Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
1
geplaatst: 16 april 2017, 19:42 uur
Voor de spanning in de eredivisie is het te hopen dat NEC (thuis tegen Excelsior) en Sparta (thuis tegen ADO) allebei winnen volgende week. Dan is Excelsior nog allerminst veilig en kan GAE daarentegen de rode loper uitleggen in de ArenA aangezien ze toch al gedegradeerd zijn. 

1
geplaatst: 16 april 2017, 19:46 uur
Fijne overwinning van Mourinho en co tegen dat omhooggevallen clubje met die Russische eigenaar. Hopen dat ze in uit Londen-Zuid nu de bibberen krijgen, hun voorsprong is intussen lang niet zo comfortabel meer.
0
geplaatst: 16 april 2017, 19:49 uur
Excelsior heeft dan nog n puntje nodig tegen Fey en Ajax - GAE wordt 10-0..kampioen op doelsaldo 

1
geplaatst: 16 april 2017, 20:01 uur
johan de witt schreef:
De doellijntechnologie en die Zoet-manoeuvre bezorgen Feyenoord uiteindelijk de titel.
Bizar wel.
De doellijntechnologie en die Zoet-manoeuvre bezorgen Feyenoord uiteindelijk de titel.
Bizar wel.
Ja, en het geweldige spel van Ajax heeft ze zeker geen puntenverlies opgeleverd, gedurende het seizoen? Je vraagt je af hoe het mogelijk is dat Feyenoord 1 punt voor staat.
Dat heeft er toch vooral mee te maken, dat Ajax het grote delen van het seizoen, in ieder geval slechter heeft gedaan dan Feyenoord. Nu zal er voor elk puntverlies ongetwijfeld wel weer een excuus zijn. Maar voorlopig heeft Ajax het slechter gedaan dan Feyenoord in de competitie.
Het geheugen van Ajaxieden wordt snel gewist, als ze weer eens een paar wedstrijden op rij winnen. Ze kakelen dat het een lieve lust is maar het scorebord van het complete seizoen laat zich niet bedotten.
2
geplaatst: 16 april 2017, 20:02 uur
Gretz schreef:
Ajax hoeft zich in ieder geval totaal geen zorgen meer te maken dat ze plek 2 nog verspelen.
Een doelsaldo van +10 t.o.v. PSV, wat betekent dat het alleen nog mis kan gaan als er in de laatste 3 wedstrijden slechts 1 punt wordt gepakt.
Ajax hoeft zich in ieder geval totaal geen zorgen meer te maken dat ze plek 2 nog verspelen.
Een doelsaldo van +10 t.o.v. PSV, wat betekent dat het alleen nog mis kan gaan als er in de laatste 3 wedstrijden slechts 1 punt wordt gepakt. Als PSV volgende week met 5-0 wint ( wat ook niet zo ondekbaar is) dan is dat doelsaldo ook weer op normaal niveau.
0
geplaatst: 16 april 2017, 20:04 uur
Ik kom net terug uit Rotterdam en lees hier verbaasd sommige teksten. FC Utrecht heeft helemaal niets weggegeven en speelde als een topploeg. Feyenoord moest alles geven om te winnen en dat deden ze. Goed hard duel met flink wat kansen, de meeste voor Feyenoord. Verdiende overwinning dus. En wat een emoties en sfeer in de Kuip. Geweldig om daarbij te zijn geweest.
Ik denk dat Feyenoord nu de meeste kans heeft om kampioen te worden. Zelf afgedwongen vandaag en al vanaf de eerste competiedag.
Ik denk dat Feyenoord nu de meeste kans heeft om kampioen te worden. Zelf afgedwongen vandaag en al vanaf de eerste competiedag.
0
geplaatst: 16 april 2017, 20:12 uur
Gretz schreef:
.... en kan GAE daarentegen de rode loper uitleggen in de ArenA aangezien ze toch al gedegradeerd zijn.
.... en kan GAE daarentegen de rode loper uitleggen in de ArenA aangezien ze toch al gedegradeerd zijn.
Net als De Graafschap vorig seizoen? ?
1
geplaatst: 16 april 2017, 20:12 uur
Gefeliciteerd met de welverdiende overwinning 
En Ajax was aan het begin van het seizoen een stuk minder id, dus als Fey nu bovenaan staat lijkt me dat niet meer dan terecht. Je moet toch voetballen voor je punten, niet waar?
Overigens heeft Schalke verloren van de nummer laatst, dus kunnen we nu alvast loten, me dunkt

En Ajax was aan het begin van het seizoen een stuk minder id, dus als Fey nu bovenaan staat lijkt me dat niet meer dan terecht. Je moet toch voetballen voor je punten, niet waar?

Overigens heeft Schalke verloren van de nummer laatst, dus kunnen we nu alvast loten, me dunkt

1
Hendrik68
geplaatst: 16 april 2017, 20:20 uur
Vandaag voor het eerst in lange tijd weer eens een wedstrijd van FC Groningen bezocht. Direct ook de grootste overwinning. Kon minder. Het lijkt er in het laatste deel van het seizoen op dat de aanval steeds beter begint te lopen. Mahi is ondertussen langere tijd fit en ook Linssen begint eindelijk te doen waar hij voor gehaald is. Met een prima invallende Sorloth en de nog altijd geblesseerde Tom van Weert hoeft er in aanvallend opzicht volgend jaar niet veel ingekocht te worden. Sorloth is dit seizoen vaak verguisd, maar aan de balaanname kan je zien dat hij wel degelijk kwaliteiten bezit. Verkoop Sorloth niet, want je krijgt spijt. Het enige dat deze jongen nodig heeft is vertrouwen en dat is dikke pech voor hem: Faber doet niet aan vertrouwen geven. 1 nederlaag en het elftal wordt compleet door elkaar gehusseld. Ook vandaag weer, maar vandaag pakte het gelukkig dan wel goed uit.
1
geplaatst: 16 april 2017, 21:18 uur
Buiten het feit dat ik het hier niet meer zo gezellig vind. Een overkill waar geen einde aan lijkt te komen. Een stuitende arrogantie. Ajax wint dat cupje wel. Mits er maar niet tegen Lyon geloot gaat worden.
En dan deze, de meest bizarre.
En dan deze, de meest bizarre.
johan de witt schreef:
Bizar wel.
Bizar wel.
2
geplaatst: 16 april 2017, 22:44 uur
iggy, waarom maak je je nog steeds zo druk over het feit dat de uiterst spannende ontknoping van de populairste sportcompetitie hier veel los maakt? Het zou raar zijn als dat niet het geval was op wedstrijddagen. Een deel van de meest actieve users is voor Feyenoord, een deel voor Ajax en deel voor PSV. Het wel en wee van onze clubs gaat ons aan het hart. Wanneer onze favoriet het goed doet en de concurrent steken laat vallen juichen we dat uiteraard toe. Maar er is volgens mij geen sprake van haat, nijd of afgunst. Bovenal zijn we allemaal gewoon liefhebber van mooie muziek en mooie, enerverende sportmomenten.
Er is helemaal niemand - zelfs de grootste fans niet - die denken dat Ajax makkelijk de EL-finale gaat halen of hem zelfs wint. Dat is namelijk nog heel ver en er zijn nog moeilijke hordes te nemen daarvoor. Maar voor het eerst sinds jaren maakt Ajax wel een échte kans met bij vlagen uitstekend spel, en daar mogen we als Nederlander ook al weer een beetje trots op zijn. En zoals we in 2002 en 2005 hebben kunnen zien kun je als Nederlandse club als het een beetje meezit heel ver komen in de tweede Europese competitie. In voetbal wint de club met de hoogste begroting niet vanzelfsprekend de confrontatie. Ik zou zeggen probeer het wat positiever te zien dat we weer een beetje goede sier maken in Europa; het is een tijd geleden.
En als Feyenoord en Ajax beiden hun laatste 3 eredivisiewedstrijden winnen is die opmerking van johan de witt feitelijk gewoon juist hoor. Met een miniem puntenverschil kun je stellen dat de competitie op details is beslist. Zo werd ie vorig jaar mede beslist doordat de Graafschap zijn sportieve plicht deed en Frank de Boer zo dom was om zijn topscorer al vroeg naar de kant te halen.
Er is helemaal niemand - zelfs de grootste fans niet - die denken dat Ajax makkelijk de EL-finale gaat halen of hem zelfs wint. Dat is namelijk nog heel ver en er zijn nog moeilijke hordes te nemen daarvoor. Maar voor het eerst sinds jaren maakt Ajax wel een échte kans met bij vlagen uitstekend spel, en daar mogen we als Nederlander ook al weer een beetje trots op zijn. En zoals we in 2002 en 2005 hebben kunnen zien kun je als Nederlandse club als het een beetje meezit heel ver komen in de tweede Europese competitie. In voetbal wint de club met de hoogste begroting niet vanzelfsprekend de confrontatie. Ik zou zeggen probeer het wat positiever te zien dat we weer een beetje goede sier maken in Europa; het is een tijd geleden.
En als Feyenoord en Ajax beiden hun laatste 3 eredivisiewedstrijden winnen is die opmerking van johan de witt feitelijk gewoon juist hoor. Met een miniem puntenverschil kun je stellen dat de competitie op details is beslist. Zo werd ie vorig jaar mede beslist doordat de Graafschap zijn sportieve plicht deed en Frank de Boer zo dom was om zijn topscorer al vroeg naar de kant te halen.
0
geplaatst: 16 april 2017, 22:48 uur
Zolang Lewis nog in de wagen zit mag Bottas niet winnen. Kimi heeft dat al heel lang geleden begrepen en rijdt zijn salaris netjes bij elkaar. Het enige wat die twee tweede rijders mogen doen is de rest ophouden. Lewis staat lachend op het podium met zijn tweede plaats want hij heeft slechts 1 concurrent en dat lijkt een kwestie van tijd om die van zich af te schudden. Nee, het is lang niet zo spectaculair als vorig jaar, helaas.
1
geplaatst: 16 april 2017, 22:49 uur
Gretz Nogal flauw om te zeggen dat Feyenoord daardoor kampioen gaat worden.
Nee, Feyenoord gaat kampioen worden door hun spel vol passie en strijd, het scorend vermogen van zowat alle spelers, het collectief en het fantastische en hongerige Legioen.
Nee, Feyenoord gaat kampioen worden door hun spel vol passie en strijd, het scorend vermogen van zowat alle spelers, het collectief en het fantastische en hongerige Legioen.
2
geplaatst: 16 april 2017, 22:58 uur
Nicolage Rico schreef:
Nou ja flauw, je kunt moeilijk ontkennen dat het een bepalend moment is geweest als het verschil zo klein blijft. Net zoals er in het seizoen tal van andere bepalende momenten zijn die van invloed zijn op het scoreverloop en uiteindelijk het puntentotaal van Feyenoord en Ajax. Kuijt die in extremis de 1-1 scoort waardoor Ajax niet de zege kon stelen uit Rotterdam, waarschijnlijk ook behoorlijk bepalend achter gezien.
Ik denk dat we nu het beste kunnen stellen dat Feyenoord en Ajax met dit puntenaantal allebei de titel wel zouden verdienen (even ervan uitgaande dat ze beiden geen steken meer laten vallen). Met 85 en 84 punten en doelsaldi van +50 draai je voor eredivisiebegrippen gewoon een topseizoen. Helaas gaat het voor 1 van beide teams nét niet genoeg zijn, maar topsport is nu eenmaal niet rechtvaardig.
0
geplaatst: 16 april 2017, 23:06 uur
Laat de koeien maar in de sloot. Elke club is afhankelijk wat er op ander velden gebeurt, echter alleen de spiegel verteld de waarheid.
1
geplaatst: 16 april 2017, 23:08 uur
Ik lees hier niks over de seizoensstart van Ajax. Die pakte toch uit de eerste drie wedstrijden maar één puntje ofzo? Ajax moest toen duidelijk de boel nog op de rit krijgen met een nieuwe trainer en andere spelwijze.
Het seizoen begon gewoon iets te vroeg. Als je de punten die ze daar hebben laten liggen erbij telt...
Het seizoen begon gewoon iets te vroeg. Als je de punten die ze daar hebben laten liggen erbij telt...
2
geplaatst: 16 april 2017, 23:15 uur
Edgar18 schreef:
Ik lees hier niks over de seizoensstart van Ajax. Die pakte toch uit de eerste drie wedstrijden maar één puntje ofzo? Ajax moest toen duidelijk de boel nog op de rit krijgen met een nieuwe trainer en andere spelwijze.
En Feyenoord had weer een slechte fase vanwege het missen van vele sterkhouders. Ook lastig voor een trainer om de boel dan op de rit te houden.
Wat je zegt Gretz er zijn tal van details/momenten die een seizoen bepalen. Zowel negatief als positief. Kan een boel momenten in het voordeel van Ajax opnoemen.

Vind dat Feyenoord het wel verdiend; vanaf speelronde 1 bovenaan en vooral: constanter over het gehele seizoen gezien qua voetbal. Ajax speelt eigenlijk pas sinds 1,5 maand goed. Vond het daarvoor erg pover in de NL competitie.
Waarom scoorde Kuijt eigenlijk in extremis? Was de 81e minuut; geweldige pass en een geweldige loopactie van Kuijt. Z'n beste moment dit seizoen by the way.
0
geplaatst: 16 april 2017, 23:32 uur
Nicolage Rico schreef:
Waarom scoorde Kuijt eigenlijk in extremis? Was de 81e minuut; geweldige pass en een geweldige loopactie van Kuijt. Z'n beste moment dit seizoen by the way.
85e minuut.
Het voelde voor mij als in extremis, rekende me al rijk. Ja, Feyenoord is overall nog iets constanter inderdaad. Maar van Ajax kun je ook stellen dat ze een uitstekend seizoen gedraaid hebben vooralsnog. Slechts 2x met 1 doelpunt verschil verloren en een aantal knappe series wedstrijden neergezet, ondanks alle Europese verplichtingen. Zowel Bosz als Van Bronckhorst hebben uitstekend werk geleverd door vrijwel het maximale uit hun selecties te halen.
1
geplaatst: 16 april 2017, 23:33 uur
Ik verwacht niet al te veel verrassingen meer.
Een Ajax op stoom zou in Eindhoven wel eens kunnen stunten volgende week, mits ze vanaf de start goed beginnen.
Maar wel de wedstrijd tegen Schalke nog in de benen. Als Ajax doorgaat, kan dat ook wel weer een extra stimulans geven.
Tegen Heerenveen was dat volkomen ruk natuurlijk.
Ze herpakten zich voorbeeldig, maar als je wel een paar goals om je oren krijgt op zo'n manier gaat het lastig worden.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat Feyenoord gewoon de klus afmaakt. Vitesse uit, kan wat lastiger worden, maar ondanks dat die een aardige ploeg hebben, is het ook wisselvallig.
Jammer van de idd wat moeizame start van Mokum, als had ik het nog willen zien.
Maar dat is achteraf.
Ik kan prima leven met 010 als landskampioen.
Over PSV zal ik het maar niet hebben.
Een Ajax op stoom zou in Eindhoven wel eens kunnen stunten volgende week, mits ze vanaf de start goed beginnen.
Maar wel de wedstrijd tegen Schalke nog in de benen. Als Ajax doorgaat, kan dat ook wel weer een extra stimulans geven.
Tegen Heerenveen was dat volkomen ruk natuurlijk.
Ze herpakten zich voorbeeldig, maar als je wel een paar goals om je oren krijgt op zo'n manier gaat het lastig worden.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat Feyenoord gewoon de klus afmaakt. Vitesse uit, kan wat lastiger worden, maar ondanks dat die een aardige ploeg hebben, is het ook wisselvallig.
Jammer van de idd wat moeizame start van Mokum, als had ik het nog willen zien.
Maar dat is achteraf.
Ik kan prima leven met 010 als landskampioen.
Over PSV zal ik het maar niet hebben.
0
geplaatst: 16 april 2017, 23:54 uur
Ze motte gelukkig nog tegen 2 van Bosz' oude "ploegies" Vitesse en Heracles
0
geplaatst: 17 april 2017, 00:01 uur
Na 3 potjes stond PSV zevende vorig seizoen en op het eind met de schaal in handen. Moeizame start? Maakt niks uit. Het gaat nu om de 3 laatste potjes. Ik verwacht dat een niet nader te noemen verdediger van 17 jaar verkeerd timed en onder de bal door gaat met desastreuze gevolgen...oh wacht...deja vu.
2
geplaatst: 17 april 2017, 00:01 uur
Edgar18 schreef:
4 punten uit de eerste 3 wedstrijden. Ik lees hier niks over de seizoensstart van Ajax. Die pakte toch uit de eerste drie wedstrijden maar één puntje ofzo? Ajax moest toen duidelijk de boel nog op de rit krijgen met een nieuwe trainer en andere spelwijze.

Ik heb het al eerder gezegd, na die eerste drie wedstrijden heeft Ajax een even goed seizoen als Feyenoord gedraaid en inmiddels zelfs een beter seizoen. Overigens ben ik allang blij dat het echte Ajax-spel weer terug is. Bovendien ben ik ergens ook wel blij met de matige start, want anders hadden we nooit Ziyech gehad, had Schöne waarschijnlijk niet op 6 gestaan, was Sinkgraven misschien niet doorgebroken als linksback etc. Die matige start (incl. voorronde CL) was een mooie wake-up call voor Bosz.
1
geplaatst: 17 april 2017, 00:12 uur
Eénderde van de uitduels wordt niet gewonnen. Beide moeten er nog twee...
2
geplaatst: 17 april 2017, 00:44 uur
Edgar18 schreef:
Ja of Ajax begon gewoon te laat... Een seizoen duurt 34 wedstrijden

Verder is het, sec gezien, zo dat als dit puntenverschil intact blijft, het Zoet-moment de doorslag heeft gegeven. Echter, het was wel gewoon een terecht doelpunt en bovendien kan toch niemand zeggen dat Feyenoord een onterechte kampioen zou zijn. Ajax zou het ook verdienen, zeker op basis van de tweede seizoenshelft, maar dat zou wel heel erg zuur zijn. Voorlopig maar komende week afwachten. Mocht Feyenoord winnen en Ajax punten verspelen tegen PSV, dan ga ik me toch voorzichtig eens op een kampioenschap voorbereiden. Mocht dat niet gebeuren, dan worden het nog 2 hele spannende laatste wedstrijden...
2
geplaatst: 17 april 2017, 10:15 uur
Ja Bosz haalt nu alles uit de kast, want je quote hem. Psychologie van de hele koude grond. En nog één: als we 3x winnen zijn wij kampioen. Sidderen en beven in Rotterdam!

Peter wordt al een echte ajacied!

Verder heb ik nu in allerlei varianten gelezen hier, als Ajax dit, als Zoet dat, als van alles en nog wat. Andersom kan het ook: als Feyenoord niet zoveel belangrijke blessures had gehad de afgelopen weken, als.... Wees eens sportief: de stand is de stand. En zo gaan we verder richting het mooie eind.
0
geplaatst: 17 april 2017, 10:35 uur
Dat was ie allang al. Toen ie bij Feyenoord speelde ging ie al kijken bij de trainingen van Ajax onder van Gaal

2
geplaatst: 17 april 2017, 11:01 uur
Joost Luiten heeft geen onverdienstelijk (36.000 Euri) toernooi in Marokko gespeeld, hij wist daar helaas net de top 10 niet te halen en werd netjes dertiende met 289 slagen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.