Overig / Algemeen / Het grote bier-topic
zoeken in:
0
Assurancetourix
geplaatst: 4 maart 2016, 19:08 uur
Nee, deze wel...errug lekkurrrr...
https://www.mitra.nl/cms/userfiles/winkels/128/preorder/20150326141800.jpg?w=300&h=350&scale=both
https://www.mitra.nl/cms/userfiles/winkels/128/preorder/20150326141800.jpg?w=300&h=350&scale=both
0
geplaatst: 22 oktober 2016, 08:31 uur
Lekker, maar vrij zwaar en zoet schat ik zo. Niet echt geschikt voor een vrijdagavondborrel dus.
0
geplaatst: 22 oktober 2016, 11:10 uur
GrafGantz schreef:
Lekker, maar vrij zwaar en zoet schat ik zo. Niet echt geschikt voor een vrijdagavondborrel dus.
Maar zo zag de dis er ook niet uit - denk eerder bij ganzenlever, met in de glazen schaal een brioche

0
geplaatst: 22 oktober 2016, 11:19 uur
Er ligt een lelie in die glazen schaal, geen brioche.
Zelf gisteren overigens een Sylvaner gedronken, bij gekookte mosselen. Bier vind ik nog altijd niet te zuipen, en ik zie dat niet meer veranderen.
Zelf gisteren overigens een Sylvaner gedronken, bij gekookte mosselen. Bier vind ik nog altijd niet te zuipen, en ik zie dat niet meer veranderen.
0
geplaatst: 22 oktober 2016, 11:23 uur
GrafGantz schreef:
Nee, in mijn concrete beeld van de hel zie ik altijd een dozijn graven aan de Hel en verdoemenis (van brouwerij de Molen) zitten, ondertussen boeren latend en luisterend naar jazz

2
aslan (crew)
geplaatst: 22 oktober 2016, 12:41 uur
https://s11.postimg.org/shb7wnooj/helenverdoemenis.jpg
op z'n best met een muziekje van Ornette Coleman erbij
op z'n best met een muziekje van Ornette Coleman erbij

0
geplaatst: 6 november 2016, 21:48 uur
Vandaag werd er in mijn woonplaats een bierfestival/-proeverij georganiseerd. Daar schonken ze ook Westvleteren 12. Voor 4 Euro kon ik een half flesje krijgen. Geen geld natuurlijk, maar eerlijk gezegd vond ik het niet zo bijzonder... Gewoon een lekker bruin bier, niet meer en niet minder.
De Petrus Aged Pale was wél een fijne verrassing. Een (erg) zuur bier dat verrassend lekker wegdrinkt.
De Petrus Aged Pale was wél een fijne verrassing. Een (erg) zuur bier dat verrassend lekker wegdrinkt.

aslan schreef:
Heb vandaag enkele flesjes Tre Fontane in huis gehaald, een Italiaanse trappist. Ik ga 'm bewaren tot ergens midden volgende week denk ik, maar ben toch wel benieuwd... iemand deze al geproefd?
(afbeelding)
Hé, Tre Fontane! Die heb ik toevallig ook op. Een bijzonder bier dat nergens mee te vergelijken is (dit zeg ik als bierliefhebber, niet als kenner). Voor een trappist eigenlijk vrij fris en fruitig. Qua geur deed hij wat denken aan Heineken H41. Wat vond jij ervan?Heb vandaag enkele flesjes Tre Fontane in huis gehaald, een Italiaanse trappist. Ik ga 'm bewaren tot ergens midden volgende week denk ik, maar ben toch wel benieuwd... iemand deze al geproefd?
(afbeelding)
1
geplaatst: 30 november 2016, 16:22 uur
Goed nieuws voor de liefhebbers van Belgische bieren 
Belgische brouwers in hun nopjes: bieren zijn werelderfgoed | NOS

Belgische brouwers in hun nopjes: bieren zijn werelderfgoed | NOS
0
geplaatst: 18 december 2016, 08:32 uur
Speciaalbier:
Weihenstephaner Hefe Weissbier (+ Dunkel)
Paulaner Hefe Weissbier (+ Dunkel)
Andechser Hefe Weissbier
Ayinger Hefe Weissbier
La Trappe Triple + Isid'or
Rochefort 8
Pils/bier:
Staropramen
Hertog Jan
Weihenstephaner Hefe Weissbier (+ Dunkel)
Paulaner Hefe Weissbier (+ Dunkel)
Andechser Hefe Weissbier
Ayinger Hefe Weissbier
La Trappe Triple + Isid'or
Rochefort 8
Pils/bier:
Staropramen
Hertog Jan
0
geplaatst: 2 juni 2017, 00:26 uur
Tip voor de bierbro's: Lidl heeft thans drie bieren van Schotse brouwerij Innis & Gunn in de aanbieding voor 0,99 en ik heb de amberkleurige, oak/rumfinish geproefd en die mag er zijn. Voor die prijs ...
Ik ga morgen nog wat inslaan
Ik ga morgen nog wat inslaan

0
geplaatst: 2 juni 2017, 17:27 uur
Ik was vorige week nogmaals in Berlijn, en proefde voor het eerst enkele van de Weihenstephaner. Een mooie ontdekking; het Hefe-Weissbier kan bijna wedijveren met dat van Paulaner.
Edit: ik zie net dat dat bericht al van even geleden is...
Wie van de gebruikers hier heeft eigenlijk een account op Ratebeer?
Edit: ik zie net dat dat bericht al van even geleden is...

Wie van de gebruikers hier heeft eigenlijk een account op Ratebeer?
1
geplaatst: 2 juni 2017, 19:49 uur
Voor de bierliefhebbers;
Kom met de pinksterdagen naar Nijmegen en geniet van de vele streekbieren.
http://www.nijmeegsebierfeesten.nl/
Kom met de pinksterdagen naar Nijmegen en geniet van de vele streekbieren.

http://www.nijmeegsebierfeesten.nl/
0
geplaatst: 10 juni 2017, 11:02 uur
https://www.drankgigant.nl/media/catalog/product/cache/image/700x560/e9c3970ab036de70892d86c6d221abfe/d/u/duchesse_de_bourgogne.png
Tijdens mijn ontdekkingsreis door de wereld van de speciaalbieren, stuitte ik gisteren op Duchesse de Bourgogne. Een Vlaams zuur rood/bruin bier. Het bier is tussen de 8 en 18 maanden op eikenhouten vaten gerijpt. De verkoopster omschreef de geur van dit bier: "alsof je op een warme dag langs een glasbak loopt", en dat klopt ook wel. Balsamico azijn. Het is wel iets complexer dan dat, maar het zure overheerst behoorlijk. Niet mijn ding. Dan liever de Emelisse White Label IRS Ardbeg BA, van vorige week zaterdag.
Tijdens mijn ontdekkingsreis door de wereld van de speciaalbieren, stuitte ik gisteren op Duchesse de Bourgogne. Een Vlaams zuur rood/bruin bier. Het bier is tussen de 8 en 18 maanden op eikenhouten vaten gerijpt. De verkoopster omschreef de geur van dit bier: "alsof je op een warme dag langs een glasbak loopt", en dat klopt ook wel. Balsamico azijn. Het is wel iets complexer dan dat, maar het zure overheerst behoorlijk. Niet mijn ding. Dan liever de Emelisse White Label IRS Ardbeg BA, van vorige week zaterdag.
0
geplaatst: 10 juni 2017, 11:20 uur
Mmh ik vind Duchesse de Bourgogne juist overheerlijk. Het is een beetje het kleine zusje van Rodenbach Grand Cru, maar dat is dan waarschijnlijk ook niet jouw ding 

0
geplaatst: 10 juni 2017, 12:01 uur
Bill Evans schreef:
De verkoopster omschreef de geur van dit bier: "alsof je op een warme dag langs een glasbak loopt"
Ik weet niet hoe die opmerking bedoeld was, maar dit klinkt niet als een compliment of een goed verkooppraatje.De verkoopster omschreef de geur van dit bier: "alsof je op een warme dag langs een glasbak loopt"
Ik heb deze zelf nog nooit op, maar wil hem graag eens proberen. Ik houd wel van een zuur biertje. Een Rodenbach Grand Cru of een Petrus Aged Pale gaat er ook wel in namelijk.

0
geplaatst: 10 juni 2017, 13:14 uur
Die Duchesse de Bourgogne valt nog wel mee qua zuurheidsgehalte. Heb ze ook wel eens gehad waar je met kerst nog geen konijn in zou durven leggen. Ik vraag me dan vaak ook sterk af of bij dat soort bieren er geen bacterie ingeslopen is.
0
geplaatst: 10 juni 2017, 13:29 uur
Môrthul schreef:
Het is een beetje het kleine zusje van Rodenbach Grand Cru, maar dat is dan waarschijnlijk ook niet jouw ding
Het is een beetje het kleine zusje van Rodenbach Grand Cru, maar dat is dan waarschijnlijk ook niet jouw ding
Ik denk het niet, maar als ik er tegenaan zou lopen, dan zou ik hem best willen proberen.
0
geplaatst: 10 juni 2017, 13:30 uur
stoepkrijt schreef:
(quote)
Ik weet niet hoe die opmerking bedoeld was, maar dit klinkt niet als een compliment of een goed verkooppraatje. Niet echt hè? Het was ook eigenlijk een klant die dat tegen haar had gezegd. De omschrijving klopte echter wel precies.
0
geplaatst: 10 juni 2017, 14:50 uur
Bardt1980 schreef:
Die Duchesse de Bourgogne valt nog wel mee qua zuurheidsgehalte. Heb ze ook wel eens gehad waar je met kerst nog geen konijn in zou durven leggen. Ik vraag me dan vaak ook sterk af of bij dat soort bieren er geen bacterie ingeslopen is.
Duchesse de Bourgogne is naast zuur ook vrij zoet inderdaad, het neutraliseert elkaar een beetje. Wat zijn dan die nog veel zuurdere biertjes die je wel eens hebt gedronken? Die wil ik dan wel eens proberen

0
geplaatst: 10 juni 2017, 23:17 uur
Duchesse de Bourgogne is naast zuur ook vrij zoet inderdaad, het neutraliseert elkaar een beetje. Wat zijn dan die nog veel zuurdere biertjes die je wel eens hebt gedronken? Die wil ik dan wel eens proberen ?
De Lambikbieren van Cantillon bijvoorbeeld zijn mij wat te zuur. En ik heb ooit bij Brouwerij de Molen een sour ale gedronken waar je bek van samentrekt. Ik weet alleen de naam zo even niet meer. Maar ik laat wel weten wanneer ie weer te binnen schiet. Nee, doe mij dan maar een lekker Speedway stout van Alesmith
mag je me altijd voor wakker maken!
0
geplaatst: 10 juni 2017, 23:27 uur
D'r is ook een boerengeuze die datzelfde effect heeft: in ongelabelde groene fleskes met kalk beschreven. Die zurige biertje meuren mij teveel naar karnemelk - heb dat eenmaal per ongeluk gedronken en werd compleet overvallen.
Qua stout werd ik onlangs verrast door een Zweeds bier, Omnipollo Noa Pecan Mud Cake yum, yum
Qua stout werd ik onlangs verrast door een Zweeds bier, Omnipollo Noa Pecan Mud Cake yum, yum

0
aslan (crew)
geplaatst: 11 juni 2017, 00:28 uur
Omnipollo brouwt lekkere biertjes, maar daar zitten ook een paar zuurdere tussen, hun gose is daar een goed voorbeeld van (Omnipollo Bianca Raspberry Gose) (zurig/zout).
Ook The Flying Dutchman Nomad heeft lekkere ietwat zuurdere zomerbiertjes, zoals bijvoorbeeld 'Rose Hipped Hibiscus Dipped Flower Power Funky Sour', en 'Big Bold Marigold Flower Power Apple Sour'...
En smaken verschillen natuurlijk Mjuman, maar qua (R.I.) stout wil ik je graag de Cocoa Psycho van BrewDog aanbevelen. Santé!
PS. De Omnipollo Noa Pecan Mud Cake staat ondertussen in mijn wishlist..
https://s12.postimg.org/rrqi3rlf1/825_DAB20-_D93_F-49_A3-87_DB-08_F8742_A16_DF_home.jpg
Ook The Flying Dutchman Nomad heeft lekkere ietwat zuurdere zomerbiertjes, zoals bijvoorbeeld 'Rose Hipped Hibiscus Dipped Flower Power Funky Sour', en 'Big Bold Marigold Flower Power Apple Sour'...
En smaken verschillen natuurlijk Mjuman, maar qua (R.I.) stout wil ik je graag de Cocoa Psycho van BrewDog aanbevelen. Santé!
PS. De Omnipollo Noa Pecan Mud Cake staat ondertussen in mijn wishlist..

https://s12.postimg.org/rrqi3rlf1/825_DAB20-_D93_F-49_A3-87_DB-08_F8742_A16_DF_home.jpg
2
geplaatst: 11 juni 2017, 00:41 uur
Tijd om het maar gewoon eens toe te geven: na vele uitstapjes kom ik toch uit op mijn vertrouwde vriend...
https://www.goedkoopdrankslijterij.nl/image/catalog/Bier/Speciaal%20bier%20fles/westmalle%20tripple.jpg
https://www.goedkoopdrankslijterij.nl/image/catalog/Bier/Speciaal%20bier%20fles/westmalle%20tripple.jpg
* denotes required fields.