MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
west schreef:
(quote)

Ik vond het echt een hele grote blunder van Jones. Wat deed hij daar? Botteghin stond aan de goede kant te dekken nog ver van de goal en dreef 'm naar buiten. Die tweede goal was weliswaar verdedigend een fout van Elia die te laat meeliep, maar vond ik ook gewoon een goede goal. Kan gebeuren. Die kans van Toornstra was zo niet te geloven, dat ze misschien hem eens met die mentale coach moeten laten praten. Wat ik Gio kwalijk neem, en de rest van de staf, is dat ze zich weer niet hebben voorbereid op kunstgras. Dat is toch simpel: de hele week op een niet gesproeide kutmat trainen. Waarom doen ze dat niet?!

Goede analyse. Deze wedstrijd bewijst maar weer dat persoonlijke fouten een grote invloed hebben op het scoreverloop. PEC heeft veel baat gehad bij de vroege voorsprong. Als Feyenoord er direct was opgeklapt zoals ze normaal in de Kuip doen komt PEC er voetballend echt niet zomaar uit. Ze hadden een hele dag minder rust dan Feyenoord, dat het op conditioneel vlak veel langer zou moeten kunnen volhouden. Vermoedelijk was PEC niet meer teruggekomen van een achterstand.

Volgens mij trainen ze niet op kunstgras vanwege de angst voor blessures. Maar op deze manier ga je er inderdaad nooit optimaal op kunnen voorbereiden.
Van Bronckhorst maakt snel progressie als coach, maar 1 van de belangrijkste kritiekpunten die je kunt hebben is dat hij het niet voor elkaar krijgt om zijn team in uitwedstrijden hetzelfde spel te laten spelen. Het verval dat je bij Feyenoord in als je uit en thuis vergelijkt is veel groter dan bij Ajax en PSV.

Jones is goed, maar maakt soms verkeerde keuzes, net als zijn collega bij Ajax.
Jones ging niet vrijuit bij Pec's 1e goal.
Zover uit zijn goal, spits op snelheid, hij had daar nog niets te zoeken.
Geen absolute top, maar hij heeft tot nu toe een verdienstelijk seizoen gekeept.
Is hij beter dan Vermeer?
Nee, dat vind ik dan weer niet.
Redelijk gelijkwaardig denk ik.
Vermeer is wat atletischer en mee voetballend wat sterker.
Jones is de betere betreft hoge ballen in de 16.
Maar veel ontlopen ze elkaar niet.

west schreef:
Wat ik Gio kwalijk neem, en de rest van de staf, is dat ze zich weer niet hebben voorbereid op kunstgras. Dat is toch simpel: de hele week op een niet gesproeide kutmat trainen. Waarom doen ze dat niet?!

Bij de NOS gaf hij van te voren aan dat ze wel op kunstgras hadden getraind. En het veld was gesproeid.

Hij gaf aan dat ze niet op kunstgras hadden getraind.

Dat veld was stroperig, was duidelijk te zien.

Wil dit soort dingen niet als excuus gebruiken, al is kunstgras wel echt verschrikkelijk - zeker voor een voetballende ploeg (en ja, dat kan Feyenoord best).

Het verval dat je bij Feyenoord in als je uit en thuis vergelijkt is veel groter dan bij Ajax en PSV.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Ajax en PSV spelen uit niet beter over het hele seizoen gezien. Wel eens dat Feyenoord thuis vele malen beter en scherper speelt dan uit, uiteraard.

Dit zei Van Bronckhorst er over:

‘Voetballen is gewoon een ander spelletje als het op kunstgras wordt gespeeld. Maar we willen kampioen worden en dus moeten we er niet over zeuren. We zullen ook in Zwolle moeten winnen.’

Om blessures te voorkomen wordt er niet speciaal getraind op kunstgras. ‘Maar we hebben naast ons trainingsveld op Varkenoord wel een brede strook kunstgras, waar we vaak de warming-up doen en de positiespelletjes spelen. Dat kun je ook wennen noemen.’ Volgens Van Bronckhorst speelt wel een rol of het kunstgras gesproeid wordt. ‘Maar PEC Zwolle zal het veld wel sproeien, daar twijfel ik niet aan.’

Ik ben ook tegen kunstgras, maar het staat teams met de huidige regels vrij of de mat bewust niet goed te sproeien. Je kunt het teams niet kwalijk nemen dat ze tegen een grootmacht ervoor kiezen om met een slechter kunstgrasveld te starten. Dit leek vanmiddag ook het geval te zijn ja. Teams met een echte grasmat doen hetzelfde .

west schreef:
Wat heb jij toch met die scheids? Leg eens uit?

Is hier echt al genoeg aan bod geweest.

Sommige thuisfluiters zijn gewoon niet bestand tegen De Kuip.

gigage schreef:
(quote)

De spits van PSV scoort thuis en uit niet, wat is het pobleem?.

Ja dat gaat nu wel erg veel problemen opleveren. Gister werd hij door het hele stadion ( nou ja zo'n beetje) uitgefloten en werd hij in de rust (ik neem aan bewust zodat hij niet na bv 55 minuten alleen de gang naar de bank moest maken) gewisseld. Daarna liep het als een speer en scoorde psv de ene na de andere goal. Ik ben benieuwd of Cocu mans genoeg is om De Jong de volgende keer op de bank te zetten ipv Locadia

3 postjes over een schitterende Parijs Roubaix en voor de rest weer oeverloos gezeur over wat slechte wedstrijdjes. Nu weet ik weer waarom ik hier niet meer kom.

luigifort schreef:
Ja maar Ajax is in een flow en Fey heeft nog Utreg thuis en Vitesse uit..lastig zat voor ze met die stress

En PSV uit wint Ajax op zijn sloffen?

Het is nog niet gespeeld... niet te vroeg juichen.

Ben het wel met je eens dat Feyenoord wel eens heel erg zenuwachtig kan gaan worden nu. En Ajax is in staat om wedstrijden te winnen waar het om gaat.

PSV strijdt nog steeds op plaats 2, en dat zal dus een zeer boeiende pot worden in Eindhoven.

Ik vind het echt een mooi slot van de competitie.

Edgar18 schreef:
(quote)
Wat bedoel je precies? Wie had je er liever niet bij gehad?
Ik ga liever een sprint aan met 3 man dan met 5 man.

Gretz schreef:
Ik ben ook tegen kunstgras, maar het staat teams met de huidige regels vrij of de mat bewust niet goed te sproeien. Je kunt het teams niet kwalijk nemen dat ze tegen een grootmacht ervoor kiezen om met een slechter kunstgrasveld te starten.
Een (gesproeid) sneller (kunst)grasveld is geen beter veld, maar simpelweg 'sneller'; iets waar veel topclubs graag mee werken. Overigens is een gesproeid kunstgrasveld met de temperaturen van afgelopen zondag vrij snel weer droog.

Doet ook denken aan dit: http://www.volkskrant.nl/sport/atletico-en-barca-kibbelen-over-lengte-gras-en-sproeien~a3632128/

Gretz schreef:
Dit zei Van Bronckhorst er over:

Een strook kunstgras op Varkensoord? Het zegt genoeg. Elke amateurclub heeft minstens 1 veld, onvoorstelbaar. Ik las net de reacties van de ochtendkranten en terecht wordt nu ook verwezen naar de mental coach die vol aan de bak moet. Drie keer achter elkaar uit in de beginfase op achterdstand komen en een paar spelers die onder hun niveau presteren uit. Ik hoop dat er deze week, maar vooral de 2 weken erna (voor de uitwedstrijden) wel professioneel gewerkt wordt in de Kuip.

west schreef:
Ik las net de reacties van de ochtendkranten en terecht wordt nu ook verwezen naar de mental coach die vol aan de bak moet. Drie keer achter elkaar uit in de beginfase op achterstand komen en een paar spelers die onder hun niveau presteren uit.

Eigenlijk 4x want tegen Heerenveen begon Feyenoord ook heel zwak en viel de tegengoal relatief vroeg. En mochten ze van geluk spreken dat het bij rust maar 1-0 was. Dit falen buitenshuis zal zeker voor een deel tussen de oren zitten, zie bijvoorbeeld de opmerkelijke statistieken van Toornstra. Andere spelers zoals Nelom, Kuijt en Kramer komen gewoon kwaliteit tekort.

Kuijt tussen Nelom en Kramer zetten? Sorry, maar dat gaat me te ver. Hij is niet in vorm en heeft bijlange na niet meer het laufpensum van vroeger, maar Kuijt komt echt geen kwaliteit tekort.

Hoelang zou Mjuman nog op het strafbankje zitten eigenlijk?

Kuijt gaat mij te ver. Gisteren werd hij weer ineens in de spits gezet, daar kwam hij te kort. Maar op andere posities en op een goede dag kan hij nog veel power brengen in het team.

Frenz schreef:
Kuijt tussen Nelom en Kramer zetten? Sorry, maar dat gaat me te ver. Hij is niet in vorm en heeft bijlange na niet meer het laufpensum van vroeger, maar Kuijt komt echt geen kwaliteit tekort.

Toch draait Feyenoord veel beter in de wedstrijden waarin hij op de bank zit. Het hielp ook niet mee dat Van Bronckhorst hem vaak links- of rechtsbuiten zette wat hij helemaal niet is. En als middenvelder zou iemand als Vejinovic ook meer moeten kunnen brengen, maar die heeft nooit echt meer het vertrouwen gekregen.

west schreef:
Kuijt gaat mij te ver. Gisteren werd hij weer ineens in de spits gezet, daar kwam hij te kort. Maar op andere posities en op een goede dag kan hij nog veel power brengen in het team.

Op een goede dag ja. In het eerste deel van het seizoen kwamen die dagen nog wel voor, maar je kunt toch niet ontkennen dat het de laatste maanden behoorlijk pover is?

Dankzij zijn invalbeurt tegen Sparta werd het nog bijna 1-1. Tegen Go Ahead speelde hij ook erg goed. Maar het hangt in 2017 inderdaad wel meer van zijn dag af.

Dat klinkt al een stuk genuanceerder Gretz en ik ben het er ook mee eens dat Feyenoord beter presteerde zonder hem, maar ik reageerde op 'het gebrek aan kwaliteit'-stukje. Dirk heeft in zijn lange carriere teveel en te lang boven verwachting gepresteerd om dat predikaat te krijgen.

Wellicht dat ik in deze wat te snel een aantal analytici van tv napraat. Ik begrijp uiteraard wel dat Kuijt voor veel Feyenoorders een andere status heeft. Maar jullie coach doet er gewoon beter aan om hem niet al te vaak meer 90 minuten op te stellen en ook alleen nog op een logische positie te zetten. Komt ie veel beter tot zijn recht.

Stel nou eens dat Feyenoord en Ajax allebei gelijk spelen bij Vitesse en PSV na thuisoverwinningen op Utrecht en Heerenveen... ik probeer nu onze Ajax fans hier wat nerveuzer te krijgen .

Ik denk meer aan een scenario waarbij Ajax gelijk speelt bij PSV en Feyenoord verliest bij Vitesse. En dat ze zondag wat doelpunten inlopen...
Dan is die van Kramer in de Arena een hele dure gebleken

west schreef:
Stel nou eens dat Feyenoord en Ajax allebei gelijk spelen bij Vitesse en PSV na thuisoverwinningen op Utrecht en Heerenveen... ik probeer nu onze Ajax fans hier wat nerveuzer te krijgen .

Ja, in dat geval is het wel beslist in jullie voordeel. De laatste 2 wedstrijden gaat het publiek Feyenoord er waarschijnlijk doorheen slepen.

Maar de komende 2 speelrondes zal de druk voor Feyenoord in ieder geval nog torenhoog zijn. Ze moeten 2x een resultaat neerzetten voordat Ajax aan zijn wedstrijd begint. Lukt het niet om te winnen dan bestaat het risico dat je de koppositie na 9 maanden toch kwijtraakt, terwijl je enkele weken terug nog een riante voorsprong had. Moet toch een vreselijk angstige gedachte zijn. De spelers + coach kunnen wel roepen dat ze nog het volste vertrouwen hebben, maar reken maar dat de zenuwen en het gevoel van onzekerheid nu prominent aanwezig zijn.

Ik denk serieus dat de rol van achtervolger nu makkelijker was geweest voor jullie. Dan had de druk er niet zo op gestaan en zou puntverlies van Ajax slechts een bonus zijn geweest.

Op papier is het wellicht allemaal wat spannender geworden....maar op het eind staat Feyenoord gewoon met die schaal in handen hoor, daar verandert de uitslag in Zwolle niets aan.
Feyenoord wint vanaf nu gewoon alles en Ajax verspeelt punten in Eindhoven.

west schreef:
Ik ben helemaal niet bang voor een gelijkspel in de eerstvolgende wedstrijd tegen Vitesse, want die zou voor dit seizoen niet meetellen.

Zou ik toch niet zo stellig over zijn El Ninjo gezien Feyenoord het al vanaf januari in zo'n beetje elke uitwedstrijd erg lastig heeft. Het zou een wonderlijke wederopstanding zijn als ze nu 12 uit 4 pakken tegen tegenstanders die allemaal nog iets om voor te spelen hebben en in een heel aardige vorm steken:

Gretz schreef:

4. Utrecht (4x op rij gewonnen) - 4e plaats veiligstellen
5. Vitesse (3x op rij gewonnen) - ofwel met een goed gevoel afreizen voor de bekerfinale, ofwel strijden om plek 4 (als Utrecht in Rotterdam verliest)
14. Excelsior (8 punten in de laatste 5, waaronder de knappe 1-1 tegen Ajax) - nog niet zeker van lijfsbehoud
9. Heracles (3 van de 5 laatste wedstrijden gewonnen) - nog niet zeker van een play-off plek

Het is ook nog maar de vraag hoe Kongolo, Karsdorp en Jörgensen terugkeren, kan nog wel eens heel bepalend worden. Extreem belangrijke spelers wiens vervangers een heel pak minder zijn.
En Vilhena of El Ahmadi zou nog wel een eens schorsing kunnen oplopen. Dan komt Tapia waarschijnlijk weer in de ploeg.

Running On Empty schreef:
(quote)

Is hier echt al genoeg aan bod geweest.

Sommige thuisfluiters zijn gewoon niet bestand tegen De Kuip.

We hebben dit seizoen nog geen thuisfluiter gehad in de Kuip, integendeel.

Daar mag verandering in komen...

El Ninjo schreef:
Op papier is het wellicht allemaal wat spannender geworden....maar op het eind staat Feyenoord gewoon met die schaal in handen hoor, daar verandert de uitslag in Zwolle niets aan.
Feyenoord wint vanaf nu gewoon alles en Ajax verspeelt punten in Eindhoven.

Je probeert jezelf gewoon moed in te praten of niet?

Gretz schreef:
(quote)

Eigenlijk 4x want tegen Heerenveen begon Feyenoord ook heel zwak en viel de tegengoal relatief vroeg. En mochten ze van geluk spreken dat het bij rust maar 1-0 was. Dit falen buitenshuis zal zeker voor een deel tussen de oren zitten, zie bijvoorbeeld de opmerkelijke statistieken van Toornstra. Andere spelers zoals Nelom, Kuijt en Kramer komen gewoon kwaliteit tekort.

Klopt. Al zijn het alledrie geen basisspelers natuurlijk.

Als het goed is zijn Kongolo en Jorgensen weer terug aanstaande zondag. Dat is noodzaak. Karsdorp is wel op te vangen met Nieuwkoop. Al speelde deze gisteren een ongelukkige wedstrijd. Thuis viel hij constant goed in.

Falen buitenshuis wil ik het niet noemen. Tegen Heerenveen speelde Feyenoord echt een weergaloze 2e helft, dat zegt ook iets over het mentale aspect. Gisteren knokte Feyenoord zich ook terug en was het op het 1e kwartier de betere partij en had er ook gewonnen moeten worden gezien het kwaliteitsverschil. Tegen Ajax mag je verliezen en 4,5 afwezige sterkhouders kan Feyenoord gewoonweg niet opvangen. Ajax en PSV trouwens ook niet. Al hebben ze wel een sterkere bank.

Gretz schreef:
(quote)

Ja, in dat geval is het wel beslist in jullie voordeel. De laatste 2 wedstrijden gaat het publiek Feyenoord er waarschijnlijk doorheen slepen.

Maar de komende 2 speelrondes zal de druk voor Feyenoord in ieder geval nog torenhoog zijn. Ze moeten 2x een resultaat neerzetten voordat Ajax aan zijn wedstrijd begint. Lukt het niet om te winnen dan bestaat het risico dat je de koppositie na 9 maanden toch kwijtraakt, terwijl je enkele weken terug nog een riante voorsprong had. Moet toch een vreselijk angstige gedachte zijn. De spelers + coach kunnen wel roepen dat ze nog het volste vertrouwen hebben, maar reken maar dat de zenuwen en het gevoel van onzekerheid nu prominent aanwezig zijn.

Ik denk serieus dat de rol van achtervolger nu makkelijker was geweest voor jullie. Dan had de druk er niet zo op gestaan en zou puntverlies van Ajax slechts een bonus zijn geweest.

Feyenoord kan thuis goed overweg met de druk, dat hebben ze heel het seizoen al bewezen. Alles gewonnen op 2 gelijke spelen tegen Ajax en Heerenveen na, waar Feyenoord een stuk beter was.

Maar goed, zou me niets verbazen als Feyenoord net geen ongeslagen reeks gaat halen in de Kuip dit seizoen...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:08 uur

geplaatst: vandaag om 14:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.