Overig / Algemeen / Het grote bier-topic
zoeken in:
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 9 december 2008, 16:18 uur
Dit is ook een heel lekker biertje uit Frans-Vlaanderen (Noorden van Frankrijk):

Een beetje meer uitleg: Trois-Monts, een hoge-gistingsbier dat enkel verkrijgbaar is in flessen van 75 cl. Het amberkleurig bier wordt gebrouwen in Sint-Sylvester-Cappel, en zit in flessen op kurk. Het bier is overigens niet gepasteuriseerd, maar omdat het een alcoholgehalte van 8,5° heeft, is het een uitstekend bewaarbier met smaakevolutie. Trois-Monts verwijst naar de Vlaamse 'bergen', te weten de Casselberg, de Catsberg en de Zwarte Berg, in feite getuigenheuvels van rond de 150 m hoog.
Gisteren de proef op de som genomen - hik.

Een beetje meer uitleg: Trois-Monts, een hoge-gistingsbier dat enkel verkrijgbaar is in flessen van 75 cl. Het amberkleurig bier wordt gebrouwen in Sint-Sylvester-Cappel, en zit in flessen op kurk. Het bier is overigens niet gepasteuriseerd, maar omdat het een alcoholgehalte van 8,5° heeft, is het een uitstekend bewaarbier met smaakevolutie. Trois-Monts verwijst naar de Vlaamse 'bergen', te weten de Casselberg, de Catsberg en de Zwarte Berg, in feite getuigenheuvels van rond de 150 m hoog.
Gisteren de proef op de som genomen - hik.
0
PriestMaiden
geplaatst: 26 december 2008, 22:16 uur
1 Leffe Blond
2 Jupiler
3 Duvel
4 Vedett
5 Maes
Verder drink ik soms:
Grimbergen blond
Palm
Grimbergen goud
Palm Royal
Stella (maar vind ik niet zo lekker)
2 Jupiler
3 Duvel
4 Vedett
5 Maes
Verder drink ik soms:
Grimbergen blond
Palm
Grimbergen goud
Palm Royal
Stella (maar vind ik niet zo lekker)
0
geplaatst: 27 december 2008, 11:03 uur
RedLightCityBoy schreef:
Ik ben minderjarig.
(quote)
Ik ben minderjarig.

SInds Wanneer

0
geplaatst: 27 december 2008, 18:32 uur
1. Rodenbach
2. Carlsbergh
3. Maes
Dat is het zowat, zoveel bier drink ik nu niet echt.
2. Carlsbergh
3. Maes
Dat is het zowat, zoveel bier drink ik nu niet echt.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 1 januari 2009, 15:34 uur
Gisteren tot 's nachts doorgewerkt aan vergelijkend onderzoek tussen:

en:

Nog geen sluitend resultaat gevonden, vergelijkend onderzoek wordt vanavond verdergezet.

en:

Nog geen sluitend resultaat gevonden, vergelijkend onderzoek wordt vanavond verdergezet.
0
geplaatst: 5 januari 2009, 00:11 uur

Nieuwe Favoriet?
Time will tell, en nog vele Koytjes om te proeven
Klopt aan de deur van de top 5
Anders dan elk ander bier dat ik tot nu toe heb gedronken, maar daar waren dan ook geen bieren bij met gruit
0
geplaatst: 14 januari 2009, 00:57 uur
Oldfart schreef:
(afbeelding)
Nieuwe Favoriet?
Anders dan elk ander bier dat ik tot nu toe heb gedronken, maar daar waren dan ook geen bieren bij met gruit
(afbeelding)
Nieuwe Favoriet?
Die is inderdaad ontzettend goed

0
geplaatst: 14 januari 2009, 05:49 uur
Wat schenken ze eigenlijk in het Mezz Café in Breda?
, misschien dat ik mijn aanbod om bob te zijn nog ga betreuren.........
tevens een update:
1. Guinness (1)
2. Goblin (2)
3. Jopen Koyt ***** (-)
4. Old Speckled Hen (3)
5. Urthel 9 [ Hibernus Quentum] (5)
, misschien dat ik mijn aanbod om bob te zijn nog ga betreuren.........
tevens een update:
1. Guinness (1)
2. Goblin (2)
3. Jopen Koyt ***** (-)
4. Old Speckled Hen (3)
5. Urthel 9 [ Hibernus Quentum] (5)
0
geplaatst: 14 januari 2009, 11:02 uur
@OF - Ik zou gaan tanken (voordrinken) bij De Beyerd (Boschstraat) - vééél keuz op tap - grote parkeerplaats erachter, 5 minuten van Mezz.
0
geplaatst: 14 januari 2009, 11:51 uur
@JF Hoe weet u dat - u bent er ook zo één? Of u bent jong en dan mag ik jij zeggen en je bent er per vergissing wel eens geweest, of bewust vanwege de vele smakelijke bieren.
Vergissing: ben ik ooit in Antwerpen een thuishonk (wisten wij veel) van het Vlaams Blok ingestiefeld met maten. Bier besteld, maar niet opgedronken; snel met de maten een tegenoverliggend (hip uitziend) café binnengegaan. Bleek gay bar te zijn, wel blijven bieren daar.
Vergissing: ben ik ooit in Antwerpen een thuishonk (wisten wij veel) van het Vlaams Blok ingestiefeld met maten. Bier besteld, maar niet opgedronken; snel met de maten een tegenoverliggend (hip uitziend) café binnengegaan. Bleek gay bar te zijn, wel blijven bieren daar.
0
Johny Favourite
geplaatst: 14 januari 2009, 12:20 uur
Volgens mij heb ik me met 32 nog niet officieel gekwalificeerd voor een oldfartstatus, hoewel ik mij, in een tijdperk van jeugdverheerlijking, er wel af en toe een voel. Tutoyeren vind ik overigens preferabel ongeacht mijn leeftijd.
Ik heb vlakbij de Boschstraat gewoond en kwam altijd langs de Beyerd op weg naar het centrum, vandaar dat ik het ken. Ik heb er, meen ik mij te herinneren, ook wel eens gegeten. Varkenshaas in een biersaus.Lekker. Bovendien werd de vader van mijn toenmalig vriendinnetje er zo nu en dan dronken. De filistijn dronk temidden van al die beschuimkraagde heerlijkheid, geloof ik, alleen maar Palmpjes.
Wat Antwerpen betreft twee dingen: 1 wat een leuke stad - wij hebben er regelmatig rondgezworven van kroeg tot kroeg, de Konickjes, e.d. drinkend - en 2 ben met vrienden tijdens een van die zwerftochten aldaar ook in gay bar beland (overigens niet na een bezoek aan een VB-bar).
Ik heb vlakbij de Boschstraat gewoond en kwam altijd langs de Beyerd op weg naar het centrum, vandaar dat ik het ken. Ik heb er, meen ik mij te herinneren, ook wel eens gegeten. Varkenshaas in een biersaus.Lekker. Bovendien werd de vader van mijn toenmalig vriendinnetje er zo nu en dan dronken. De filistijn dronk temidden van al die beschuimkraagde heerlijkheid, geloof ik, alleen maar Palmpjes.
Wat Antwerpen betreft twee dingen: 1 wat een leuke stad - wij hebben er regelmatig rondgezworven van kroeg tot kroeg, de Konickjes, e.d. drinkend - en 2 ben met vrienden tijdens een van die zwerftochten aldaar ook in gay bar beland (overigens niet na een bezoek aan een VB-bar).
0
geplaatst: 4 februari 2009, 20:10 uur
Mmmm... een topic naar mijn hart 
1. Guiness ( wel van de tap uiteraard )!
2. Jupiler
3. Hertog Jan
4. Singha
5. Alle andere soorten zoals b.v. Heineken en Grolsch .

1. Guiness ( wel van de tap uiteraard )!
2. Jupiler
3. Hertog Jan
4. Singha
5. Alle andere soorten zoals b.v. Heineken en Grolsch .
0
Johny Favourite
geplaatst: 26 februari 2009, 11:55 uur
Helemaal mee eens Devoo. Belgisch Bavaria wat mij betreft: tamelijk laf/ neutraal.
0
Gallow
geplaatst: 26 februari 2009, 12:12 uur
En wat dacht je van de afdronk, daar waar water nog beter scoort.
0
Relax
geplaatst: 26 februari 2009, 12:14 uur
Wat is de beste Belgische bier?
Ik had Duvel laatst gehaald, het was wel lekker.. maar toch net niet waarvan je zegt, dit is het beste.
Ik had Duvel laatst gehaald, het was wel lekker.. maar toch net niet waarvan je zegt, dit is het beste.
0
geplaatst: 26 februari 2009, 13:46 uur
Beste Belgische bier... Daar kan je nog alle kante mee op hè. Aan de ene kant heb je fantastische trappisten; naar mijn mening zijn vooral Orval en met name Westvleteren dé topbieren die er op de wereld gebrouwd worden. Maar ook een haast champagne-achtige oude geuze - pas op, geen gezoete rommel! - is fantastisch op z'n tijd. Probeer bijvoorbeeld eens een 3 fonteinen of een oude Boon.
0
Gallow
geplaatst: 26 februari 2009, 14:01 uur
Relax schreef:
.
.
Leffe, Koninck, Westmalle.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 12 april 2009, 10:48 uur
Paas-Update:
1. Keizer Karel
2. Affligem Tripel
3. Duvel
4. Keyte
5. Trois Monts
1. Keizer Karel
2. Affligem Tripel
3. Duvel
4. Keyte
5. Trois Monts
0
Dj2Jelle
geplaatst: 12 april 2009, 11:09 uur
1. Hertog-Jan
2. Dommelsch
3. Heiniken
4. Jupiler
5. Warsteiner.
2. Dommelsch
3. Heiniken
4. Jupiler
5. Warsteiner.
0
geplaatst: 12 april 2009, 21:22 uur
Ben geen kenner van alle boerse en buitenlandse bieren. Drink gewoon wat er hier in de supermarkt te kopen is.
1. Hertog-Jan
2. Jupiler
3. Bavaria
4. Amstel
5. Dommelsch
Na de eerste 3 maakt t me ook niet zoveel uit eigenlijk. Wat ik wel echt niet te zuipen vind is Grolsch.
1. Hertog-Jan
2. Jupiler
3. Bavaria
4. Amstel
5. Dommelsch
Na de eerste 3 maakt t me ook niet zoveel uit eigenlijk. Wat ik wel echt niet te zuipen vind is Grolsch.
0
geplaatst: 13 april 2009, 02:44 uur
Cara - Pils. Drank der heilige armen.
Zoete afdronk om je te soezen in een lekker gezapig wereldje waarin recht krom is.
Zoete afdronk om je te soezen in een lekker gezapig wereldje waarin recht krom is.
0
geplaatst: 13 april 2009, 11:26 uur
In willekeurige volgorde:
Gouden Carolus
Rochefort
Delerium Tremens
Vedett
Guillotine
Maar lekker wegslobberen in het zonnetje doe ik liefst met Mystique (ja ik weet het... een beetje een vrouwenbiertje, maar zo lekker)
Gouden Carolus
Rochefort
Delerium Tremens
Vedett
Guillotine
Maar lekker wegslobberen in het zonnetje doe ik liefst met Mystique (ja ik weet het... een beetje een vrouwenbiertje, maar zo lekker)
* denotes required fields.