Overig / Algemeen / Het grote bier-topic
zoeken in:
0
handsome_devil
geplaatst: 13 april 2009, 13:09 uur
in willekeurige volgorde:
gulden draak
mariken
duvel
hoegaarden witbier
helse engel

gulden draak
mariken
duvel
hoegaarden witbier
helse engel

0
PriestMaiden
geplaatst: 13 april 2009, 16:28 uur
Gulden Draak
lekker bier van 10.5 graden.
Piraat ook lekker is ook 10.5 graden
Augustijn en dubbele Bornem zijn ook aanraders
Ben nu van een Vedett aan het genieten
lekker bier van 10.5 graden.Piraat ook lekker is ook 10.5 graden

Augustijn en dubbele Bornem zijn ook aanraders
Ben nu van een Vedett aan het genieten

0
geplaatst: 13 april 2009, 17:42 uur
Bruine Leffe mensen, Bruine Leffe 
Slechtste bier dat ik ooit gedronken heb was Grühler of iets dergelijks.

0
geplaatst: 13 april 2009, 20:51 uur
Sorry Bennerd, maar Leffe is toch een beetje de vanillesmaak van de betere bieren. Er valt zoveel lekkers te halen dat beter smaakt.
0
aslan (crew)
geplaatst: 13 april 2009, 21:34 uur
Leffe is een Inbev-aftreksel dat de mensen van de échte kwaliteitsbieren, met waardevolle ingrediënten en met liefde voor het bier gebrouwen door de bekwame vakbrouwer, weghoudt ! ! ook van mijnentwege een sorry bennerd !
0
geplaatst: 13 april 2009, 21:40 uur
we tigers schreef:
Sorry Bennerd, maar Leffe is toch een beetje de vanillesmaak van de betere bieren. Er valt zoveel lekkers te halen dat beter smaakt.
Met Mystique?

Neen serieus, het zou best kunnen. Leffe staat zeker niet eenzaam aan de top. Bruine Kasteelbier is ook erg lekker, een Duveltje is ook altijd een lust voor de tong. Maar erg veel bieren ken ik niet, juist de "overal vindbare" (bij wijze van spreken).
0
geplaatst: 14 april 2009, 09:46 uur
ik had mystique ook niet in mijn lijstje staan. Het is een guilty pleasure...
Kasteelbiertje is inderdaad ook prima. Leffe is ok, zoals vanille-ijs ook altijd ok is, maar het is niet HET bier voor mij.
Kasteelbiertje is inderdaad ook prima. Leffe is ok, zoals vanille-ijs ook altijd ok is, maar het is niet HET bier voor mij.
0
geplaatst: 14 april 2009, 10:53 uur
Chimay Bleu
Westmalle Tripel
Chimay Tripel
Op-Ale
Duvel
Beste pils: Stella Artois (boerke)
Westmalle Tripel
Chimay Tripel
Op-Ale
Duvel
Beste pils: Stella Artois (boerke)
0
geplaatst: 14 april 2009, 20:43 uur
bennerd schreef:

Ik heb liever de blonde, maar bruine Leffe kan ik ook wel smaken ja!
0
geplaatst: 16 april 2009, 12:34 uur
Behalve bier prijzen, is klagen over bier ook heel normaal. Zo zat ik een aantal jaren geleden met een aantal andere Europeanen i.v.m. een project in een motel in San Mateo (even ten zuiden van San Francisco).
Het motel was van het type zoals je dat in Amerikaanse films ziet: auto parkeren voor de deur. Er was één voordeel - i.t.t. veelal elders, waar bier veelal in blik komt - in de hotelbar werd "Anchorstein" getapt. Er was een soort dansavond voor "rijpere jeugd" (50+ en daarboven) aan de gang - en de Europeanen zaten aan de bar; in korte tijd heeft mjuman meer silicon mountains gezien dan mogelijk geacht in Silicon Valley
Nou is dat Anchorstein (type ale - zeg maar "De Koninck") best te hachelen. Vond mijn Britse buurman het toch nodig om me aan te kijken en op te merken: "Guess what, there's a similarity between American Beer and making love in a canoe - it's both fucking close to water!"
Het motel was van het type zoals je dat in Amerikaanse films ziet: auto parkeren voor de deur. Er was één voordeel - i.t.t. veelal elders, waar bier veelal in blik komt - in de hotelbar werd "Anchorstein" getapt. Er was een soort dansavond voor "rijpere jeugd" (50+ en daarboven) aan de gang - en de Europeanen zaten aan de bar; in korte tijd heeft mjuman meer silicon mountains gezien dan mogelijk geacht in Silicon Valley
Nou is dat Anchorstein (type ale - zeg maar "De Koninck") best te hachelen. Vond mijn Britse buurman het toch nodig om me aan te kijken en op te merken: "Guess what, there's a similarity between American Beer and making love in a canoe - it's both fucking close to water!"
0
geplaatst: 17 april 2009, 02:24 uur
0
geplaatst: 18 april 2009, 01:07 uur
Grolsch - Kwaliteit UitermateTeleurstellend
Als alle pilzeniers alhier nou eens snappen dat pils (pivo) slechts één soort bier is (en dan nog wel één van de lichtere); waarom vul je dan die hele trits met 5 van die p**-opwekkende vloeistoffen? Get into real beer - een fijne dubbele of zo!
Als alle pilzeniers alhier nou eens snappen dat pils (pivo) slechts één soort bier is (en dan nog wel één van de lichtere); waarom vul je dan die hele trits met 5 van die p**-opwekkende vloeistoffen? Get into real beer - een fijne dubbele of zo!
0
Zino89
geplaatst: 24 april 2009, 11:34 uur
Ben laatst in Oudenaarde naar de Roman-brouwerij geweest. Moet zeggen dat ze daar een behoorlijk lekker pilsje brouwen, Romy heet het volgens mij. Hun speciaalbieren heb ik nog niet geproefd. Heb wel twee flesjes Sloeber meegenomen, die binnenkort opengaan (als mijn tentamens afgelopen zijn).
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 24 april 2009, 11:41 uur
Brouwerij Roman in Oudenaarde ... ik ben daar ook ooit eens op brouwerijbezoek geweest (ai, mijn lever schopt na): Sloeber is wel een lekker biertje, maar te drinken met mate of met maten.
Tijdens ons bezoek zijn we er met zo'n veertig man in geslaagd om 180 liter uit te zuipen ... in een tweetal uren, niet iets om echt trots op te zijn, maar nu verschijnt weer een glimlach op mijn gezicht. O nostalgie, kom in mijn armen.
Tijdens ons bezoek zijn we er met zo'n veertig man in geslaagd om 180 liter uit te zuipen ... in een tweetal uren, niet iets om echt trots op te zijn, maar nu verschijnt weer een glimlach op mijn gezicht. O nostalgie, kom in mijn armen.
0
Zino89
geplaatst: 24 april 2009, 11:44 uur
Wij hadden het geluk dat de machine die de kroonkurken op de fles zet (geen idee hoe zon machine heet) kapot was. De lopende band bleef gewoon lopen, en wij mochten alle flesjes die niet afgesloten waren ervan af pakken. Genieten was dat. Helaas was de machine na een half uur weer gemaakt.
0
skyline
geplaatst: 24 april 2009, 20:07 uur
Sir Spamalot schreef:
Naderhand waarschijnlijk ook maar aandelen in Tylenol en Advil ingeslagen, Sir?
0
geplaatst: 24 april 2009, 20:33 uur
Een bier-topic op MuMe
Afgelopen weekend had ik met een aantal Nederlandse vrienden, bij een vriendin thuis in Duitsland een Belgische bier-avond (het moet niet gekker worden
) Helaas was het op een vrijdag, dus ik moest me inhouden. Maar uiteindelijk toch wel een aantal lekkere bieren gedronken.
Duvel
Rochefort 10 (erg lekker)
Tripel Karmeliet
Kwak Bier (in een stoer koetsiersglas ; na de laatste slok weet je waarom de naam 'kwak bier' wel toepasselijk is
)
En verder nog ongeveer een halve fles La Chouffe.
Was een gelsaagd avondje, maar ik heb helaas niet alles kunnen proeven. Ik moet binnenkort ook eens een bier-avond organiseren en heb ik dit topic al een aantal leuke bieren gezien die ik ga proberen aan te schaffen. Ik bedoel, een bier als Delirium Tremens wil je alleen al om de naam een keer geprobeerd hebben
Afgelopen weekend had ik met een aantal Nederlandse vrienden, bij een vriendin thuis in Duitsland een Belgische bier-avond (het moet niet gekker worden
) Helaas was het op een vrijdag, dus ik moest me inhouden. Maar uiteindelijk toch wel een aantal lekkere bieren gedronken.Duvel
Rochefort 10 (erg lekker)
Tripel Karmeliet
Kwak Bier (in een stoer koetsiersglas ; na de laatste slok weet je waarom de naam 'kwak bier' wel toepasselijk is
) En verder nog ongeveer een halve fles La Chouffe.
Was een gelsaagd avondje, maar ik heb helaas niet alles kunnen proeven. Ik moet binnenkort ook eens een bier-avond organiseren en heb ik dit topic al een aantal leuke bieren gezien die ik ga proberen aan te schaffen. Ik bedoel, een bier als Delirium Tremens wil je alleen al om de naam een keer geprobeerd hebben

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 24 april 2009, 21:12 uur
Skyline, ik was dan nog barman in een studentencafé in Gent (het café van de faculteit Rechten - inderdaad, ik heb het geprobeerd) en toen we daar aankwamen mocht ik drie gratis vaten bier tappen. Ik heb dan maar "doorgetrokken" tot zes uur 's morgens en het grappigste van al is: na al dat pintelieren (Westvlaams voor zuipen) wordt je weer nuchter: zelfs 's nachts nog van die vrouwendrank of Bacardi Cola gedronken - jekkes!. Ik moet eerlijk zijn: ik heb het gedaan, maar niet voor herhaling vatbaar, want, collega's, het is alcohol dus voorzichtig ermee. "Hoor hem spreken", hoor ik al een paar MuMe-collega's brullen. Ik meen het, nu drink ik mijn biertje maar met mate én met maten. Goeienavond allemaal.
0
geplaatst: 24 april 2009, 21:26 uur
0
geplaatst: 29 mei 2009, 05:37 uur
Voor deze vijf biertjes, mag je mij wakker maken.
Pauwels Kwak
Delirium Tremens
Moeder Overste
Verboden Vrucht
Barbar

Pauwels Kwak

Delirium Tremens
Pauwels Kwak
Delirium Tremens
Moeder Overste
Verboden Vrucht
Barbar

Pauwels Kwak

Delirium Tremens
0
geplaatst: 29 mei 2009, 17:14 uur
Mijn voorlopige top 5
Kasteelbier bruin
Blauwe Chimay
Beamish (voor mij lekkerdere variant op Guinness, is veel verkrijgbaar in Ierland)
Westmalle trippel
Duvel
Maar heb nog een hoop te proeven, staan goede tips in dit biermeter topic.
Kasteelbier bruin
Blauwe Chimay
Beamish (voor mij lekkerdere variant op Guinness, is veel verkrijgbaar in Ierland)
Westmalle trippel
Duvel
Maar heb nog een hoop te proeven, staan goede tips in dit biermeter topic.

0
geplaatst: 30 mei 2009, 12:01 uur
Gisteravond nog een Afflichem dubbel en een Rochefort 8 genomen, en mijn top 5 kan eigenlijk al op de schop.
Beide waren erg lekker, vooral de laatste.
0
geplaatst: 30 mei 2009, 13:28 uur
John Doe schreef:
Gisteravond nog een Afflichem dubbel en een Rochefort 8 genomen, en mijn top 5 kan eigenlijk al op de schop.
Beide waren erg lekker, vooral de laatste. Afflighem is een 'maak'bier en Rochefort is heel fijn - alleen die 8 is 9,6 % (alcohol - truuk om ons te verwarren); en de 10 is 11,2 % - idd fijne bieren voor de finish.
Een waarschuwing is gepast: drink deze bieren niet na voedsel met veel ui paprika of kool - vanwege olfactorische flatulantieneigingen (in boerentaal: goed voor rukwinden van het type natte moesson).
Van de week weer eens een Guiness van de tap gedronken in een Iers café - was wel erg lekker, maar lag zwaar op de maag. Ik ben meer van de ambachtelijke dubbelen (die ik dan niet wil ruilen itt de vinyl exemplaren).
0
geplaatst: 31 mei 2009, 19:03 uur
1. Tuborg
2. Carlsberg
3. Hoegaarden
4. Heineken
5. Grolsch
Wat ik toch weer doorsnee, he?
Jammer dat Amstel hier in Nederland een soort van vaandeldrager is. Vergelijkbaar met het niveau van de meeste Nederlandse artiesten: Niet te pruimen!
Dat die veredelde pis zo hoog aangeslagen wordt door sommigen is te treurig voor woorden.
2. Carlsberg
3. Hoegaarden
4. Heineken
5. Grolsch
Wat ik toch weer doorsnee, he?

Jammer dat Amstel hier in Nederland een soort van vaandeldrager is. Vergelijkbaar met het niveau van de meeste Nederlandse artiesten: Niet te pruimen!
Dat die veredelde pis zo hoog aangeslagen wordt door sommigen is te treurig voor woorden.
0
geplaatst: 31 mei 2009, 19:12 uur
Ach, dat gebeurt hier min of meer met Carapils
Irritant slecht bier.
Heeft iemand ooit al eens Grühler (of iets in die trant) gedronken? De light-versie van pils. Nog slechter dan Cara.
Irritant slecht bier.Heeft iemand ooit al eens Grühler (of iets in die trant) gedronken? De light-versie van pils. Nog slechter dan Cara.
0
geplaatst: 31 mei 2009, 19:15 uur
Ik ga Amstel nog even een trap na geven: Probeer eens Amstel Malt als je wilt weten hoe kots smaakt! 

0
geplaatst: 31 mei 2009, 19:42 uur
Ahh niet overdrijven joh. Amstel is inderdaad niet super, maar nog altijd een stuk beter te drinken dan Heineken en Grolsch 

0
geplaatst: 31 mei 2009, 20:07 uur
Amstel, Heineken en Grolsch alledrie stelt het niet veel voor nee.
Doe mij maar een Tsjechische pils, de enige echte:

En een (belgisch)Trappistenbiertje gaat er ook wel in.
Doe mij maar een Tsjechische pils, de enige echte:

En een (belgisch)Trappistenbiertje gaat er ook wel in.

0
geplaatst: 31 mei 2009, 20:17 uur
Heineken is vooral bier voor mensen die geen bier lusten. Grolsch gaat er altijd goed in, net zoals Bavaria, Palm en persoonlijke favoriet Hertog Jan. Dat Urquell is ook wel te drinken, maar echt geweldig is het niet.
* denotes required fields.