MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote bier-topic

zoeken in:
Dusss jongens, waren jullie het hier nou mee eens of niet?

Sluiting dreigt voor cafés met dronken gasten - BINNENLAND - PAROOL

Biertje?

Vraag het nog eens, met ca 6 uur

Stijn_Slayer
MJ_DA_MAN schreef:
Tenzij je het gehele wetboek uit je hoofd kent of het zojuist in zijn geheel hebt doorgenomen (horecagedeelte). Maar dat is niet het geval uiteraard.

Het wetboek is vrij toegankelijk voor elke Nederlander en Google is ons externe geheugen.

Google maar eens op: kroeg eigenaar verplicht taxi betalen bij dronkenschap.
Enige wat er naar bovenkomt is dit topic.

trebremmit schreef:
Google maar eens op: kroeg eigenaar verplicht taxi betalen bij dronkenschap.
Enige wat er naar bovenkomt is dit topic.
Mocht die regel bestaan, en ik zal nog een keer zeggen, mocht, dan zal ie natuurlijk niet zo letterlijk worden omschreven.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Mocht die regel bestaan, en ik zal nog een keer zeggen, mocht, dan zal ie natuurlijk niet zo letterlijk worden omschreven.

Jaja, recht spreken volgens "de letter van de wet" is dan zeker ook iets wat we niet al te letterlijk moeten nemen.

Mjuman schreef:
(quote)
Jaja, recht spreken volgens "de letter van de wet" is dan zeker ook iets wat we niet al te letterlijk moeten nemen.
Er staat in het wetboek ook niet letterlijk dat het verboden is om een inbreker in het toilet op te sluiten, maar strafbaar is het wel.

Als je nou broodkruiimels had gestrooid had je de weg terug kunnen vinden in het wetboek waar je danig in bent verdwaald, waarde muziekvrind.

Ik wachtte vol spanning op je onthullen van wet/wetboek, artikel en evt vindplaats in de jurisprudentie. Met jouw bewijsvoering zou mijn claimclub in oprichting veel geld kunnen verwerven voor humanitaire doelen in Bangla Desh. Omdat jij verzuimt dat te leveren, zullen helaas nog veel wezen kleding moeten blijven maken in ondeugdelijke gebouwen.

Als ik jou was, zou ik me vanavond maar flink bezatten En zeg maar tegen de kroegbaas dat hij jouw taxi moet betalen

Onweerwolf
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)

Nee, want Nederlandse wetgeving is natuurlijk opzettelijk cryptisch.

Mjuman schreef:
Als je nou broodkruiimels had gestrooid had je de weg terug kunnen vinden in het wetboek waar je danig in bent verdwaald, waarde muziekvrind.

Ik wachtte vol spanning op je onthullen van wet/wetboek, artikel en evt vindplaats in de jurisprudentie. Met jouw bewijsvoering zou mijn claimclub in oprichting veel geld kunnen verwerven voor humanitaire doelen in Bangla Desh. Omdat jij verzuimt dat te leveren, zullen helaas nog veel wezen kleding moeten blijven maken in ondeugdelijke gebouwen.

Als ik jou was, zou ik me vanavond maar flink bezatten En zeg maar tegen de kroegbaas dat hij jouw taxi moet betalen
Veel begreep ik er (wederom) niet van, maar zoals ik al vermeldde: ik ga hier nog achteraan. Genoeg kroegen en dus kroegenbazen te vinden hier in de omgeving zoals je weet. Want nu wil ik het zeker weten ook.

Onweerwolf schreef:
(quote)
Nee, want Nederlandse wetgeving is natuurlijk opzettelijk cryptisch.
Want niet letterlijk betekent cryptisch volgens jou? Ga verder ook vooral niet in op de rest van mijn berichten hoor. Waarom meerdere zinnen in je berichten plaatsen als je er telkens ook slechts één kan gebruiken?

Onweerwolf
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Veel begreep ik er (wederom) niet van, maar zoals ik al vermeldde: ik ga hier nog achteraan. Genoeg kroegen en dus kroegenbazen te vinden hier in de omgeving zoals je weet. Want nu wil ik het zeker weten ook.

Als je het zeker wilt weten dan kijk je in de wet.

Even eerlijk he. Jongens. Dit is toch het grote bier-topic?

Bedorvenkebab schreef:
Even eerlijk he. Jongens. Dit is toch het grote bier-topic?

Nee, dit is een tiptopic over hoe je gratis thuis komt na een avondje uit.

Daar heb je toch geen wetboek voor nodig.

Sir Spamalot (crew)
Er komt een trappist bij: klik,

Net terug van een avondje bieren in De Vlaamsche Reus;

Gentse Strop
Johannieter Dubbelbock
Kanunnik Tripel

Eerste keer dat ik dit topic zie.

Gisteren Quintine gedronken, niet echt mijn ding maar wel een speciale smaak.

Afgelopen weekend in Amsterdam een paar heel goede plaatselijke biertjes gedronken. Natuurlijk is een bezoekje aan brouwerij 't IJ een vast punt van ieder weekendje Amsterdam, maar bij de Bekeerde Suster hadden ze ook een paar voor mij nog onbekende topbiertjes, De Witte Antonia en de Manke Monnik.

Sir Spamalot (crew)
Trappist nummer tien komt eraan: klik!

Eerst proeven dan geloven, voordat het een trampist betreft
Ik maak vanavond een 1 jaar oude oude Gouden Carolus soldaat!

Sir Spamalot schreef:
Trappist nummer tien komt eraan: klik!
Half jaar terug geprobeerd, de Zundert, in een café-restaurant in Breda.

Vond hem niet bijzonder, eerlijk gezegd. Had er iets meer van verwacht (of op meer gehoopt). In mijn herinnering zat er weinig karakter in, weinig "eigens", en weinig speciaals.
Kan ook aan het moment zelf liggen, of het glas was niet schoon genoeg, weet ik het. Misschien nog eens proberen.

Voorlopig een voorkeur, qua trappist, voor een Orval, Westmalle of La Trappe (vanmiddag nog ééntje genuttigd in het lentezonnetje, de Witte Trappist. Rochefort ook prima te doen.
De Achel twee weken terug eindelijk eens geprobeerd, ook heerlijk.

Qua trappisten heb ik alleen de Chimay, de Oostenrijkse Gregorius en de nieuwe Amerikaanse (Spencer?) nog niet geproefd.

Verder hou ik van een Leffe of Grimbergen, mag dan zowel blond, dubbel of tripel zijn.

Ik drink niet vaak bier, maar als ik een biertje nuttig, dan bijna altijd een speciaalbiertje en/of Belgisch biertje.
Voor iemand zoals ik, die niet vaak uitgaat, is het fijn dat je veel trappistbieren nu ook in de supermarkt kunt kopen. Dat doe ik dan ook zo nu en dan.

Ik ben geen bierkenner, daarvoor drink ik te weinig. Wel kan ik erg genieten van een biertje of pilsje. In het buitenland drink ik ook altijd wel het bier van het land zelf. In Cuba de Bucanero, lekkerder dan Cristal (Zuid-Amerikaans bier dat ze in Cuba verkopen als een van de weinige).

Laatst in Breda ook de befaamde Westvleteren 12 genuttigd. Moest toch eens gebeuren.

Vorige week in Brussel een heerlijk biertje uit een champagneglas gedronken: DEUS bier. Wordt als volgt omschreven: Met recht tooit dit bier zich met de titel ‘sprankelende Godendrank’. Een uniek brouwsel is het, dat geen enkele gelijke heeft in de wondere wereld van het bier. De bereiding is uniek: het proces begint zoals alle bieren in de brouwerij beginnen om vervolgens naar Frankrijk te worden vervoerd alwaar het een champagnegisting en –opslag ondergaat. Met een alcoholgehalte van 11,5% per volume heeft het uiteindelijk ook het meeste weg van mousserende wijn maar eigenlijk laat DeuS zich nergens mee vergelijken – een unieke godendrank, dat is het!

Beetje overdreven, maar wel een heerlijk alternatief voor mensen die gewone champagne niet echt kunnen waarderen, maar wel houden van een biertje. Ook wel in Nederland te vinden, niet goedkoop, wel erg lekker.

http://www.belgiangourmetfood.com/wp-content/themes/shopperpress/thumbs/Deus.jpg

Is het ook een tip voor mensen die dol zijn op champagne maar bier niet te zuipen vinden? Of komen die van een koude kermis thuis als ze hier een slok van nemen?

Goede vraag GG. Ikzelf ervaar het meer als een biertje met een lichtzoete en frisse bubbel. Er zit een onmiskenbare smaak van bier aan, maar ook van goede champagne. Ik kan me goed voorstellen dat als je 'bier niet te zuipen vindt', dit niet de beste optie voor je is.

GrafGantz schreef:
Is het ook een tip voor mensen die dol zijn op champagne maar bier niet te zuipen vinden? Of komen die van een koude kermis thuis als ze hier een slok van nemen?

Een glas cava lijkt me goedkoper; de meeste Engelse cider is zoeter en anders is er altijd nog boerengueuze ('strak' van smaak) of:

http://home.scarlet.be/bierliefhebber/Jpegs/bier/GirardinGueuzeBlack.jpg

beide lichter in alcohol! Meeste zware bieren (Rochefort 10 = 11,8%) zijn echte 'finishers' en niet echt gemaakt om door te drinken

Misschien een biermeter.nl?

buizen
Een gewoon biertje/pilsje drink ik eigenlijk nooit. Zeker niet op een terras. Maar bij een concert of festival of bij anderen thuis liever ook niet, neem wel wat anders dan.
Ik lust alleen Belgische biertjes of Nederlandse speciaalbieren.
Het wisselt een beetje met de seizoenen en situaties maar de favorieten zijn toch wel:
. Kasteel (donkerbruine)
. Affigem Blond
. Duvel
. soms een Oesterstoutje

In Antwerpen op het terras altijd even iets nieuws uitproberen natuurlijk.

DjFrankie (moderator)
buizen schreef:
Een gewoon biertje/pilsje drink ik eigenlijk nooit. Zeker niet op een terras. Maar bij een concert of festival of bij anderen thuis liever ook niet, neem wel wat anders dan.
Ik lust alleen Belgische biertjes of Nederlandse speciaalbieren.
Het wisselt een beetje met de seizoenen en situaties maar de favorieten zijn toch wel:
. Kasteel (donkerbruine)
. Affigem Blond
. Duvel
. soms een Oesterstoutje

In Antwerpen op het terras altijd even iets nieuws uitproberen natuurlijk.

Jij hebt wel je (nick)name mee natuurlijk.
Voor mij is puur genieten een trappist (La Trappe) van de tap

Gast
geplaatst: vandaag om 19:24 uur

geplaatst: vandaag om 19:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.