MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote bier-topic

zoeken in:
Feeder
Je kunt er zo de belgen en nederlandrs uithalen

Een wijs man zei ooit eens:

"Zolang ik bier heb, heb ik geen drank probleem"

En zo is het maar net.

1. Westmalle (Trippel)
2. Kwak
3. La Chouffe
4. Duvel
5. De Koninck (hoewel ik dat drink als pils)

Pils:
1. Maes

1) chimay
2) duvel
3) hoegaarden
4) ohh ja gwnweg jupiler
5) la chouffe

Feeder schreef:
Je kunt er zo de belgen en nederlandrs uithalen

Nietus!

Feeder
orbit schreef:
(quote)

Nietus!

Kijk maar eens naar mijn top5 dan Geen biertjes die de doorsnee hollander gaat bestellen op een zaterdagavond..

fredpit
1 Rodenbach (ik krijg al zin als ik het intyp)
2 Choufe (de groooooote fles)
3 de koninck (op de groenmarkt..of in de buurt)
4 trappist koningshoeven (korte heuvel Tilburg..zonnekederbij)
5 grolch...pils....om weg te gooien bij normaal concert

Feeder
Kben momenteel een lekkere Judas aan het legen, Proost !

1. Stella Artois
2. Carlsberg
3. Chimay Bleue
4. Leffe 9°
5. Kwak

Nog altijd geen Westvleteren gedronken. :s

Feeder
Wederom een smakelijke judas... proost !

CAPIpsv
1 Warsteiner

2 Grolsch

3 Krombacher

4 Dommelsch

5 Amstel

Feeder schreef:
Wederom een smakelijke judas... proost !

Ik ga volgende week in de Ardennen maar weer eens flink wat lekkernijen inslaan, kratje Rochefort, Barbärs, Chouffes, Chimays, Orvals, Maredsous, etc etc..

aslan (crew)
orbit schreef:
(quote)

Ik ga volgende week in de Ardennen maar weer eens flink wat lekkernijen inslaan, kratje Rochefort, Barbärs, Chouffes, Chimays, Orvals, Maredsous, etc etc..

vergeet dan niet langs te gaan bij brasserie caracole te falmignoul (nabij dinant), brasserie des fagnes te couvin (in de buurt van mariembourg) en brasserie du bocq in purnode

looking good!

Feeder
orbit schreef:
(quote)

Met alle respect maar ik vind Maredsous ongetwijfeld het slechtste bier dat ik ooit gedronken heb.

Nope, het gaat er niet in bij mij

Maar hé, laat het je smaken !

Nou, als je bij een lokaal bierkot de keuze hebt tussen heineken, brand, witbier, amber, vos en nog zo wat en ze hebben als speciale soort Maredsous garandeer ik je dat het heerlijk is!!
Maar het staat ook niet in mijn top25 ofzo.. ik moest snel wat namen bedenken Floreffe had ik beter kunnen zeggen. Heb je het sterkste bier ooit wel eens gedronken trouwens, Beelzebub?

aslan (crew)
Maredsous wordt gebrouwen bij brouwerij Moortgat in Puurs, alwaar ook de bekendere DUVEL wordt gebrouwen

Feeder
Nein... nog geen beelzebub gedronken. Maar vrees niet gij allen ! Kheb nog tijd genoeg om m'n "schade" in te halen

Zijn er brouwers in de buurt van 'Couvin'?

orbit schreef:
Nou, als je bij een lokaal bierkot de keuze hebt tussen heineken, brand, witbier, amber, vos en nog zo wat en ze hebben als speciale soort Maredsous garandeer ik je dat het heerlijk is!!
Maar het staat ook niet in mijn top25 ofzo.. ik moest snel wat namen bedenken Floreffe had ik beter kunnen zeggen. Heb je het sterkste bier ooit wel eens gedronken trouwens, Beelzebub?

Belzebuth bedoel je? Er zijn in de loop der jaren diverse sterkere bieren in de verkoop geweest, zelfs met percentages ver boven de 20%. Echter, het sterkste bier wat puur en alleen met gebruik van biergisting tot stand komt is nog altijd het Oostenrijkse Samichlaus (14%). Een gemiddelde biergistbacterie sterft namelijk boven een percentage van 12%.
Hogere waardes in alcoholpercentage kunnen wel bereikt worden door andere gisten toe te voegen (bv champagnegisten), maar dat is een enigszins dubieuze manier van bier brouwen.

1. de Koninck
2. Hoegaarden DAS
3. Warsteiner
4. Löwenbrau
5. Brand Urtyp

HammerHead schreef:
(quote)

Belzebuth bedoel je? Er zijn in de loop der jaren diverse sterkere bieren in de verkoop geweest, zelfs met percentages ver boven de 20%. Echter, het sterkste bier wat puur en alleen met gebruik van biergisting tot stand komt is nog altijd het Oostenrijkse Samichlaus (14%). Een gemiddelde biergistbacterie sterft namelijk boven een percentage van 12%.
Hogere waardes in alcoholpercentage kunnen wel bereikt worden door andere gisten toe te voegen (bv champagnegisten), maar dat is een enigszins dubieuze manier van bier brouwen.

Die bedoel ik! Frans bier.. 13%! En nog heel goed te drinken

fredpit
Is favoriete whiskeys geen beter onderwerp...ik zit nu aan de 2e Connemara single malt en hij valt goed

Smooth met veel peat....niet complex

maar hartverwarmend...dat dan weer wel

Feeder
Ik het heb helemaal niet zo voor Whiskey, eentje gaat misschien net nog maar dan is het toch echt wel al genoeg geweest.

Joy4ever schreef:

1. de Koninck
2. Hoegaarden DAS
3. Warsteiner
4. Löwenbrau
5. Brand Urtyp

Het smaak niveau van jouw bieren loopt op met het afnemen van de plaats die het inneemt op je top 5.

MetalDex
Het beste Nederlandse bier komt natuurlijk uit Limburg!:
Top 5 Nederlandse pils:
1. Brand
2. Gulpener
3. Alfa
4. Grolsch
5. Dommelsch

Top 5 bier algemeen:
1. Palm
2. Hertog Jan
3. Brand
4. Bittburger
5. Leffe

Flop 6
(Je moet nou eenmaal voor alle 6 gewaarschuwd worden; ik ben mensenlievend. Dus als je een van de komende bieren ooit tegenkomt: laat alles uit je handen vallen en REN zo hard als je kunt, zoek de dichtsbijzijnde slijterij, kroeg of supermarkt op en zoek naar een van de hierboven gegeven bieren.)
1. Heineken
2. Bavaria
3. Oranjeboom
4. Stelle Artois
5. Hollandia
6. Budels

Nou ik vind eigenlijk dat Schultenbrau toch wel op 1 in de FLOP 6 zou moeten staan hoor!
Dat moet toch wel met afstand het meest afgrijselijke biertje zijn wat ik ooit heb gedronken!

(afbeelding)

MetalDex
Mwah, dat vind ik nog wel meevallen. Je moet het echt niet de hele avond gaan drinken, maar als je er al zat ( ) op hebt, merk je, net als bij PIT, het verschil niet meer zo goed

Komt toch van de Aldi?

Best te drinken hoor. Ik heb horen zeggen dat het in dezelfde brouwerij als Bavaria wordt gebrouwen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:47 uur

geplaatst: vandaag om 19:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.