Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 15 april 2017, 13:29 uur
sjoerd148 schreef:
Deels mee eens. Echter in Baskenland rijden Roglic (2x etappe) en Kruiswijk top 10 om maar iets te noemen. Ze hebben geen echte mannen voor het (kasseien) klassieker werk en Groenewegen vond Roubaix "wel lachen" achteraf. Niet echt topsport mindset.
De gok met Boom heeft totaal verkeerd uitgepakt. Onvoorstelbaar dat hun man in vorm - Roglic - morgen niet start.
Verhaal van Gesink begrijp ik ook niet. Dit zijn juist zijn klassiekers, waarin top 10 toch mogelijk moet zijn.
(quote)
Deels mee eens. Echter in Baskenland rijden Roglic (2x etappe) en Kruiswijk top 10 om maar iets te noemen. Ze hebben geen echte mannen voor het (kasseien) klassieker werk en Groenewegen vond Roubaix "wel lachen" achteraf. Niet echt topsport mindset.
De gok met Boom heeft totaal verkeerd uitgepakt. Onvoorstelbaar dat hun man in vorm - Roglic - morgen niet start.
Verhaal van Gesink begrijp ik ook niet. Dit zijn juist zijn klassiekers, waarin top 10 toch mogelijk moet zijn.
Nou ja, met de verlegging van de finish van de Cauberg af wordt het voor Gesink lastig om de top 10 te halen. Desondanks ben ik met je eens dat hij had moeten rijden, hij rijdt geen Giro, dus dat is geen excuus. Het is inderdaad treurig dat de grootste Nederlandse ploeg het met Battaglin als kopman moet doen. Verder is Boom gewoon klaar, die heeft geen zin meer ofzo, daarnaast heeft Lotto idd geen mannen voor de voorjaarsklassiekers. Het is wat dat betreft ook wel typerend dat bijna alle grote Nederlandse talenten (Van Baarle, Lammertink, Oomen) voor een andere ploeg kiezen...
0
geplaatst: 15 april 2017, 13:30 uur
En het ging zo goed de laatste tijd met normaal doen tegen elkaar...
In andere landen wordt wel degelijk rekening gehouden met Europese wedstrijden en worden daarom ook competitiewedstrijden verschoven. Nederland zou dit ook moeten doen. Het is van de zotte dat een club veel wedstrijden in een korte tijd moet spelen maar er wel een vrij weekend tussenzit i.v.m. een bekerwedstrijd. Het is voor het Nederlands voetbal als geheel - ongeacht welke club je support - goed als een Nederlands team ver komt in een Europese competitie. Ook andere teams profiteren daarvan.
In andere landen wordt wel degelijk rekening gehouden met Europese wedstrijden en worden daarom ook competitiewedstrijden verschoven. Nederland zou dit ook moeten doen. Het is van de zotte dat een club veel wedstrijden in een korte tijd moet spelen maar er wel een vrij weekend tussenzit i.v.m. een bekerwedstrijd. Het is voor het Nederlands voetbal als geheel - ongeacht welke club je support - goed als een Nederlands team ver komt in een Europese competitie. Ook andere teams profiteren daarvan.
0
geplaatst: 15 april 2017, 13:35 uur
En ondertussen is het WK snooker weer van start gegaan! Ik zag dat boring Selby bij de bookies favoriet is en dat is logisch gezien zijn seizoen tot dusver. Maar deze editie hoop ik echt dat Trump eens wint, of anders Ding Junhui of Ronnie.
1
geplaatst: 15 april 2017, 13:38 uur
Trump heeft al eens gewonnen, wat mij betreft één keer teveel. Om hem nou ook nog het snookeren te laten winnen... 

0
Martial
geplaatst: 15 april 2017, 13:39 uur
chevy93 schreef:
In Engeland gaat dat anders prima en daar moeten ze met heel wat meer rekening houden dan één of twee clubs die ver in Europa komen.
In Engeland gaat dat anders prima en daar moeten ze met heel wat meer rekening houden dan één of twee clubs die ver in Europa komen.
Maar daar spelen ze ook '400' wedstrijden in een seizoen en is een beetje appels met peren vergelijken als je de Nederlandse competitie daarmee vergelijkt.
Als ze hier al 2 wedstrijden in een week moeten spelen lopen ze al te mekkeren, gewoon werken voor je geld dat moeten we allemaal en zo slecht hebben die voetballers het niet volgens mij.
1
geplaatst: 15 april 2017, 13:42 uur
Martial schreef:
Ik krijg zo onderhand wel het gevoel dat we morgen tegen Barcelona of Real Madrid moeten spelen
Ik krijg zo onderhand wel het gevoel dat we morgen tegen Barcelona of Real Madrid moeten spelen
Ja dat zou je haast gaan denken maar onzin natuurlijk. Mij valt op hoezeer alle Feyenoord fans zichzelf moed proberen in te praten en hoezeer alle Ajax fans juist FC Utrecht proberen moed in te praten. Maar statistieken (en soms ook opstellingen) zeggen vaak helemaal niets. Een volle kuip met vooral Feyenoord aanhang telt uiteraard wel. Duidelijk is ook dat FC Utrecht veel stabieler is dan vorig seizoen, in de Galgenwaard werd Feyenoord eerder dit seizoen redelijk zoek gespeeld. Er is nu ook geen spanning van een bekerfinale, FC Utrecht speelt vrijuit. Het kan gewoon zomaar 4-0 worden, maar het kan ook 0-1 of 1-2 worden. Het grappige is vooral dat veel Feyenoord fans kennelijk toch een beetje in hun broek schijten voor het resultaat van morgen. Ik hoop gewoon op een hele lekkere pot met goede arbitrage morgen. Verliezen van de aanstaande kampioen (met nog 4 finales) is geen schande, maar liever niet.
1
geplaatst: 15 april 2017, 13:49 uur
Wie het eerst scoort wint die wedstrijd, zo simpel is het. Ik schat Feyenoord toch hoger in. De week erop zal beslissend zijn.
0
geplaatst: 15 april 2017, 13:56 uur
Titmeister schreef:
Nou ja, met de verlegging van de finish van de Cauberg af wordt het voor Gesink lastig om de top 10 te halen
Nou ja, met de verlegging van de finish van de Cauberg af wordt het voor Gesink lastig om de top 10 te halen
Ik hoop niet dat de enige klassieker in NL op deze manier de nek wordt omgedraaid. Er wordt gesproken over een Milaan - San Remo 2.0, dat is denk ik iets teveel van het goede. Maar het parcours is al jaren niet selectief genoeg. Geen wonder dat de organisatie van Vlaanderen een paar omlopen met Oude Kwaremont / Patersberg er in stopt.
In mijn beleving zal AGR er beter aan doen wat lussen Keutenberg / Eijserbosweg in de finale te stoppen. Dan nog blijft t afwachten wat t koersverloop wordt natuurlijk.
0
geplaatst: 15 april 2017, 14:03 uur
Mee eens, zo wordt het wel heel erg een parcours voor sprintende punchers à la Gilbert, Van Avermaet, Kwiatkowski en Matthews. Die zie ik dan ook als favoriet, denk dat het parcours ook niet selectief genoeg is voor de in vorm zijnde Valverde.
2
zalwelnikszijn!
geplaatst: 15 april 2017, 14:18 uur
Ik stel voor om Ajax af te schaffen en Feyenoord voor de komende vijf jaar kampioen te maken (want hebben Nelom en dat is meer handicap dan wat dan ook.)
0
geplaatst: 15 april 2017, 14:26 uur
Ajax profiteerde oprimaal toen PSV uitgeschakeld werd door Atletico Madrid (en werd daardoor bijna kampioen.) Daar gaven de supporters van de landskampioen ook de knvb de schuld van. Nu is het andersom (en prolongeert PSV alsnog de titel...)
De afspraken maak je vooraf, maar dan moet je dus de voorrondes CL en EL afwachten. En eventueel herzien in de winterstop. Dat bekerweekend slaat idd nergens op.
De afspraken maak je vooraf, maar dan moet je dus de voorrondes CL en EL afwachten. En eventueel herzien in de winterstop. Dat bekerweekend slaat idd nergens op.
1
geplaatst: 15 april 2017, 14:28 uur
Finale Beker moet volgens de traditie gewoon aan t eind van t seizoen, Hemelvaartsdag toch?
0
geplaatst: 15 april 2017, 14:31 uur
Hopen trouwens dat United de punten morgen in eigen huis kan houden zodat de Premier League ook weer een stukje spannender wordt en mogelijk een fantastische apotheose krijgt.
Na zoveel jaren goed presteren verdienen de Spurs ook wel een keer de hoofdprijs. In tegenstelling tot vorig seizoen lijken ze nu ook een sterk eindschot te hebben (7 overwinningen op rij alweer).
Na zoveel jaren goed presteren verdienen de Spurs ook wel een keer de hoofdprijs. In tegenstelling tot vorig seizoen lijken ze nu ook een sterk eindschot te hebben (7 overwinningen op rij alweer).
0
geplaatst: 15 april 2017, 14:32 uur
luigifort schreef:
Finale Beker moet volgens de traditie gewoon aan t eind van t seizoen, Hemelvaartsdag toch?
Dat kan alleen als je de playoffs afschaft, want het resultaat van de bekerfinale kan bepalend zijn wie er in de playoffs strijden om een Europees ticket. Play offs moeten meteen na afloop van de competitie kunnen beginnen, zonder eerst een week te hoeven wachten.
0
geplaatst: 15 april 2017, 14:33 uur
Nederland heeft geen topcompetitie en de selecties zijn vrij smal. Dus de knvb mag wat mij betreft het schema best aanpassen. Maar niet na elke CL EL of bekerronde!
1
geplaatst: 15 april 2017, 14:33 uur
Play offs moeten id afgeschaft worden..is een gedrocht. Een heel seizoen hard werken en dan 4e worden en tegen de nummer zoveel eruit in de play offs vind ik niet kunnen 

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 15 april 2017, 14:39 uur
Kantinegekibbel verwijderd.
Edit: En reacties hierop. Dit is niet het Ajax-Feyenoord topic.
Edit: En reacties hierop. Dit is niet het Ajax-Feyenoord topic.
1
geplaatst: 15 april 2017, 14:40 uur
Running On Empty schreef:
... Mij valt op hoezeer alle Feyenoord fans zichzelf moed proberen in te praten en hoezeer alle Ajax fans juist FC Utrecht proberen moed in te praten... Het grappige is vooral dat veel Feyenoord fans kennelijk toch een beetje in hun broek schijten voor het resultaat van morgen. Ik hoop gewoon op een hele lekkere pot met goede arbitrage morgen. Verliezen van de aanstaande kampioen (met nog 4 finales) is geen schande, maar liever niet.
(quote)
... Mij valt op hoezeer alle Feyenoord fans zichzelf moed proberen in te praten en hoezeer alle Ajax fans juist FC Utrecht proberen moed in te praten... Het grappige is vooral dat veel Feyenoord fans kennelijk toch een beetje in hun broek schijten voor het resultaat van morgen. Ik hoop gewoon op een hele lekkere pot met goede arbitrage morgen. Verliezen van de aanstaande kampioen (met nog 4 finales) is geen schande, maar liever niet.
Om eerlijk te zijn: helemaal niet. Ik heb er alle vertrouwen in. Dat van die Ajax fans klopt wel. En dat van het verliezen van de kampioen helemaal!

0
geplaatst: 15 april 2017, 14:43 uur
In Engeland spelen de teams zonder Europees voetbal ook het sterkst. City Arsenal Manu Spurs hebben er zeker ook last van gehad tov Chelsea en Liverpool.
0
geplaatst: 15 april 2017, 14:47 uur
Nee ... eerst leeg gekocht worden en dan eruit tegen Luxemburg.
Het is het lot van een opleidingsclub helaas

0
geplaatst: 15 april 2017, 15:52 uur
Titmeister schreef:
Mee eens, zo wordt het wel heel erg een parcours voor sprintende punchers à la Gilbert, Van Avermaet, Kwiatkowski en Matthews. Die zie ik dan ook als favoriet, denk dat het parcours ook niet selectief genoeg is voor de in vorm zijnde Valverde.
Valverde was ook altijd wel een aardige puncher natuurlijk

Die maakt op dit parkoers zeker ook een goede kans. Met Gilbert en Kwiatkowski denk ik wel de topfavoriet.
1
geplaatst: 15 april 2017, 16:22 uur
Belangrijk nieuws:
Vincent Janssen heeft zijn eerste velddoelpunt gemaakt voor Tottenham!
Vincent Janssen heeft zijn eerste velddoelpunt gemaakt voor Tottenham!
0
geplaatst: 15 april 2017, 19:04 uur
Martial schreef:
Maar daar spelen ze ook '400' wedstrijden in een seizoen en is een beetje appels met peren vergelijken als je de Nederlandse competitie daarmee vergelijkt.
Klopt, alleen in Engeland spelen ze allemaal in een heel druk programma. Het gaat niet alleen om de absolute belasting op spelers, maar ook om de relatieve belasting i.v.m. je tegenstander.Maar daar spelen ze ook '400' wedstrijden in een seizoen en is een beetje appels met peren vergelijken als je de Nederlandse competitie daarmee vergelijkt.
Als ze hier al 2 wedstrijden in een week moeten spelen lopen ze al te mekkeren,
Er is een verschil tussen twee wedstrijden per week en 7 wedstrijden in 22 dagen. Overigens wordt er in Engeland ook genoeg gemekkerd. Sterker nog, het drukke programma wordt door velen aangewezen als belangrijke oorzaak voor het uitblijven van Europese successen.gewoon werken voor je geld dat moeten we allemaal en zo slecht hebben die voetballers het niet volgens mij.
Het lijkt me zeer sterk dat er iemand hier net zo hard werkt als een topsporter.
0
geplaatst: 15 april 2017, 20:48 uur
Zou het helpen denken jullie?
http://www.vi.nl/nieuws/fans-nec-dringen-kleedkamer-binnen-degradatie-geen-optie.htm
http://www.vi.nl/nieuws/fans-nec-dringen-kleedkamer-binnen-degradatie-geen-optie.htm
0
geplaatst: 15 april 2017, 20:53 uur
vigil schreef:
Ik ben benieuwd of Cocu mans genoeg is om De Jong de volgende keer op de bank te zetten ipv Locadia
Ik ben benieuwd of Cocu mans genoeg is om De Jong de volgende keer op de bank te zetten ipv Locadia
Dat is Cocu dus

1
geplaatst: 15 april 2017, 22:08 uur
Onverwachte stunt van ADO! Het staat nu wel vast welke 2 teams er op plek 1 en 2 gaan eindigen. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.