Overig / Algemeen / Het grote bier-topic
zoeken in:
0
geplaatst: 8 oktober 2015, 14:08 uur
Bardt1980 schreef:
Ben onlangs ook bij de Drie Dorstige Herten geweest. En ik moet zeggen dat de bediening een rare nasmaak naliet t.o.v. de aardige bieren die ze schonken. De dame in kwestie weigerde ons een bierkaart te tonen. In plaats daarvan moesten we maar aangeven wat we precies wilde drinken en dan zou zij wel een passend bier voor ons uitzoeken
Dat zou nog niet eens zo'n probleem zijn, was het niet dat het gepaard geen met de nodige arrogantie. Daarnaast kreeg een andere groep wél gewoon een kaart gepresenteerd! Leuk om een keer geweest te.... nee sorry, ik kom hier voorlopig niet meer. Doe mij dan maar gewoon Kafé België! Minder bijzonder, maar wel gewoon normaal en vriendelijk personeel.
Ben onlangs ook bij de Drie Dorstige Herten geweest. En ik moet zeggen dat de bediening een rare nasmaak naliet t.o.v. de aardige bieren die ze schonken. De dame in kwestie weigerde ons een bierkaart te tonen. In plaats daarvan moesten we maar aangeven wat we precies wilde drinken en dan zou zij wel een passend bier voor ons uitzoeken
Dat zou nog niet eens zo'n probleem zijn, was het niet dat het gepaard geen met de nodige arrogantie. Daarnaast kreeg een andere groep wél gewoon een kaart gepresenteerd! Leuk om een keer geweest te.... nee sorry, ik kom hier voorlopig niet meer. Doe mij dan maar gewoon Kafé België! Minder bijzonder, maar wel gewoon normaal en vriendelijk personeel. Vroeger zat daar een cafe, 't Dorstig Hert, met barman Bertus, hele toffe vent. Ik kwam daar wel eens met cursisten en het was altijd gezellig, met fijn bier. Tent is een tijd dicht geweest en nu overgegaan in andere handen. Het 'concept' is blijkbaar veranderd: men richt zich nu gezelschappen die borrelen: afscheid (pensioen), verjaardag etc; mijn vriendin heeft er al tweemaal een borrel gehad. Afgaand op de info NMD. Primus in Utrecht en Ledig Erf zijn de andere aanraders.
Overigens niet zo ver van die kroeg zit wijnbar Rubens - hanteren hetzelfde concept: geen wijnkaart, gewoon aangeven waar je zin in hebt, aanbod varieert en prijzen zijn schappelijk.
Prijsverhogingen hebben idd vaak goede grond (lang prijzen niet verhoogd, fors gestegen lasten); inkoop is nl vaak slechts 1/3 van de totale kosten.
0
geplaatst: 1 december 2015, 15:41 uur
Tijd voor wat verkapte reclame 
Vol trots mag ik aankondigen dat we na drie jaar (hobby)brouwen eindelijk een eigen bier op de markt hebben gebracht: 'Code Oranje'. Hij is helaas (nog) niet door heel Nederland verkrijgbaar. Maar voor de mensen uit de omgeving Nijmegen, Arnhem en Noord Limburg is hij al op diverse plekken verkrijgbaar! Voor meer informatie kun je een kijkje nemen op onze website: d'Ooijevaer | Home - dooijevaer.nl
http://www.dooijevaer.nl/images/codeoranje.jpg

Vol trots mag ik aankondigen dat we na drie jaar (hobby)brouwen eindelijk een eigen bier op de markt hebben gebracht: 'Code Oranje'. Hij is helaas (nog) niet door heel Nederland verkrijgbaar. Maar voor de mensen uit de omgeving Nijmegen, Arnhem en Noord Limburg is hij al op diverse plekken verkrijgbaar! Voor meer informatie kun je een kijkje nemen op onze website: d'Ooijevaer | Home - dooijevaer.nl
http://www.dooijevaer.nl/images/codeoranje.jpg
0
Cured
geplaatst: 1 december 2015, 15:51 uur
Een biertje op zijn tijd/af en toe, maar hoogstens enkele ; slecht voor mijn 'body' en van 'fijnproeven word je dik/vet. No beer belly please 

0
aslan (crew)
geplaatst: 4 december 2015, 21:08 uur
Momenteel aan het genieten van: Gulden Draak 3rd Brewmasters Edition 2015, aged in Whiskey Barrels
http://s18.postimg.org/qgpzts8hl/12295283_10205359349491690_372310906752359747_n.jpg
http://s18.postimg.org/qgpzts8hl/12295283_10205359349491690_372310906752359747_n.jpg
0
geplaatst: 4 december 2015, 21:47 uur
Een heel Nederlandse vraag - wat kost dat nou, 750 ml?
Finishing a golden dragon lijkt me niet alleen een kwestie van vaardigheid maar ook van pecunialiteit.
Finishing a golden dragon lijkt me niet alleen een kwestie van vaardigheid maar ook van pecunialiteit.
0
aslan (crew)
geplaatst: 4 december 2015, 23:08 uur
..heb deze 6,95€ betaald - écht z'n geld waard ! ! !
0
geplaatst: 4 december 2015, 23:41 uur
0
geplaatst: 25 december 2015, 11:08 uur
Geen bier, maar voor de whiskey connoisseur's hier op MuMe wel een leuk artikel.
Whiskey collectie hoeft niet alleen maar geld te kosten...
Investeren in whiskey
http://www.worldfinancialreview.com/wp-content/uploads/2014/07/h.png
Whiskey collectie hoeft niet alleen maar geld te kosten...
Investeren in whiskey
Dalmore was the first distillery to sell a bottle of whisky for a six figure sum in the form of Trinitas in 2010, proving that whisky is now a viable investment opportunity.
http://www.worldfinancialreview.com/wp-content/uploads/2014/07/h.png
0
geplaatst: 30 december 2015, 23:32 uur
Op het ogenblik haal ik wekelijks een stuk of 6 van deze jongens:
http://www.vanuxeem.com/Vanuxeem/images/Catalogue_Produits/Biere/VIVEN_Master_IPA_33cl.jpg.328.550.jpg.resizer.ashx
Veruit één van de beste IPAs uit de lage landen!
Viven Master IPA - ratebeer.com
http://www.vanuxeem.com/Vanuxeem/images/Catalogue_Produits/Biere/VIVEN_Master_IPA_33cl.jpg.328.550.jpg.resizer.ashx
Viven Master IPA - ratebeer.com
0
buizen
geplaatst: 31 december 2015, 06:30 uur
orbit schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Als het zo lekker is waarom haal je er dan geen 12 in de week?
0
geplaatst: 31 december 2015, 13:06 uur
0
buizen
geplaatst: 25 februari 2016, 14:03 uur
Voor de liefhebbers van het 'geweldige' (goedkope) Duitse bier:
PowNed : Duits bier zit vol gif
0
geplaatst: 25 februari 2016, 14:50 uur
buizen schreef:
Gekke jongen - alsof jij alleen melk in Duitsland drinkt. Zo meteen ga je ook nog vertellen dat je 's winters beter Oostenrijkse witte wijn kunt drinken omdat je bril dan niet beslaat (door de antivries in de wijn).
PowNed: ongeveer de diepstliggende bron denkbaar

0
buizen
geplaatst: 25 februari 2016, 14:54 uur
Mjuman, het idee van 'gif' in bier geloof ik ook niet zo. Om op iets anders terug te komen: bier is een van de weinige zaken die ik dus niet met de boodschappen uit Duitsland haal. Net als Paradontax tandpasta.
Het een omdat het er niet te krijgen is en het ander omdat ik het niet lust. Ja, zomers op een terrasje.
Hier alleen Belgische speciaalbiertjes, of Nederlandse (Maallust).
Maar vond het een opvallend bericht, hoop dat deze grappenmakerij de Duitse brouwerijen niet om zeep helpt, want het bier is niet zo lekker maar zoiets gun je die industrie ook niet. Kan grote gevolgen hebben, zo'n bericht over 'gif'. Het is gewoon in heel kleine hoeveelheden, die norm is maar een getal, iets boven de norm ga je echt niet dood aan.
Het een omdat het er niet te krijgen is en het ander omdat ik het niet lust. Ja, zomers op een terrasje.
Hier alleen Belgische speciaalbiertjes, of Nederlandse (Maallust).
Maar vond het een opvallend bericht, hoop dat deze grappenmakerij de Duitse brouwerijen niet om zeep helpt, want het bier is niet zo lekker maar zoiets gun je die industrie ook niet. Kan grote gevolgen hebben, zo'n bericht over 'gif'. Het is gewoon in heel kleine hoeveelheden, die norm is maar een getal, iets boven de norm ga je echt niet dood aan.
0
geplaatst: 25 februari 2016, 15:02 uur
Ik ben ook geen pilzenier, wel wit bier - ook Krombach van Lidl
Vind het weer zo'n typische hoax Zo werd ook eerder het gerucht verspreid dat de witte druiven van Lidl DDT bevatten; het ging om een eenmalige kleine partij, productiefout. Opvallend hoeveel concurrenten dan heftig reageren - terwijl ze zelf ook regelmatig producten terug moeten roepen.
Ach in NL hebben we het heldere voorbeeld van Youp van 't Hek die Buckler de wereld uit heeft geholpen en niemand die daar rouwig om is
Vind het weer zo'n typische hoax Zo werd ook eerder het gerucht verspreid dat de witte druiven van Lidl DDT bevatten; het ging om een eenmalige kleine partij, productiefout. Opvallend hoeveel concurrenten dan heftig reageren - terwijl ze zelf ook regelmatig producten terug moeten roepen.
Ach in NL hebben we het heldere voorbeeld van Youp van 't Hek die Buckler de wereld uit heeft geholpen en niemand die daar rouwig om is

0
geplaatst: 25 februari 2016, 15:29 uur
0
geplaatst: 25 februari 2016, 15:33 uur
Als je een grootverbruiker bent van bier zou ik me daar in ieder geval meer zorgen over maken.
Ik vind Duits bier zoals Warsteiner trouwens best lekker.
Ik vind Duits bier zoals Warsteiner trouwens best lekker.
0
geplaatst: 25 februari 2016, 15:39 uur
trebremmit schreef:
Als je een grootverbruiker bent van bier zou ik me daar in ieder geval meer zorgen over maken.
Ik vind Duits bier trouwens best lekker.
Ik vind Duits bier trouwens best lekker.
Het eerste, waarom: financieel - die biertjes zijn niet duur en als je om beurten betaalt

Warsteiner en Bitburg krijg ik trouwens beter weg dan Heineken.
Verder, ik zei al, ik ben geen pilzenier - en aanvragen voor alcoholconsumptie door de week worden hier niet gehonoreerd hier door de Food and Beverage Authority.
0
geplaatst: 25 februari 2016, 16:49 uur
Mjuman schreef:
Glyfosaat is wel degelijk een ernstig probleem, voor zover ik weet vooral op het gebied van bodemverontreiniging en biodiversiteit. Dit hele kankerverhaal is vrij recent en daar stel ik ook wel mijn vraagtekens bij. Maar goed, als de huidige media-aandacht er voor kan zorgen dat bedrijven gaan minderen met hun pesticidegebruik zal ik niet gaan klagen.
0
geplaatst: 25 februari 2016, 17:03 uur
Teunnis schreef:
Glyfosaat is wel degelijk een ernstig probleem, voor zover ik weet vooral op het gebied van bodemverontreiniging en biodiversiteit. Dit hele kankervert giths aal is vrij recent en daar stel ik ook wel mijn vraagtekens bij. Maar goed, als de huidige media-aandacht er voor kan zorgen dat bedrijven gaan minderen met hun pesticidegebruik zal ik niet gaan klagen.
(quote)
Glyfosaat is wel degelijk een ernstig probleem, voor zover ik weet vooral op het gebied van bodemverontreiniging en biodiversiteit. Dit hele kankervert giths aal is vrij recent en daar stel ik ook wel mijn vraagtekens bij. Maar goed, als de huidige media-aandacht er voor kan zorgen dat bedrijven gaan minderen met hun pesticidegebruik zal ik niet gaan klagen.
Als de bron het wetenschappelijk uiterst betrouwbare PowNed is (sic) - zie mijn eerste reactie - is het plaatsen der vraagtekens een legitiem iets. Moet ik nog uitleggen dat ik graag naar de programma's van Wouter Klootwijk kijk en graag ' groen' winkel

0
geplaatst: 25 februari 2016, 17:08 uur
Dan moet je - als wetenschapper of iemand ie daarvoor wil doorgaan - voortaan meer moeite doen om mijn berichten op waarde te decoderen of een verificatieslag toe te passen.

0
Robertus
geplaatst: 25 februari 2016, 17:31 uur
Ik drink al jaren Oettinger Pils van de Lidl. En ik zie er nog niet zo uit zoals de man op mijn avatar er heden ten dage uitziet. (en ondanks dat is hij nog springlevend en kerngezond)
Lijkt mij weer een typische storm in een glas water van die alomtegenwoordige gezondheidsfreak-maffia.
Waar kun je tegenwoordig nog géén kanker van krijgen? Men is tegenwoordig overal maar bang voor. Bang voor kanker, bang voor aids, bang voor vreemdelingen, bang voor terrorisme.
Zelfs roken schijnt ook al ongezond te zijn.
.Nou, bij mij staan de asbakken op tafel en de Oettinger Pils koud! Je leeft maar één keer. 
Lijkt mij weer een typische storm in een glas water van die alomtegenwoordige gezondheidsfreak-maffia.
Waar kun je tegenwoordig nog géén kanker van krijgen? Men is tegenwoordig overal maar bang voor. Bang voor kanker, bang voor aids, bang voor vreemdelingen, bang voor terrorisme.

Zelfs roken schijnt ook al ongezond te zijn.
.Nou, bij mij staan de asbakken op tafel en de Oettinger Pils koud! Je leeft maar één keer. 
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 25 februari 2016, 17:55 uur
Ik hoorde het deze namiddag ook op de radio en ik was ook verwonderd, vuiligheid i.e. glyfosaat in Duits bier. Een uitleg was de mogelijke aanwezigheid van besmet gerst in het bier, juist ja, door pesticiden. Pas op, blijven ademen kan ook gevaarlijk zijn voor de gezondheid. Als roker (onnozelaar die ik nog steeds ben) en objectieve bierproever (hoe meer, hoe liever) zeg ik ook dit: You only live once. Toch is bij mij ook een tendens merkbaar om meer naar de zuivere dingen te gaan, in mijn consumptie van vlees, groenten, bier (leve Orval!) en snoep. Een gewoon stuk vlees, een gewoon "latte chocola" (West-Vlaams voor stukje chocolade), geen bereide vleeswaren meer. Bij ons op het werk wordt om de haverklap getrakteerd op taart en/of snoep naar aanleiding van verjaardagen en... ik blijf er af. Inderdaad, dezelfde Sir Spamalot liet vroeger nooit een taartje of een Mars of dergelijke liggen, nu neem ik genoegen met een simpele speculoos bij de namiddag koffie. Oud worden en ook omdat ik weet wat er allemaal in zit.
0
geplaatst: 25 februari 2016, 18:12 uur
0
geplaatst: 25 februari 2016, 19:58 uur
De moderne intelligente mensheid heeft het helemaal voor elkaar,we kunnen over een aantal jaren weinig of niets meer eten of drinken en zo vernietigt de mens uiteindelijk zichzelf
neem vanavond lekker mijn Warsteiner, mss wel 2

0
Robertus
geplaatst: 25 februari 2016, 22:50 uur
teus schreef:
De moderne intelligente mensheid heeft het helemaal voor elkaar,we kunnen over een aantal jaren weinig of niets meer eten of drinken en zo vernietigt de mens uiteindelijk zichzelf
Proost!

0
buizen
geplaatst: 4 maart 2016, 18:04 uur
Zorgelijke berichten.
De hop is bijna op.
Mijn favoriete speciaalbier is sowieso regelmatig 'niet leverbaar', en die kleinere merken schijnen nu juist het hardst geraakt te worden door de mislukte hopoogsten.
De hop is bijna op.
Mijn favoriete speciaalbier is sowieso regelmatig 'niet leverbaar', en die kleinere merken schijnen nu juist het hardst geraakt te worden door de mislukte hopoogsten.
0
aslan (crew)
geplaatst: 4 maart 2016, 18:51 uur
Heb vandaag enkele flesjes Tre Fontane in huis gehaald, een Italiaanse trappist. Ik ga 'm bewaren tot ergens midden volgende week denk ik, maar ben toch wel benieuwd... iemand deze al geproefd?
http://s11.postimg.org/of5mxljcj/Tre_Fontane_Italian_Trappist_4maart16.jpg
http://s11.postimg.org/of5mxljcj/Tre_Fontane_Italian_Trappist_4maart16.jpg
* denotes required fields.