MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Rudi S schreef:
werd netjes dertiende met 289 slagen.

Is dat een bokser?

GrafGantz schreef:
(quote)

Is dat een bokser?

Geen idee eigenlijk.

April finalemaand!

Eureka Billard heeft gisteren in een kolkende Veemarkt het landskampioenschap veroverd in de Buffalo League. In een iets minder bloedstollende finale tegen Medisch Centrum Breda trokken de Maarssenaren al carambolerend met 10-6 aan het langste eind van de keu. Gefeliciteerd Eureka, briljante biljartprestatie!

Even wat nieuws dat we allemaal over het hoofd hebben gezien..

Het toeptoernooi dat 29 januari voor het eerst plaatsvond in de kantine van Veensche Boys, is een groot succes geworden. Liefst vijf tafels werden gebruikt voor het toepen. Tegelijk werd ook het klaverjassen gehouden. De hele kantine zat zogezegd vol en dat leverde nogal wat geluidsproductie op. Het is niet bekend of een combinatie van beide kaartspelavonden ook in de toekomst wordt voortgezet. De winnaar van het eerste toeptoernooi was Gerard Hilboezen.

Gerard = held.

Martial
luigifort schreef:
Ze motte gelukkig nog tegen 2 van Bosz' oude "ploegies" Vitesse en Heracles

Ik zou zeggen blijf hopen

Martial schreef:
(quote)

Ik zou zeggen blijf hopen

Jullie gaan nog punten laten liggen en dan is t na alle maanden van posts hiervoor huilen

Wat een vreemd seizoen maakt Heerenveen door...

De eerste seizoenshelft wordt er heel behoorlijk en soms zelfs heel goed gevoetbald (waar wellicht wel eens een te grote hosannastemming om heen hing, heb ik toen ook al gezegd) en wordt er resultaat behaald.

Tja en dan de tweede seizoenshelft...
In de eerste wedstrijden in 2017 werd er nog steeds wel leuk gevoetbald, maar bleef het resultaat uit. Nu zijn we (nou ja Streppel dan) al tevreden als we een half uur behoorlijk voetballen. Volgens mij zou Heerenveen 17e staan als je de ranglijst opmaakt op basis van de wedstrijden in 2017.

En waar ligt het aan? Een factor lijkt toch wel het ontbreken van Schaars te zijn, die rust en overzicht brengt binnen en buiten het veld.
Maar dat is het natuurlijk niet alleen. Natuurlijk speelt inzet een rol. Heren als Larsson en St. Juste die al vooraankondigen dat ze weg willen en lijken te denken dat ze het ook wel kunnen op 80%, net als wat andere spelers. En ja, jonge spelers zijn wat kwetsbaarder.

Maar ook dat is natuurlijk niet het hele verhaal. Streppel kreeg de ploeg goed aan het voetballen. Daar is geen twijfel over mogelijk. Maar op het moment dat het even wat minder loopt, heb ik hem nog niet op een ander idee of tactisch inzicht om een wedstrijd te laten kantelen kunnen betrappen. Ook heeft hij raar geprutst met het middenveld, waarbij hij wel met poppetjes schoof, maar niet zijn idee aanpaste van hoe te voetballen. Eerst moet Van Amersfoort eruit omdat Ødegaard gekomen was, daarna paste die toch niet in hoe hij wilde spelen en kwam hij juist op de bank terecht. Maar daarvoor haal je toch niet iemand van Real Madrid? Want hij heeft duidelijk kwaliteiten en als je hem kwalijk neemt dat hij moet wennen aan speelstijl, had je hem niet zo snel hoeven brengen.
Tja en als we dan nog even doorgaan over aankoopbeleid. Als je voor een half jaar (!) een 18-jarige speler van Anderlecht huurt (Faes), neem ik aan dat je heel goed gescout hebt of hij echt iets toevoegt voor een half jaar ten koste van je eigen jeugd... Daar leek het gisteren in ieder geval niet op . Tuurlijk is die jongen jong en is het sympathiek dat Streppel hem beschermt, maar waarvoor huur je dan zo'n speler voor een half jaar

Al met al is het eigenlijk weer gewoon een vervelend seizoen geworden, net als vorig jaar met als enige verschil dat we net iets hoger staan (met ongeveer even veel punten) en ik dit jaar wel genoten heb. Echter is dat al wel weer enige tijd geleden. Het goede gevoel is diep weggezakt

En dan heb je in dit land met het bizarre systeem van play-offs ook nog steeds kans op Europees voetbal na zo'n dramatische reeks. Leg het mij maar uit....

Gewoon ff Utrecht kloppen en je gaat de EL in. Na een kloteseizoen met 13 pts achter op de nr. 4 Europa in, das Nederland

Omdat er de afgelopen dagen helaas geen gehoor is gegeven aan ons verzoek om wat te minderen met slowchat en gekissebis over voetbal, en dan met name over Feyenoord en Ajax, is het vanaf nu niet meer toegestaan om het over voetbal te hebben op Musicmeter. Dit topic is dus ook, vanaf nu, voetballoos.

Tennisster Cindy Burger heeft goede zaken gedaan op de wereldranglijst door haar sterke optreden in het WTA-toernooi in Bogota. Ze klom veertien plaatsen naar de 157e positie. Alleen Richèl Hogenkamp en Kiki Bertens staan nog boven haar.

Denise Blankenzee heeft tijdens de Europese jeugdkampioenschappen bowlen in Finland toch maar mooi de gouden plak behaald. Zelden zo'n mooie comeback gezien!

Goud voor bowlster Denise Blankenzee - Den Helder Actueel - denhelderactueel.nl

VC Sneek heeft gistermiddag een zwaarbevochten overwinning op Eurosped behaald. In de Sneker sporthal werd met 3-2 gewonnen ( 21-25, 20-25, 25-22, 25-17, 15-12). klik

Misterfool
chevy93. Bowling, dat is eigenlijk ook een sport met een bolvormige bal, hé. Dat doet me denken aan een bepaalde sport waar je zonder handen een bal in de goal van de tegenstander moet manoeuvreren. Schijnt nogal populair te zijn bij de jongere generatie.

Potverdimme, het Nederlandse curling dendert achteruit de laatste jaren.

Nederland verliest nipt van Verenigde Staten op WK curling | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Terwijl we niet eens zo'n matig team hebben. Liefst zie ik coach Blind spoedig vertrekken.

Belgisch kampioen KHC Dragons heeft de kwartfinale van de Euro Hockey League bereikt ten koste van Racing Club de France. Rot-Weiss Köln won later in de middag na een fysiek stevig duel van Real Club de Polo.

Wie denken jullie dat de andere halve finalisten worden?

Misterfool schreef:
chevy93. Bowling, dat is eigenlijk ook een sport met een bolvormige bal, hé. Dat doet me denken aan een bepaalde sport waar je zonder handen een bal in de goal van de tegenstander moet manoeuvreren. Schijnt nogal populair te zijn bij de jongere generatie.
Ja, hockey is zo populair dat er zelfs een nijpend tekort is aan velden!

KNHB: nijpend tekort aan hockeyvelden in Utrecht - Hockey.nl

Ja, dat is toch geweldig mensen. Er is olympisch nieuws:
Fakkeltocht met olympische vlam in november van start | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Nu hopen dat ze wel door kunnen gaan de Spelen in die instabiele contreien.

Vanavond op Canvas, de documentaire The Battle of the Sexes.

Op 20 september 1973 speelden tennisspeler Bobby Riggs en tennisspeelster Billie Jean King een wedstrijd tegen elkaar, bekend als 'The Battle of the Sexes'. [...] De 55-jarige Riggs was de voormalig nummer één van de wereld. Hij verkondigde regelmatig dat vrouwen nooit zo goed zouden kunnen tennissen als mannen, omdat ze daar simpelweg te zwak voor waren.

gigage schreef:
Zolang Lewis nog in de wagen zit mag Bottas niet winnen. Kimi heeft dat al heel lang geleden begrepen en rijdt zijn salaris netjes bij elkaar. Het enige wat die twee tweede rijders mogen doen is de rest ophouden. Lewis staat lachend op het podium met zijn tweede plaats want hij heeft slechts 1 concurrent en dat lijkt een kwestie van tijd om die van zich af te schudden. Nee, het is lang niet zo spectaculair als vorig jaar, helaas.

Het viel me nu op dat zowel Lewis als Vettel met gemak voorbij de teamgenoot komen, daar waar Verstappen en Riciardo elkaar met man en macht bestreden vorige race. Toch jammer dat Lewis en Vettel geen concurrentie in eigen team hebben. Had van Raikonen ook veel meer verwacht dan veilig je salaris naar binnen rijden trouwens, ook jammer om hem zo te zien afglijden.

Wel fijn om te zien dat de teams weer wat dichter bij elkaar liggen, maar jammer dat er met eerste en tweede coureur gereden wordt, haalt toch de spanning eruit.

Hendrik68
Ik weet wel zeker dat "de rest ophouden" niet bepaald het hoofddoel is, maar als het zo uitkomt ben je gek als ge het niet doet. De bazen van Ferrari balen er namelijk stevig van dat Raikkonen er niks van bakt. Ze hebben exact dezelfde auto en die is duidelijk sneller dan vorig jaar, toch rijdt Verstappen gewoon bij hem weg. Ook Bottas wordt echt niet verboden voor Hamilton te rijden. Bottas rijdt nog maar net in zo'n snelle auto en moet duidelijk wennen. Je hebt coureurs die door ervaring steeds beter worden, maar je hebt ook een categorie chauffeurs die je niks hoeft te vertellen over bochten aansnijden. Die hebben het direct in de vingers. Aangeboren talent dus. Dan heb je het over Hamilton, Vettel, Verstappen en in iets mindere mate Ricciardo. Zij zijn met afstand de beste coureurs. Raikkonnen is ooit net als Rosberg met een veel snellere auto wereldkampioen geworden. Had niks met talent te maken, al zijn het ook weer geen prutsers. Maar als Hamilton of Vettel geen rare fratsen uithalen zullen hun teamgenoten hen nooit en te nimmer voorblijven. Gebeurt dat wel, zoals vorig jaar, dan kan een mindere teamgenoot profiteren.

Het schijnt dat Terrasvogels uit Barcelona belangstelling hebben voor trainer Horst van Bronkie. Hij heeft eerder verklaard daar geen nee tegen te zeggen.

Geloof niet dat Terrasvogels daadwerkelijk interesse heeft in Horst van Bronkie. Die blijft nog wel een jaartje bij Noordvogels. Mocht het wel zo zijn dan kan Jean Paul Gaultier naar voren geschoven worden. Die deed het al verdienstelijk bij De Pelikanen.

Verenigd Eimuiden is nu echt volledig de weg kwijt in de 2nd Racecourse.

Vanmiddag op Easter Monday werd er op de renbaan aan de River Orwell een verbeten strijd uitgevochten tussen de Soeffolkse Tractorstormvogels en de de Zwartwitte Eksters van Eimuiden.

Magpistry kwam op 2/3 van de race nog wel langszij, maar uiteindelijk ging BluesVaillant er rap weer overheen om de koppositie niet meer uit handen te geven.

Ik hoop nu dat Verenigd IJmuiden de rug weet te rechten in de laatste races en alsnog promotie kan bewerkstelligen naar de Premier Racecourse, want ik zou het donkere sierpaard Vornun vigil Ed graag weer op het hoogste niveau zien draven.

Ernesto Modigliani heeft vandaag revanche genomen op de brug met ongelijke liggers, na zijn behoorlijke uitglijder op vloer met zijn vrije oefening.
Het publiek was echter faliekant tegen deze genaturaliseerde Italiaan en schreeuwden: "Jij zal nooit een van de onzen worden".
Onvermurwbaar turnde hij een perfecte oefening op de brug en ook op de paardensprong gaf hij geen krimp, zodat hij ook het overallklassement won. De hartstochtelijke toeschouwers dropen beteuterd af.

Nou nog een dag zo door gaan en het topic is helemaal dicht.

Misschien is dat de bedoeling van sommigen...

Ach, ik moest er wel om lachen.

Maar goed, het is nu wel leuk genoeg geweest, en het mag hier weer op een normale manier over sport gaan.

Edit: zulke berichten worden vanaf nu dan ook zonder pardon verwijderd.

Hendrik68 schreef:
Ook Bottas wordt echt niet verboden voor Hamilton te rijden. Bottas rijdt nog maar net in zo'n snelle auto en moet duidelijk wennen.

De opendeur die Bottas voor Hamilton gaf was gewoon bizar, dat doet hij niet voor Vettel, Verstappen of Ricciardo wat het alleen maar erger maakt. Het is te duidelijk dat hij Hamilton gewoon voor moet laten gaan, dat heeft niks met wennen aan de auto te maken maar gewoon met tweederangs zijn. Het hele team gaat voor Hamilton.
Ik kan me nog herinneren dat Ricciardo het Verstappen dusdanig lastig maakte dat hij er niet voorbij kwam vorig seizoen. Die racen allebei voor de winst. Bottas en Raikkonen alleen voor het salaris en dat is gewoon jammer. Was in dat opzicht wel blij dat Rosberg won vorig jaar, of die het verdient had is iets anders.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:28 uur

geplaatst: vandaag om 01:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.