Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 7 november 2014, 13:49 uur
Doet het toch best goed de laatste tijd... Kan me voorstellen dat ie 'm de voorkeur boven Verhaegh geeft, die brengt niet zoveel extra's. Ik zou zelf Janmaat wel hebben laten staan (als 2e keus na Van der Wiel).
Maar ben wel benieuwd naar wat 'het plan van aanpak' dan is...
Zou zelf zo spelen:
..................Cillessen
Wiel - Vlaar - De Vrij - Willems
...........De Jong - Blind
......Robben - Persie - Sneijder
...............Huntelaar
Denk dat Willems wel complementair is aan Sneijder, die bij Gala ook niet meer in de as speelt. Blind staat er bij gebrek aan Strootman. Clasie zou ook nog kunnen als ie zo speelt als op het wk.
0
geplaatst: 7 november 2014, 14:08 uur
Tja, het voordeel van deze opstelling is dat zowel vd Wiel als Willems een spits goed kunnen bedienen, iets wat in deze voorronde EK zelden gebeurt, overigens ook niet door van der Wiel.
Alle spelers presteren in Oranje flink onder het clubniveau.
Alle spelers presteren in Oranje flink onder het clubniveau.

0
geplaatst: 7 november 2014, 15:32 uur
Die backs van Nederland kunnen niet verdedigen, nu maakt dat tegen Letland niet veel uit.
Willems, Van Rhijn en Van der Wiel zijn dramatisch achterin. Janmaat gaat nog wel en Verheagh volg ik niet. Het is eigenlijk lood om oud ijzer.
Voorin zou ik trouwens wel met Depay spelen, laat Sneijder maar op de bank zitten. Middenveld met Klaassen en Wijnaldum lijkt mij ook wel wat.
Willems, Van Rhijn en Van der Wiel zijn dramatisch achterin. Janmaat gaat nog wel en Verheagh volg ik niet. Het is eigenlijk lood om oud ijzer.

Voorin zou ik trouwens wel met Depay spelen, laat Sneijder maar op de bank zitten. Middenveld met Klaassen en Wijnaldum lijkt mij ook wel wat.
0
geplaatst: 7 november 2014, 16:01 uur
Zou zo spelen:
Wiel - Vlaar - De Vrij - Willems >>>> het zgn C/W-V-V-W-verband
...........De Jong - Wijnaldum
......Robben - Persie* - Depay
...............Huntelaar
* afhankelijk van zijn attitude; evt Klaassen (of Afellay) in zijn plaats
Wiel - Vlaar - De Vrij - Willems >>>> het zgn C/W-V-V-W-verband

...........De Jong - Wijnaldum
......Robben - Persie* - Depay
...............Huntelaar
* afhankelijk van zijn attitude; evt Klaassen (of Afellay) in zijn plaats

0
geplaatst: 7 november 2014, 16:24 uur
Rudi S schreef:
Nog slechter dan die uitspraak "als we verliezen stap ik op " vind ik dat hij dus blijkbaar bij een gelijkspel tegen Letland gewoon aan blijft
Nog slechter dan die uitspraak "als we verliezen stap ik op " vind ik dat hij dus blijkbaar bij een gelijkspel tegen Letland gewoon aan blijft
Je moet nog uitkijken dat de spelers dat opstappen bij verlies geen hele goeie suggestie van Hiddink vinden......

En dan gelijk van Oostveen mee. Per slot van rekening is hij de man die Hiddink kostte wat het kost (om onbekende redenen) wilde doordrukken, zelfs zonder overleg met een andere kandidaat als Koeman.
Dus meerdere vliegen in één klap en gelijk schoon schip. Als dat maar goed gaat....
0
geplaatst: 7 november 2014, 16:28 uur
Rudi S schreef:
Bij een gelijkspel stapt hij ook gewoon op hoor.
0
Martial
geplaatst: 7 november 2014, 18:08 uur
Met het schoon schip maken ben ik het wel eens met musician.
Nederland moet is aan een nieuw elftal gaan werken zodat ze de komende jaren vooruit kunnen, bij Feyenoord, Ajax en PSV loopt wat dat betreft genoeg potentieel rond, dan ontbreek je maar een keer op een "groot" toernooi (EK)
Alleen de spitspositie is heel mager bezet als het gaat om de toekomstige opvolgers.
Zelf ben ik inmiddels wel uitgekeken op onze zogenaamde grote sterren, waarvan sommige toch wel op hun retour zijn en Hiddink is sowieso geen trainer meer van deze tijd en moet men ook is af van die gehypte Hollandse school oftewel het klassieke 4-3-3 systeem.
Het is nog ter sprake gekomen maar Feyenoord (1e helft heel goed, 2e helft vrij matig) en PSV hebben gisteravond het Nederlandse voetbal een goede dienst bewezen door weer wat "broodnodige" punten te scoren, konden we wel gebruiken.
Nederland moet is aan een nieuw elftal gaan werken zodat ze de komende jaren vooruit kunnen, bij Feyenoord, Ajax en PSV loopt wat dat betreft genoeg potentieel rond, dan ontbreek je maar een keer op een "groot" toernooi (EK)
Alleen de spitspositie is heel mager bezet als het gaat om de toekomstige opvolgers.
Zelf ben ik inmiddels wel uitgekeken op onze zogenaamde grote sterren, waarvan sommige toch wel op hun retour zijn en Hiddink is sowieso geen trainer meer van deze tijd en moet men ook is af van die gehypte Hollandse school oftewel het klassieke 4-3-3 systeem.
Het is nog ter sprake gekomen maar Feyenoord (1e helft heel goed, 2e helft vrij matig) en PSV hebben gisteravond het Nederlandse voetbal een goede dienst bewezen door weer wat "broodnodige" punten te scoren, konden we wel gebruiken.
0
geplaatst: 7 november 2014, 20:25 uur
Dat laatste is helemaal waar.
Bij vlagen sterke en mooie eerste helft maar wat er dan altijd in de 2e helft moet gebeuren....
De uitwedstrijd bij Standard beslist inzake overwinteren en dat is meer dan waar ik op had gerekend. Maar nog niet te vroeg juichen.
Gaat PSV dan ook gewoon door en Ajax dat afglijdt naar de Europa League, dan oogt het voor het eerst in jaren voor de Nederlandse clubs zowaar aardig.
Maar de punten voor Nederland als zodanig zijn zwaar nodig.
Bij vlagen sterke en mooie eerste helft maar wat er dan altijd in de 2e helft moet gebeuren....
De uitwedstrijd bij Standard beslist inzake overwinteren en dat is meer dan waar ik op had gerekend. Maar nog niet te vroeg juichen.
Gaat PSV dan ook gewoon door en Ajax dat afglijdt naar de Europa League, dan oogt het voor het eerst in jaren voor de Nederlandse clubs zowaar aardig.
Maar de punten voor Nederland als zodanig zijn zwaar nodig.
0
geplaatst: 7 november 2014, 21:30 uur
Jullie zijn volgens mij nogal graag van het standpunt, effe niet presteren en dus maar ontslaan. Nu ben ik overgens nooit een voorstander geweest van Hiddink. Wie wel?!
Maar stel nu voor dat Nederland verliest of gelijk speeld tegen Letland. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Maar stel dat dat wel gebeurd. Wie moet dan de nieuwe bondscoach gaan worden? Ik kan geen naam bedenken! Normaal gesproken zou dat Blind dan moeten worden. Geef mij dan maar Hiddink.
Oostveen krijgt nu enorme bakken kritiek over zich heen. Redelijk terecht lijkt mij. Oostveen nam het over van Kesler. Die zijn oren altijd naar Cruijff liet hangen. Rijkaard, Van Basten en in (denk ik) mindere mate Van Marwijk. Alleen de laatste was succesvol. Oostveen haalt Van Gaal ongetwijfeld tegen de zin van Cruijf. Maar hij geeft wel aan dat hij een eigen koers gaat en wil voeren. En natuurlijk, Van Gaal was vrij en wilde graag. Maar Oostveen heeft een schot in de roos geschoten met Van Gaal. Of niet soms!!!!! De man verdient daardoor volgens mij wel wat meer tijd en credits.
0
geplaatst: 7 november 2014, 22:19 uur
Van Oostveen moet eerst maar eens uitleggen waarom hij voor Hiddink koos met als kroonprins Danny Blind, geheel tegen alle adviezen in, zonder ook maar zijn licht op te steken, zonder het KNVB bestuur vooraf te informeren en zonder andere kandidaten (waarvan Koeman de belangrijkste was) te polsen.
Laten we eerlijk zijn, wat het Nederlands Elftal onder de hoede van Hiddink heeft laten zien na de laatste wedstrijd op het WK (tegen Brazilië) is op z'n zachtst gezegd buitengewoon bedroevend. En zoveel is er niet eens veranderd, qua mogelijkheden en spelersmateriaal.
Ik weet niet welke krachten er allemaal een rol spelen bij de benoeming van een coach maar als de KNVB al over een visie inzake voetbal op de langere termijn zou beschikken, is daar niets meer van gebleken bij de keuze van Hiddink.
De procedure die Van Oostveen heeft gevolgd bij de benoeming van Hiddink, is eigenlijk een solo actie geweest, in zijn functie als directeur. De twijfelachtige achterliggende beweegredenen van het waarom worden niet gegeven.
Als Hiddink dan niet goed draait, qua prestaties maar hij ligt ongetwijfeld ook heel slecht binnen de spelersgroep, zou er in normale omstandigheden worden gekeken naar de KNVB. Maar gezien de actie van Van Oostveen rond de benoeming maakt dat hij volledig in het licht is komen te staan.
En terecht. Komt Hiddink dan te vallen, is niet hij alleen de schuldige maar juist ook Van Oostveen.
Bertje Napoleon genoemd door Johan Derksen. Dus mocht Waterloo zich voordoen, dan mag ook Van Oostveen een mooi Waddeneiland voor een toekomstig verblijf gaan uitzoeken
Laten we eerlijk zijn, wat het Nederlands Elftal onder de hoede van Hiddink heeft laten zien na de laatste wedstrijd op het WK (tegen Brazilië) is op z'n zachtst gezegd buitengewoon bedroevend. En zoveel is er niet eens veranderd, qua mogelijkheden en spelersmateriaal.
Ik weet niet welke krachten er allemaal een rol spelen bij de benoeming van een coach maar als de KNVB al over een visie inzake voetbal op de langere termijn zou beschikken, is daar niets meer van gebleken bij de keuze van Hiddink.
De procedure die Van Oostveen heeft gevolgd bij de benoeming van Hiddink, is eigenlijk een solo actie geweest, in zijn functie als directeur. De twijfelachtige achterliggende beweegredenen van het waarom worden niet gegeven.
Als Hiddink dan niet goed draait, qua prestaties maar hij ligt ongetwijfeld ook heel slecht binnen de spelersgroep, zou er in normale omstandigheden worden gekeken naar de KNVB. Maar gezien de actie van Van Oostveen rond de benoeming maakt dat hij volledig in het licht is komen te staan.
En terecht. Komt Hiddink dan te vallen, is niet hij alleen de schuldige maar juist ook Van Oostveen.
Bertje Napoleon genoemd door Johan Derksen. Dus mocht Waterloo zich voordoen, dan mag ook Van Oostveen een mooi Waddeneiland voor een toekomstig verblijf gaan uitzoeken

0
geplaatst: 7 november 2014, 23:25 uur
Gut, wat een betoog Hans. Daar ben ik het zelfs wel redelijk mee eens. 
Oostveen heeft fouten gemaakt. Welke Bondsvoorzitter niet?
Noem me er eens 1?!!!!!!
Dan ben je een knap vantje
En dan weg er mee, weg er mee en weg er mee.
Da's jou (jullie) filosofie geloof ik?

Oostveen heeft fouten gemaakt. Welke Bondsvoorzitter niet?
Noem me er eens 1?!!!!!!
Dan ben je een knap vantje

En dan weg er mee, weg er mee en weg er mee.
0
geplaatst: 8 november 2014, 00:29 uur
Ach Ig, laat lekker pruttelen die Piet Palingprater. Het lokale nieuws is dat de telefooncentrale van Ziggo uren plat gelegen heeft zodra bekend werd welk team het in Utrecht gevestigde Ziggo ging shirt-sponsoren: Ajax 

0
geplaatst: 8 november 2014, 01:42 uur
;)
Sinds waneer laten WIJ hier iets pruttelen? Mju my man. Ik heb hier wel een rep hoog te houden.
Vergeet niet dat ik een soort (af)trekpop ben van the one and only ...MAN.
Kom ik eens met een eigen mening is het weer pruttelen

Sinds waneer laten WIJ hier iets pruttelen? Mju my man. Ik heb hier wel een rep hoog te houden.
Vergeet niet dat ik een soort (af)trekpop ben van the one and only ...MAN.
Kom ik eens met een eigen mening is het weer pruttelen

0
geplaatst: 8 november 2014, 09:31 uur
iggy schreef:

Ik ben blij dat je het er mee eens bent!
Het is niets anders dan dat Van Oostveen zijn verantwoordelijkheid neemt voor zijn eigen foute beslissing(en). En doordrammerij, in zijn geval.
De tijd dat Mjuman als newwaver tegen het pluche en de machthebbers schopte is al weer enige tijd geleden. Inmiddels worden alle beslissingen vanaf het pluche met hand en tand verdedigd en mag hij gelijk aan de rechterhand van Poetin het oproer hardhandig smoren. Dat zie je vaak, van het ene uiterste naar het andere.
Hij mag, om zijn argumentloze betogen kracht bij te zetten graag dreigen en beledigen, al gaat het er maar om waar je woont.
Je kunt heel goed je mening verkondigen en verder alle users in hun waarde laten. Maar dat is voor Mjuman helaas niet weggelegd.
Het standpunt over Van Oostveen wordt uiteraard niet door mij ter plekke bedacht, mijn mening wordt bepaald door de argumenten die ik hoor en lees en door te kijken naar de praktijk.
Maar als iemand het functioneren (en eerder zijn aanstelling) van Hiddink te verdedigen vindt, moet hij/zij dat natuurlijk vooral schrijven.
0
geplaatst: 8 november 2014, 10:57 uur
Vind je voetbal verder nog wel leuk musician? Je hebt het meestal alleen maar over mensen die je wil ontslaan, of die op moeten stappen. 

0
geplaatst: 8 november 2014, 11:17 uur
musician schreef:
Het is niets anders dan dat Van Oostveen zijn verantwoordelijkheid neemt voor zijn eigen foute beslissing(en). En doordrammerij, in zijn geval.
De tijd dat Mjuman als newwaver tegen het pluche en de machthebbers schopte is al weer enige tijd geleden. Inmiddels worden alle beslissingen vanaf het pluche met hand en tand verdedigd en mag hij gelijk aan de rechterhand van Poetin het oproer hardhandig smoren. Dat zie je vaak, van het ene uiterste naar het andere.
Hij mag, om zijn argumentloze betogen kracht bij te zetten graag dreigen en beledigen, al gaat het er maar om waar je woont.
Je kunt heel goed je mening verkondigen en verder alle users in hun waarde laten. Maar dat is voor Mjuman helaas niet weggelegd.
Nee musician weet als enige hoe de wereld in elkaar steekt en ronkeltonkt vanuit het holle vat maar verder en gelooft net als Lou de Palingboer ongeveer als enige nog zijn eigen verhaal.
Ontwaak eens van je frustraties, wie haalt in het vredesnaam in wat voor botheid dan ook in z'n kop mij op een lijn te zetten met Poetin??? Man gedraag je, schaam je ernstig - als je niet tot betere teksten in staat bent! Wat is er met je aan de hand - ik vrees dat zelfs Dr Phil hier geen redding meer kan brengen.
Je kunt voortaan pruttelen en ronken wat je wilt, ik zal jou voortaan elke tekst van jou mijden als ware je de meest ongewenste bezoeker die ik me kan voorstellen, een virus waar Norton niet tegen opgewassen is

0
geplaatst: 8 november 2014, 12:29 uur
trebremmit schreef:
Vind je voetbal verder nog wel leuk musician? Je hebt het meestal alleen maar over mensen die je wil ontslaan, of die op moeten stappen.
Ik geniet er verder elk weekend nog van
, overigens zowel aan de ene als aan de andere kant van de bestuurderstafel en spelend op het veld.Maar er mag best wel eens wat gezegd worden.
Ik lees net dat de FNV na inspecties in Quatar contstateert dat er tot nu vermoedelijk 900 Aziatische doden zijn gevallen bij de bouw van de stadions voor het WK in 2022. Ik mag zeker niet even iets schrijven over de FIFA en Blatter?

0
geplaatst: 8 november 2014, 12:39 uur
Mjuman schreef:
ik zal jou voortaan elke tekst van jou mijden als ware je de meest ongewenste bezoeker die ik me kan voorstellen,
ik zal jou voortaan elke tekst van jou mijden als ware je de meest ongewenste bezoeker die ik me kan voorstellen,
Zou ik ook op deze "te mijden-lijst" mogen?
0
geplaatst: 8 november 2014, 12:47 uur
musician schreef:
Ik lees net dat de FNV na inspecties in Quatar contstateert dat er tot nu vermoedelijk 900 Aziatische doden zijn gevallen bij de bouw van de stadions voor het WK in 2022. Ik mag zeker niet even iets schrijven over de FIFA en Blatter?
900 doden wegen blijkbaar niet op tegen de commerciële mallemolen. Maar wat mij betreft houden ze het ergens anders of slaan ze desnoods het WK een keer over.
0
geplaatst: 8 november 2014, 12:58 uur
Eenieder die de finale Juventus - Liverpool van 1985 kan herinneren weet dat iig de UEFA niet terugdeinst voor slachtoffers.
De toekomst voor het WK wordt sowieso nog roerig: 2018 Rusland en over Qatar, het tijdvak wordt nu al volop gedebatteerd.
De toekomst voor het WK wordt sowieso nog roerig: 2018 Rusland en over Qatar, het tijdvak wordt nu al volop gedebatteerd.
0
geplaatst: 8 november 2014, 13:05 uur
Het is, als dat klopt met die doden, nu al de grootste sof uit de geschiedenis van het WK. Het kan toch niet anders dan dat er moet worden besloten dat het WK daar niet door gaat? En als de FIFA het niet doet, moet de UEFA maar beslissen dat de Europese landen sowieso niet gaan.
Ben ik daar uitzonderlijk in, in een dergelijk standpunt?
Blatter is in 2015 gewoon verkiesbaar voor een vijfde termijn. Dan blijft, zo wordt gehoopt, de beerput nog even dicht. Als alle omkooppraktijken bij de FIFA nog eens uit gaan komen (voor zover nog niet is onthuld) kan de organisatie zich beter opheffen.
Ben ik daar uitzonderlijk in, in een dergelijk standpunt?
Blatter is in 2015 gewoon verkiesbaar voor een vijfde termijn. Dan blijft, zo wordt gehoopt, de beerput nog even dicht. Als alle omkooppraktijken bij de FIFA nog eens uit gaan komen (voor zover nog niet is onthuld) kan de organisatie zich beter opheffen.
0
geplaatst: 9 november 2014, 15:31 uur
Martial schreef:
Talenten moet je langzaam brengen. Daar heb je 2 (!) jaar de tijd voor. Ieder eindtoernooi moet behaald worden voor een voetballand als Nederland, dat is een must. Anders ben je alweer 4 jaar verder en zijn spelers als Robben en Persie te oud.
Welke grote sterren moeten eruit dan? Ik kom alleen op Sneijder, die mag plaatsnemen op de bank. V/d Vaart niet meer oproepen. Robben en Persie moeten altijd spelen. Persie het liefst op de nummer 10 positie.
0
geplaatst: 9 november 2014, 20:55 uur
Ja, dat is nu net het probleem. De ideëen hierover moeten vanuit Zeist komen. Waar, in overleg met de juiste coach, de lijnen moeten worden uitgestippeld voor de komende jaren. Er komt eens een einde aan het tijdperk Van Persie/Robben/Sneijder, misschien al eerder dan wenselijk gezien de vele kritiek en blessures en wat dan?
Wat is de visie van de KNVB? Het is niet erg, dat het wat langer duurt om een kwalitatief goed elftal neer te zetten, die periodes hebben we ook al eerder gehad, als er maar een idee achter zit. En dat dat moet gebeuren kon eigenlijk na het WK al worden geconstateerd. Je moet dus ook sowieso werken met een coach die er voor langere tijd tegenaan kan, zich door niets laat leiden, spelers kan motiveren én die het creatieve vermogen heeft om er wat van te maken.
In dat stadium is de KNVB helemaal (nog) niet. Helaas.
Ik las overigens vandaag, dat de Marokkaanse voetbalbond z'n poot stijf houdt richting de Afrikaanse voetbalbond en geen WK zal organiseren, begin 2015. Ze zijn met hel en verdoemenis gedreigd, maar ze geven uiteindelijk geen krimp.
De Afrikaanse voetbalbond zit nu andere (armlastige) voetballanden te polsen met een vette worst om het Afrikaans kampioenschap alsnog te organiseren maar het valt ze niet mee.
De reden van aflassen (kans op ebolaverspreiding) is natuurlijk buitengewoon legitiem en de Marokkaanse bond heeft helemaal gelijk.
Het is onvoorstelbaar, dat zo'n Afrikaanse bond de problemen die er zijn niet kan/wil erkennen en liever over lijken gaat dan dat er wordt overlegd en er gezocht wordt naar een adequate oplossing, voor spelers en publiek, zoals bijvoorbeeld uitstel.
Was de KNVB op ons halfrond maar alvast zover als de Marokkaanse. Er is voor Nederland alle aanleiding om Rusland te mijden in 2018, Qatar in 2022 is natuurlijk helemaal een farce. Landen die alleen maar de organisatie hebben gekregen omdat ze voldoende steekpenningen hebben betaald om de meerderheid van de leden van de FIFA om te kopen.
Dan houdt de UEFA in die jaren mooi extra eigen Europese Kampioenschappen, daar is Platini wel voor te vinden. Zonder Rusland, dat wel.
Maar hier zullen we de KNVB niet over horen. Zouden ze het wel doen, dan krijgen ze onherroepelijk heel erg veel landen mee.
Dat die sponsors van het WK ook niet wit wegtrekken van ellende bij de kennis van honderden Aziatische doden bij de bouw van de stadions in Qatar. En over de behandeling van de aangetrokken nog levende werknemers nog gezwegen, het is pure slavernij.
Vandaag moest ik nieuwe scheermessen kopen, helaas doe ik dat onbewust al jaren van Gilette. Goedkoop zijn ze echter helemaal niet en opeens moest ik denken aan al die wereldvoetballers die voor miljoenen reclame zitten te maken voor Gilette. Die andersom ook weer honderden miljoenen steekt in de sponsoring van de FIFA. Bloedgeld, inmiddels. En ik maar betalen voor die mesjes.
Letterlijk dacht ik: "ach sodeflikker toch op met je messen" en ik heb voor een schijntje het huismerk van de betreffende drogisterijketen waar ik was gekocht. Houder met maar liefst 6 bladen aan mesjes. En wat denk je, ik heb me in tijden niet zo goed geschoren.....
Wat is de visie van de KNVB? Het is niet erg, dat het wat langer duurt om een kwalitatief goed elftal neer te zetten, die periodes hebben we ook al eerder gehad, als er maar een idee achter zit. En dat dat moet gebeuren kon eigenlijk na het WK al worden geconstateerd. Je moet dus ook sowieso werken met een coach die er voor langere tijd tegenaan kan, zich door niets laat leiden, spelers kan motiveren én die het creatieve vermogen heeft om er wat van te maken.
In dat stadium is de KNVB helemaal (nog) niet. Helaas.
Ik las overigens vandaag, dat de Marokkaanse voetbalbond z'n poot stijf houdt richting de Afrikaanse voetbalbond en geen WK zal organiseren, begin 2015. Ze zijn met hel en verdoemenis gedreigd, maar ze geven uiteindelijk geen krimp.
De Afrikaanse voetbalbond zit nu andere (armlastige) voetballanden te polsen met een vette worst om het Afrikaans kampioenschap alsnog te organiseren maar het valt ze niet mee.
De reden van aflassen (kans op ebolaverspreiding) is natuurlijk buitengewoon legitiem en de Marokkaanse bond heeft helemaal gelijk.
Het is onvoorstelbaar, dat zo'n Afrikaanse bond de problemen die er zijn niet kan/wil erkennen en liever over lijken gaat dan dat er wordt overlegd en er gezocht wordt naar een adequate oplossing, voor spelers en publiek, zoals bijvoorbeeld uitstel.
Was de KNVB op ons halfrond maar alvast zover als de Marokkaanse. Er is voor Nederland alle aanleiding om Rusland te mijden in 2018, Qatar in 2022 is natuurlijk helemaal een farce. Landen die alleen maar de organisatie hebben gekregen omdat ze voldoende steekpenningen hebben betaald om de meerderheid van de leden van de FIFA om te kopen.
Dan houdt de UEFA in die jaren mooi extra eigen Europese Kampioenschappen, daar is Platini wel voor te vinden. Zonder Rusland, dat wel.
Maar hier zullen we de KNVB niet over horen. Zouden ze het wel doen, dan krijgen ze onherroepelijk heel erg veel landen mee.
Dat die sponsors van het WK ook niet wit wegtrekken van ellende bij de kennis van honderden Aziatische doden bij de bouw van de stadions in Qatar. En over de behandeling van de aangetrokken nog levende werknemers nog gezwegen, het is pure slavernij.
Vandaag moest ik nieuwe scheermessen kopen, helaas doe ik dat onbewust al jaren van Gilette. Goedkoop zijn ze echter helemaal niet en opeens moest ik denken aan al die wereldvoetballers die voor miljoenen reclame zitten te maken voor Gilette. Die andersom ook weer honderden miljoenen steekt in de sponsoring van de FIFA. Bloedgeld, inmiddels. En ik maar betalen voor die mesjes.
Letterlijk dacht ik: "ach sodeflikker toch op met je messen" en ik heb voor een schijntje het huismerk van de betreffende drogisterijketen waar ik was gekocht. Houder met maar liefst 6 bladen aan mesjes. En wat denk je, ik heb me in tijden niet zo goed geschoren.....

0
Martial
geplaatst: 10 november 2014, 10:16 uur
Nicolage Rico schreef:
Welke grote sterren moeten eruit dan? Ik kom alleen op Sneijder, die mag plaatsnemen op de bank. V/d Vaart niet meer oproepen. Robben en Persie moeten altijd spelen. Persie het liefst op de nummer 10 positie.
Ik schreef over de "grote sterren" dat ik er wel op uitgekeken ben en wie er dan uit zouden moeten als ik die vraag van je moet beantwoorden kom ik ook wel uit op Sneijder en Nigel de Jong voegt ook nauwelijks nog wat toe en Van Persie wordt toch ook wel ietsjes minder al heeft hij genoeg klasse als hij echt fit is dus hij hoeft er wat mij betreft dan ook niet uit, Robben zou er bij mij mits hij fit is en blijft altijd in staan.
Maar wat verjonging kan sowieso geen kwaad en je moet er toch een keer mee beginnen of gaat men wachten tot ze allemaal een rollator nodig hebben?
Van mij mag Depay en "onze" Clasie het tegen Letland is gaan proberen vanaf de aftrap, zijn 2 spelers die toch aardig in vorm zijn de laatste tijd.
Ook wel weer goed nieuws dat Strootman aan het voetballen is en zal zeker weer terugkeren op het middenveld in Oranje als hij helemaal fit is.
0
geplaatst: 10 november 2014, 10:23 uur
De Jong is niet per se nodig tegen zwakkere landen, maar tegen sterke teams heb je hem echt wel nodig. Dat was duidelijk zichtbaar op het WK.
0
geplaatst: 10 november 2014, 10:39 uur
MJ_DA_MAN schreef:
De Jong is niet per se nodig tegen zwakkere landen, maar tegen sterke teams heb je hem echt wel nodig. Dat was duidelijk zichtbaar op het WK.
Nou nee. Met Clasie kwam er direct meer voetbal. Ook tegen de toplanden.
0
geplaatst: 10 november 2014, 11:07 uur
0
geplaatst: 10 november 2014, 12:31 uur
Nicolage Rico schreef:
(quote)
Tegen Brazilië dat extreem wiebelig was na de pandoering tegen Duitsland. Zijn ook recente interlands geweest waarin Clasie voorbij werd gelopen als een a-junior. De Jong vind ik echt nog wel een heel stuk beter eigenlijk, maar misschien kan Clasie wel naast hem staan tot Strootman weer helemaal terug is.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 10 november 2014, 13:08 uur
Ik zou graag zien dat spelers als Clasie een prominentere plek krijgen bij het nationale elftal. Andere landen kunnen het wel maken om spelers of leeftijd te blijven selecteren, maar wat een Sneijder (30), Van der Vaart (31) of De Jong (29) op deze leeftijd nog presteert is niet te vergelijken met de vorm die bijvoorbeeld Pirlo (35) en Ribéry (31), spelers die op hun leeftijd bepalend zijn mij topclubs, nog hebben. Zeker aangezien het EK nog 2 jaar vooruit is, mag Hiddink van mij wat kritischer zijn op de gearriveerde spelers, en deze alleen selecteren als ze daadwerkelijk in vorm zijn. Bij Duitsland hoorden de enige dertigplussers van de WK-selectie tot de absolute top (Mertensacker (30), Schweinsteiger (30), Klose (36), Lahm (30) en Weidenfeller (34)) en van deze spelers is alleen Schweini recent nog opgeroepen...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.