MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Martial
Gretz schreef:

Overigens kreeg Ajax twee weken terug ook een penalty tegen waarover je kunt discussiëren. Dan hoor ik mensen als musician niet over onrecht.

Volgend seizoen krijgen we te maken met een videoref, dan zijn we hopelijk verlost van dit soort discussies en gaat het er waarschijnlijk eerlijker aan toe?

Hendrik68
Groningen heeft zijn langverwachte versterking binnen.....
FC Groningen: Gerard Kemkers manager Performance Center FC Groningen - fcgroningen.nl

En nou maar hopen dat ie niet verantwoordelijk wordt voor de wissels

Mjuman schreef:
(quote)

En nou maar hopen dat ie niet verantwoordelijk wordt voor de wissels
Scherp!

ZZZZZimling!

Grappig dat Grueter echt dacht dat Ajax een kans had.

Ja, geen Kevin Blom

Het irritante en het knappe aan een club als PSG is dat ze gewoon kunnen flierefluiten en dan, als het even nodig is, met een paar acties de wedstrijd naar hun hand zetten en weer terug kunnen vallen in de rol van flierefluiter.

De tegenstander denkt dat ze geweldig tegen PSG hebben gevoetbald en wellicht zelfs met meer balbezit en pech hebben verloren. Maar helaas, schijn bedriegt.

En Grueter trapt daar een beetje in. Tenminste, daar lijkt het op. Eigenlijk wil hij voor de Ajax fans in Nederland de moed er in houden en presenteert hij het zo vriendelijk mogelijk.

Het irritante van PSG is, dat ze wel makkelijk doorgaan naar weer een volgende ronde maar dat ze aan de andere kant het eigen publiek op zo'n avond niet erg plezieren.

Ach ja, ze waren al door, dus dat ze het rustig aan doen is wel logisch. Meestal zijn hun wedstrijden wel leuk om te kijken en ze hebben ook erg goeie voetballers zoals Pastore, Lucas en Zlatan.

Ajax vind ik altijd erg naïef in Europa, hoe kunnen ze het ook bedenken om met een speler als Serero CL te gaan spelen.

Omdat het alternatief Zimling of Viergever is. Daar word je nog minder vrolijk van.

Ze hadden ook een betere speler kunnen kopen voordat de CL begon, of een betere uit de zo enorm goede jeugdopleiding, maar blijkbaar loopt daar niet veel rond.

Ik heb de eerste helft en een deel van de twee niet gezien, maar het valt allemaal wel mee dat PSG zo'n beetje zelf kan bepalen wanneer ze even moeten aanzetten of uit een individuele actie willen scoren. Daarvoor zijn ze simpelweg niet goed genoeg. Er zit heel weinig organisatie en tactiek in dat team (doet denken aan Brazilië op het WK deze zomer), wat ook duidelijk zichtbaar was toen Ajax thuis speelde tegen ze. Toen hebben ze door hun eigen gepruts Ajax nog gelijk laten komen, wat direct daarna ook leidde tot grote onrust binnen de club. Het is, ondanks het grote aantal topspelers, Ibra en dan pas de rest. Best beschamend voor een van de rijkste clubs ter wereld.

We zullen zien hoe er gaat worden geopereerd als PSG verplicht moet presteren.

Voorlopig gaan ze vrij gemakkelijk door naar de volgende ronde en dat kunnen Ajax en Hapoel niet zeggen.
Maar goed, het is voor de prestatiecurve altijd leuk om een doelgericht iemand als Ibrahimovic in de gelederen te hebben. Dan hoeft de rest ook wat minder op te vallen.

Voorlopig zie ik bij Ajax niemand rondlopen die zo'n vergelijkbare rol speelt of kan spelen en dan val je in de Champions League al snel door de mand als middelmaat. Maar goed PSG heeft inderdaad ook beduidend meer geld te besteden.

Weet niet of mensen PSG ook hebben zien voetballen tegen Barcelona, maar toen waren ze erg goed. Tegen Ajax kon ze het weinig schelen volgens mij, een aantal belangrijke spelers deden ook niet mee.
Blanc is wel een behoudende trainer, dat is wel wat jammer want hij zet vaak goeie voetballers op de bank.

PSG was zeer goed tegen Barcelona inderdaad, met dat niveau kunnen ze zo de halve finale CL halen.

Gretz schreef:

Overigens kreeg Ajax twee weken terug ook een penalty tegen waarover je kunt discussiëren. Dan hoor ik mensen als musician niet over onrecht.

Extra onrecht is natuurlijk dat de keeper van Ajax de penalty niet tegen zal houden

Ik gun Ajax van harte elke wedstrijd een penalty en hun tegenstanders ook.

Waar het om gaat is, dat het in het geheel der dingen Ajax in zo'n wedstrijd tegen Heerenveen aantoonbaar wordt bevoordeeld door de scheidsrechter. Niet alleen met die onthouden penalty, dat maakt daar alleen slechts deel van uit.

Maar wel in de combinatie van zaken, bij 11 tegen 11 Heerenveen dus die penalty onthouden, vervolgens een rode kaart voor een speler van Heerenveen waar een Ajaxied, zeker niet in een thuiswedstijd, nooit rood voor zal krijgen.

Het was voldoende om de wedstrijd alsnog voor Ajax leuk te doen kantelen. Dan kan over elke individuele actie van Blom worden gediscussieerd. Feit is wel, dat dit soort van spelbeelden andersom eigenlijk niet voorkomen. En al helemaal niet in de Arena. Ik kan mij voorstellen dat Lodeweges geïrriteerd was.

Ik zou de volgende keer maar gewoon tekenen voor een 5 - 0 nederlaag tegen Ajax en gelijk aan de derde helft beginnen.

Waarom klaag je nu eens niet over je geliefde Feyenoord? Een onterechte rode rode kaart aan Dordrecht zijde. El Ahmadi die diep rood had moeten krijgen. Hij wordt niet eens naderhand geschorst ! Die vent had op zijn minst 4 wedstrijden aan zijn broek moeten hebben!!
Je vertoont behoorlijk Calimero gedrag Musician.

Het ging over Ajax, Heerenveen, Lodeweges en Blom.

Jij mag ook beginnen over Dordrecht. Of voor mijn part desnoods over AZ-Vitesse. Je hoort mij niet zeggen dat er clubs zijn uitgezonderd voor deze discussie. Maar ik beperkte me tot waar het tot nu toe over ging.

Overigens was Dordrecht, in tegenstelling tot Heerenveen nauwelijks over de middenlijn gekomen. Dat vergelijk gaat om die reden al mank. Rode kaart voor El Ahmadi of niet.

Martial
iggy schreef:
Waarom klaag je nu eens niet over je geliefde Feyenoord? Een onterechte rode rode kaart aan Dordrecht zijde. El Ahmadi die diep rood had moeten krijgen. Hij wordt niet eens naderhand geschorst ! Die vent had op zijn minst 4 wedstrijden aan zijn broek moeten hebben!!

Man, maak je niet zo druk ...... de aanklager heeft gisteren nota bene de beelden bekeken van El Ahmadi en die vond het niet nodig om El Ahmadi te schorsen, case closed.
Dus het zal achteraf wel meegevallen zijn met die "zogenaamde" overtreding.

En als de rode kaart voor Dordrecht onterecht zou zijn geweest had de speler echt wel beroep aangetekend denk je ook niet?

Martial schreef:
(quote)
Man, maak je niet zo druk ...... de aanklager heeft gisteren nota bene de beelden bekeken van El Ahmadi en die vond het niet nodig om El Ahmadi te schorsen, case closed.
Dus het zal achteraf wel meegevallen zijn met die "zogenaamde" overtreding.
Haha, hoe wil jij in hemelsnaam ontkennen dat het natrappen was van El Ahmadi? Heel Nederland ziet toch wat er gebeurt? El Ahmadi verdiende een rode kaart, plus nog een extra wedstrijd voor het kleinerende uit het veld rollen van zijn slachtoffer. De rode kaart van Dort vond ik overigens begrijpelijk. Je kan hem iig geven voor het van achteren doorgaan op de enkel(s).

Wat een bizar bericht, je zou niet denken dat dat kon, bij cricket. Maar ja, de bal kan net heel verkeerd vallen blijkbaar. Die werper, Sean Abbott, zal ook wel een slechte nacht hebben gehad. Dat gun je niemand, het is echt een tragisch ongeval.

Als je die helmen ziet, begrijp je niet dat je nog ergens een bal tegen het hoofd kunt krijgen. Maar het gebeurt dan toch.

Martial
MJ_DA_MAN schreef:
Haha, hoe wil jij in hemelsnaam ontkennen dat het natrappen was van El Ahmadi? Heel Nederland ziet toch wat er gebeurt? El Ahmadi verdiende een rode kaart, plus nog een extra wedstrijd voor het kleinerende uit het veld rollen van zijn slachtoffer.

Heel Nederland?

In de eerste plaats zat ik in het stadion afgelopen zaterdag en was het mij en iedereen die in het stadion zat niet eens opgevallen alleen het rollebollen van El Ahmadi met die Dordrecht speler wat ook wel weer een beetje begrijpelijk was, Dordrecht kwam van alles doen in de Kuip behalve voetballen wat overigens iedere club z'n goed recht is.

De aanklager vond het blijkbaar niet zwaar genoeg om tot schorsen over te gaan en die zal best de beelden een x-aantal keer hebben bekeken, maar ik snap wel waar de schoen wringt jij had liever El Ahmadi geschorst gezien met de naderende ontmoeting PSV - Feyenoord

PSV gaat wel winnen joh van Feyenoord zondag

Maar straks eerst weer naar de Kuip eens kijken of de Rotterdamse muur ook bestand is tegen Sevilla .......

Ik heb die trap in het stadion ook niet gezien.

Martial schreef:
(quote)

De aanklager vond het blijkbaar niet zwaar genoeg om tot schorsen over te gaan en die zal best de beelden een x-aantal keer hebben bekeken,

Blijkbaar, het leek toch op een gemene overtreding, El Ahmadi zou anders toch ook nog in beroep kunnen gaan.
Overigens de landelijke verontwaardiging over de rode kaart van Dordrecht snap ik helemaal niet, Peersman komt van achter in en kan Toornstra zwaar blesseren, tja als dit geen rood is.

Kill_illuminati schreef:
Ik heb die trap in het stadion ook niet gezien.

http://www.vakbb.nl/dekuip/foto_01.jpg

Mooie avond mannen!

En wat een droplul van een scheidsrechter met z'n gele kaarten voor Feyenoord en het geschop van Sevilla onbestraft laat. Gelukkig zegeviert het recht!

Passie en strijd, heerlijke wedstrijd gezien. Dik verdiend.

Gefeliciteerd beste Feyenoorders

Blijft toch een mooi cluppie hè, dat Feyenoord. Word er gewoon emotioneel van. Snik.

Mooie reclame voor het Nederlands voetbal. Hoe groot is het contrast ook met die avond in Sevilla in september toen Feyenoord volledig kansloos werd gelaten.

Als ze in Europese uitwedstrijden ook gaan presteren kunnen ze misschien nog wel een paar rondes overleven.

Wat een contrast tussen de Kuip en dat stadion in Estoril. Mooi gedaan van Feyenoord, helaas alleen de eerste helft gezien.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:26 uur

geplaatst: vandaag om 22:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.