MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
panjoe schreef:
Ik zou graag zien dat spelers als Clasie een prominentere plek krijgen bij het nationale elftal.

Voor hem is een prominente plaats weggelegd in Oranje onder 1.70 meter. Als opvolger van Sneijder komt ie net tekort 1 cm

herman schreef:
(quote)

Tegen Brazilië dat extreem wiebelig was na de pandoering tegen Duitsland. Zijn ook recente interlands geweest waarin Clasie voorbij werd gelopen als een a-junior. De Jong vind ik echt nog wel een heel stuk beter eigenlijk, maar misschien kan Clasie wel naast hem staan tot Strootman weer helemaal terug is.

Ik doel vooral op de wedstrijd tegen Argentinië toen Clasie inviel voor Nigel de Jong. En tegen Brazilië ook ja.

Met Clasie heb je meer voetbal in huis. Nigel is niet veel meer dan een afbreker. Daarnaast heeft Clasie weer stappen gemaakt en hij is hij de toekomst, Nigel niet.

herman schreef:
Tegen Brazilië dat extreem wiebelig was na de pandoering tegen Duitsland. Zijn ook recente interlands geweest waarin Clasie voorbij werd gelopen als een a-junior. De Jong vind ik echt nog wel een heel stuk beter eigenlijk, maar misschien kan Clasie wel naast hem staan tot Strootman weer helemaal terug is.

Misschien kan het per land verschillen, wie je in gaat zetten. Ik ben over De Jong ook niet altijd even te spreken.

Het hangt erg van de fysieke gesteldheid van een speler van boven de dertig af, hoe goed er nog wordt gepresteerd. Daar kun je vooraf weinig van zeggen. Maldini speelde bij AC Milan nog geweldig toen hij 39 was. Misschien dat er verschillen bestaan tussen aanvallers en verdedigers. Gezien de kritiek op Van Persie zou je bij hem weer kunnen zeggen dat hij wel over zijn hoogtepunt heen is.

Een beetje trainer moet dat inschatten en daar naar handelen.

Clasie heeft de toekomst ja, maar zó oud is De Jong ook weer niet. Daarbij vind ik De Jong ook nog zeker van waarde, al was het maar om de broze verdediging te ontlasten. Nu kan het zijn dat de drive wat minder is omdat er enige verzadiging is opgetreden, maar dat zie ik bij De Jong niet. Bij Sneijder en Van Persie helaas wel.

Nicolage Rico schreef:
Ik doel vooral op de wedstrijd tegen Argentinië toen Clasie inviel voor Nigel de Jong. En tegen Brazilië ook ja.

Met Clasie heb je meer voetbal in huis. Nigel is niet veel meer dan een afbreker. Daarnaast heeft Clasie weer stappen gemaakt en hij is hij de toekomst, Nigel niet.

Dacht dat wij het er wel over eens waren dat het opstellen van De Jong (halffit) tegen Argentinie een tactische mispeer was van LVG. Na de defensieve correctie (BMI eruit) waren er met Clasie al 2 wissels versnoept. Je kunt moeilijk een halve peer (De Jong tegen Argentinie) vergelijken met een hele Clasie-appel. Clasie leert bij, maar is imo soms nog te druistig en te weinig 'boef' - en een boef heb je eigenlijk wel nodig tegen Latijnsamerikaanse landen.

Die wedstrijd tegen Argentinië telde ik inderdaad niet mee omdat De Jong toen niet fit bleek. Da's geen eerlijk vergelijk. Lees net dat hij is afgehaakt, dus Clasie zal nu zijn kans sowieso wel krijgen neem ik aan. Al ben ik ook wel benieuwd wie er eventueel nog als vervanger wordt opgeroepen. 't Zal vast geen Sinkgraven of Pröpper zijn.

Martial
Het is toch wel mooi dat Nigel de Jong mee leest op dit forum, hij meldt zich direct af

Clasie zijn kans krijgen?
Nee natuurlijk niet, Hiddink zal z'n oogappeltje Affelay wel in de basis zetten

panjoe (moderator)
Nou Martial, ik denk niet dat het Nigel iets zou boeien, en dat zou ook terecht zijn, maar zo erg wordt hij hier nou ook weer niet afgekraakt toch? Ik denk overigens ook niet dat Hiddink op één positie de keuze hoeft te maken tussen Clasie (CM) en Afellay (CAM/LV).

herman schreef:
Die wedstrijd tegen Argentinië telde ik inderdaad niet mee omdat De Jong toen niet fit bleek. Da's geen eerlijk vergelijk. Lees net dat hij is afgehaakt, dus Clasie zal nu zijn kans sowieso wel krijgen neem ik aan. Al ben ik ook wel benieuwd wie er eventueel nog als vervanger wordt opgeroepen. 't Zal vast geen Sinkgraven of Pröpper zijn.

Het lag niet aan het wel of niet fit zijn van de Jong, maar aan de spelintentie van beide spelers. Clasie is aan de bal gewoon een stukkie sterker. En daar heeft hij sinds het W.K. opnieuw stappen in gemaakt. Zo zie je maar dat zo'n W.K. goed is voor de ontwikkeling van spelers.

Clasie heeft meer aanvallende intenties, maar sterker aan de bal zou ik hem niet noemen.

Martial schreef:
Clasie zijn kans krijgen?
Nee natuurlijk niet, Hiddink zal z'n oogappeltje Affelay wel in de basis zetten

Dus jij denkt dat hij zijn systeem meteen omgooit? Clasie en Afellay (met 1 f en 2 l'en) spelen op een andere plek in het team.

Overigens doet Afellay het wel erg goed bij Olympiakos (toch een club op CL-niveau, kun je van Feyenoord nog niet zeggen), dus zo vreemd zou het ook niet zijn om hem op te stellen.

Nicolage Rico schreef:
Het lag niet aan het wel of niet fit zijn van de Jong, maar aan de spelintentie van beide spelers. Clasie is aan de bal gewoon een stukkie sterker. En daar heeft hij sinds het W.K. opnieuw stappen in gemaakt. Zo zie je maar dat zo'n W.K. goed is voor de ontwikkeling van spelers.

Een beetje rare redenering Rico: eerst weet je zelf - voor een groot deel - de kernkwaliteiten van De Jong te definiëren - (af)breker - en vervolgens ga je reutelen dat Clasie aan de bal sterker is. Kan best zo zijn, maar De Jong is breker, balafpakker en daarin is Clasie veel minder goed - zijn timing is veel minder. Je kunt niet klakkeloos De Jong vervangen door Clasie of Afellay (voor mijn part) zonder middenveld/verdediging anders in elkaar te schroeven

Overigens heeft Afellay de laatste 1,5 jaar bij PSV - voor hij naar Barça ging - goeddeels 'controlerend' gespeeld, niet onverdienstelijk - al vond menig microfoonpraatmens dat ie op die manier aan het verpieteren was

De Jong is nuttig. Heeft ervaring en kan de botte bijl gebruiken indien nodig. Wat mij betreft altijd opstellen. Zeker in deze fase.
Sneijder is veel discutabeler op dit moment.
Is niet meer echt in staat om een eindpass te versturen, de cruciale opening te realiseren, althans, niet voor Oranje.
Afelallay opstellen wat mij betreft. Heeft een snellere handelings snelheid en is in vorm.
Pluk de dag. Memphis moet ook een zekerheidje zijn nu.
Beste voetballer in de nederlandse competitie.

Jammer dat Klaassen geblesseerd is, die had ik wel eens willen zien spelen in Oranje. Afellay vind ik maar matig tegenwoordig, dan nog liever een Clasie.
De Jong hoef je tegen die matige voetballanden echt niet op te stellen, voegt niks toe.

Matige voetballanden ja. Nederland is briliant momenteel.......
je kan niet verzaken. Zet de Jong er maar lekker in.

Tegen Kazachstan was De Jong totaal overbodig, Letland is niet veel beter.

De Jong doet trouwens niet mee, dus het is al opgelost.
We krijgen er trouwens een andere De Jong voor terug, hele vreemde keuze vind ik dat, had dan een andere middenvelder gekozen.

Blatter: WK niet in Qatar vanwege financiering Islamitische Staat
Sta-link

Zou me toch lichtelijk verbazen als ineens blijkt dat die dikke Blatter en zijn vriendjes een geweten hebben

Wees een vent, erken de Islamitische Staat en nodig ze uit voor WK in Qatar.
Ben wel benieuwd hoe ze hun doelpunten vieren

trebremmit schreef:
Tegen Kazachstan was De Jong totaal overbodig, Letland is niet veel beter.

De Jong doet trouwens niet mee, dus het is al opgelost.
We krijgen er trouwens een andere De Jong voor terug, hele vreemde keuze vind ik dat, had dan een andere middenvelder gekozen.

Luuk de Jong ?? Nou Ja, hij pikt z'n goaltjes mee. Maar nu al voor Oranje ?

Het had van lef getuigt als Hiddink die spits van ADO had opgeroepen. Had ie mij respect wel gehad voorlopig. Doe 's gek. Goeie voetballer.

Mja, De Jong is echt wel beter dan Kramer. Kramer heeft nu een goede periode, maar draait al een tijdje mee. Kan net zo goed een gevalletje Verhoek zijn.

Die actie van Kramer afgelopen weekend zie ik Luuk de Jong niet zo snel doen. Tamelijk briliante goal. Wellicht een laatbloeier.
Niet helemaal voor niets dat hij momenteel de best scorende spits is. Knap, zeker met de wetenschap dat ADO in het rechter rijtje vertoeft.
Feyenoord al aangeklopt ?

bikkel2 schreef:
Die actie van Kramer afgelopen weekend zie ik Luuk de Jong niet zo snel doen. Tamelijk briliante goal. Wellicht een laatbloeier.

Björn Vleminckx bij NEC, Erik Willaarts bij FC Utrecht - wellicht Bas Dost ook - zijn vergelijkbare gevallen: veel scoren op laag niveau en dan na een transfer weinig meer klaarmaken.

Kramer zit nu in een positieve flow en dat verklaar veel, Luuk de Jong is na 2 jaar kwakkelen de weg terug aan het vinden; zeker zijn periode bij Newcastle was kommer en kwel.

Misschien heeft Guus zich in de voornaam vergist en wilde ie eigenlijk Siem hebben - maar die 's geblesseerd

Siem is er al een behoorlijke tijd uit inderdaad.
Toch heb ik Kramer dingen zien doen die echt wel hout snijden.
Veel op gevoel en makkelijk scorend. Aan de andere kant kun je je afvragen waarom het joch dan niet eerder is opgevallen.
Wel een spits om in de gaten te houden.
Als ie er voor de winterstop nog een paar in trapt........ Ik vind Feyenoord niet zo'n rare gedachte. Al blijft het koffiedik kijken.
Maar zo' n Lexie Immers bijv. heeft zich toch goed ontwikkelt in de Kuip.
Eigenlijk een voorbeeldspeler voor velen.

Kwestie van simpel houden en je beperkingen ook goed kennen.
Kun je het ver mee schoppen.

Martial
panjoe schreef:
Nou Martial, ik denk niet dat het Nigel iets zou boeien, en dat zou ook terecht zijn, maar zo erg wordt hij hier nou ook weer niet afgekraakt toch?

Niet zo serieus doen hoor er stond niet voor niets deze bij ==>

Tsja Luuk de Jong opgeroepen dat ga je krijgen als je niet verder komt dan het PSV stadion (Hiddink)

Ach gut, met betrekking tot het Nederlands elftal ook al dat clubgeneuzel?

Hij laat nota bene zoet thuis voor Vermeer, is het nog niet goed...

Martial
herman schreef:

Hij laat nota bene zoet thuis voor Vermeer, is het nog niet goed...

En meer dan terecht toch dat Vermeer is opgeroepen anders had Hiddink zich helemaal belachelijk gemaakt als hij die balgrabbelaar van een Zoet had op laten draven.

Dat heeft Zoet ondertussen wel over zichzelf afgeroepen Herman. Wisselvallige doelman. Vermeer is in vorm. Is helemaal opgeleefd door zijn transfer naar Feyenoord.
En een sluitpost die mee kan voetballen. Spelhervattingen goed en op de lijn erg sterk. Het hoge ballen werk nog wat beter onder de knie krijgen, dan wil ik nog wel eens zien wie de 1e keeper wordt van Oranje.

Ik vind Vermeer ook wel beter dan Zoet hoor.

Hebben ze overal in Zuid-Holland de urimoirs weggehaald dat al die zui-ho-pimpo's hier komen om hun azijn weg te pissen?

Zoet blundert tweemaal en kan er nix van en Vermeer keept 2-3 * goed en is opeens een topkeeper. Ooit in een Engelse kroeg gelezen - definition of een Irishman: a simple machine that turns Guiness ito piss. De Feyenoordfans kunnen het misschien wel uitrekenen.

LVG was fan van Vermeer; misschien heeft Guus wel een Zui-Ho bril opgezet? Vermeer gold lang als een kwetsbaar talent - afwisseling van flaters en sublieme reddingen; blijkbaar zit Zoet nu in een flaterfase en kan Guus(t) het op waarde schatten

Beide keepers zijn niet uitzonderlijk, maar Vermeer heeft hogere pieken en dalen. Zoet is degelijker, maakt weinig fouten (behalve nu dan even), maar wint ook weinig voor je heb ik het idee.

De PSV goalie was vorig jaar ook af en toe de weg kwijt. Dus zo incidenteel is het niet bij Zoet. Aardige doelman, maar geen top.
Vermeer is completer, dat ziet een kind. Tuurlijk heeft hij ook zijn mindere periode gehad bij Ajax.
En dat hij werd gepasseerd door de Boer was niet onverwacht.
Maar je ziet hem nu echt groeien.

Aldus, M.j Wilms. Zaandam- NH.

Zet Kenneth Vermeer er maar in, momenteel de beste voor Nederland.

Zoet is een hele matige doelman, echt zwaar overgewaardeerd. Niet alleen momenteel, vorig seizoen ook al. Er zijn genoeg NL keepers in de Eredivsie die beter zijn dan Zoet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:51 uur

geplaatst: vandaag om 06:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.