MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
bikkel2 schreef:
Ik vermoed dat Guus de stekker er voor het nieuwe jaar gaat uittrekken. Ik kan er niets anders van maken.

Dat zou wel heel raar zijn. Tegen Letland winnen en dan er alsnog mee stoppen. Ik denk niet dat dat gaat gebeuren.

De man maakt inderdaad geen al te sterke indruk meer bij pers conferenties. Althans niet op de beelden die ik heb gezien. Terwijl hij in zijn zeg maar goede dagen een beetje met de pers speelde. Scherp en vaak met wat humor er bovenop zat. En er ook lol in leek te hebben. Dat is helaas allemaal verdwenen.

Ik heb vooral hard zitten lachen om Sneijder. Wat Is er met zn fluwele trap gebeurd? Ze zijn z'n ballen nog steeds aan het zoeken daar in de Arena.

Behalve dan die laatste vrije trap dan. Vooruit.

Running On Empty schreef:
Het was Letland jongens kom op ....
Voetballend was Letland zooooo zwak.

Je kunt er dan ook nog geen enkele conclusie aan verbinden. Een mooi trainingspartijtje zullen we maar zeggen. Het enige is dat Hiddink sowieso een paar maanden respijt gaat krijgen.

Turkije won met 3 - 1 van Kazachstan maar zonder vaste keeper Demirel van Fenerbahce. Die werd voorafgaand aan de wedstrijd zo uitgefloten en uitgescholden door Galatasaray fans dat hij besloot om naar huis te gaan. Ook een prettig land om voor te voetballen...

Martial
Gisteren die keeper van Kazachstan tegen Turkije gezien, mijn god zeg daar is zelfs Jeroen Verhoeven een wereldkeeper bij (sorry ROE )

En die elleboogstoot van Fellaini wat een vieze smeerlap zeg!
Schorsen voor de rest van het seizoen zou een prima straf zijn voor dit soort schandalige overtredingen.

Van Persie speelde eindelijk weer eens écht goed. Misschien zit er toekomst in dit systeem waarbij hij naast Huntelaar speelt. Tot aan de wissel was hij bij alle vier de tot dan toe gemaakte goals betrokken. Ook ging hij zelfs verdedigend werk doen. Het was weer echt een aanvoerder.
Niet te na gesproken over Robben, waarvan toch ook een hoop gevaar blijft komen en welke de beste speler blijft.

Alleen de verdediging blijft wankel. Ik hoop dat het met Vlaar al beter wordt.

Paap_Floyd schreef:
Ik heb vooral hard zitten lachen om Sneijder. Wat Is er met zn fluwele trap gebeurd? Ze zijn z'n ballen nog steeds aan het zoeken daar in de Arena.

Behalve dan die laatste vrije trap dan. Vooruit.
Maar je hebt verder niets te melden over een stuk of 5 schitterend crosspasses over 40/50 meter?

Martial schreef:
Gisteren die keeper van Kazachstan tegen Turkije gezien, mijn god zeg daar is zelfs Jeroen Verhoeven een wereldkeeper bij (sorry ROE ) .

Ik zat al te zoeken naar belchinezen want dat ging idd echt nergens over.

chevy93 schreef:
(quote)
Maar je hebt verder niets te melden over een stuk of 5 schitterend crosspasses over 40/50 meter?

Zijn schot was gisteren niet echt bepaald goed, soms zit het mee en soms tegen. Twee weken geleden schoot hij in een paar minuten er twee van grote afstand in.

Ofschoon Letland belabberd is, wint vrijwel niemand met grote cijfers ervan. Dus in die zin vond ik Oranje aanvallend meer dan effectief. Sneijder vond ik juist erg goed in zijn rol op het middenveld. Net als de combi Huntelaar en Van Persie. Er ontstond daardoor wat ruimte in de drukte. Snelle goal helpt wel tegen zo'n ploeg natuurlijk. Maar je moet hem eerst maar ns maken. Jammer dat Robben alleen maar van ver de bal voor slingert als hij geen kans ziet om te slalommen. Daar zullen we mee moeten leven. Verdedigend blijft het penibel. Twee of drie keer stond de Letlandeze spits zomaar vrij terwijl er eerst drie verdedigers omheen staan te koekeloeren. Dat maakt allemaal niet uit als je er meer scoort als hullie. Oranje wil nog niet van Hiddink af. Blijkbaar.

Sneijder is zijn souplesse soms wat kwijt. Maar hij heeft altijd nog wel iets geniaals in huis.
Persie en Huntelaar hadden een goede wisselwerking.
Maar Letland is geen graadmeter mensen. Dit is een uiterst zwak elftal.
Maar het is wellicht wel een basis om zo door te gaan.
Er was in ieder geval gretigheid en het tempo lag eindelijk ook eens wat hoger.

Achterin zal er in oefenduels moeten blijken wat het beste werkt.
Vlaar is voor mij een zekerheidje. Omdat hij nog enigzins de kunst van het verdedigen verstaat.
Hij zal ook moeten opstaan om het beter te regelen. De communicatie alleen al is een zwak punt. Elkaar coachen en stappen vooruit denken.

chevy93 schreef:
(quote)
Nope. Toen keek ik misschien de andere kant op. Ik zat namelijk ook soep te eten op de bank en dat vergt concentratie.

Zou Hiddink nu wraak nemen op Van Oostveen? Even vaag doen of je door wil en dan maar kijken waar Van Oostveen mee komt.
Misschien wordt Blind wel geslachtofferd, die twee lijken totaal geen klik te hebben.

Hiddink heeft samen met Van Oostveen de coup gepleegd die Hiddink met die rare regeling (2 jaar, daarna Blind) in het zadel heeft geholpen.
Dus die vallen elkaar niet snel af.

Of Hiddink z'n eigen secondanten heeft mogen uitkiezen weet ik eigenlijk niet maar elke goede samenwerking met Blind lijkt inderdaad te ontbreken.

Als ik naar Hiddink en Blind kijk, en hun interactie moet ik denken aan 2 mensen die op elkaar zijn uitgekeken, maar niet uit elkaar gaan omdat ze hun huis niet verkocht krijgen - zonder fikse financiële schade

Martial schreef:
Gisteren die keeper van Kazachstan tegen Turkije gezien, mijn god zeg daar is zelfs Jasper Cillessen een wereldkeeper bij (sorry ROE ).

Wat is er dan ??

bikkel2 schreef:
Ik vermoed dat Guus de stekker er voor het nieuwe jaar gaat uittrekken. Ik kan er niets anders van maken.

Dat denk ik dus ook na het interview met 'niet te close' Jack Van Gelder gisteren.

Hiddink een bestuurlijke/adviserende functie geven, Advocaat bondscoach. Iedereen blij.

MJ_DA_MAN schreef:
Hiddink een bestuurlijke/adviserende functie geven, Advocaat bondscoach. Iedereen blij.

Behalve Robben

MJ_DA_MAN schreef:

Danny Blind ook blij ??

(quote)

Danny Blind ook blij ??

Die geven ze een pasje met 3000 airmiles erop, gratis koffie bij Levelt en een Ronald MacDonalds pak - 3 * raden wat die dan gaat doen

Of wou je 'em commissaris in de RVB van een augurkenfabriek maken, met dat tronie van 'em?

Mjuman schreef:
Die geven ze een pasje met 3000 airmiles erop, gratis koffie bij Levelt en een Ronald MacDonalds pak - 3 * raden wat die dan gaat doen

Plus een abonnement voor 'scholletje' om alle live uitzendingen van Voetbal International bij te wonen.

vigil schreef:
(quote)

Zijn schot was gisteren niet echt bepaald goed, soms zit het mee en soms tegen. Twee weken geleden schoot hij in een paar minuten er twee van grote afstand in.
Of afgelopen woensdag nog? Ronaldo schiet de ballen ook nog wel eens hoog over.

(quote)

Dat denk ik dus ook na het interview met 'niet te close' Jack Van Gelder gisteren.

Er broeit wat. Aan alles af te lezen bij Guus gisteren. De irritatie straalt er af.
Ondanks de 6-0 duidelijk geen blije coach.
En dat is een slecht teken.
Zal vanavond wel weer uitgebreid aan bod komen bij VI.

Martial schreef:

En die elleboogstoot van Fellaini wat een vieze smeerlap zeg!
Schorsen voor de rest van het seizoen zou een prima straf zijn voor dit soort schandalige overtredingen.

100% mee eens, zowat de vuilste speler die er bij ons rondloopt en voetballend brengt ie nix bij, gisteren toch niet.

Divock Origi mag altijd starten van mij, die weet tenminste wnr ie een bal moet afgeven, doortikken of zelf zijn kans mag gaan.
Nicolas Lombaerts moet dringend terugkeren naar West-Europa, heel goede match gisteren maar ik zie hem nooit aan het werk omdat ie in Rusland speelt.
Zwakke match verder van de Belgen, Bondscoach Wilmots is duidelijk geen tacticus.

bikkel2 schreef:
Zal vanavond wel weer uitgebreid aan bod komen bij VI.

Uiteraard. Dat wordt weer een heerlijke aflevering.

Hendrik68
Ja, dan ga je even kijken naar de video om te zien hoe iemand's jukbeen gevierendeeld wordt en krijg je dit. Beetje zoeken naar een excuus om een speler af te branden. Uit de video blijkt absoluut niet dat hij met opzet probeert een tegenstander uit te schakelen. Het stukje dat erbij geschreven staat heeft het er ook over dat hij Allen helemaal niet aan zag komen waarschijnlijk. Hij heeft het oog op de bal en dan komt er een tegenstander voorbij. Dan nog haalt hij ook helemaal niet loeihard uit of zo. Beetje overdreven verontwaardiging. Lijkt mij een ongelukje als ik als neutrale Nederlander mag oordelen. Maar oordeelt u allen zelf, maar ik denk niet dat er een zaak tegen Fellaini ligt. Die trap van Witsel destijds waarmee hij een Anderlecht speler een been brak, dat was pas smerig.

VIDEO: Britse sensatiepers (en Jan Mulder) focust op elleboog Fellaini - HLN.be

Die verontwaardiging van Mulder kon je verwachten, maar helemaal smetvrij is Fellaini imo niet. Hij moet 'em gezien hebben, of in ieder zijn aanwezigheid 'gevoeld' hebben - net zoals je, rijdend op de snelweg merkt dat er iemand op de rijstrook naast je naar je kijkt.

Hij had zijn arm naar beneden kunnen doen, of kunnen intrekken. Het lijkt er haast op alsof ie zijn arm iets omhoog doet; iig spant ie zijn spieren aan. Ruw spel is het zeker

bikkel2 schreef:
Betreft Hiddink, hij zit weer in het zadel. Maar er is iets loos. De man is niet zichzelf.
De nazit met v. Gelder sprak boekdelen.

Verhaal gaat dat Koeman v. Gelder de rol van perschef heeft beloofd bij een eventueel aantreden en dat er daarom wat wrevel zit tegenover Hiddink, omdat ie zijn droombaan nu is misgelopen. Geen idee of het echt zo is, maar ik vind Van Gelder wel een nare houding aannemen. Kritisch zijn is goed, maar niet met die vileine ondertoon.

Hendrik68 schreef:
Het stukje dat erbij geschreven staat heeft het er ook over dat hij Allen helemaal niet aan zag komen waarschijnlijk.

No look elleboog.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:01 uur

geplaatst: vandaag om 01:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.