Overig / Algemeen / Het grote bier-topic
zoeken in:
0
Feeder
geplaatst: 7 december 2006, 18:17 uur
het wordt in dezelfde brouwerij gebrouwen...
En ik vind het meer dan behoorlijk bier
(aan een héél lage prijs)
(aan een héél lage prijs)
0
geplaatst: 7 december 2006, 21:51 uur
MetalDex schreef:
Flop 6
(Je moet nou eenmaal voor alle 6 gewaarschuwd worden; ik ben mensenlievend. Dus als je een van de komende bieren ooit tegenkomt: laat alles uit je handen vallen en REN zo hard als je kunt, zoek de dichtsbijzijnde slijterij, kroeg of supermarkt op en zoek naar een van de hierboven gegeven bieren.)
1. Heineken
2. Bavaria
3. Oranjeboom
4. Stelle Artois
5. Hollandia
6. Budels
Flop 6
(Je moet nou eenmaal voor alle 6 gewaarschuwd worden; ik ben mensenlievend. Dus als je een van de komende bieren ooit tegenkomt: laat alles uit je handen vallen en REN zo hard als je kunt, zoek de dichtsbijzijnde slijterij, kroeg of supermarkt op en zoek naar een van de hierboven gegeven bieren.)
1. Heineken
2. Bavaria
3. Oranjeboom
4. Stelle Artois
5. Hollandia
6. Budels
Het Budels bier: absoluut niets mis mee.
0
geplaatst: 8 december 2006, 10:59 uur
Nightrider schreef:
Best te drinken hoor
Best te drinken hoor
Feeder schreef:
oh oh oh dat getuigt weer van een slechte smaak zeg, stelletje studenten!

Slootwater is het!

0
geplaatst: 8 december 2006, 11:07 uur
Nightrider schreef:
Komt toch van de Aldi?
Best te drinken hoor. Ik heb horen zeggen dat het in dezelfde brouwerij als Bavaria wordt gebrouwen.
Komt toch van de Aldi?
Best te drinken hoor. Ik heb horen zeggen dat het in dezelfde brouwerij als Bavaria wordt gebrouwen.
Dat is niet waar. Ben toevallig in die brouwerij geweest en dat spul van de Aldi was in geen velden of wegen te bekennen... Maar misschien doen ze blikjes er ergens anders omheen, alhoewel me dat wel een onpraktische bezigheid lijkt.
0
geplaatst: 8 december 2006, 11:13 uur
Nou toch wel blijkbaar volgens Wikipedia.
En ze voldoen dus ook niet meer aan het Duitse Reinheitsgebot.. dat verklaart dus die slootwatersmaak
En ze voldoen dus ook niet meer aan het Duitse Reinheitsgebot.. dat verklaart dus die slootwatersmaak

0
geplaatst: 7 januari 2007, 16:20 uur
schultenbrau is écht verkeerd. Als je dan toch in Aldi zit, pak dan toch liever karlsquell! Dat is écht goed bier!
0
geplaatst: 8 januari 2007, 01:13 uur
1. Guinness
2. Goblin
3. Cornish Best Bitter
4. Gulpener Korenwolf
5. Jopen Extra Stout
2. Goblin
3. Cornish Best Bitter
4. Gulpener Korenwolf
5. Jopen Extra Stout
0
geplaatst: 8 januari 2007, 01:15 uur
aslan schreef:
vergeet dan niet langs te gaan bij brasserie caracole te falmignoul (nabij dinant), brasserie des fagnes te couvin (in de buurt van mariembourg) en brasserie du bocq in purnode
(quote)
vergeet dan niet langs te gaan bij brasserie caracole te falmignoul (nabij dinant), brasserie des fagnes te couvin (in de buurt van mariembourg) en brasserie du bocq in purnode

Maar oh wat is Couvin een mooie streek. Aanrader voor iedereen.
0
geplaatst: 8 januari 2007, 16:50 uur
Oldfart schreef:
1. Guinness
2. Goblin
3. Cornish Best Bitter
4. Gulpener Korenwolf
5. Jopen Extra Stout
1. Guinness
2. Goblin
3. Cornish Best Bitter
4. Gulpener Korenwolf
5. Jopen Extra Stout
Wat voor bieren zijn je nummer 2, 3 en 5?
0
geplaatst: 8 januari 2007, 17:09 uur
Bij 2 zal wel Hobgoblin bedoeld zijn, denk ik: een Britse ale.
Bitter's zijn ook ale-bieren en Jopen Extra stout is zoals de naam al zegt een stout-bier, een soort Guinness dus.
Bitter's zijn ook ale-bieren en Jopen Extra stout is zoals de naam al zegt een stout-bier, een soort Guinness dus.
0
geplaatst: 8 januari 2007, 17:14 uur
Bedankt, HammerHead. Ooit maar eens proberen (als ik het ooit tegenkom). Ik ben groot liefhebber van Guinness, maar ik wil ook wel eens andere stout-bieren proberen.
0
geplaatst: 8 januari 2007, 17:17 uur
Even een update van mijn bier top-5:
1. Guinness
2. Grimbergen Dubbel
3. Westmalle Tripel
4. Gerardus Wittems Kloosterbier
5. Hoegaarden
1. Guinness
2. Grimbergen Dubbel
3. Westmalle Tripel
4. Gerardus Wittems Kloosterbier
5. Hoegaarden
0
fastpulseboy
geplaatst: 8 januari 2007, 17:17 uur
wat is het verschil tussen heineken en beffen?
beffen smaakt alleen in het begin naar pis
0
geplaatst: 11 januari 2007, 02:01 uur
1. Hertog Jan
2. Murphy's Irish Red
3. Dommelsch
4. Warsteiner
5. Grolsch
2. Murphy's Irish Red
3. Dommelsch
4. Warsteiner
5. Grolsch
0
Yanina
geplaatst: 14 januari 2007, 17:09 uur
1. Guinness
2. Murphy's
3. Duvel
4. Leffe
5. De Koninck
2. Murphy's
3. Duvel
4. Leffe
5. De Koninck
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 15 januari 2007, 14:53 uur
1. Grolsch
2. Brand
3. Hertog Jan
4. Guiness
5. Warsteiner
2. Brand
3. Hertog Jan
4. Guiness
5. Warsteiner
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 15 januari 2007, 14:53 uur
fastpulseboy schreef:

Helemaal mee eens!
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 15 januari 2007, 14:58 uur
MetalDex schreef:
Flop 6
1. Heineken
2. Bavaria
3. Oranjeboom
4. Stelle Artois
5. Hollandia
6. Budels
Flop 6
1. Heineken
2. Bavaria
3. Oranjeboom
4. Stelle Artois
5. Hollandia
6. Budels
Ik zou toch Oranje Boom op #1 zetten. Wij hebben in de stad waarin ik woon een theater waar ze tot een paar jaar terug alleen maar Oraje Boom van de tap hadden. Dit bier is echt ontzettend smerig. Laatst liep ik door een Fries dorp genaamd Drachten en kwam langs de lokale discotheek "Champino". Helaas voor alle arme inwoners van Drachten zal dit wel de enige discotheek waar dan ook ter wereld waar ze Oranje Boom schenken. Arme, arme mensen

Verder vind ik de floplijst uitmuntend, misschien zou je alleen nog Kwak bier kunnen toevoegen (ja dit bestaat echt). Wij kunnen het bij de Ierse pub hier krijgen. Het enige positieve aan het bier is dat je het krijgt geschonken in een aardig glas met een houten onderzetter eromheen gebouwd..
0
geplaatst: 15 januari 2007, 14:58 uur
1. Bitburger
2. Warsteiner
3. Paulaner (München)
4. Grolsch
5. Skol (geintje)
2. Warsteiner
3. Paulaner (München)
4. Grolsch
5. Skol (geintje)
0
fredpit
geplaatst: 16 januari 2007, 00:26 uur
gemaster schreef:
Kwak is hartstikke lekker!
Kwak is hartstikke lekker!
Dit is wat je noemt een memorabele quote...

Laag niveau, maar met een pilsje achter de kiezen best grappig
0
geplaatst: 16 januari 2007, 01:12 uur
Kwak is best een lekker biertje. Er zijn in België een hoop betere bieren te vinden ja, maar als je het in rijtjes met Oranjeboom gaan zetten ben je echt krankjorem.
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 16 januari 2007, 18:41 uur
HammerHead schreef:
Kwak is best een lekker biertje. Er zijn in België een hoop betere bieren te vinden ja, maar als je het in rijtjes met Oranjeboom gaan zetten ben je echt krankjorem.
Oke, daar heb je dan ook wel weer een punt. Een middenmoot dan maar !
0
fredpit
geplaatst: 16 januari 2007, 21:07 uur
Maartenn schreef:
(quote)
jong jonge..je stapt ook snel van je bierprincipes af zeg..
0
geplaatst: 16 januari 2007, 21:27 uur
Flop 7 van een non-connoisseur:
1. Fischer (Walgelijk, zuur bocht dat ergens in Frankrijk wordt gebrouwen)
2. Holger (De eerste Cat. II-pils die ik in het supermarktschap aantrof (€3,45 (!!) bij de Netto, en zo smaakt het ook))
3. Schutters (Het tweede Nettorama-'budgetpils', 2 kneuro duurder, maar evenmin te trekken, waardoor het erop neerkomt dat je daar gewoon per se aan de dure pils moet)
4. Oranjeboom (Jarenlang gedronken op de SV, en dan raak je eraan gewend, maar dat dit één van de slechtste A-merken van Nederland is heeft altijd als een paal boven water gestaan)
5. Dommelsch (Een heel eigen smaak, dat wel, maar lekker?
)
6. Bavaria (Inmiddels vrijwel even duur als Grolsch, maar qua smaak nog altijd zwaar inferieur, een waterig pilsje zonder ballen)
7. Heineken (Maak pils die zo min mogelijk smaakpapillen op de tenen trapt en je verkoopt al snel de meeste pils ter wereld)
Beste pilseners:
1. Grolsch
2. Brand
3. Hertog Jan
4. Alfa
Beste budgetpils:
1. Pitt bier! (€4,59)
1. Fischer (Walgelijk, zuur bocht dat ergens in Frankrijk wordt gebrouwen)
2. Holger (De eerste Cat. II-pils die ik in het supermarktschap aantrof (€3,45 (!!) bij de Netto, en zo smaakt het ook))
3. Schutters (Het tweede Nettorama-'budgetpils', 2 kneuro duurder, maar evenmin te trekken, waardoor het erop neerkomt dat je daar gewoon per se aan de dure pils moet)
4. Oranjeboom (Jarenlang gedronken op de SV, en dan raak je eraan gewend, maar dat dit één van de slechtste A-merken van Nederland is heeft altijd als een paal boven water gestaan)
5. Dommelsch (Een heel eigen smaak, dat wel, maar lekker?
)6. Bavaria (Inmiddels vrijwel even duur als Grolsch, maar qua smaak nog altijd zwaar inferieur, een waterig pilsje zonder ballen)
7. Heineken (Maak pils die zo min mogelijk smaakpapillen op de tenen trapt en je verkoopt al snel de meeste pils ter wereld)
Beste pilseners:
1. Grolsch
2. Brand
3. Hertog Jan
4. Alfa
Beste budgetpils:
1. Pitt bier! (€4,59)

* denotes required fields.