MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Hendrik68
legian schreef:
Het is te duidelijk dat hij Hamilton gewoon voor moet laten gaan, dat heeft niks met wennen aan de auto te maken maar gewoon met tweederangs zijn.
Daar heeft het dus wel mee te maken. Zolang Bottas niet opgewassen is tegen Hamilton moet hij hem voor laten gaan. Ik vind dat echt niet zo gek. In het begin hield Bottas 4 auto's achter hem op en zelfs Massa kon dichterbij komen. Ja dan is duidelijk dat je nog niet gewend bent aan zo'n snelle auto en dan is het beter om je teammaat eerst voorrang te geven. Ik weet zeker dat wanneer Bottas even snel gaat zijn als Hamilton dan hoeft hij Hamilton echt niet meer voor te laten. En als hij net zo'n karakter heeft als Verstappen dan doet hij dat ook gewoon niet meer. Verstappen liet ook ooit op niet mis te verstane wijze weten dat hij Sainz niet voor ging laten. Je moet je het kaas niet van het brood laten eten, maar je moet je ook niet groter voor doen dan je bent.

Nog maar eens wat gebezemd hier. Laatste verzoek om op te houden met het posten van flauwekul en om dit topic op een normale manier verder te zetten. Wie hier maar niet in slaagt mag de gevolgen dragen. In het begin was het nog even grapppig, nu is het afgegleden tot zuiver trolgedrag en daar moeten wij uiteraard tegen ingrijpen.

Moet me vreselijk inhouden om niet een bericht te schrijven over het aanstaande WK Trollen, maar dat doe ik niet. Want hoe grappig soms ook, het gaat idd te ver en ik geef de mods gelijk dat ze ingrijpen.

Hendrik68 schreef:
Zolang Bottas niet opgewassen is tegen Hamilton moet hij hem voor laten gaan. Ik vind dat echt niet zo gek.

Dat vind ik dus wel gek. Als Hamilton zoveel beter is waarom dan geen mooie inhaalactie. Nu gaat Bottas gewoon aan de kant. Het blijft racen en daar gaat het ook gewoon om een plek. Ik kijk niet om te zien hoe Bottas aan de kant gaat voor Hamilton. Ik kijk om mensen te zien racen en hoe Hamilton duidelijk maakt dat hij Bottas makkelijk kan pakken.

Ik weet dat dit de gang van zaken is in de Formule 1 maar ik vind het gewoon jammer. Ben daarom zo blij dat Red Bull de twee lekker laat racen. De een is misschien wel beter dan de ander, hij moet die plek wel gewoon verdienen.
Karakter zal daar ongetwijfeld een rol in spelen, maar liever twee haantjes in een hok die voor mooie gevechten zorgen dan een haan en een mak lammetje. Maar goed dat is hoe ik er tegenaan kijk tenminste.

Alejandro

Zullen we de Mur van Huy maar hernoemen naar de Mur van Valverde .

Ja toch ongelooflijk dat verschil

Wel een beetje raar dat die andere ploegen zomaar het commando overnemen van Movistar. In plaats van toch een beetje te pokeren met een uitval. Sky bijvoorbeeld heeft nu Henao en Kwia op 4 en 7. Hadden ze beter 1 van die 2 een uitval laten doen ipv Moscon zich te laten leegrijden in dienst. Nu breng je Valverde in een zetel met een deken over de knietjes naar de laatste 200 meter...

Dat pokeren gebeurt helaas maar zelden. Ook in sprintetappes waarbij er duidelijk een sterkste sprinter is, werken andere ploegen vaak toch mee om de ontsnapping terug te halen, misschien vanwege de UCI-punten die te verdienen zijn met ereplaatsen.

Precies. Sky zal best content zijn met 4 en 7. Bovendien waren dit ook twee contenders voor de zege. Valverde had maar iets tegen hoeven te komen of een mindere dag kunnen hebben en Sky had twee kansen op de winst.
Er eentje op voorhand oproken is dan weinig zinvol.

Bij sprintetappes kan er nog zoveel gebeuren, dat is toch veel meer een loterij dan de beklimming van de muur van Hoei. De laatste 3 jaren reed Valverde iedereen vlotjes uit het wiel, en nu is hij sterker dan al die voorgaande jaren. Dus de kans dat hij ging winnen was gewoon énorm (véél groter dan bij eender welke sprintersetappe).
Het minste wat je kan doen is het hem moeilijk maken. Je zou bijvoorbeeld Moscon hebben kunnen laten demarreren ipv Valverde in een zeteltje te zetten. Ik zie niet in wat dat met pokeren zou te maken hebben. Gewoon een betere tactiek. Quick-Step bijvoorbeeld met Jungels heeft wel iets proberen te doen, wat tot de complete decimatie van de ploeg van Valverde heeft geleidt.

En Sky content met 4 en 7??? Dat had je gedacht.

Als Dan Martin eens wat beter van voren had gezeten was het nog spannend geworden.

Dan was de enige die Valverde had kunnen bedreigen inderdaad.
Voor Sky was 3e het hoogst haalbare, met of zonder tactiek.
Dan doe je het met 4 en 7 gewoon goed.
Volgens mij hebben ze de afgelopen jaren ook niet beter gedaan.

Martin zat aan het begin niet eens zo ver, rond het wiel van Theuns. Laatsgenoemde zat een halve minuut verder gewoon op rij drie achter Henao, en Martin hing toen plots helemaal achteraan. Het lijkt vreemd genoeg wel of hij het eerste langzame deel van de klim gewoon slechter verteert dan het eind wanneer hij zijn eindschot kan showen. Een beetje het idee van traplopen.

johan de witt schreef:
Dan was de enige die Valverde had kunnen bedreigen inderdaad.
Voor Sky was 3e het hoogst haalbare, met of zonder tactiek.
Dan doe je het met 4 en 7 gewoon goed.
Volgens mij hebben ze de afgelopen jaren ook niet beter gedaan.

Dat de kans groot is dat Valverde sowieso zou winnen is inderdaad juist.

Maar dankzij het werk van Quick-Step zat Valverde wel zo goed als geïsoleerd. Als er dan een sterke Sky-man demareert (of iemand van Orica die ook nog redelijk wat werk hebben opgeknapt), moet Valverde dat gat dicht rijden en verschiet hij zo een dikke cartouche. Zo kon je hem op zijn minst verzwakt aan de start van de muur krijgen. Nu hebben ze zich gewoon als lammetjes naar de slachtbank laten leiden. Het leek wel of Valverde een ploeg van 50 man had ipv 7.

corn1holio1 schreef:

Dat de kans groot is dat Valverde sowieso zou winnen is inderdaad juist.

Maar dankzij het werk van Quick-Step zat Valverde wel zo goed als geïsoleerd. Als er dan een sterke Sky-man demareert (of iemand van Orica die ook nog redelijk wat werk hebben opgeknapt), moet Valverde dat gat dicht rijden en verschiet hij zo een dikke cartouche. Zo kon je hem op zijn minst verzwakt aan de start van de muur krijgen. Nu hebben ze zich gewoon als lammetjes naar de slachtbank laten leiden. Het leek wel of Valverde een ploeg van 50 man had ipv 7.

Met z'n alleen tegen Movistar bedoel je? Dat gebeurt in de praktijk inderdaad zelden. Ten eerste omdat ze het niet eens zullen zijn, ten tweede kom maar eens weg met je juiste man (Orica, Sky en Qst) en ten derde omdat Valverde slim genoeg is om dan andere ploegen die ook niemand mee hebben te laten helpen. Of zelf iemand meesturen die in het wiel blijft hangen.
Zo'n tactiek is gedoemd te mislukken, niet voor niets eindigt het al sinds jaar en dag in een sprint.
Alejandro wel in de vorm van zijn leven trouwens. Ik ben benieuwd of hij zondag ook gaat winnen, dan zal hij minder aan zijn ploeg hebben.

Dat zo'n tactiek kan mislukken, dat kan zijn (hoewel ik helemaal niet geloof dat hij gedoemd is om te mislukken). Maar dan heb je tenminste geprobeerd en in mijn ogen je kansen op meer dan naar Valverde zijn poep kijken vergroot.
Het hoeft ook niet de 'juiste' man te zijn, zolang hij Valverde maar wat in het nauw brengt. Er zat na de laatste helling niemand meer van Valverde's team die nog kon counteren.

Maar goed, let's agree to disagree.

Zondag is het een andere koers, hoewel ook die de laatste jaren behoorlijk gesloten is. Als er niet aanvallend gekoerst wordt zal het opnieuw Valverde zijn. Maar ik heb zo'n vermoeden dat Sky en dergelijke voor een andere tactiek gaan kiezen zondag.

(afbeelding)

Inderdaad, supertof dat Ronnie O'Sullivan een comfortabele 6-2 heeft opgebouwd tegen koorknaapje Shaun Murphy.

Off-topic berichten verwijderd.

Fathead schreef:
(quote)

Inderdaad, supertof dat Ronnie O'Sullivan een comfortabele 6-2 heeft opgebouwd tegen koorknaapje Shaun Murphy.

O'Sullivan
(afbeelding)

Dit weekend maar weer eens inschakelen voor een snookerwedstrijd. Beter voor mijn hart.

Snooker is een mooie verantwoorde sport met ballen op een groene mat.

Ja, als je het een beetje volgt is het geweldig. O'Sullivan was goed vanavond, maar Murphy speelde zwaar onder zijn niveau en gaat deze klap morgen ook niet meer te boven komen, denk ik.

Vroeger wel veel poolbiljart gespeeld; vorige maand met vrouw en kids een weekend weg geweest, en dit weer geprobeerd; wel even in komen, maar ik beheerste het nog aardig.
De ideeën zaten zeker nog in mijn hoofd, maar de uitvoering en techniek was wat minder.
Mijn vrouw was vroeger zelfs een stuk beter dan ik, speelde velen weg.
Nu was ze gelukkig minder in vorm.
Volgens mij krijgt biljarten hoe dan ook een opleving; leek de laatste jaren wat uit te sterven, voornamelijk in bejaardenhuizen werd er nog gespeeld.
Ik ben nog net opgegroeid met de lessen op televisie van Raymond Ceulemans.

panjoe (moderator)
Off-topic bericht verwijderd.

Aan wie graag over voetbal wil praten, zou ik graag aanraden een account aan te maken op het gratis forum Voetbalmeter.freeforums.org • Forumindex

Mag ik dan de Voetbalkantine aandragen? Daar zitten ze om nieuwe leden te springen nl.

panjoe (moderator)
Venceremos schreef:
Mag ik dan de Voetbalkantine aandragen? Daar zitten ze om nieuwe leden te springen nl.

Ook prima wat mij betreft. Heb je een linkje?

Hendrik68
deric raven schreef:
Snooker is een mooie verantwoorde sport met ballen op een groene mat.

Tja, geweldige sport, waar ik vreemd genoeg nooit meer naar kijk. Pas toen Stephen Hendry doorbrak, kon ik de BBC ontvangen. Van het WK zag ik destijds gewoon elke partij die er op was. Dat duurde een paar jaar, toen alleen nog de finale en de laatste 10 jaar heb ik helemaal niks meer gezien, op een enkel partijtje na. Heb het laatst zelf nog weer eens een keer gedaan en het blijft een fantastisch spel. Al kan ik er niet heel veel van. Rood-kleur is al heel knap voor mij. Snookers leggen en verijdelen kan ik wel heel goed.

Michele Scarponi (37) is overleden bij een verkeersongeluk

Echt van geschrokken.

johannesA
Rust in vrede Michele Scarponi

Jeetje, heftig nieuws zeg.

R.I.P. Michele Scarponi

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:04 uur

geplaatst: vandaag om 06:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.