MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
GrafGantz schreef:
Weet niet of we daar nu gelijk verregaande conclusies aan moeten verbinden.
Net zoals niemand hier weet hoe corrupt Blatter/de FIFA daadwerkelijk is.

Dictatuur, 900 doden al bij bouw stadions, slavenarbeid en financiële ondersteuning van IS: geweldig land, die zandbak Qatar.

Wat zou Ronald de Boer er van vinden? Mooie plek om te wonen?

Maar ja, ze hebben zoveel "gouden horloges" aan de FIFA delegaties uitgereikt, dat kan natuurlijk niet meer worden teruggedraaid.

De FIFA wil eerst het rapport niet publiceren maar onder druk willen ze nu dan toch kwijt dat er helemaal geen sprake is geweest van corruptie.
Dan kan toch makkelijk het hele rapport worden gepubliceerd.

Veel staat er toch niet in. Onderzoeker Garcia mocht alleen "onderzoeken" waar hij toestemming voor kreeg en daar zat heel veel "njet" bij. Dus maar weer de prullenbak in, met dat rapport.

Grappig dat rapport, Engeland krijgt er van langs en Qatar en Rusland hebben niks fout gedaan.

Het wordt wel eens tijd dat de grote voetballanden een nieuwe bond op gaan richten.

Garcia zelf is het blijkbaar totaal niet eens met de conclusies van de FIFA. Die man heeft twee jaar serieus onderzoek gedaan, en dan mag het rapport niet openbaar worden gemaakt, en de FIFA neemt er een loopje mee, dat lijkt me erg frustrerend.
FIFA-onderzoeker Garcia hek...

In de Volkskrant hetzelfde, met een wat uitgebreidere toelichting

FIFA Onderzoeker Garcia in de Volkskrant

Er wordt weer behoorlijk op los gelogen.
En al die FIFA bonzen willen vooral graag op het pluche blijven zitten.

Garcia heeft maar een heel klein deel kunnen onderzoeken. Computers met inhoud waren eerder door het Russische organisatiecomite vernietigd..............

Rekik is onlangs omgeroepen als vervanger van de geblesseerde Vlaar. Zeven PSV'ers nu in de selectie van Oranje. Ik zit te wachten op verontwaardigde reacties in dit topic. Waar blijven ze? C'mon, chop chop.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Net zoals niemand hier weet hoe corrupt Blatter/de FIFA daadwerkelijk is.

Dat klopt, maar ze hebben de schijn wel een beetje tegen

MJ_DA_MAN schreef:
Rekik is onlangs omgeroepen als vervanger van de geblesseerde Vlaar. Zeven PSV'ers nu in de selectie van Oranje. Ik zit te wachten op verontwaardigde reacties in dit topic. Waar blijven ze? C'mon, chop chop.

Eerlijk gezegd zou ik ook nog graag Jorrit Hendrix (chop chop ) zien ipv Sneijder, is er meer balans op het middenveld.
Guus is vorig seizoen regelmatig komen koffie drinken op de Herdgang, dus die weet het wel.

Die Jong Oranje jongens, moeten eerst maar eens tegen Jong Duitsland spelen en dan gaan we kijken.

vigil schreef:
Dat klopt, maar ze hebben de schijn wel een beetje tegen

Dit lijkt mij een aardig boek voor MJ_DA_MAN:

http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/5/2/9/9/9200000005799925.jpg

samenvatting
Auteur: Thomas Kistner
Nederlands
400 pagina's
Xander Uitgevers B.V.
november 2012

De afgelopen decennia is het voetbal speelbal geworden van een grotendeels corrupte kliek aan de top van de FIFA. Daarin is een centrale rol weggelegd voor het netwerk van huidig FIFA-voorzitter Sepp Blatter. FIFA Maffia schetst een ontluisterend beeld van trucs, doorgestoken kaarten, smeergeld-transacties, vuile campagnes, ondoorzichtige toewijzingen van WK-organisatoren en hulpeloze sponsors. Het boek bewijst de manipulatieve, opportunistische politiek en de corruptie binnen de top van de FIFA

En jij weet dat alles in dat boek gebaseerd is op de waarheid omdat?

Wat een luldebehanger ben je toch. Die man heeft onderzoeksjournalistiek gepleegd en heeft verder geen enkel belang de FIFA in een kwaad daglicht te willen stellen.

De FIFA is zo'n beetje de machtigste instelling op deze aardkloot, maakt daar op schaamteloze wijze misbruik van en gaat als het moet over lijken. Letterlijk.

Platini (UEFA) durft zich geen kandidaat te stellen om te voorkomen dat hij nu weggestemd wordt tegen Blatter. Blatter ondersteunt alle vieze en voze praktijken binnen de FIFA, ook inzake omkoping. Door hem te kiezen, voorkomen de voor omkooppraktijken vatbare leden (een meerderheid) dat er schoon schip wordt gemaakt.

Als tegenprestatie laat Blatter gelden vloeien naar de bonden waar die leden toe behoren.
Degene die het meeste biedt, de meeste afgevaardigden weet om te kopen en Blatter het meest fêteert, trekt het WK naar zich toe.

Wat mij betreft gaat de UEFA zich losmaken van de FIFA en gaat het een eigen koers varen. Het woord maffia is door de schrijver helemaal niet verkeerd gekozen. En voor het overige doe je maar wat moeite om het boek te lezen.

De FIFA onderzoekt de FIFA en komt tot de conclusie dat de FIFA niet corrupt is.
Ondertussen weet de hele wereld hoe het zit, maar MJ_da_Man zal het weer eens niet beter weten...

herman schreef:
De FIFA onderzoekt de FIFA en komt tot de conclusie dat de FIFA niet corrupt is.
Ondertussen weet de hele wereld hoe het zit, maar MJ_da_Man zal het weer eens niet beter weten...

Of zoals De Standaard vandaag schreef: "FIFA blij met uitkomst FIFA-onderzoek naar FIFA, aldus FIFA"

GrafGantz schreef:
(quote)

Of zoals De Standaard vandaag schreef: "FIFA blij met uitkomst FIFA-onderzoek naar FIFA, aldus FIFA"

Het WC-eend gevoel in extremis. En MJ moet gewoon eens thee gaan drinken, met zo'n roze koek erbij, met Guus op de Herdgang en naar Guus zijn horloges vragen

Rudi S schreef:
(quote)

Die Jong Oranje jongens, moeten eerst maar eens tegen Jong Duitsland spelen en dan gaan we kijken.

Als Oranje Zondag verliest druipt Guus af.
Ik wil natuurlijk niet al op de zaken vooruit lopen, maar gaat Danny Blind het dan automatisch overnemen ?

Of die verwende supersterren daar nu zo'n ontzag voor hebben is uiterst twijfelachtig.

Waarom geen Co Adriaanse ?Controversiele man, maar wel met verstand van zaken en heeft lak aan het sterrengedrag. Goeie tacticus ook.
Geen makkelijke man en het zou ook zomaar kunnen dat hij met bep.spelers in de clinch raakt. Misschien wel eens goed trouwens.

Ja sorry, maar Adriaanse staat toch wel wat treden hoger als Blind in het trainersvak. Imo dan.
Zal wel niet in de profielschets passen.
Paaseieren zoeken als straftraining zal hem wel de nek hebben omgedraaid.

Als het inderdaad Blind wordt.......... schiet mij dan maar lek.

MJ_DA_MAN schreef:

Allemaal ex-Feyenoorders joh.

Hehe.

Overigens gaat het eigenlijk sinds 2011 al ronduit beroerd met Oranje, enkel het WK was een positieve uitzondering (maar dan ook wel een hele positieve).

Ze zullen Blind wel naar voren schuiven, geen idee of het daar beter van wordt. Maar veel andere opties zijn er ook niet voor handen... Stevens, Jol, Adriaanse... Of misschien eens iemand van buitenaf.

Ik weet totaal niet wat Blind uitstraalt. Mooie staat van dienst als voetballer.
Maar als trainer is hij erg anoniem.
De man is al jaren uit de picture als hoofdtrainer.
Ik geloof best dat hij een degelijke assistent is en huidige verdedigers kan hij veel bij brengen.

Maar het kan toch niet zo zijn dat hij bondscoach wordt.
Nu is het van belang dat er een man komt met overwicht en een duidelijke visie.
Tuurlijk had Koeman het moeten worden. Stomme fout van de KNVB.
Niets ten nadele van Hiddink. Maar de man is zichtbaar ouder en overtuigend is hij ook niet meer. Respect hoor voor Guus, maar hij gaat dit Oranje denk ik niet meer aan de praat krijgen. Ik hoop voor hem dat ze winnen Zondag. Normaal gesproken zou dat moeten lukken. Maar op wat voor manier en hoe dan verder ? Wat is de volgende stap en blijft het dan goed gaan.

Bij verlies. Om tafel gaan met Co.

Co is net zou oud als Guus.

Maar ze zullen wel winnen van Letland en dan is het een hele poos rustig rond Oranje. Volgend jaar weer Strootman erbij en misschien wat betere verdedigers, dan kijken we er misschien weer heel anders tegenaan.

Haagse Aadje !!!! Zou ie wel willen.... ijdeltuit

Co is vrijwel even oud of jong als Hiddink, ik weet niet of hij er nog wel zin in zou hebben. Maar Blind heb ik ook weinig vertrouwen in. Was bij Ajax geen succes als trainer. Ze zullen wel aan Joachim Low hebben gedacht, die was ook een tijd assistent voor hij hoofdtrainer werd bij het Duits elftal. En op zich kan/kon hij wel 2 jaar meekijken met Louis en Guus. Maar snap niet waarom je bij Oranje zover vooruit zou moeten denken.

Misschien De Boer en Cocu samen?

Maar inderdaad, het scenario van trebremmit zal wel uitkomen.

trebremmit schreef:
Co is net zou oud als Guus.

Co is een heel ander soort trainer. Guus is een peoplemanager.
Co heeft meer visie en ik weet eigenlijk wel zeker dat ie meer verstand van voetbal heeft.
En een man die het conflict niet schuwt. Laat ze eigen niets wijsmaken. Een baasje en ik denk dat het Ned. Elftal dat ook nodig heeft.
Het enige wat nadelig kan werken is dat Co altijd wilt aanvallen- echt voetballen. Dat wordt wat lastiger met deze verdediging.

Maar ik zou het persoonlijk de beste keuze vinden.

Denk dat Adriaanse te weinig gewonnen heeft om serieus te worden genomen door de spelers bij Oranje.
Ook zijn laatste klus bij Twente mislukte omdat ze hem helemaal zat waren.
Maar ik vind hem wel een goede analist, alleen zijn dagen als trainer zijn denk ik voorbij.

dix
Robben valt uit.

Huntelaar mist een pingel in de 84ste minuut.

Het blijft 0-0 in Riga.

Jij kijkt wel erg ver vooruit.

De reputatie van Adriaanse kun je inderdaad ter discussie stellen. Maar ik denk gewoon dat hij beter in staat is om een elftal aan de praat kan krijgen dan Blind.
Als het Zondag mis gaat, zal er toch iets moeten gebeuren om je nog te plaatsen. Want het wordt steeds benauwder.
Voor een tijdelijke periode vind ik hem niet ongeschikt.

Op langere termijn zou De Boer voor mij prima kunnen. Maar of die het al wil... is de vraag.
Het is aannemelijk dat ie aan zijn laatste seizoen bezig is bij Ajax.

Co Adriaanse zit bij FC Utrecht en blijft bij FC Utrecht

dix schreef:
Robben valt uit. Huntelaar mist een pingel in de 84ste minuut. Het blijft 0-0 in Riga.

Het is in Amsterdam zondag.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:23 uur

geplaatst: vandaag om 09:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.