MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote bier-topic

zoeken in:
Sir Spamalot (crew)
Dit was gisterenavond ook niet slecht, hik!

(afbeelding)

tip_of.yourstar
Westmalle Tripel
Rochefort 10
Kasteelbier Bruin
Sint Bernardus Abt 12
Gulden Draak

@ Sir Spamalot: en wat voor soort vocht zijn die boer en boerin precies?

Sir Spamalot (crew)
Oldfart, u vraagt, wij draaien: klik.

In mijn stamcafé (nou ja, één van...) koopt de patron altijd een bak of een vat van een ambachtelijk bier, meestal een bier waarvan de meeste stervelingen, zelfs de meest dorstige Vlamingen, nog nooit van hebben gehoord. Als het op is, volgt een andere soort.

Straf spul met zijn 9,5%, je gaat er geen vijf van drinken. Ik heb een voorkeur voor de donkere (Boerken), de blonde variant (Boerinneke) is even straf. Santé!

Mooi flesje met die lange hals + beugel.
Nog nooit tegengekomen, maar dat is hier in Drenthe niet zo'n wonder.
Hier in het dorp is het woord voor bier synoniem aan Amstel, meer naar het oosten is het meer Grolsch.
Heb wel eens aan een dorpsgenoot iets anders aangeboden ( Jopen Koyt) , kreeg ik echt als antwoord: "Nee....doe maar bier"

oldfart heeft geen last van chauvinisme
maar wij hebben kaas!

Sir Spamalot schreef:

Straf spul met zijn 9,5%, je gaat er geen vijf van drinken. Ik heb een voorkeur voor de donkere (Boerken), de blonde variant (Boerinneke) is even straf. Santé!

Daar drink ik er dus met gemak 5 van.. zo zie je maar wat de factor gewenning met je doet

Sir Spamalot (crew)
Ik denk dat ik er ooit eens vijf heb gedronken, maar ik heb het van horen zegggen, ik kan het me zelf niet meer herinneren .

Als je zoveel van dat zware bier achtereen drinkt, loop je een groot risico de volgende dag constant van die zwaar-weerscheten te laten, met grote kans op sedimentvorming.

Nee niets voor niets luidt het gezegde: "in der Beschränkung zeigt sich der Meister". Door schade en schande wijs geworden, eindig ik altijd met 1 of 2 zware rakkers en voordien opdrinkend vanaf een ale (Koninck, Smithwick's, Murphy Red oid) of anders een refterbier (als het er is).

Bij blond gaat mijn voorkeur naar de lichtere - vanwege moeizame ervaringen met Tripels. Die Jopen Koyt gisrteravond gedronken en daar is niets mis mee - een heel prettig bier, beetje portsmaak, maar goed dat had Guiness op fles vroeger ook.

Valt allemaal reuze mee.. maar ik drink meestal ook eerst lichter spul en besluit vervolgens met wat zwaarder. Maar dat kunnen er dan alsnog een stuk of 4 a 5 zijn. Kennelijk zijn mijn nachten wat langer dan die van jullie.
Donderdag bijvoorbeeld bij een etentje van mijn werk eerst 4 Chouffes gedronken, daarna nog wat wezen drinken en toen zeker nog een stuk of 6 St. Bernardus weggeslagen.. heerlijk bier overigens

(afbeelding)

Ik heb laatst bij Café Jos in Nijmegen dit hemels werkje mogen drinken:

(afbeelding)

Die van mij kwam uit 2005, maar hij was me toch een portie lekker! Beter dan de Rochefort 10 nog en dat heb ik niet snel!

Helaas zal ik nooit weten wat wouter in Café Jos in Nijmegen heeft genuttigd, tenzij het bier het dwars geplaatste rode kruisje heette....

Ik zie het plaatje gewoon hoor. Het is Gouden Carolus.

@Oldfart: Ik zie inderdaad zelf ook nog steeds een plaatje. Dan zal er iets misgegaan zijn denk ik. Het was in ieder geval een Gouden Carolus, Cuvée van de Keizer uit 2005.

PriestMaiden
Sir Spamalot schreef:
Dit was gisterenavond ook niet slecht, hik!

(afbeelding)

Boerken en Boerinneke zijn inderdaad goeie biertjes .
Bier uit mijn stad

Zorin
Ik heb een six-pack ( strakke buik) , dus drink geen/nauwelijks bier .

ja, van elke dag een six-pack krijg je wel een aardig bierbuikje

Ive

(afbeelding)

Niets zo goed als en blonde... Hik... Leffe. Scholl !!!

Westmalle tripel

als ik wil genieten van bier dan drink ik dit.

Kom op...is deze forum nou serieus geopend/gemaakt, en er word ook nog erover gepraat

ThePrinceOfPop schreef:
Kom op...is deze forum nou serieus geopend/gemaakt, en er word ook nog erover gepraat

Je had duidelijk teveel bier op toen je dit postte, zo slecht loopt de zin, dus bedankt voor deze inhoudelijke bijdrage.

Sir Spamalot (crew)
ThePrinceOfPop schreef:
en er word ook nog erover gepraat

Bierdrinkers doen het zonder dt-fouten.

ThePrinceOfPop schreef:

tijd voor een update:

ik ben echt verslingerd aan het nieuwe bier van de verplichte serie Tournee Generale, dus mijn lijstje ziet er nu als volgt uit:

1. Tournee Generale Tripel Hop
2. St. Bernandus Abt 12
3. Hopus
4. Tripel Karmeliet
5. Gouden Carolus Tripel

we tigers schreef:
De laatste tijd zijn de volgende bij mij thuis favoriet:
1. St. Bernardus Abt 12
2. Tripel Karmeliet
3. Brugse Zot
4. Rochefort 8
5. Guillotine

Sir Spamalot schreef:
(quote)

Bierdrinkers doen het zonder dt-fouten.

Voor het drinken wel.

Sir Spamalot (crew)
En achteraf (het is tenslotte vrijdagavond geweest) .

Ik drink geen bier.

Sir Spamalot (crew)
Deze topic blijven volgen, wij zullen u opleiden .

...binnenkort komt er ook zeker een forum over: Wat is je lievelings drugs soort?

Rare opmerking mijns inziens.

Bier is in de eerste plaats gezelligheid, genieten. Er zijn mensen die op een normale manier met alcohol om kunnen gaan en daar dan ook normaal over kunnen praten.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:42 uur

geplaatst: vandaag om 10:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.