Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 9 april 2017, 18:22 uur
Edgar18 schreef:
Wat een wedstrijd! Heerlijk genoten van Parijs-Roubaix. Vooral de tandem Langeveld - Van Baarle was erg sterk. Toch twee weken achtereen een Nederlander op het podium van een klassieker.
Ze bleven opvallend rustig toen Stuyven en Moscon er opeens bij kwamen. Daarna werd dat duo er gelijk weer af gereden, dus het zal wel aan mij gelegen hebben. Ik had ze er liever niet bij gehad. Wat een wedstrijd! Heerlijk genoten van Parijs-Roubaix. Vooral de tandem Langeveld - Van Baarle was erg sterk. Toch twee weken achtereen een Nederlander op het podium van een klassieker.

0
geplaatst: 9 april 2017, 18:27 uur
Het zou wat zijn als PSV nu op één punt van Feyenoord tweede wordt. Dan was het een hele dure grabbel van Zoet.
Overigens werd PSV vorig jaar minder dan 17,5% toegedicht om kampioen te worden, dus ik teken ervoor.
Overigens werd PSV vorig jaar minder dan 17,5% toegedicht om kampioen te worden, dus ik teken ervoor.

2
geplaatst: 9 april 2017, 19:06 uur
Gretz schreef:
De diehard FCU supporters (met uitzondering van ROE hoop ik) zullen waarschijnlijk liever zien dat Feyenoord gewoon wint. Maar bij de spelers kan ik me niet voorstellen dat die anti-gevoelens tegen Ajax echt leven. Lijkt me eerder dat het team nog op wraak belust na de onnodige 3-3 in Utrecht.
De diehard FCU supporters (met uitzondering van ROE hoop ik) zullen waarschijnlijk liever zien dat Feyenoord gewoon wint. Maar bij de spelers kan ik me niet voorstellen dat die anti-gevoelens tegen Ajax echt leven. Lijkt me eerder dat het team nog op wraak belust na de onnodige 3-3 in Utrecht.
Dan ben je vanmiddag niet in het stadion geweest. Iedereen wil winnen en gaat voor de 3 punten. Maak jezelf en anderen niets wijs. FCUtrecht wil gewoon vierde worden, dat levert tonnen extra aan TV gelden op.
0
geplaatst: 9 april 2017, 19:19 uur
west schreef:
Ik heb Pec-Feyenoord niet gezien, moest erop uit... maar zag wel de berichten voorbij komen. Nu zie ik schoten op doel: 7-23 en op teletekst lees ik dat Feyenoord 6 goede kansen had na de 2-2. Hebben ze het laten liggen door al die kansen niet te benutten?
Ik heb Pec-Feyenoord niet gezien, moest erop uit... maar zag wel de berichten voorbij komen. Nu zie ik schoten op doel: 7-23 en op teletekst lees ik dat Feyenoord 6 goede kansen had na de 2-2. Hebben ze het laten liggen door al die kansen niet te benutten?
Feyenoord heeft het zeker laten liggen. Vooral in het eerste kwartier door verdedigend alles fout te doen. Daarna was alleen Feyenoord aan de bal en hadden ze absoluut minimaal driemaal moeten scoren. Die kans voor Toornstra. Man man.
0
geplaatst: 9 april 2017, 19:46 uur
Echt heel vreemd. Thuis 13 goals die hij er vanuit alle rangen en standen inschiet. Uit 0,0.
1
geplaatst: 9 april 2017, 20:48 uur
Gretz schreef:
Alleen die van Toornstra had zeker op doel gemoeten. En was waarschijnlijk ook een goal geweest als hij voor de korte hoek had gekozen.
(quote)
Alleen die van Toornstra had zeker op doel gemoeten. En was waarschijnlijk ook een goal geweest als hij voor de korte hoek had gekozen.
Bedankt voor jouw reply. Ik heb nu de samenvatting gezien en hij wist toch echt 3 meter voor open doel te missen. In de Kuip ramt hij zo'n bal er keihard in. Ik denk inderdaad dat we met zijn tweelingbroer Rens te maken hebben bij uitwedstrijden.
0
geplaatst: 9 april 2017, 20:55 uur
Nicolage Rico schreef:
Feyenoord heeft het zeker laten liggen. Vooral in het eerste kwartier door verdedigend alles fout te doen. Daarna was alleen Feyenoord aan de bal en hadden ze absoluut minimaal driemaal moeten scoren. Die kans voor Toornstra. Man man.
(quote)
Ik vond het echt een hele grote blunder van Jones. Wat deed hij daar? Botteghin stond aan de goede kant te dekken nog ver van de goal en dreef 'm naar buiten. Die tweede goal was weliswaar verdedigend een fout van Elia die te laat meeliep, maar vond ik ook gewoon een goede goal. Kan gebeuren. Die kans van Toornstra was zo niet te geloven, dat ze misschien hem eens met die mentale coach moeten laten praten. Wat ik Gio kwalijk neem, en de rest van de staf, is dat ze zich weer niet hebben voorbereid op kunstgras. Dat is toch simpel: de hele week op een niet gesproeide kutmat trainen. Waarom doen ze dat niet?!
0
geplaatst: 9 april 2017, 21:14 uur
0
geplaatst: 9 april 2017, 21:19 uur
Dat is het ook niet. Steeds problemen met kunstgras, maar je er goed op voorbereiden? Nee, waarom is dat nodig zei Gio. Ook bijvoorbeeld met mentale coaching, waar in alle topsport mee gewerkt wordt, lopen ze bepaald niet voorop. En sommige spelers hebben dat zeker in zo'n spannende fase als deze nodig om echt goed / nog beter te kunnen presteren.
1
geplaatst: 9 april 2017, 21:36 uur
Rudi S schreef:
Die heeft een tweelingbroer die de uitwedstrijden doet.
Die heeft een tweelingbroer die de uitwedstrijden doet.
Kuyt heeft zijn goals ook vooral in de thuiswedstrijden gemaakt (7 van de 9).
Ik was wel benieuwd en ik ben even de topscorers van de uit- en thuiswedstrijden opgesteld. Criterium was om tenminste 7 thuis- of uitdoelpunten te hebben gemaakt. Thuis scoren blijkt sowieso makkelijker, maar Toornstra en ook Dolberg maken het wel heel bont, die scoren niet of nauwelijks buitenshuis. Opvallend is dat het voor Davy Klaassen juist andersom is.
Thuisdoelpunten:
13 Toornstra (13 totaal)
12 Jorgensen (19)
12 Dolberg (13 )
9 Reza (17)
9 Van Wolfswinkel (15)
9 Armenteros (14)
8 Unal (15)
7 Kuyt (9)
Uitgoals:
10 Klaassen (12 totaal)
8 Reza (17)
8 Haller (13)
7 Jorgensen (19)
7 Unal (15)
Nog een opvallende statistiek m.b.t. Toornstra: van zijn 8 assists heeft hij er ook 7 in de Kuip gemaakt...
2
geplaatst: 9 april 2017, 21:41 uur
west schreef:
Dat is het ook niet. Steeds problemen met kunstgras, maar je er goed op voorbereiden? Nee, waarom is dat nodig zei Gio. Ook bijvoorbeeld met mentale coaching, waar in alle topsport mee gewerkt wordt, lopen ze bepaald niet voorop. En sommige spelers hebben dat zeker in zo'n spannende fase als deze nodig om echt goed / nog beter te kunnen presteren.
(quote)
Dat soort dingen hoort id niet bij topsport, dan hoor je er juist hard aan te werken en niet alleen roepen dat kunstgras shit is. Net zoals penalties nemen, nee dat doen we niet want de spanning kunnen we niet nabootsen
. Nee maar je kan wel je traptechniek verbeteren en oefening baart sowieso kunst..
0
geplaatst: 9 april 2017, 21:41 uur
herman schreef:
Nog een opvallende statistiek m.b.t. Toornstra: van zijn 8 assists heeft hij er ook 7 in de Kuip gemaakt...
(quote)
Het moet niet gekker worden met Jens!

Goede statistieken Herman.
1
geplaatst: 9 april 2017, 21:49 uur
Ben wel benieuwd of bij Klaassen en Toornstra dezelfde trends ook in voorgaande seizoenen zijn te bespeuren, maar had geen zin meer dat ook nog uit te zoeken.
Je kan i.i.g. niet zeggen dat Toornstra kuipvrees heeft...
Je kan i.i.g. niet zeggen dat Toornstra kuipvrees heeft...
0
geplaatst: 9 april 2017, 21:55 uur
Nee, meestal is het inderdaad andersom. Daar speelt hij vaak de sterren van de hemel.
0
geplaatst: 9 april 2017, 21:57 uur
Running On Empty schreef:
Dan ben je vanmiddag niet in het stadion geweest. Iedereen wil winnen en gaat voor de 3 punten. Maak jezelf en anderen niets wijs. FCUtrecht wil gewoon vierde worden, dat levert tonnen extra aan TV gelden op.
(quote)
Dat zag er geweldig uit zeg op tv. Wat een mensen, wat een sfeer en wat een goed voetbal!

Alleen ken ik toch heel wat Utrecht fans die het helemaal niet erg vinden als ze van de komende vier wedstrijden, alleen de volgende verliezen. Die ken jij toch ook wel?
0
geplaatst: 9 april 2017, 21:58 uur
west schreef:
Ik vond het echt een hele grote blunder van Jones. Wat deed hij daar? Botteghin stond aan de goede kant te dekken nog ver van de goal en dreef 'm naar buiten. Die tweede goal was weliswaar verdedigend een fout van Elia die te laat meeliep, maar vond ik ook gewoon een goede goal. Kan gebeuren. Die kans van Toornstra was zo niet te geloven, dat ze misschien hem eens met die mentale coach moeten laten praten. Wat ik Gio kwalijk neem, en de rest van de staf, is dat ze zich weer niet hebben voorbereid op kunstgras. Dat is toch simpel: de hele week op een niet gesproeide kutmat trainen. Waarom doen ze dat niet?!
(quote)
Klopt. Was een grote fout van Jones. Niet de eerste van het seizoen. Als hij uit moet komen, komt hij vaak niet en als hij niet uit moet komen wel. Bij de 2-2 van Heerenveen stond hij 6 meter voor zijn goal.
Hij pakt weleens punten, maar kost ons er ook een paar.
0
geplaatst: 9 april 2017, 22:00 uur
Ja, dus: een nieuwe keeper halen? Of Hahn een kans geven? Vind ik beter dan Jones en Vermeer.
0
geplaatst: 9 april 2017, 22:03 uur
Hahn mag bij Excelsior blijven. Doet het daar niet best, dus of ze 'm willen houden?
Vermeer vind ik de betere keeper, al is de vergelijking lastig. Ze hebben beiden andere kwaliteiten.
Vermeer is dynamischer, heeft een betere reflex en is 1 op 1 top. Jones is veel sterker bij hoge ballen en zorgt voor meer rust voor de goal.
Hoop dat ze volgend seizoen beiden nog bij Feyenoord spelen.
Vermeer vind ik de betere keeper, al is de vergelijking lastig. Ze hebben beiden andere kwaliteiten.
Vermeer is dynamischer, heeft een betere reflex en is 1 op 1 top. Jones is veel sterker bij hoge ballen en zorgt voor meer rust voor de goal.
Hoop dat ze volgend seizoen beiden nog bij Feyenoord spelen.
0
geplaatst: 9 april 2017, 22:04 uur
Ik neem aan dat Vermeer volgend jaar weer eerste keeper is... Wellicht kunnen ze Hahn nog een seizoen verhuren? Ik lees dat ie het niet zo goed doet bij Excelsior, maar wellicht heeft ie ook ff nodig na zijn lange blessure.
0
geplaatst: 9 april 2017, 22:14 uur
Zo, Vinales wint de tweede GP van dit seizoen ook, dat is sinds Wayne Rainey in 1990 niet meer gebeurd bij Yamaha, wat een geweldenaar. 
Rossi knap tweede, hij lijkt weer goed in vorm, mooi hoe hij Crutchlow nog inhaalde, een top weekend voor Yamaha dus, en met Marquez en Honda gaat het wat minder.
Rossi makes his move
Over twee weken gaat het verder in Austin.

Rossi knap tweede, hij lijkt weer goed in vorm, mooi hoe hij Crutchlow nog inhaalde, een top weekend voor Yamaha dus, en met Marquez en Honda gaat het wat minder.
Rossi makes his move
Over twee weken gaat het verder in Austin.

0
geplaatst: 9 april 2017, 22:25 uur
Nicolage Rico schreef:
Hahn mag bij Excelsior blijven. Doet het daar niet best, dus of ze 'm willen houden?
Tegen Ajax stond 'ie anders prima te keepen. Ook Zwolle uit pas geleden. Om maar wat te noemen. Hij is aan het terug komen.
0
geplaatst: 9 april 2017, 22:33 uur
west schreef:
Dat zag er geweldig uit zeg op tv. Wat een mensen, wat een sfeer en wat een goed voetbal!
Alleen ken ik toch heel wat Utrecht fans die het helemaal niet erg vinden als ze van de komende vier wedstrijden, alleen de volgende verliezen. Die ken jij toch ook wel?
Alleen ken ik toch heel wat Utrecht fans die het helemaal niet erg vinden als ze van de komende vier wedstrijden, alleen de volgende verliezen. Die ken jij toch ook wel? Dat is niet wat de Bunnik Side schalde vanmiddag. Bijna alle Utrecht supporters die ik ken gunnen Feyenoord de titel enorm en willen liever niet dat Ajax kampioen wordt. Dat betekent echter niet dat Feyenoord zondag de punten cadeau krijgt. We willen graag ook minstens één potje winnen dit seizoen van een club uit de top 3. En we/ze willen echt 4e worden. Het zal komende zondag echt gaan afhangen van de vorm van de dag en ook welke scheids we gaan krijgen is niet onbelangrijk.

1
geplaatst: 9 april 2017, 22:34 uur
Nicolage Rico schreef:
Echt heel vreemd. Thuis 13 goals die hij er vanuit alle rangen en standen inschiet. Uit 0,0.
De spits van PSV scoort thuis en uit niet, wat is het pobleem?
En Jones is de reden dat Feyenoord kampioen wordt, ik snap die kritiek totaal niet. Na (vooral) Mulder en Vermeer eindelijk een stabile factor in een seizoen.
0
geplaatst: 9 april 2017, 22:36 uur
Running On Empty schreef:
Het zal komende zondag echt gaan afhangen van de vorm van de dag en ook welke scheids we gaan krijgen is niet onbelangrijk.
(quote)
Het zal komende zondag echt gaan afhangen van de vorm van de dag en ook welke scheids we gaan krijgen is niet onbelangrijk.
Wat heb jij toch met die scheids? Leg eens uit?
0
geplaatst: 9 april 2017, 22:54 uur
west schreef:

Vind je dan ook dat de club daar rekening mee zou moeten houden dan (het sentiment van de "supporter")? Dat zou redelijk absurd zijn eigenlijk, naar mijn mening.
0
geplaatst: 9 april 2017, 22:58 uur
gigage schreef:
Vind je dan ook dat de club daar rekening mee zou moeten houden dan (het sentiment van de "supporter")? Dat zou redelijk absurd zijn eigenlijk, naar mijn mening.
(quote)
Nee, dat kan natuurlijk niet. Alleen kan ik me voorstellen dat als het een kwartier voor tijd 2-0 is voor Feyenoord, FC Utrecht niet helemaal tot het naadje gaat daarna. Zoiets.
0
geplaatst: 9 april 2017, 23:02 uur
gigage schreef:
En Jones is de reden dat Feyenoord kampioen wordt, ik snap die kritiek totaal niet. Na (vooral) Mulder en Vermeer eindelijk een stabile factor in een seizoen.
(quote)
Ik vind - nogmaals - dat hij een goed seizoen keept. Vandaag maakte hij een grote fout, vandaar dat hij ter sprake kwam.
0
geplaatst: 9 april 2017, 23:12 uur
Dat snap ik ( een beetje) , maar in het vervolg wordt weer om Vermeer geroepen. Die heeft al een potje gekeept en kreeg in de Kuip er ook 2 om de oren. Dat zaalvoetbalkeepen van Onana overigens ben ik al helemaal niet van gecharmeerd maar daar spreken de resultaten mij tegen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.