MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote bier-topic

zoeken in:
Aha, maar u drink zeker wel allerlei wijnen?

Is daar iets mis mee?

Voor vrouwen niet nee.

Elvis Presley
Witte wijn misschien, rode wijn hoort bij wijze filosoferende mannen die op hoog niveau conserveren over grote vragen.

pretfrit
MJ_DA_MAN schreef:
Aha, maar u drink zeker wel allerlei wijnen?

Mijn voorkeur gaat naar bier en single malts...ook daar overigens altijd hetzelfde soort zie:

Islay whisky - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

In gezelschap wil ik wel eens wijn drinken...maar dat is dan meer vanuit een soort sociaal gebeuren. (edit: zie Elvis Presley hierboven...maar dan toch anders)

Je bent vast en zeker heel blij dat je dit nu weet?

Sheplays
pretfrit schreef:

Corona is inderdaad voor mietjes..heb nog nooit een bouwvakker, boer of trucker met een flesje Corona gezien...dus!!

Zo, jij verkeert in stoere kringen!

Sheplays
pretfrit schreef:
ironie...schat (edit:..ik zo in, wat denk jij)

Ik denk niet. Ik ben een vrouw, dus drink ik wijn. De mannen in mijn kring zijn allemaal mietjes want die drinken vaak ook een wijntje mee. Behalve als we samen wat pinten Guinness gaan drinken in de pub. Dan zijn zij echte kerels.

Maar, oh help, wat maakt dat mij?

boomkat
Wijn is juist hip.

pretfrit
Sheplays schreef:

Ik denk niet. Ik ben een vrouw

Ah, je had hem toch nog te pakken..leuk

Nou bedankt voor je reactie, weet niet precies waarom je mij in de picture hebt...volgens mij was ik niet degene die beweerde dat mannen die wijn drinken mietjes zijn ??

Ga even een behoorlijk aantal berichten terug om even een totaalbeeld te krijgen....een soort van ruimtelijk orientatie zeg maar.

Toedeloe.

Sheplays
pretfrit schreef:
(quote)

Ah, je had hem toch nog te pakken..leuk

Nou bedankt voor je reactie, weet niet precies waarom je mij in de picture hebt...volgens mij was ik niet degene die beweerde dat mannen die wijn drinken mietjes zijn ??

Ga even een behoorlijk aantal berichten terug om even een totaalbeeld te krijgen....een soort van ruimtelijk orientatie zeg maar.

Toedeloe.

Het is ook leuk dat jij je door een algemeen bericht aangesproken voelt! Ik had niet door dat jij die post had weggehaald want het is bij mij net als met achteruit inparkeren; ik heb geen vermogen tot ruimtelijk inzicht.

pretfrit
Sheplays schreef:

Het is ook leuk dat jij je door een algemeen bericht aangesproken voelt! Ik had niet door dat jij die post had weggehaald want het is bij mij net als met achteruit inparkeren; ik heb geen vermogen tot ruimtelijk inzicht.

Het is al goed meissie, niet hysterisch worden. Als je de volgende keer een "algemeen bericht" plaatst waarin je 'emancipatie questies' aan de kaak stelt ...niet zomaar willekeurig quoten.

Als je niet zeker weet wat je moet doen mag je mij wel even pmen....kom ik je wel redden

Uw behaarde ridder (in z'n pick-up truck) groet u

(zo....nu weer normaal doen?)

boomkat schreef:
Wijn is juist hip.

Precies - prosecco is zo ontzettend 2009!

Sheplays
pretfrit schreef:
Het is al goed meissie, niet hysterisch worden. Als je de volgende keer een "algemeen bericht" plaatst waarin je 'emancipatie questies' aan de kaak stelt ...niet zomaar willekeurig quoten.

Ik quote wat ik wil, jochie.

pretfrit

en de groeten van mijn vriendin...

Sheplays
On topic. Het rosébier is out, De Koninck back in.

1. Guinness
2. Murphy's
3. Duvel
4. Leffe
5. De Koninck

1. bier voor op een warme zomerdag
2. bier voor in de kroeg
3. bier voor bij de chinees
4. bier voor bij de tv
5. bier voor op visite

pretfrit schreef:
(quote)

Zeg meneer bierelier, heeft u ook tips voor gewoon...ehm verkrijgbaar gerstenat ipv die gelimiteerde brouwsels
Vind je 't gek dat het 'gelimiteerd' is? Het zijn geen Inbevs ofzo die massale omzetten draaien of grote fabrieken en afzetmarkten hebben. Het zijn meestal lichtelijk uit de hand gelopen hobbybrouwerijtjes, of gestaag producerende monniken. Magoe; de St.Bernardussen en Rocheforts liggen gewoon in de Mitra Orval blijft lekker, Chimay (vooral de blauwe) erg goed, Maredsous gaat (vooral de 8 is ok)... Behalve de trappisten is het meeste laf, oppervlakkig, te zuur, te bitter, te weinig in balans, meestal gewoon niet te zuipen eigenlijk. Maar dat krijg je als de goddelijker dingen eenmaal geproefd hebt: dan ontdek je wat voor meuk je daarvoor altijd dronk...

En inderdaad: lager (pils) en ale zijn verschillende dingen.

@degene die over de namen struikelde: tsja... zo zit ik vaak met bandnamen en namen van cd's, nummers en songteksten. De Dirty Horse heeft een zweem van nat paard, of muffe paardendeken, vandaar de naam. Het zit er dus weldegelijk in, naast een vleug kersen en een hoppig bitterdroge nasmaak. Goddelijk. Hmm. Damn. Ik moet gauw weg uit dit topic, sta net mooi een tijd droog

Geniet!

Richardus schreef:
Je kunt beter naar de Bierkoning gaan, John Doe! Heeft meestal 't zelfde als Gebarsten Ketel (want ingekocht via De Molen) en is stukken goedkoper!!!
Net heen geweest voor het eerst, had die al eens op internet gezien maar vond ik toen niet goedkoper lijken. Weet niet of het goedkoper was voor wat ik kocht: Rochefort 10 was bijvoorbeeld 3,15 per stuk terwijl deze bij Cracked Kettle 3,50 is. Alleen daar krijg je 10 procent korting als je een kaartje van ze (dat op de toonbank ligt) laat zien, prijs is precies hetzelfde dan. In Belgie zal het trouwens ongetwijveld stukken minder kosten.

[u]Ongelooflijk! [/u]
Het jaar begint goed voor De Molen. Weer prijzen bij Ratebeer Best en het Winterbierfestival.

[u]Pint Winterbier Festival 2010[/u]
Afgelopen zondag werd Lood & Oud IJzer door de bezoekers van het festival verkozen tot het lekkerste Winterbier van 2010. Het speciaal afgevulde De Molen Rasputin van eiken vat staat op de 4e plaats in deze ranglijst.

[u]Ratebeer Best 2010[/u]
Heel bijzonder is de prijzenregen die we deze week mochten ontvangen van http://www.Ratebeer.com . Op de internationale website van Ratebeer zijn door tienduizenden bierliefhebbers uit vele landen scores gegeven aan bieren uit de hele wereld. Een werkelijk wereldwijde compititie dus. Aan deze compititie deden zo'n 110.000 bieren mee van 9680 brouwerijen. De scores zijn met name gebaseerd op de bevindingen van deze bierliefhebbers in het afgelopen jaar.

De prijzen:

*Gouden Award door op de lijst van [u]Beste Brouwerijen ter wereld de 10e plaats [/u]te veroveren. Daarmee zijn we de [u]enige Europese brouwerij in de Top 10 [/u]en de [u]enige Nederlandse in de Top 100[/u]. De Top 100 wordt vooral gedomineerd door Noord Amerikaanse, Belgische en Scandinavische brouwerijen.
*Gouden Award voor Hel & Verdoemenis voor een plaats in de Top 100 beste bieren ter wereld. En tevens het enige Nederlandse bier in deze ranglijst.
*Tsarina Esra Reserva kreeg een Gouden Award voor het beste Nederlandse bier. Daarnaast nog 12 Gouden Awards, 8 Zilveren en 12 Bronzen voor bieren van de Molen. Een kleine 1000 Nederlandse bieren dongen mee naar de 50 te winnen awards.

Restaurant Brouwerij de Molen - Ongelooflijk! - brouwerijdemolen.nl

Ik zei je toch aldoor al dat het een verdomd goede brouwerij is!! rotest: Ik ben echt verdomd trots op Menno Olivier, de brouwmeester aldaar. En dit zal De Molen naar nog grotere hoogten en roem stuwen. Volkomen terecht!

Trouwens lullig voor de rest, dat één brouwerij 33 van de 50 plekken op de beste NL bier lijst bezet. Het zegt even veel over de kunsten van Olivier als over de erbarmelijke staat van het meeste in Nederland gebrouwen bier.

Haha . Ik ga zeker een hoop van die brouwerij proberen. Wat heb je als huidige top 5 van De Molen?

pretfrit
Ik zie dat brouwerij de koningshoeven het ook niet slecht doet.

Overigens zie ik ook dat De Molen 300 eenmalige brouwsels (en dan overdrijf ik niet eens heel veel) op de markt brengt ...kom op zeg, natuurlijk zitten er dan een paar geslaagde bij.

laat ze eerst maar eens een brouwsel van constante smaak en kwaliteit in relatief grote hoeveelheden brouwen...

Tot die tijd blijven de bieren van de Koningshoeven het beste bier van Nederland

pretfrit heeft behalve de blik op de 30+ brouwsels van De Molen zich er duidelijk verder niet in vediept. De meeste bieren zijn nog steeds gewoon in productie, alleen gaat dat bij zo'n kleine brouwerij in roulatie. Dus het kan een jaartje of wat duren voor er weer een nieuwe (altijd kleine, vaak genummerde) lichting van het bier is. Zeker de topbieren van De Molen zijn vrijwel altijd gewoon verkrijgbaar hoor. Daar zorgen ze wel voor, lang wachten is het nooit (zelden meer dan een half jaar).

Wat betreft 'eenmalige' brouwsels is De Molen niet opvallend, elke bekendere (in bierliefhebberskringen, niet café of supermarkt) brouwerij brengt voor festivals of vieringen eenmalige bieren uit, of speciale edities van bestaande brouwsels. Ook eenmalige samenwerkingen van brouwmeesters zijn een steeds meer voorkomend iets.

@John Doe; ik heb ze lang niet allemaal geproefd, en dat zal ook niet meer gebeuren omdat ik vanwege m'n alcoholistische neigingen het niet meer zal drinken. Maar van wat ik heb geproefd, is dit mijn persoonlijk De Molen Top 5:
1. Tsarina Esra Reserva
2. Hel&Verdoemenis
3. Rasputin
4. Hemel & Aarde
5. Borefts Bok 2009

Het liefst drink ik Grolsch, maar Amstel of Bavaria zijn ook prima. Bovenin (de top) is het trouwens lastig onderscheid te maken. Onderin is het anders. Als ik in een blinddoektest een biertje het minst lekkere van allemaal vind, dan heb ik geleerd om niet het een of andere goedkope huismerk in te vullen. Het is steevast Heineken.
Speciale bieren zijn overigens niet aan mij besteed, net zoals ik gewoon koffie wil uit een koffiezetapparaat (en geen Senseo, capuccino, espresso of wat dan ook).

Speciale bieren zijn overigens niet aan mij besteed
.....dan mis je wel veel lekkers, zoals deze van Brouwerij 'de Schelde':

(afbeelding)

overheersende smaak: die van bittere chocolade en de zee

Gisteren eens aan de Orval gezeten, erg lekker bier!

Justus18 schreef:

Speciale bieren zijn overigens niet aan mij besteed, net zoals ik gewoon koffie wil uit een koffiezetapparaat (en geen Senseo, capuccino, espresso of wat dan ook).

Dat staat toch totaal niet in verhouding met elkaar?
En idd, dan mis je heel veel lekkers.

The Oath
Ik drink hier iedere nacht nen leffe voor het slapegaan.

Bruin, natuurlijk

1. Grolsch
2. Leeuw
3. Maes
4. Guinness
5. Hertog Jan

bennerd schreef:
Gisteren eens aan de Orval gezeten, erg lekker bier!

Daar ben ik het helemaal mee eens,.. zou nu ook wel in de top5 staan bij mij ... eens even nieuwe maken... heb het afgelopen jaar regelmatig hier bij het speciaalbierencafe gezeten... dus daar gaat ie:

1. Chimay Blauw
2. Orval
3. La Trappe Quadrupel
4. Corsendonck Pater
5. Affligem Tripel

Oldfart schreef:
Wanneer komen de Whiskey top 5 ... ?

Leek me ook een goed plan..maar laten we dit in 1 topic houden om niet teveel wildgroei te krijgen... al vind ik mijn kennis (+/- 15, en verder geen erg bijzondere dingen) nog niet echt genoeg om meer dan een top3 te maken:

1. Laphroaig 10 (Cask Strength nog een tikje beter )
2. Ardbeg 10
3. Highland Park 12

Gast
geplaatst: vandaag om 03:45 uur

geplaatst: vandaag om 03:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.