Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 22 april 2017, 11:16 uur
R.I.P. Scarponi. Ontzettend triest.
Door een bestelbus van zijn fiets gereden tijdens een training.
Door een bestelbus van zijn fiets gereden tijdens een training.
0
geplaatst: 22 april 2017, 11:20 uur
R.I.P. Scarponi.
Frontaal op een busje gereden lees ik. http://www.ad.nl/wielrennen/thijs-zonneveld-scarponi-een-van-de-kleurrijkste-renners-van-het-peloton~abfbb905/
Frontaal op een busje gereden lees ik. http://www.ad.nl/wielrennen/thijs-zonneveld-scarponi-een-van-de-kleurrijkste-renners-van-het-peloton~abfbb905/
0
geplaatst: 22 april 2017, 11:25 uur
Zijn laatste Twitterbericht snijdt ook dwars door je hart. Zijn twee kindertjes op de rug, gehuld in de leiderstrui die hij enkele dagen terug nog won in de Tour of the Alps...
Wat is wielrennen toch een gruwelijke graftakkesport eigenlijk. Elk jaar krijg je al die ploeglijsten en weet je eigenlijk dat minstens één van deze renners er het jaar daarop niet meer zal zijn. Maar je bent toch nooit voorbereid op zulk nieuws.
....
Wat is wielrennen toch een gruwelijke graftakkesport eigenlijk. Elk jaar krijg je al die ploeglijsten en weet je eigenlijk dat minstens één van deze renners er het jaar daarop niet meer zal zijn. Maar je bent toch nooit voorbereid op zulk nieuws.
....
0
geplaatst: 22 april 2017, 11:34 uur
Dat was echt schrikken vanochtend.
En als je die laatste foto met zijn kinderen ziet, krijg je bijna zelf een krop in de keel.
R.I.P. Scarponi
En als je die laatste foto met zijn kinderen ziet, krijg je bijna zelf een krop in de keel.
R.I.P. Scarponi
0
geplaatst: 22 april 2017, 11:44 uur
Vreselijk nieuws. Inderdaad zo'n dag dat je weer beseft wat een gruwelijke en gevaarlijke sport wielrennen kan zijn.
Ontzettend triest, zeker als je letterlijk ziet wat hij achter laat
R.I.P. Michele Scarponi
Ontzettend triest, zeker als je letterlijk ziet wat hij achter laat

R.I.P. Michele Scarponi
1
geplaatst: 23 april 2017, 02:56 uur
Brok in mijn keel, koude rillingen. Wat een triest nieuws. R.I.P. Michele.
Niet kapot te krijgen in de koers en dan tenonder gaan tegen een bestelbus.
Het leven is oneerlijk.
Niet kapot te krijgen in de koers en dan tenonder gaan tegen een bestelbus.
Het leven is oneerlijk.
1
geplaatst: 23 april 2017, 12:49 uur
Zo wat een OT game vannacht tussen Memphis en San Antonio. Gruwelijk spannend en wat was Leonard goed! Net niet gewonnen though 

0
geplaatst: 23 april 2017, 16:58 uur
Wat een gepoker in de slotfase, en Valverde die dat dan het beste doet.
0
geplaatst: 23 april 2017, 16:59 uur
Oei, had de finale willen zien maar was even ergens anders mee bezig en was de tijd vergeten. Zet ik het op 10 seconden nadat Valverde gefinisht is 

3
geplaatst: 23 april 2017, 19:42 uur
Ik wou net schrijven: hé hé, dat hebben we dan ook weer gehad..... 
Een terechte winnaar, kan niet anders worden geconstateerd!
Luik-Bastenaken-Luik, heb ik het dan uiteraard over, als wielerfanaat!

Een terechte winnaar, kan niet anders worden geconstateerd!
Luik-Bastenaken-Luik, heb ik het dan uiteraard over, als wielerfanaat!

1
geplaatst: 23 april 2017, 21:53 uur
NBA-nieuws.
Eerste team in de volgende ronde zijn - niet geheel onverwacht - de Cleveland Cavaliers die zojuist de Pacers hebben gesweept. Was het overtuigend? Nope. Weliswaar 4-0, maar elke wedstrijd kwam eigenlijk aan op clutch situaties waarin de Cavs met een groot aantal toppers gewoon veel beter zijn. Indiana liet weer zien dat het Paul George is en niemand anders. Zeer matig team hoor. Erg afgezakt de afgelopen jaren en ze mogen van geluk spreken dat ze George nog hebben die ze echt bij de hand neemt (en dat is duidelijk geen natuurlijke leider, maar hij doet zijn best). Misschien dat de Pacers in het pre-seizoen nog wat kunnen 'acquireren' willen ze een volgende stap maken. Goed, ik denk dat de Cavs het in ieder geval volgende ronde moeilijk gaan krijgen tegen de Bucks of de Raptors. De Bucks zijn misschien te onervaren, maar beter dan de Pacers en het lijkt er niet op dat de Cavs beter zijn geworden. Voor Lebron en kornuiten zal vooral Toronto erg gevaarlijk worden, doch zou een matchup tussen forwards James en Giannis ook wel tof zijn.
Nu eindelijk HOU - OKC (Harden/Westbrook) kijken; eindelijk live deze serie. OKC thuis is ijzersterk, vooral vrijdag met een geweldige Westbrook en teamgenoten die hem niet (zoals in game 2 toen Russ alles zelf moest doen) in de steek lieten (jes, I'm talking about you, Taj!). Harden had geweldige driepunters, maar veel turnovers. Ben benieuwd hoe dat vandaag gaat uitspelen.
Eerste team in de volgende ronde zijn - niet geheel onverwacht - de Cleveland Cavaliers die zojuist de Pacers hebben gesweept. Was het overtuigend? Nope. Weliswaar 4-0, maar elke wedstrijd kwam eigenlijk aan op clutch situaties waarin de Cavs met een groot aantal toppers gewoon veel beter zijn. Indiana liet weer zien dat het Paul George is en niemand anders. Zeer matig team hoor. Erg afgezakt de afgelopen jaren en ze mogen van geluk spreken dat ze George nog hebben die ze echt bij de hand neemt (en dat is duidelijk geen natuurlijke leider, maar hij doet zijn best). Misschien dat de Pacers in het pre-seizoen nog wat kunnen 'acquireren' willen ze een volgende stap maken. Goed, ik denk dat de Cavs het in ieder geval volgende ronde moeilijk gaan krijgen tegen de Bucks of de Raptors. De Bucks zijn misschien te onervaren, maar beter dan de Pacers en het lijkt er niet op dat de Cavs beter zijn geworden. Voor Lebron en kornuiten zal vooral Toronto erg gevaarlijk worden, doch zou een matchup tussen forwards James en Giannis ook wel tof zijn.
Nu eindelijk HOU - OKC (Harden/Westbrook) kijken; eindelijk live deze serie. OKC thuis is ijzersterk, vooral vrijdag met een geweldige Westbrook en teamgenoten die hem niet (zoals in game 2 toen Russ alles zelf moest doen) in de steek lieten (jes, I'm talking about you, Taj!). Harden had geweldige driepunters, maar veel turnovers. Ben benieuwd hoe dat vandaag gaat uitspelen.
1
geplaatst: 23 april 2017, 21:55 uur
Zo, Marquez wint weer in Texas, vijf op een rij, wat een prestatie, maar wel jammer dat Vinales uitviel.
Rossi nu leider in het algemeen klassement, na een tweede plek vandaag, wat een held!
Dit was trouwens wel een actie van Marquez, remmen met zijn voet, dan heb je wel lef met zo'n snelheid.
Twitter
Rossi nu leider in het algemeen klassement, na een tweede plek vandaag, wat een held!
Dit was trouwens wel een actie van Marquez, remmen met zijn voet, dan heb je wel lef met zo'n snelheid.
1
geplaatst: 23 april 2017, 23:05 uur
Over rijtjes gesproken, Nadal is sinds vandaag de eerste speler ooit (in het profcircuit uiteraard) die 10x hetzelfde toernooi weet te winnen (Monte Carlo). Wat een baas! 

0
geplaatst: 24 april 2017, 00:15 uur
Au, pijnlijke nederlaag voor OKC. Opvallend hoe zwak die Donavan tactisch blijkt in het vierde kwart. Kan Robertson nog zo goed verdedigen, met al die tactische fouten en zijn enorm slechte vrije worpen haal je hem er gewoon uit. Deze potjes worden verder beslist door diepte van spelerskwaliteit. OKC zonder Westbrook is niets (Oladipo valt ook wel tegen hoor) en Houston blijkt zonder Harden (die niet goed opschot was en goed verdedigd werd) gewoon een prima team te hebben. Voornamelijk natuurlijk dankzij al die schutters die ze hebben en Nene die defensief een beest is en vandaag offensief ook niet te stoppen was. Dan hoeft Harden alleen maar als rookgordijn of balleverancier te acteren vandaag en winnen ze alsnog. Maar nogmaals, dat komt vooral doordat D'Antoni betere beslissingen neemt dan Billy Donovan. Denk niet dat de Rockets ver komen als ik ze zo zie spelen. Tegen Spurs of Grizzlies liggen ze eruit. Wanneer een echt goede defensie met een goede bank (om een voorsprong te verdedigen) om de hoek komt kijken wordt het moeilijk voor ze. Ook met die tactische slimmigheidjes van ze.
0
geplaatst: 24 april 2017, 11:09 uur
Het was wel een hele slechte wedstrijd gisteren, van twee kanten. Ik zie Houston die conference finale nog wel halen. Ze hebben een vrij brede selectie en kunnen zelfs winnen als Harden een totale off-day heeft zoals gisteren. Bovendien maken de Spurs tot op heden ook niet erg veel indruk.
Opvallend dat Boston zich weer heeft terug geknokt in de series. Het gemis van Rondo is groot bij Chicago. Ik ben wel blij dat ik Boston niet ver heb laten komen. Als ze zo doorgaan als ze nu spelen vliegen ze er de volgende ronde gegarandeerd uit tegen Washington of Atlanta.
Wel jammer dat blessures de play-offs zo ontsieren. Los Angeles is opnieuw Blake Griffin kwijt. Als ze al van Utah winnen (waar vannacht Hayward uitviel
) dan gaan ze er keihard af tegen de Warriors. Einde tijdperk Los Angeles, ik kan me niet voorstellen dat Griffin (en Paul...) daar nog spelen na de zomer.
En James hé... wat een beest! Ik ben het ook niet met Ataloona eens wat betreft een volgende ronde. Of het nou Toronto of Milwaukee wordt, ze gaan er gewoon aan. Desnoods doet James het in zijn eentje (zoals het laatste kwart van wedstrijd 3
).
Opvallend dat Boston zich weer heeft terug geknokt in de series. Het gemis van Rondo is groot bij Chicago. Ik ben wel blij dat ik Boston niet ver heb laten komen. Als ze zo doorgaan als ze nu spelen vliegen ze er de volgende ronde gegarandeerd uit tegen Washington of Atlanta.
Wel jammer dat blessures de play-offs zo ontsieren. Los Angeles is opnieuw Blake Griffin kwijt. Als ze al van Utah winnen (waar vannacht Hayward uitviel
) dan gaan ze er keihard af tegen de Warriors. Einde tijdperk Los Angeles, ik kan me niet voorstellen dat Griffin (en Paul...) daar nog spelen na de zomer. En James hé... wat een beest! Ik ben het ook niet met Ataloona eens wat betreft een volgende ronde. Of het nou Toronto of Milwaukee wordt, ze gaan er gewoon aan. Desnoods doet James het in zijn eentje (zoals het laatste kwart van wedstrijd 3
).
0
geplaatst: 24 april 2017, 11:41 uur
Mja, James kan nog zo goed spelen... als de rest het zo laat liggen steeds... dit Pacers team moet je gewoon met gemak kunnen verslaan, en gemakkelijk ging het eenmaal niet. Moet in de volgende ronde echt een stuk beter hoor. Boston in deze vorm zouden ze wel pakken, maar Washington of de Raptors wordt echt niet makkelijk. Ik moet wel zeggen; James maakt de partijtjes weer leuk om naar te kijken. Wat Love en Irving (is ie al eens constant geweest dit seizoen?) echter aan het doen zijn de afgelopen weken?
Ik sluit overigens niet uit dat Boston de Bulls zou hebben gesweept als die persoonlijke tragedie voor Thomas niet had plaatsgevonden. Dat heeft ingehakt op het team. De Bulls missen Rondo, maar dat is ook weer geen bepalende speler geweest. Belangrijk met zijn assists, maar zowel defensief als offensief niet meer zo goed als destijds bij Boston. Ook niet echt een leider. Wel kan ie zo nu en dan eens een triple-double scoren (als enige bij de Bulls eigenlijk) en daarmee wordt hij wel gemist. Een hele constante factor is het echter niet, zoals voor het gehele team geldt. Misschien dat Butler nog op kan staan. Als Thomas Horford en Buckley echter goed in stelling kan brengen, hij zelf weer de MVP-vorm vindt, en een zesde man als Green is op schot, dan halen ze de komende ronde niet.
Wel eens dat ik ze niet zie winnen zo tegen Washington of Atlanta (hopelijk Washington). Die maken er echt een leuke strijd van en eigenlijk steeds met goed gebalanceerd spel. Kun je verdorie nog zo een goed regulier seizoen hebben.
Ik sluit overigens niet uit dat Boston de Bulls zou hebben gesweept als die persoonlijke tragedie voor Thomas niet had plaatsgevonden. Dat heeft ingehakt op het team. De Bulls missen Rondo, maar dat is ook weer geen bepalende speler geweest. Belangrijk met zijn assists, maar zowel defensief als offensief niet meer zo goed als destijds bij Boston. Ook niet echt een leider. Wel kan ie zo nu en dan eens een triple-double scoren (als enige bij de Bulls eigenlijk) en daarmee wordt hij wel gemist. Een hele constante factor is het echter niet, zoals voor het gehele team geldt. Misschien dat Butler nog op kan staan. Als Thomas Horford en Buckley echter goed in stelling kan brengen, hij zelf weer de MVP-vorm vindt, en een zesde man als Green is op schot, dan halen ze de komende ronde niet.
Wel eens dat ik ze niet zie winnen zo tegen Washington of Atlanta (hopelijk Washington). Die maken er echt een leuke strijd van en eigenlijk steeds met goed gebalanceerd spel. Kun je verdorie nog zo een goed regulier seizoen hebben.
2
Hendrik68
geplaatst: 25 april 2017, 13:06 uur
Komende donderdag is het weer tijd voor de draft in de NFL. De grootste talenten van de diverse universiteiten komen dan te weten waar hun toekomst ligt. Het is in de regel zo dat het slechtste team als eerste mag kiezen. Dit uiteraard om de verschillen tussen de topteams en de mindere goden te verkleinen. De Cleveland Browns zijn al jaren lang het lelijke eendje in de NFL. Dit jaar kon echter wel eens een begin gemaakt worden met een langzame opmars. Elk team mag 1 keer per ronde kiezen normaal gesproken. De Browns hebben vorig jaar echter een deal gemaakt met een ander team (ik weet niet welk team). Dat team wilde vorig jaar perse op de plek van de Browns kunnen kiezen. Dat mag, maar dan heeft het team dat zijn plek afstaat in een volgend jaar recht op de plek van het team dat het jaar ervoor. De Browns gaven daarmee vorig jaar al min of meer aan het seizoen weg te geven. Alles om een jaar later dubbel zo hard terug te komen. De Browns hebben tijdens de free agency quarterback Brock Osweiler overgenomen van de Texans. Daarmee hielpen de Browns de Texans om de salarisdruk te verlichten. De Browns dwongen daarbij echter ook weer een draftpick van de Texans af. Daar was het de Browns om te doen. Het is helemaal niet de bedoeling om Osweiler te laten spelen. Ze zoeken via de draft een zogeheten franchise quarterback. Probleem is dat niemand van experts de verwachting heeft dat een van de talentvolle quarterbacks er direct zal staan. Vorig jaar wist men van te voren wel dat Carson Wentz wel eens een grote kon worden. Nou die bewees zich onmiddelijk bij de Eagles, die speciaal hiervoor een hogere draftpick hadden gekocht. De LA Rams kozen vorig jaar echter als eerste Jared Goff, ook zij hadden speciaal daarvoor de eerste keus "gekocht". Ook om hun eerste seizoen in LA van extra glans te voorzien. Deze Jared Goff bakte er in het eerste jaar echter helemaal niks van. Maar, moet worden gezegd, veel vertrouwen kreeg hij ook niet. Goff moeten we nog zeker niet afschrijven. De Dallas Cowboys kozen vorig jaar Dak Prescott in de 4e ronde. Van quarterbacks die in de 4e ronde worden gekozen wordt doorgaans niet direct iets verwacht. Maar de Cowboys moesten al snel een beroep op Prescott doen, omdat grote vedette Tony Romo geblesseerd raakte. Prescott pakte zijn kans en blijkt volkomen onverwacht de franchisequarterback die niemand had verwacht. Kortom, het blijft lastig voorspellen. Tom Brady kwam ook ooit door de blessure van de strartende QB in het veld. In Brady werd aanvankelijk helemaal geen grote speler gezien. Inmiddels weten we beter.
Dus dan kunnen de Browns een quarterback kiezen en hopen dat deze er binnen een paar jaar staat, of liever nog direct. Je kunt geluk hebben. Je kunt echter ook voor het allergrootste talent gaan dat vorig jaar op de universiteiten rondliep. Dat is dit jaar een verdediger. Zijn naam is Myles Garrett van Texas A&M waar ook de beste verdediger van de NFL van dit moment Vonn Miller vandaan komt. Garrett is echt een ongelofelijk talent, waarbij de verdediging van de club die hem kiest een enorme boost krijgt. Echt, die Garrett dat wordt een hele grote. Van de vooraanstaande experts heeft iedereen dan ook Garrett als eerste keus voor de Browns staan. De mannen van de Browns die er over gaan hullen zich vooralsnog in stilzwijgen. Maar je kunt het bijna niet maken, om een zo'n zekerheid te laten lopen voor een quarterback waar niet direct iets van verwacht wordt.
Alles staat of valt met de eerste keus. De 49-ers die als 2e mogen kiezen, en volgens de laatste berichten toch ook een quarterback willen, zullen direct toeslaan als de Browns Garrett toch niet nemen. Daarom zijn alle volgende prognoses ook enigszins zinloos. Mijn club de Jets mag als 6e kiezen en willen of een quarterback of een cornerback (althans dat is de verwachting), maar kapen de 5 clubs ervoor deze opties weg dan moet je je pijlen weer op andere opties richten.
Dus dan kunnen de Browns een quarterback kiezen en hopen dat deze er binnen een paar jaar staat, of liever nog direct. Je kunt geluk hebben. Je kunt echter ook voor het allergrootste talent gaan dat vorig jaar op de universiteiten rondliep. Dat is dit jaar een verdediger. Zijn naam is Myles Garrett van Texas A&M waar ook de beste verdediger van de NFL van dit moment Vonn Miller vandaan komt. Garrett is echt een ongelofelijk talent, waarbij de verdediging van de club die hem kiest een enorme boost krijgt. Echt, die Garrett dat wordt een hele grote. Van de vooraanstaande experts heeft iedereen dan ook Garrett als eerste keus voor de Browns staan. De mannen van de Browns die er over gaan hullen zich vooralsnog in stilzwijgen. Maar je kunt het bijna niet maken, om een zo'n zekerheid te laten lopen voor een quarterback waar niet direct iets van verwacht wordt.
Alles staat of valt met de eerste keus. De 49-ers die als 2e mogen kiezen, en volgens de laatste berichten toch ook een quarterback willen, zullen direct toeslaan als de Browns Garrett toch niet nemen. Daarom zijn alle volgende prognoses ook enigszins zinloos. Mijn club de Jets mag als 6e kiezen en willen of een quarterback of een cornerback (althans dat is de verwachting), maar kapen de 5 clubs ervoor deze opties weg dan moet je je pijlen weer op andere opties richten.
0
geplaatst: 26 april 2017, 13:17 uur
Gretz schreef:
Bonuspuntje voor Edgar18 voor het juist voorspellen van de totaalscore van HOU - OKC.
We lijken allemaal in de mist te gaan door de Clippers een ronde verder te laten gaan. Die kunnen alleen het tij nog keren door de laatste 2 wedstrijden te winnen.
Bonuspuntje voor Edgar18 voor het juist voorspellen van de totaalscore van HOU - OKC.
We lijken allemaal in de mist te gaan door de Clippers een ronde verder te laten gaan. Die kunnen alleen het tij nog keren door de laatste 2 wedstrijden te winnen.
De Clippers zonder of met Grifiin is een wereld van verschil. Zo jammer dat die ploeg nooit eens blessurevrij een play-offs series door kan komen. Utah is een sterk team en ik verwacht na de wedstrijd van vannacht dat ze het in eigen huis gewoon afmaken. Ergens wel leuk want mijn gevoel zegt dat Golden State het lastiger gaat krijgen met Utah dan met L.A.
Ik heb wel zin in de wedstrijden van vannacht. Voorlopig vind ik het oosten interessanter dan het westen. In beide series staat vannacht een enorm belangrijke wedstrijd op het programma. Jammer dat het pas om 02:30 begint, zo lang ga ik niet wakker blijven.
15
geplaatst: 26 april 2017, 16:15 uur
Zou het wellicht wat minder kunnen met dat oeverloze gezever over marginale Amerikaanse sporten? Het topic wordt echt overspoeld zo, als dit niet snel verandert ga ik klagen bij een moderator 

1
geplaatst: 26 april 2017, 21:34 uur
Ondertussen zingt Spinvis in Sheffield "Ronnie Gaat Naar Huis" 

0
geplaatst: 27 april 2017, 12:24 uur
Wow. Tussen de vroege draftpicks voor de komende NBA-draft zit een talent van 7,6 feet, ofwel 2,32 meter
Als die ertussen zit niet enkel voor zijn lengte en als ie ook nog eens wat echte skills heeft, wat een monster kan dat dan zijn... Nu hopen dat dat niet gewoon een lange slungel is, maar een sterk talent... Dan heeft een team echt een dominante center voor de toekomst.
Als die ertussen zit niet enkel voor zijn lengte en als ie ook nog eens wat echte skills heeft, wat een monster kan dat dan zijn... Nu hopen dat dat niet gewoon een lange slungel is, maar een sterk talent... Dan heeft een team echt een dominante center voor de toekomst.
1
Hendrik68
geplaatst: 28 april 2017, 19:19 uur
Gisteravond was dan de eerste ronde van de draft inde NFL. Aantal verrassingen viel er te noteren. De eerste keus was aan de Cleveland Browns. Dat was bepaald geen verrassing. Ik gaf al aan dat de Browns wel gek moesten zijn om Myles Garrett niet te nemen. Dat zijn ze dus ook niet en dus mag Garrett als eerste keus een miljoenencontract gaan tekenen. De Browns hadden er zin in. Ze ruilden de 12e keus met de Texans, waardoor de Texans hun gedroomde quarterback Deshaun Watson konden kiezen en aan Cleveland een draftpick in 2018 af moeten staan. De Browns kozen als 25ste Safety Jabril Peppers en nog in dezelfde ronde kregen de Browns een derde keus die ze ruilden met de Packers. Die 3e keus viel op Tight End David Njoku. De Browns lijken hiermee, tenzij ze nog een verrassing uit de hoge hoed toveren, blijkbaar toch voor Brock Osweiler te kiezen als startende quarterback. De enige acceptabele qb die nog over is is DeShone Kizer, maar het lijkt me sterk als ze die gaan kiezen. Hoe dan ook: de Browns zijn nu al 2 keer zo goed als vorig jaar. En er komen nog een paar draft rondes.
Verrassend was dat de Chicago Bears per se quarterback Mitch Trubisky wilden. Algemeen werd verwacht dat zij cornerback Marshon Lattimore voor de neus van de Jets weg zouden kapen. Maar nee, ze traden zichzelf zelfs omhoog en maakten een deal met de 49-ers, die toch ook wel een quarterback kunnen gebruiken. Veel teams denken echter dat de klas van 2017 geen quarterbacks heeft voortgebracht die teams op lange termijn kunnen dragen. In Chicago denken ze er echter anders over en wagen de gok. Het is te hopen voor de Bears dat de gok goed uitvalt anders ziet de toekomst er somber uit. De 49-ers dwongen bij de Bears 3 keuzes in de volgende ronde af en de 3e keus van volgend jaar. 4 keuzes maar liefst. De 49-ers lachen zich een breuk. Hoewel, na de laatste paar seizoenen lachen ze in San Francisco niet meer zo hard. Ze kunnen die keuzes heel goed gebruiken. Alleen de Bears kunnen die keuzes net zo goed gebruiken, dus waarom zo nerveus zou je zeggen.
Opvallend was ook de geforceerde trade tussen de Chiefs en de Bills. De Chiefs hebben in Smith al een prima quarterback, maar willen voor de toekomst alvast een opvolger in huis hebben. Maar om dan 2 keuzes nog dit jaar op te offeren en bovendien de eerste keus van volgend jaar is me nogal wat. Die keus viel vreemd genoeg ook nog eens op Patrick Mahones, terwijl Deshaun Watson nog vrij was.
Het lijkt een beetje een trend om heel geforceerd een quarterback binnen te halen en die keuzes kunnen clubs duur komen te staan. De LA Rams gingen vorig jaar vol voor Goff en draaiden een rampseizoen. Door echter de 1e keus weg te kapen vorig jaar hebben ze nu geen keus in de eerste ronde. Grof gezegd zijn de eerste echte toppers weg en mogen ze als 37ste voor het eerst kiezen.
De New York Jets hebben gedaan wat ze moesten doen. Best wel verrassend was dat de nog vrije Marshon Lattimore niet werd gekozen. Waarschijnlijk omdat ze hun kans schoon zagen de beste verdediger na Myles Garrett te kunnen draften. De filmpjes van Adams zijn bijna net zo indrukwekkend als die van Garrett. Hoewel de fans van de Jets smeken om aanvallende impulsen kunnen ze de keus van het management heel goed begrijpen. Adams wordt de anchorman in de secundary die Leonard Williams op de defensive line is. Prachtige tandem. Ik heb nu al zin in het nieuwe seizoen. Waarschijnlijk komt er in een van de volgende ronden nog een cornerback. Een van de redenen om Lattimore over te slaan kan zijn omdat er best veel getalenteerde cornerbacks over zijn. Die zijn in ronde 4, 5 of zelfs 6 nog wel beschikbaar. Lattimore werd pas als 11e gekozen door de Saints.
Komende nacht de 2e en 3e ronde. Ik hoop, en die verwachting is er ook, dat de Jets nu een aanvaller gaan kiezen. Voorlopige verwachting is dat running back Dalvin Cook die man wel eens kon zijn.
Verrassend was dat de Chicago Bears per se quarterback Mitch Trubisky wilden. Algemeen werd verwacht dat zij cornerback Marshon Lattimore voor de neus van de Jets weg zouden kapen. Maar nee, ze traden zichzelf zelfs omhoog en maakten een deal met de 49-ers, die toch ook wel een quarterback kunnen gebruiken. Veel teams denken echter dat de klas van 2017 geen quarterbacks heeft voortgebracht die teams op lange termijn kunnen dragen. In Chicago denken ze er echter anders over en wagen de gok. Het is te hopen voor de Bears dat de gok goed uitvalt anders ziet de toekomst er somber uit. De 49-ers dwongen bij de Bears 3 keuzes in de volgende ronde af en de 3e keus van volgend jaar. 4 keuzes maar liefst. De 49-ers lachen zich een breuk. Hoewel, na de laatste paar seizoenen lachen ze in San Francisco niet meer zo hard. Ze kunnen die keuzes heel goed gebruiken. Alleen de Bears kunnen die keuzes net zo goed gebruiken, dus waarom zo nerveus zou je zeggen.
Opvallend was ook de geforceerde trade tussen de Chiefs en de Bills. De Chiefs hebben in Smith al een prima quarterback, maar willen voor de toekomst alvast een opvolger in huis hebben. Maar om dan 2 keuzes nog dit jaar op te offeren en bovendien de eerste keus van volgend jaar is me nogal wat. Die keus viel vreemd genoeg ook nog eens op Patrick Mahones, terwijl Deshaun Watson nog vrij was.
Het lijkt een beetje een trend om heel geforceerd een quarterback binnen te halen en die keuzes kunnen clubs duur komen te staan. De LA Rams gingen vorig jaar vol voor Goff en draaiden een rampseizoen. Door echter de 1e keus weg te kapen vorig jaar hebben ze nu geen keus in de eerste ronde. Grof gezegd zijn de eerste echte toppers weg en mogen ze als 37ste voor het eerst kiezen.
De New York Jets hebben gedaan wat ze moesten doen. Best wel verrassend was dat de nog vrije Marshon Lattimore niet werd gekozen. Waarschijnlijk omdat ze hun kans schoon zagen de beste verdediger na Myles Garrett te kunnen draften. De filmpjes van Adams zijn bijna net zo indrukwekkend als die van Garrett. Hoewel de fans van de Jets smeken om aanvallende impulsen kunnen ze de keus van het management heel goed begrijpen. Adams wordt de anchorman in de secundary die Leonard Williams op de defensive line is. Prachtige tandem. Ik heb nu al zin in het nieuwe seizoen. Waarschijnlijk komt er in een van de volgende ronden nog een cornerback. Een van de redenen om Lattimore over te slaan kan zijn omdat er best veel getalenteerde cornerbacks over zijn. Die zijn in ronde 4, 5 of zelfs 6 nog wel beschikbaar. Lattimore werd pas als 11e gekozen door de Saints.
Komende nacht de 2e en 3e ronde. Ik hoop, en die verwachting is er ook, dat de Jets nu een aanvaller gaan kiezen. Voorlopige verwachting is dat running back Dalvin Cook die man wel eens kon zijn.
0
Hendrik68
geplaatst: 29 april 2017, 11:29 uur
De enige acceptabele qb die nog over is is DeShone Kizer, maar het lijkt me sterk als ze die gaan kiezen
Maar die kozen de Browns dus wel. Snap het niet helemaal, deze keus. DeShone Kizer zelf snapte niet dat hij niet in de eerste ronde werd gekozen. Had zich speciaal voor de gelegenheid op en top gekleed, maar droop na de eerste dag teleurgesteld af. Al wist hij natuurlijk wel dat hij de 2e dag wel vrij vroeg gekozen zou worden. Maar een 2e ronde draftpick krijgt automatisch een lager contract aangeboden dan 1e ronde picks. Kizer is wel zo'n type dat met jaloezie zal kijken naar het salaris dat zijn nieuwe collega Myles Garrett gaat opstrijken. Aan Kizer zelf om te laten zien dat hij de toekomstige quarterback gaat zijn en dan komen de miljoentjes vanzelf. Waarom de Browns de 12e pick met Watson nog op de bank opgaven snapte ik gisteren nog wel, maar nu ze Kizer hebben gekozen snap ik niet waarom ze niet als 12e Watson hebben gekozen. In Watson hebben de experts toch veel meer vertrouwen.De toekomst van de Browns ziet er dus aardig uit. Die van mijn Jets is nog ongewis. Konden de fans prima leven met de keus voor safety Jamal Adams in de eerste ronde, met de keus voor nog een safety in de 2e ronde (Marcus Maye) zijn de rapen weer gaar als vanouds. Daar hielp de 2e keus van de avond voor een wide receiver niks meer aan. Sommigen zijn nu al zeker dat de Jets volgend jaar als eerste mogen kiezen. D.w.z. als aatste eindigen komend jaar. Nou zal dat met zo'n verdediging wel meevallen, maar duidelijk is wel dat er aanvallend een uitdaging ligt. In de free agency werd er slechts vervangen en niet versterkt in aanvallend opzicht en in de draft laten ze kans op kans liggen.Natuurlijk kan er ook na de draft nog van alles gebeuren met diverse deals, maar voorlopig lijkt het punten scoren komend seizoen een dikke uitdaging te worden. De draft is echter nog niet klaar en er komen nog een paar rondes.
Nog een nieuwtje vanuit Oakland. Zij willen de laatste jaren in de stad in stijl afsluiten en sloten een deal met de Seahawks om de reeds gestopte running back Marshawn Lynch aan te trekken. Je kunt tijdens je contract wel stoppen maar als je dan terug wilt keren heb je nog wel met de club te maken waar je voor die tijd onder contract stond. Lynch, een grote vedette, die als een sloopkogel door defenses banjert alsof ze er niet staan, wilde alleen terugkeren als dat in zijn geboortestad Oakland kon, aldus geschiedde. Hiermee zijn de Oakland Raiders, die vorig jaar door blessures hun seizoen als een nachtkaars uit zagen gaan, in een klap een Superbowl kandidaat.
0
geplaatst: 29 april 2017, 21:32 uur
Zo, de nootjes en het bier staan klaar voor het boksen vanavond. De zwaargewicht titels staan op het spel. Het vorige avondje zwaargewicht boksen vorig jaar was heerlijk (weliswaar niet het titelgevecht, maar wel de andere clashes). Was toen een stuk toffer dan dat ontzettend slechte Glory evenement met Hari - Verhoeven dat op dezelfde avond plaatsnam.
Ik zit al gereed voor een lekker avondje boxen. Genoeg sfeer in ieder geval; 90.000 man present in Wembley
Ik zit al gereed voor een lekker avondje boxen. Genoeg sfeer in ieder geval; 90.000 man present in Wembley

0
geplaatst: 29 april 2017, 23:49 uur
jammer dat die boksers geen go pro op hun hoofd hebben haha. Wat een partij!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.