Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 24 november 2014, 13:24 uur
musician schreef:
Zou Slagveer ook rood hebben gekregen als hij speler van Ajax zou zijn geweest, in dezelfde wedstrijd?
Ik weet zeker van niet.
Zou Slagveer ook rood hebben gekregen als hij speler van Ajax zou zijn geweest, in dezelfde wedstrijd?
Ik weet zeker van niet.
Shirtje vasthouden is gewoon geel en er zijn weinig scheidsrechters die daar niet consequent mee omgaan. Gewoon dom en onervaren van Slagveer.
musician schreef:
Overigens, volgens de AJAX Fan Zone, die ik alleen bij dit soort van gelegenheden durf open te slaan, heeft de rode kaart Ajax langs Heerenveen geholpen.
Overigens, volgens de AJAX Fan Zone, die ik alleen bij dit soort van gelegenheden durf open te slaan, heeft de rode kaart Ajax langs Heerenveen geholpen.
Ja, het gebeurt wel vaker dat de wedstrijd kantelt bij 10 tegen 11. Al wil Ajax ook nog wel eens beter gaan voetballen als ze met een man minder komen te staan, soms wordt er dan pas 100% gegeven door alle spelers.
musician schreef:
Je weet nooit hoe het zou zijn gegaan, maar opgeteld met het niet toekennen van de penalty kan ik mij enige irritatie bij Heerenveen wel voorstellen.
Je weet nooit hoe het zou zijn gegaan, maar opgeteld met het niet toekennen van de penalty kan ik mij enige irritatie bij Heerenveen wel voorstellen.
In februari van dit jaar is er nog uitgebreid onderzoek gedaan naar het toekennen van strafschoppen. Voor die periode bleek juist Heerenveen de meeste strafschoppen van allemaal te hebben gekregen.
Dus bij Heerenveen moeten ze niet klagen, het zal ook wel zo nu en dan voorkomen dat zij een relatief makkelijke penalty mee krijgen.
0
geplaatst: 24 november 2014, 13:30 uur
trebremmit schreef:
Is shirtje trekken direct geel? Kan het niet in de regels vinden.
Is shirtje trekken direct geel? Kan het niet in de regels vinden.
Ik kan het ook niet zo snel in de regels vinden maar aangezien commentators er in nationale en internationale wedstrijden zo vaak over reppen neem ik aan dat het wel in de scheidsrechtersrichtlijnen staat. Op hoog niveau wordt voor vasthouden eigenlijk ook altijd geel gegeven.
0
geplaatst: 24 november 2014, 13:40 uur
Niet, want dan zou iedere hoekschop, minimaal 5 kaarten per hoekschop opleveren.
0
geplaatst: 24 november 2014, 13:46 uur
trebremmit schreef:
Is shirtje trekken direct geel?
Is shirtje trekken direct geel?
Je shirtje uittrekken wel

Ik dacht dat shirtje trekken altijd geel hoort te zijn en als er sprake van een scoringskans (ipv doorgebroken speler) is het rood.
Dit wordt echter nauwelijks toegepast, zie opmerking hoekschop.
0
geplaatst: 24 november 2014, 13:55 uur
Rudi S schreef:
Niet, want dan zou iedere hoekschop, minimaal 5 kaarten per hoekschop opleveren.
Bij hoekschoppen wordt helaas anders met de regels omgegaan. In een open spelsituatie zul je zelden zien dat er geen kaart wordt gegeven.
0
geplaatst: 24 november 2014, 14:33 uur
Shirtje trekken wordt uitgelegd als spelbederf en bijgevolg ...
Dit is blijkbaar ook spelbederf: Strange Yellow Card From Swedish Second Division - YouTube
Dit is blijkbaar ook spelbederf: Strange Yellow Card From Swedish Second Division - YouTube
0
geplaatst: 24 november 2014, 15:00 uur
Mjuman schreef:
Shirtje trekken wordt uitgelegd als [i]spellbederf[i/] en bijgevolg ...
Shirtje trekken wordt uitgelegd als [i]spellbederf[i/] en bijgevolg ...

0
geplaatst: 24 november 2014, 15:56 uur
Valt ook wel mee, wordt zo vaak alleen een vrije trap gegeven, behalve bij een scoringskans, en bij een doorgebroken speler maar dan is het vaak ook rood.
0
geplaatst: 24 november 2014, 16:04 uur
Zoals hierboven al gemeld geld de regelovertredingop doorgebroken speler is rood niet enkel ontnemen van een scoringskans is rood.
Waarschijnlijk mag je Kazim dus altijd ongestraft neerhalen
Waarschijnlijk mag je Kazim dus altijd ongestraft neerhalen

0
geplaatst: 24 november 2014, 16:09 uur
Hendrik68 schreef:
Komende drie seizoenen geen Champions League op NOS | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Komende drie seizoenen geen Champions League op NOS | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Nu gaat het misschien naar SBS6, leuk man met Hansie Hansie.

Maar goed, wel terecht dat het belastinggeld niet meer aan zulke dingen besteed wordt.
0
geplaatst: 24 november 2014, 16:09 uur
In principe is shirtje trekken gewoon een overtreding. In het geval van Ajax werd een kansrijke aanval onderbroken nadat Boilesen al langs zijn directe tegenstander was, daarom trok Blom de gele kaart.
0
geplaatst: 24 november 2014, 17:19 uur
waarom Blom die kaart trok dat heeft musician toch al uitgelegd. 

0
geplaatst: 24 november 2014, 17:27 uur
Ynoskire schreef:
In principe is shirtje trekken gewoon een overtreding. In het geval van Ajax werd een kansrijke aanval onderbroken nadat Boilesen al langs zijn directe tegenstander was, daarom trok Blom de gele kaart.
Nou heb ik me op de vorige pagina al genoeg opgewonden over Kevin Blom (of eigenlijk meer Frank de Boer), maar als hij het inderdaad om deze reden gedaan zou hebben, zou het niet best zijn. Ook een kansrijke aanval onderbreken is namelijk helemaal geen reden voor een gele kaart (net zo min als vasthouden). Hij moet de overtreding an sich beoordelen als onsportief gedrag. Het ontnemen van een scoringskans is reden voor rood, voor het geven van geel speelt het volgens de regels helemaal niet mee of iets kansrijk is.
Overigens vind ik de situatie van een speler die net de middellijn over is en er nog een stuk of 8 spelers van Heerenveen achter de bal staan, betitelen as een kansrijke aanval op zijn minst dubieus, maar dat terzijde.
Nu blijft de actie van Slagveer niet slim, dat wil ik wel erkennen, maar ontkennen dat Blom dit erg zwaar bestraft en daarmee, gecombineerd met het niet geven van een penalty aan Heerenveen, gewoon een wedstrijd naar de filistijnen helpt, snap ik niet.
0
Martial
geplaatst: 24 november 2014, 17:43 uur
Of naar RTL?
En dan naar dat gezever van die vreselijke Leo Driessen luisteren

Gelukkig blijven er nog genoeg andere zenders over om naar wedstrijden uit de CL te kijken.
0
geplaatst: 24 november 2014, 23:45 uur
Moet het op het open net?
Lijkt mij dat Fox zowel RTL7 als SBS6 ruim zal overbieden.
0
geplaatst: 24 november 2014, 23:46 uur
Running On Empty schreef:
Ze lopen nu al binnen met inkomsten uit NL voetbal - dus om het geld hoeven ze het niet te laten

0
geplaatst: 25 november 2014, 00:13 uur
Hendrik68 schreef:
Als het maar niet naar Fox gaat, dan wordt het 3 jaar geen CL meer zien.
0
geplaatst: 25 november 2014, 07:31 uur
musician schreef:
Zou Slagveer ook rood hebben gekregen als hij speler van Ajax zou zijn geweest, in dezelfde wedstrijd?Ik weet zeker van niet.
Zou Slagveer ook rood hebben gekregen als hij speler van Ajax zou zijn geweest, in dezelfde wedstrijd?Ik weet zeker van niet.
Gretz schreef:
Shirtje vasthouden is gewoon geel en er zijn weinig scheidsrechters die daar niet consequent mee omgaan. Gewoon dom en onervaren van Slagveer
.Shirtje vasthouden is gewoon geel en er zijn weinig scheidsrechters die daar niet consequent mee omgaan. Gewoon dom en onervaren van Slagveer
Dit is geen antwoord op de vraag.
musician schreef:
Gretz schreef:
In februari van dit jaar is er nog uitgebreid onderzoek gedaan naar het toekennen van strafschoppen. Voor die periode bleek juist Heerenveen de meeste strafschoppen van allemaal te hebben gekregen. Dus bij Heerenveen moeten ze niet klagen, het zal ook wel zo nu en dan voorkomen dat zij een relatief makkelijke penalty mee krijgen.
In februari van dit jaar is er nog uitgebreid onderzoek gedaan naar het toekennen van strafschoppen. Voor die periode bleek juist Heerenveen de meeste strafschoppen van allemaal te hebben gekregen. Dus bij Heerenveen moeten ze niet klagen, het zal ook wel zo nu en dan voorkomen dat zij een relatief makkelijke penalty mee krijgen.
Ik begrijp dat Blom rekening moet houden met de statistieken en dat de jacht op Heerenveen kan worden geopend omdat ze al teveel penalties hebben gekregen en inmiddels aan hun plafond zitten?
0
geplaatst: 25 november 2014, 08:03 uur
Ja, ook Ajacieden kunnen thuis tegen een rode kaart aanlopen als ze 0-1 achter staan. Er is geen scheidsrechter die bewust Ajax gaat bevoordelen, die letten gewoon op de regels. Het zal vast eens voorkomen dat een speler gemazzeld wordt vroeg in de wedstrijd, maar het zal ook wel eens gebeuren dat een speler van Ajax voor een redelijk licht vergrijp er af moet. Jammer dat jij zo'n complotdenker bent en altijd het gevoel hebt dat Ajax systematisch bevoordeeld wordt. Op die manier is een discussie haast schier onmogelijk.
musician schreef:
Ik begrijp dat Blom rekening moet houden met de statistieken en dat de jacht op Heerenveen kan worden geopend omdat ze al teveel penalties hebben gekregen en inmiddels aan hun plafond zitten?
Wat een onzin conclusie. Ik zeg alleen dat ze bij Heerenveen niet moeten gaan janken als het een keer tegenzit, omdat ze echt niet bewust worden benadeeld. Als je het hele seizoen optelt zit het Heerenveen gemiddeld gewoon net zo vaak mee.
0
geplaatst: 25 november 2014, 08:24 uur
Gretz schreef:
[Wat een onzin conclusie. Ik zeg alleen dat ze bij Heerenveen niet moeten gaan janken als het een keer tegenzit, omdat ze echt niet bewust worden benadeeld. Als je het hele seizoen optelt zit het Heerenveen gemiddeld gewoon net zo vaak mee.
[Wat een onzin conclusie. Ik zeg alleen dat ze bij Heerenveen niet moeten gaan janken als het een keer tegenzit, omdat ze echt niet bewust worden benadeeld. Als je het hele seizoen optelt zit het Heerenveen gemiddeld gewoon net zo vaak mee.
Je begint met "wat een onzin conclusie" maar deze mag er ook zijn.
Denk even na, wie regelt dat dan zodat bv Heerenveen aan het eind van het seizoen meutraal uitkomt, dat is pas een complottheorie.

0
geplaatst: 25 november 2014, 08:30 uur
Rudi S schreef:
Denk even na, wie regelt dat dan zodat bv Heerenveen aan het eind van het seizoen meutraal uitkomt, dat is pas een complottheorie.
Volgens musician wordt dat door Blom geregeld

0
geplaatst: 25 november 2014, 09:07 uur
Rudi S schreef:
Denk even na, wie regelt dat dan zodat bv Heerenveen aan het eind van het seizoen neutraal uitkomt, dat is pas een complottheorie.
(quote)
Denk even na, wie regelt dat dan zodat bv Heerenveen aan het eind van het seizoen neutraal uitkomt, dat is pas een complottheorie.
Je begrijpt hopelijk dat teams over een langere periode gemiddeld evenveel geluk als pech hebben met arbitrale beslissingen.
0
geplaatst: 25 november 2014, 09:09 uur
Nee, je kunt er niet van uitgaan dat je evenveel geluk als pech hebt, dat zou wel super toeval zijn.
0
geplaatst: 25 november 2014, 10:22 uur
Daarom schrijft hij ook gemiddeld over een langere periode...
0
geplaatst: 25 november 2014, 10:38 uur
Lijkt me niet dat een enkel seizoen lang genoeg is om dit statistische verschijnsel te kunnen waarnemen. Dus wat dat betreft sluit ik me bij Rudi S aan.
0
geplaatst: 25 november 2014, 12:10 uur
Het zal over een seizoen niet precies gelijk komen, maar er is normaal gesproken niet 1 team wat systematisch meer pech heeft dan een ander team. Je kunt dan ook zeggen dat de eindstand voor de meeste teams wel terecht is.
Overigens kreeg Ajax twee weken terug ook een penalty tegen waarover je kunt discussiëren. Dan hoor ik mensen als musician niet over onrecht.
Overigens kreeg Ajax twee weken terug ook een penalty tegen waarover je kunt discussiëren. Dan hoor ik mensen als musician niet over onrecht.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.