten gevoel. Maar dat is bekend. En ik maar denken dat Feyenoorders in stilte (traditie getrouw) lijden.
How wrong can you be?!
How wrong can you be?!
0
geplaatst: 2 november 2014, 21:35 uur
Mjuman schreef:
Dat zadelt mij nou weer op met de vraag wat erger is een Feyenoords gebrek aan realiteitszin of de Ajaciedse versie? Waar het mij om ging was dat die twee ongekroonde treurprinsen hier te uit en te na in juli, augustus en september bleven zeiken over Feyenoord, Rutten en de Geeliaanse aankopen (of liever gezegd het gebrek daaraan). Komt november, en whoppakee, huup-huup-barbatruuk, nu is de ban opeens gebroken en is Fred Rutten de ongekroonde Gouden Pik van de Coolsingel.
Wise guys
Wise guys
Je spreekt weer eens volledig voor je beurt. Wij hadden het over geheel wat anders. Ik heb Fred Rutten helemaal nog geen gouden pik van de Coolsingel genoemd en Van Geel mag van mij nog steeds opstappen om de redenen die ik van maart t/m nu heb gegeven.
De intentie van elke club moet zijn één van groei en voortvarendheid. Wat Ajax uit het rendement haalt van 4 jaar landskampioen op rij is gewoon deerniswekkend. Ze spelen dan Championsleague maar alle miljoenen die die club extra ophaalt zie ik niet af aan de onderlinge verschillen in de Nederlandse competitie. Verre van.
Ook Van Geel weigerde door te schakelen op een moment dat dat kon en moest. En ook dat is buitengewoon kwalijk.
0
geplaatst: 2 november 2014, 21:46 uur
Zoek een andere tekstschrijver, vrind. Ik stak m'n vinger op en kreeg de beurt. Wat deerniswekkend is, in deze tijd van matiging, duurzaamheid, de cost naar de baet zetten, is dat jij zo monomaan blijft ronken: " de intentie van elke club moet zijn een van groei en van voortvarendheid". Kweetniet waar je jij zo de laatste acht jaar heb vertoefd, maar groei en voortvarendheid is niet het eerste waar ik aan moet denken. Handhaving. overleven is voor veel organisaties en individuen - mezelf incluis (vaker dan ik wil) - het thema van de dag.
0
geplaatst: 2 november 2014, 21:50 uur
Als PSV niet weer in een winterdip raakt, dan is het kampioensfeestje gewoon in Eindhoven volgend jaar.
Met afstand nu de beste ploeg.
Ajax oogt nog steeds voor geen meter maar El Ghazi bevalt mij uitstekend. Eindelijk weer eens een speler die durft en ook niet bang is om fouten te maken. Hopelijk heeft de jeugd weer de toekomst in Mokum. Laat maar komen die talenten.
Maar zeker ook petje af voor Feyenoord.
Vrij middelmatige ploeg. Maar de instelling en de werklust werpt wederom zijn vruchten af. Kijke hoe lang het duurt.
Maar normaliter moet PSV gewoon kampioen worden.
Als dat niet zo is gaan er wat koppen rollen daar.
Met afstand nu de beste ploeg.
Ajax oogt nog steeds voor geen meter maar El Ghazi bevalt mij uitstekend. Eindelijk weer eens een speler die durft en ook niet bang is om fouten te maken. Hopelijk heeft de jeugd weer de toekomst in Mokum. Laat maar komen die talenten.
Maar zeker ook petje af voor Feyenoord.
Vrij middelmatige ploeg. Maar de instelling en de werklust werpt wederom zijn vruchten af. Kijke hoe lang het duurt.
Maar normaliter moet PSV gewoon kampioen worden.
Als dat niet zo is gaan er wat koppen rollen daar.
0
geplaatst: 2 november 2014, 23:04 uur
Mjuman schreef:
Wise guys
(quote)
Wise guys
Over welke twee treurprinsen heb je het?

0
geplaatst: 3 november 2014, 07:59 uur
Mjuman schreef:
Zoek een andere tekstschrijver, vrind. Ik stak m'n vinger op en kreeg de beurt. Wat deerniswekkend is, in deze tijd van matiging, duurzaamheid, de cost naar de baet zetten, is dat jij zo monomaan blijft ronken: " de intentie van elke club moet zijn een van groei en van voortvarendheid". Kweetniet waar je jij zo de laatste acht jaar heb vertoefd, maar groei en voortvarendheid is niet het eerste waar ik aan moet denken. Handhaving. overleven is voor veel organisaties en individuen - mezelf incluis (vaker dan ik wil) - het thema van de dag.
Ik hoop niet dat je enige persoonlijke situatie van wie dan ook gaat vergelijken met die van clubs.
Er is helemaal niets mis voor een club om te willen groeien, naar boven te kijken. Nationaal en internationaal. Voorlopig kachelt het Nederlands voetbal al jaren achteruit. Er zijn jaren geweest dat Ajax een keer de Champions League heeft gewonnen, het jaar daarna tweede werd. Feyenoord won de Europa League in 2002. Ook andere Nederlandse clubs hebben, ook in andere Europese competities, successen gekend. Een kwartfinale vind ik dan al aardig.
Inmiddels lang geleden allemaal en ikzelf zie Ajax daar liever ook niet, maar het gaat om het principe. Wat bracht Nederlandse clubs toen meer aan de top dan nu en wat is daar aan te doen? Dan wordt het tijd te werken aan nieuwe ambities en nieuwe doelstellingen. En als jij niet verder komt dan "handhaven" (wat valt er in Godsnaam nog te handhaven) en "hand op de knip" dan zul je ook moeten aanvaarden dat Nederland tot de amateurtak van Europa zal gaan behoren.
Maar ik ga liever niet akkoord met op voorhand op mijn rug gaan liggen, pootjes omhoog.
Dus ja, de ambities zullen, zeker bij de Top 3 in dit land, omhoog moeten worden geschroefd. Daar is trouwens helemaal niks mis mee. Elk commercieel bedrijf, wat voetbalclubs toch ook zijn, zet in op groei.
Natuurlijk zijn de huidige begrotingen van Real Madrid, Barcelona, Bayern Munchen etc. geen haalbare kaart. Maar dat waren ze ook al niet ten tijde dat er wel af en toe nog wat werd gewonnen met aardig voetbal. En als ze dat laatste aspect weer eens in de markt kunnen krijgen, ben je alvast een heel eind.
0
geplaatst: 3 november 2014, 08:26 uur
Ja, bij die jonge knapen is Sinterklaas nog gewoon iets wat heel erg speelt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.