MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
herman schreef:
(quote)

Verhaal gaat dat Koeman v. Gelder de rol van perschef heeft beloofd bij een eventueel aantreden en dat er daarom wat wrevel zit tegenover Hiddink, omdat ie zijn droombaan nu is misgelopen. Geen idee of het echt zo is, maar ik vind Van Gelder wel een nare houding aannemen. Kritisch zijn is goed, maar niet met die vileine ondertoon.

Haha de roddels worden steeds mooier.
Hiddink moet daar toch tegen kunnen, zo'n Van Gelder moet je toch altijd de baas kunnen zijn.

Gisteren Studio Voetbal gekeken en dat was voor het eerst sinds jaren een boeiende uitzending. Zonder Van Gelder en met Schut, dat scheelt wel enorm, Van Gelder wil altijd zijn mening geven en kan niet presenteren.

Hendrik68 schreef:
Ja, dan ga je even kijken naar de video om te zien hoe iemand's jukbeen gevierendeeld wordt en krijg je dit. Beetje zoeken naar een excuus om een speler af te branden. Uit de video blijkt absoluut niet dat hij met opzet probeert een tegenstander uit te schakelen. Het stukje dat erbij geschreven staat heeft het er ook over dat hij Allen helemaal niet aan zag komen waarschijnlijk. Hij heeft het oog op de bal en dan komt er een tegenstander voorbij. Dan nog haalt hij ook helemaal niet loeihard uit of zo. Beetje overdreven verontwaardiging. Lijkt mij een ongelukje als ik als neutrale Nederlander mag oordelen. Maar oordeelt u allen zelf, maar ik denk niet dat er een zaak tegen Fellaini ligt. Die trap van Witsel destijds waarmee hij een Anderlecht speler een been brak, dat was pas smerig.

VIDEO: Britse sensatiepers (en Jan Mulder) focust op elleboog Fellaini - HLN.be

Nou dat lijkt me gewoon opzet hoor, het moment dat die speler er aan komt gaat de arm omhoog.
En dan gewoon doorlopen alsof er niks gebeurd is, als het per ongeluk was geweest was ie vast geschrokken.

Paap_Floyd schreef:
(quote)
Nope. Toen keek ik misschien de andere kant op. Ik zat namelijk ook soep te eten op de bank en dat vergt concentratie.

Er zat zeker soeplesse in die passes.

Sneijder is weer wat aan het opkrabbelen, lijkt wat fitter. Maar dit was wel tegen Letland, natuurlijk. Het niveau van 2010 zal hij never meer halen. Clasie deed het ook alleraardigst. Maar dus ook tegen Letland.

herman schreef:
(quote)

Verhaal gaat dat Koeman v. Gelder de rol van perschef heeft beloofd bij een eventueel aantreden en dat er daarom wat wrevel zit tegenover Hiddink, omdat ie zijn droombaan nu is misgelopen. Geen idee of het echt zo is, maar ik vind Van Gelder wel een nare houding aannemen. Kritisch zijn is goed, maar niet met die vileine ondertoon.

Lijkt me een behoorlijk broodje aap, maar ik zou het van harte supporten als het waar was. Nog meer gun ik hem een promotie naar persvoorlichter van de Tahitiaanse biljartbond, maar elke move waarbij die kale knijter van hem minder airplay op de Nederlandse televisie krijgt is een zegen voor het gemoed van de Nederlandse voetballiefhebber...

Mooie knal van Gudelj, was niet eens helemaal in de hoek

Gaan we dat lelijke Griekenland eindelijk eens niet op een eindtoernooi zien? Heerlijk!

Alleen Dick kan die Grieken nog redden

Mooie nieuwe discussie en een punt waarmee ik het volledig eens ben met Van Geel: Feyenoord gaat aan de KNVB vragen om kunstgras in de eredivisie te verbieden.

Het kunstgras is de dood voor de geweldige sliding en de heroïek van de sport zelf. En dat zeg ik echt niet omdat Ajax nog nooit heeft verloren op kunstgras. Maar het spel begint op kunstgras meer en meer te worden ontdaan van echte strijd (nee, je zult mij niet horen zeggen dat het met kunstgras op den duur een sport voor mietjes begint te worden), de pollen vliegen allang niet meer door de lucht of de bal slecht te hanteren door water op het veld na een bui.

Kortom, er kan weer eer worden behaald met het neerleggen van de mooiste grasmat in de competitie en dan gaat het wellicht weer eens ergens op lijken. Misschien dat zelfs de successen gaan toenemen als onze spieren en botten op de juiste wijze voor onze edele voetbalsport kunnen worden gebruikt. Stop het kunstgras, haal de maaier weer uit de schuur!

Er is nog wel een appeltje met hem te schillen maar ditmaal zal ik Van Geel door dik en dun ondersteunen

musician schreef:
de pollen vliegen allang niet meer door de lucht of de bal slecht te hanteren door water op het veld na een bui.
Godzijdank, ja. Afgelopen zondag op een dramatisch veld gespeeld waarbij je langs de lijn de bal door een zwembad moest zien te krijgen. Afgelopen dinsdag op een evengoed dramatisch veld waarbij ze om de regen op te vangen het veld vol gestrooid hadden met zand, waardoor je dus in een ongelijke zandbak aan het spelen bent.

Vanavond gelukkig weer trainen op kunstgras; wat altijd hetzelfde is, geen blessures in de hand werkt en waarbij je je vingers niet gekruist hoeft te houden als je een bal over vijf meter over de grond wilt spelen.

Kunstgras is denk ik wel de toekomst, wordt ook steeds beter en op den duur niet meer van echt te onderscheiden.
Op dit moment is echt gras nog beter, mits een goed onderhouden veld, maar over tien jaar speelt denk ik iedereen op kunstgras.

Ik ben zelf ook voor normaal gras, maar vind persoonlijk kunstgras (mits het een goede mat is uiteraard) wel fijn om op te spelen. Alle hedendaagse jeugdspelers die hun jeugdopleiding in Nederland hebben doorgelopen zijn hier ook aan gewend. Voor echte schoffelaars is het natuurlijk geen voordeel, maar gezien we in Nederland tegenwoordig bij vlagen meer zaalvoetbal dan echt mannelijk voetbal spelen maakt dat ook niet veel meer uit. Maar goed, nogmaals: ook in ben voor normaal gras.

Ach misschien gaat het met name ook wel om nostalgie, zoiets als bij schaatsen indoor outdoor.
Met name het amateurvoetbal heeft soms echt slechte "natuurvelden".
Ik zie toch wel als trainer van een pupillenteam de voordelen van kunstgras, soms mag bij ernstige regenval niet getraind worden op een grasveld (dit is dan wel weer een paar keer per jaar).
Afgelopen week speelde wij thuis (Eindhoven AV) op een veld dat toch ook gewoon minder vlak was dan een week eerder op het kunstgrasveld van DBS.
Met name Jupiler teams zijn voor kunstgras en dat begrijp ik wel een beetje.

Martial
En als we het AD mogen geloven gaat Nederland vanaf volgend seizoen werken met een videoref in de Nederlandse voetbalcompetitie.

Las ik ook in het Dagblad van het Noorden. De man zit dan buiten het stadion en in de auto de beelden te bekijken, apart dat dat niet in het stadion kan, maar het zou wel een vooruitgang zijn.

Opmerkelijk tafereel! DC comics wil Valencia aanklagen vanwege het gebruik van een vleermuis boven het logo.

Kill_illuminati schreef:
Opmerkelijk tafereel! DC comics wil Valencia aanklagen vanwege het gebruik van een vleermuis boven het logo.

Valencia, however, have had a bat in their logo since the club's creation in March 1919. The first Batman comic book was published in 1940.

Kansloos dus voor DC Comics

Maar Valenciia ruikt misschien een kans
Bacardi is nog ouder, ik weet niet hoelang die al een vleermuis hebben.

Mooie goal en assist van Robben. Vooral die voorzet op Lewandowski is heerlijk, lijkt wel wat op die van Van Persie.

Kevin Blom slaapt vannacht weer in zijn Ajax pyama.

Tsjonge jonge zeg

Running On Empty schreef:
Kevin Blom slaapt vannacht weer in zijn Ajax pyama.

Tsjonge jonge zeg

Neem toch aan, in het onwaarschijnlijke geval dat hij geen Ajax-pyjama heeft, dat hij dan een hele slechte nacht heeft gehad, want wat heeft die man de wedstrijd naar de vaantjes geholpen zeg.

Maar ik heb me achteraf ook verbaasd en opgewonden over Frank de Boer. Nu kijk ik natuurlijk ook wat eenzijdig en niet geheel objectief naar zo'n wedstrijd, maar neem toch aan dat je van een hoofdtrainer mag verwachten dat hij nadenkt wat hij zegt over zo'n wedstrijd.
Hij vond het nodig om ook nog even Blom op zijn donder te geven, omdat hij te weinig tijd bijtrok. Dat kon aan het eind van het seizoen wel eens het kampioenschap kosten en je moet je gewoon aan de regels houden.
Nou vind ik dat op zich ook wel, maar kom op zeg! Trek dan die lijn eens consequent door in je analyse, in plaats van te zeuren over dat je misschien een paar minuten onthouden zijn. Die scheidsrechter moet zich dan aan alle regels houden en Heerenveen een extra penalty geven op 1-0, Ajax geen penal geven, de tweede gele kaart intrekken (had Frank zelf maar even een regel verzonnen, 'vasthouden is geel', zou leuk worden bij corners. Is helemaal geen regel dat er standaard bij vasthouden geel gegeven wordt) en nog wat hele andere beslissingen nemen. Maar dat laat hij voor het gemak maar even buiten beschouwing.
Nee, het kleine jongetje vond het onterecht dat ze misschien nog wel hadden kunnen scoren in die paar extra minuten. Echt sneu dat die scheidsrechters Ajax nooit eens een keertje in het zadel helpen, op deze manier wordt Ajax zo maar een potentiële goal onthouden. Schandalig!

En mooi in het zadel gehouden om jaarlijks kampioen te worden.

Inderdaad Bonk dat bedoel ik

Martial
De hoogtepunten van Feyenoord - Dordrecht vonden plaats tijdens de rust met de muzieknummers van The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out en Peter Gabriel met Sledgehammer voor de rest was het een wedstrijd om snel te vergeten...... de punten zijn binnen en daar is ook alles mee gezegd.

Viel me ook op. Eerlijk gezegd nog nooit eerder die nummers in het stadion gehoord.

Federer!

De KNJB houdt Ajax in leven. Ze doen er in Zeist echt alles aan om die club ieder jaar kampioen te laten worden. Niet te kort dit.

Wat een ontzettende onzin weer rondom Kevin Blom. Ja, hij heeft een fout gemaakt door die penalty niet te geven maar de rest van de beslissingen was gewoon terecht. Iedereen die claimt dat dit symptomatisch is voor het constant matsen van Ajax leest de NRC Next niet.

Zou Slagveer ook rood hebben gekregen als hij speler van Ajax zou zijn geweest, in dezelfde wedstrijd?
Ik weet zeker van niet.

Overigens, volgens de AJAX Fan Zone, die ik alleen bij dit soort van gelegenheden durf open te slaan, heeft de rode kaart Ajax langs Heerenveen geholpen.

Je weet nooit hoe het zou zijn gegaan, maar opgeteld met het niet toekennen van de penalty kan ik mij enige irritatie bij Heerenveen wel voorstellen.

Onderzoek van 12 mei 24:00 uur, onderzoeker heeft dit in bed met een borrel op en in zijn AJAX pyama geschreven.

http://i.ytimg.com/vi/BLTYYIEJ_yg/hqdefault.jpg

Is shirtje trekken direct geel? Kan het niet in de regels vinden.
Op die plek en die situatie leek mij trouwens een vrij trap meer op z'n plaats. Zo'n scheids maakt de hele wedstrijd kapot om een pietluttigheid.

Vond Blom wel erg zwak fluiten trouwens, en Ajax mag niet klagen met alle voordelen gister.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:59 uur

geplaatst: vandaag om 09:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.