MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote bier-topic

zoeken in:
Sir Spamalot (crew)
Ik heb het geweten deze week, want de Mondeo volgetankt. A propos, foutje van mij: een sneeuwwitje is half bier en half sprite maar toch nog "jekkes".

Sir Spamalot schreef:
Idem voor een "sneeuwwitje": half bier en half bier. Je zou voor minder boos worden.

Zeker Belgisch? Bij ons is half bier en half bier gewoon 1 bier...

Allee mannen, bij ons in Loon op Zand, vlakbij de pretpark de Efteling kon je al jaren een sneeuwwitje tanken (al voor de geboorte van Age410) en in Spanje waagt men zich zelfs aan de combinatie van sinas (50) - bier (50); maar ja daar doen ze ook aan Sangria en aan vino de verano (=50% rode wijn en 50% spa).

Bestraffenswaardig, toch?

Ik ben gister weer eens zwaar onder tafel geweest door een paar straffe Chouffe flessen (75 cl).. ik had het niet helemaal meer in de hand (en dat is het understatement van het jaar!).

stuart
Ik ben momenteel weer zoekende en switch nog wel eens .....Zou Sir Spamalot mij eens een paar tips uit Belgie kunnen geven

Sir Spamalot (crew)
Teveel om op te noemen, maar misschien is dit iets voor jou http://www.belgische-bieren.be.
Ik drink praktisch alles graag behalve fruitbieren, dus een kleine greep:
Duvel, Affligem, Westmalle, Westvleteren, Orval, Keizer Karel, Tongerlo, Keyte (bier van Oostende waar ik woon), Achouffe (@orbit, inderdaad, zeer straf spul). Op deze topic staan nog prima suggesties.

stuart
Dank voor je antwoord, Sir; uiteraard , smaken (zullen) verschillen, maar ik zal eens even in dit topic duiken en in jouw tip van de link.
(ik zit overigens nu aan een lekker bakkie koffie)

Sir Spamalot schreef:
Ik heb het geweten deze week, want de Mondeo volgetankt. A propos, foutje van mij: een sneeuwwitje is half bier en half sprite maar toch nog "jekkes".

Dat heette toch een Shandi ??

Sir Spamalot (crew)
De enen zal Shandi zeggen, de ander Sneeuwwitje, zal wel van land tot land en in ons Belgenland van streek tot streek afhangen, zeker?

Gallow
stuart schreef:
Ik ben momenteel weer zoekende en switch nog wel eens .....Zou Sir Spamalot mij eens een paar tips uit Belgie kunnen geven

Ik zou je Koninck willen aanraden, Antwerps.
Verder is Leffe ook heerlijk Belgisch bier, maar al algemeen bekend hier in Nederland... Duvel & Westmalle zijn ook lekker, maar ééntje is voor mij genoeg op een avond.

Verder zo ver mogelijk van Jupiler vandaan blijven, het gekke is dat het aardig populair is hier in Noord-Brabant. Ach... het is goed inzuip pils.

stuart
Hoewel ik zelf Alfa rijd, heb ik dat bier nog nooit gehad; zijn er hier liefhebbers van dat bier (waar wordt dat trouwens gebrouwen)

Jaaa Alfa

Wordt gebrouwen in Schinnen, Zuid-Limburg (Nederland).

stuart
Thanx; ik zal eens wat blikjes kopen en de inhoud ervan proeven.

Gallow
Jep Alfa is top pils open toch liever een flesje HJ op het moment. Niet dat ik Alfa in huis heb anders had het wel een stevig dilemma geworden.

stuart
HJ heeft mijn kameraad; gaat er ook zeer goed in

pretfrit
Alfa pils is een lekker fris pilsje..beetje zoetig. niet echt bijzonder maar goed te doen.

Gallow schreef:
(quote)

Verder zo ver mogelijk van Jupiler vandaan blijven, het gekke is dat het aardig populair is hier in Noord-Brabant. Ach... het is goed inzuip pils.

Jupiler is juist een heerlijk biertje! Lekker fris, totaal geen kater bier. Ook hier in a'dam tegenwoordig gelukkig in veel cafe's te verkrijgen.

bro
Stella Artois
Ik ben niet echt een groot bierdrinker, maar een stellatje gaat er wel in.
Helaas wel een zonde dat Amy Winehouse ook liefhebber is van Stella Artois
Zonde voor het bier!

Sir Spamalot schreef:
Beste medelanders in het Noorden: als je in ons Belgenland komt, nooit een "mazoet" bestellen, dat is half bier en half cola en dus heiligschennis. Idem voor een "sneeuwwitje": half bier en half bier. Je zou voor minder boos worden.

Ik zal het onthouden

Sir Spamalot (crew)
@Pinhead, later heb ik dit bericht gecorrigeerd: het moet zijn een sneeuwwitje is half bier en half sprite.
Mijn verontschuldigingen.

Johny Favourite
Gallow schreef:
(quote)

Ik zou je Koninck willen aanraden, Antwerps.
Verder is Leffe ook heerlijk Belgisch bier, maar al algemeen bekend hier in Nederland... Duvel & Westmalle zijn ook lekker, maar ééntje is voor mij genoeg op een avond.

Eerst maar wat Belgische aanraders:
- Rochefort 6, 8 en 10
- Westmalle tripel
- Grimbergen Gold (heeft mij erg verrast in positieve zin, want ik ben zeker geen Grimbergen liefhebber)
- Kasteelbier Brune (zwaar, rijk, zoetig en met net genoeg bitter om interessant te blijven)

Wat Jupiler betreft: ik begrijp de Nederlanders die vol overtuiging hun lof over dit middelmatige, tamelijk neutrale pils uitspreken totaal niet. Jupiler is het Belgische Amstel: waterig, onuitgesproken, laf.

Duits pils is the way to go. Ook niet de meest diepgravende smaakervaring, maar onovertroffen fris.

stuart
Mijn broer woont in Duitsland en heb daar verschillende smaken geproefd; Becks, Bittburger, Warsteiner. Veltins e.d. Eigelijk te veel soorten en te weinig van een soort geproefd om daar iets over te kunnen zeggen. Overigens kun je hier (in Nederland) ook menig Duits biertje kopen volgens mij, maar het is allemaal niet zo goed voor mijn..ahum ..wasbordje...

Gallow
Altijd als ik in Duitsland ben word het Warsteiner, heerlijk bier. Becks lijkt net 7up, krijg ik niet door m'n keel. Flensburger is ook lekker.

Jever, Bitburg, Kölsch, Warsteiner, Veltins. Duits pils is over het algemeen iets bitterder (en dat vind ik lekker).

Maar ook Alt is nie verkeerd; in Düsseldorf is in het centrum een kroeg boven een brouwerij; 2 keuzes: alt of appelsap. wordt continue aangesleept en geturft op het bierviltje - zo versch uit de brouwerij.

's Zomers: Paulaner, Weihenstephan, Löwenbrau

stuart
In mijn herinnering is Becks ook niet mijn favoriet. Bij mijn familie gaat het meestal om 5 soorten; Heineken, Amstel, Brand en dus een Duits biertje (mijn broer heeft daar nu een Beertender met Warsteiner).

RedLightCityBoy
Mensen, mensen toch...weinig te doen...lekker over bier lullen.

stuart
RedLightCityBoy schreef:
Mensen, mensen toch...weinig te doen...lekker over bier lullen.

Wat doe jij hier dan

Gallow
http://www.brewersofindianaguild.com/ostrander/Germany-N/41-02-Flensburger.jpg

Mmmm, het zou me niet verbazen, als dat de rede was waarom Duitsland zo boos werd toen Denemarken Sleeswijk-Holstijn annexeerde. (Brouwerij ligt daar)

stuart schreef:
(quote)

Wat doe jij hier dan

Inspiratie halen om te drinken?

Gast
geplaatst: vandaag om 14:54 uur

geplaatst: vandaag om 14:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.