Overig / Algemeen / Het grote bier-topic
zoeken in:
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 26 februari 2011, 08:51 uur
Dit was gisterenavond ook niet slecht, hik!

0
tip_of.yourstar
geplaatst: 26 februari 2011, 09:15 uur
Westmalle Tripel
Rochefort 10
Kasteelbier Bruin
Sint Bernardus Abt 12
Gulden Draak
Rochefort 10
Kasteelbier Bruin
Sint Bernardus Abt 12
Gulden Draak
0
geplaatst: 26 februari 2011, 10:33 uur
@ Sir Spamalot: en wat voor soort vocht zijn die boer en boerin precies?
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 26 februari 2011, 12:06 uur
Oldfart, u vraagt, wij draaien: klik.
In mijn stamcafé (nou ja, één van...) koopt de patron altijd een bak of een vat van een ambachtelijk bier, meestal een bier waarvan de meeste stervelingen, zelfs de meest dorstige Vlamingen, nog nooit van hebben gehoord. Als het op is, volgt een andere soort.
Straf spul met zijn 9,5%, je gaat er geen vijf van drinken. Ik heb een voorkeur voor de donkere (Boerken), de blonde variant (Boerinneke) is even straf. Santé!
In mijn stamcafé (nou ja, één van...) koopt de patron altijd een bak of een vat van een ambachtelijk bier, meestal een bier waarvan de meeste stervelingen, zelfs de meest dorstige Vlamingen, nog nooit van hebben gehoord. Als het op is, volgt een andere soort.
Straf spul met zijn 9,5%, je gaat er geen vijf van drinken. Ik heb een voorkeur voor de donkere (Boerken), de blonde variant (Boerinneke) is even straf. Santé!
0
geplaatst: 26 februari 2011, 13:33 uur
Mooi flesje met die lange hals + beugel.
Nog nooit tegengekomen, maar dat is hier in Drenthe niet zo'n wonder.
Hier in het dorp is het woord voor bier synoniem aan Amstel, meer naar het oosten is het meer Grolsch.
Heb wel eens aan een dorpsgenoot iets anders aangeboden ( Jopen Koyt) , kreeg ik echt als antwoord: "Nee....doe maar bier"

Nog nooit tegengekomen, maar dat is hier in Drenthe niet zo'n wonder.
Hier in het dorp is het woord voor bier synoniem aan Amstel, meer naar het oosten is het meer Grolsch.
Heb wel eens aan een dorpsgenoot iets anders aangeboden ( Jopen Koyt) , kreeg ik echt als antwoord: "Nee....doe maar bier"

0
geplaatst: 26 februari 2011, 13:36 uur
oldfart heeft geen last van chauvinisme
maar wij hebben kaas!
maar wij hebben kaas!
0
geplaatst: 26 februari 2011, 14:08 uur
Sir Spamalot schreef:
Daar drink ik er dus met gemak 5 van.. zo zie je maar wat de factor gewenning met je doet

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 26 februari 2011, 14:22 uur
Ik denk dat ik er ooit eens vijf heb gedronken, maar ik heb het van horen zegggen, ik kan het me zelf niet meer herinneren
.
.
0
geplaatst: 26 februari 2011, 14:31 uur
Als je zoveel van dat zware bier achtereen drinkt, loop je een groot risico de volgende dag constant van die zwaar-weerscheten te laten, met grote kans op sedimentvorming.
Nee niets voor niets luidt het gezegde: "in der Beschränkung zeigt sich der Meister". Door schade en schande wijs geworden, eindig ik altijd met 1 of 2 zware rakkers en voordien opdrinkend vanaf een ale (Koninck, Smithwick's, Murphy Red oid) of anders een refterbier (als het er is).
Bij blond gaat mijn voorkeur naar de lichtere - vanwege moeizame ervaringen met Tripels. Die Jopen Koyt gisrteravond gedronken en daar is niets mis mee - een heel prettig bier, beetje portsmaak, maar goed dat had Guiness op fles vroeger ook.
Nee niets voor niets luidt het gezegde: "in der Beschränkung zeigt sich der Meister". Door schade en schande wijs geworden, eindig ik altijd met 1 of 2 zware rakkers en voordien opdrinkend vanaf een ale (Koninck, Smithwick's, Murphy Red oid) of anders een refterbier (als het er is).
Bij blond gaat mijn voorkeur naar de lichtere - vanwege moeizame ervaringen met Tripels. Die Jopen Koyt gisrteravond gedronken en daar is niets mis mee - een heel prettig bier, beetje portsmaak, maar goed dat had Guiness op fles vroeger ook.
0
geplaatst: 26 februari 2011, 15:59 uur
Valt allemaal reuze mee.. maar ik drink meestal ook eerst lichter spul en besluit vervolgens met wat zwaarder. Maar dat kunnen er dan alsnog een stuk of 4 a 5 zijn. Kennelijk zijn mijn nachten wat langer dan die van jullie.
Donderdag bijvoorbeeld bij een etentje van mijn werk eerst 4 Chouffes gedronken, daarna nog wat wezen drinken en toen zeker nog een stuk of 6 St. Bernardus weggeslagen.. heerlijk bier overigens

Donderdag bijvoorbeeld bij een etentje van mijn werk eerst 4 Chouffes gedronken, daarna nog wat wezen drinken en toen zeker nog een stuk of 6 St. Bernardus weggeslagen.. heerlijk bier overigens

0
geplaatst: 27 februari 2011, 11:15 uur
Ik heb laatst bij Café Jos in Nijmegen dit hemels werkje mogen drinken:

Die van mij kwam uit 2005, maar hij was me toch een portie lekker! Beter dan de Rochefort 10 nog en dat heb ik niet snel!

Die van mij kwam uit 2005, maar hij was me toch een portie lekker! Beter dan de Rochefort 10 nog en dat heb ik niet snel!
0
geplaatst: 27 februari 2011, 20:23 uur
Helaas zal ik nooit weten wat wouter in Café Jos in Nijmegen heeft genuttigd, tenzij het bier het dwars geplaatste rode kruisje heette....
0
geplaatst: 28 februari 2011, 06:32 uur
@Oldfart: Ik zie inderdaad zelf ook nog steeds een plaatje. Dan zal er iets misgegaan zijn denk ik. Het was in ieder geval een Gouden Carolus, Cuvée van de Keizer uit 2005.
0
PriestMaiden
geplaatst: 28 februari 2011, 12:39 uur
Boerken en Boerinneke zijn inderdaad goeie biertjes
.Bier uit mijn stad

0
Zorin
geplaatst: 28 februari 2011, 12:55 uur
Ik heb een six-pack ( strakke buik) , dus drink geen/nauwelijks bier
.
.
0
geplaatst: 28 februari 2011, 17:06 uur
ja, van elke dag een six-pack krijg je wel een aardig bierbuikje
0
Ive
geplaatst: 28 februari 2011, 20:16 uur

Niets zo goed als en blonde... Hik... Leffe. Scholl !!!
0
geplaatst: 31 maart 2011, 23:38 uur
Westmalle tripel
als ik wil genieten van bier dan drink ik dit.
als ik wil genieten van bier dan drink ik dit.
0
geplaatst: 1 april 2011, 19:38 uur
Kom op...is deze forum nou serieus geopend/gemaakt, en er word ook nog erover gepraat 

0
geplaatst: 1 april 2011, 19:49 uur
ThePrinceOfPop schreef:
Kom op...is deze forum nou serieus geopend/gemaakt, en er word ook nog erover gepraat
Je had duidelijk teveel bier op toen je dit postte, zo slecht loopt de zin, dus bedankt voor deze inhoudelijke bijdrage.
0
geplaatst: 1 april 2011, 19:51 uur
ThePrinceOfPop schreef:

0
geplaatst: 1 april 2011, 19:52 uur
tijd voor een update:
ik ben echt verslingerd aan het nieuwe bier van de verplichte serie Tournee Generale, dus mijn lijstje ziet er nu als volgt uit:
1. Tournee Generale Tripel Hop
2. St. Bernandus Abt 12
3. Hopus
4. Tripel Karmeliet
5. Gouden Carolus Tripel
ik ben echt verslingerd aan het nieuwe bier van de verplichte serie Tournee Generale, dus mijn lijstje ziet er nu als volgt uit:
1. Tournee Generale Tripel Hop
2. St. Bernandus Abt 12
3. Hopus
4. Tripel Karmeliet
5. Gouden Carolus Tripel
we tigers schreef:
De laatste tijd zijn de volgende bij mij thuis favoriet:
1. St. Bernardus Abt 12
2. Tripel Karmeliet
3. Brugse Zot
4. Rochefort 8
5. Guillotine
De laatste tijd zijn de volgende bij mij thuis favoriet:
1. St. Bernardus Abt 12
2. Tripel Karmeliet
3. Brugse Zot
4. Rochefort 8
5. Guillotine
0
geplaatst: 1 april 2011, 19:55 uur
Sir Spamalot schreef:
Bierdrinkers doen het zonder dt-fouten.
(quote)
Bierdrinkers doen het zonder dt-fouten.
Voor het drinken wel.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 1 april 2011, 19:57 uur
En achteraf (het is tenslotte vrijdagavond geweest)
.
.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 1 april 2011, 20:31 uur
Deze topic blijven volgen, wij zullen u opleiden
.
.
0
geplaatst: 1 april 2011, 23:29 uur
...binnenkort komt er ook zeker een forum over: Wat is je lievelings drugs soort?
0
geplaatst: 1 april 2011, 23:35 uur
Rare opmerking mijns inziens.
Bier is in de eerste plaats gezelligheid, genieten. Er zijn mensen die op een normale manier met alcohol om kunnen gaan en daar dan ook normaal over kunnen praten.
Bier is in de eerste plaats gezelligheid, genieten. Er zijn mensen die op een normale manier met alcohol om kunnen gaan en daar dan ook normaal over kunnen praten.
* denotes required fields.