MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Ik ga het ook missen dat de Belgen het niet uitzenden. Die reclames bij Eurosport zijn er nogal veel en daarom nogal vervelend. De commentatoren gaan nog wel, alleen Traksel is nogal emotieloos.

Ben benieuwd hoe de drie Nederlanders het gaan doen. Mijn voorgevoel is niet super, de resultaten dit seizoen zijn bij alle drie nog niet om over naar huis te schrijven.

Quintana is uiteraard de topfavoriet. Daarachter geef ik Nibali de meeste kans gevolgd door een groepje met Yates, Jungels, Thomas, Kruijswijk, Dumoulin, Mollema, Landa en Pinot.

Ik ben benieuwd of Pinot het buiten de Tour wel aankan om drie weken lang constant te presteren.

JoaMuse schreef:
Ik las wel dat Eurosport de laatste 30km van elke rit reclamevrij zou houden, dat is positief.
Net zo positief als Pirazzi en Ruffoni

Paap_Floyd schreef:
(quote)
Ja haha. Maar eigenlijk vind ik dit niet grappig. Geen "Tutti pazzi per Pirazzi" meer, en Ruffoni had ik voor een spel in mijn ploeg dit seizoen.

Nee het is wel jammer inderdaad, ook al had ik ze allebei niet in mijn pooltjes.

Zuur van Ruffoni, nu moet ik mijn Scorito-team weer omgooien
VladTheImpaler schreef:
Ik ben benieuwd of Pinot het buiten de Tour wel aankan om drie weken lang constant te presteren.

In potentie is Pinot een van de beste ronderenners van zijn generatie. Ik verwacht dat het er in de Giro, waarbij er veel minder druk is van het Franse thuispubliek, eindelijk weer eens uit gaat komen...

Ik heb er ook zin in. Ik ben benieuwd wat Dumoulin kan nu hij er voor het eerst helemaal voor gaat. Mollema zal wel 5-10 worden, en Kruijswijk zie ik het ook niet nog eens doen. Top-5 zou al een succes zijn in dit veld.
Winst zal gaan tussen Quintana of Landa/Thomas denk ik.

Ik verwacht wel veel van A. Yates, was toch ook mooi 4e in de afgelopen Tour en was in Romandie ook prima in vorm. Eigenlijk wel zonde dat Porte niet meedoet want die was in Romandie echt in hele goede doen. Ik verwacht dat de strijd om de overwinning tussen Quintana en Nibali gaat, al hoop ik dat Kruiswijk zijn vorm van vorig jaar kan vinden want dan geef ik hem ook een goede kans. Ook benieuwd hoe Dumoulin het gaat doen nu hij voor het eerst echt voor het klassement gaat.

Porte gaat Froome erop leggen in de Tour!

Paap_Floyd schreef:

Dat wordt nog even vlug wisselen bij sportpools

Ben ik de enige die geen Nederlanders heeft?

Ik had er in eerste instantie ook geen, maar heb er toch nog eentje in mijn ploeg opgenomen.

Oh verkeerde topic trouwens.

Ik heb Kruijswijk en Dumoulin erin. Ik verwacht juist veel van Kruijswijk, de Giro ligt hem goed, met veel zware bergetappes in de laatste week. Of Dumoulin die vol gaat houden, weet ik niet, maar die zal in ieder geval in de tijdritten en het middelgebergte meedoen voor de overwinning.

VladTheImpaler schreef:
Ik verwacht wel veel van A. Yates, was toch ook mooi 4e in de afgelopen Tour en was in Romandie ook prima in vorm. Eigenlijk wel zonde dat Porte niet meedoet want die was in Romandie echt in hele goede doen. Ik verwacht dat de strijd om de overwinning tussen Quintana en Nibali gaat, al hoop ik dat Kruiswijk zijn vorm van vorig jaar kan vinden want dan geef ik hem ook een goede kans. Ook benieuwd hoe Dumoulin het gaat doen nu hij voor het eerst echt voor het klassement gaat.

Romandie was zijn broer he

Verder lijkt Porte dichter bij Froome gekomen te zijn, maar een ronde van een week is geen grote ronde. We gaan het zien in juli. Ik verwacht iig van hem meer tegenstand dan van Quintana, de dubbel Giro-Tour heeft nog geen enkele renner in het post-epo-tijdperk tot een goed einde gebracht, dus dat zie ik Quintana ook niet doen.

Quintana kan beter de dubbel Giro/Vuelta proberen. In de Tour zou hij het dit jaar toch ook niet redden, nee.

Kruijswijk is toch weer niet voldoende ondersteund ben ik bang. De ploeg lijkt weer meer belang aan de Tour te hechten.

Titmeister schreef:
Romandie was zijn broer he

oeps. Ik was echt in de veronderstelling dat het Adam was.

johan de witt schreef:
Kruijswijk is toch weer niet voldoende ondersteund ben ik bang. De ploeg lijkt weer meer belang aan de Tour te hechten.

Hij is in ieder geval beter ondersteund dit jaar dan vorig jaar met Clement en Van den Broeck erbij. Of die hun rol kunnen waarmaken moet maar blijken, maar volgens mij is de Giro dit jaar belangrijker dan de Tour voor Lotto.

johan de witt schreef:
De ploeg lijkt weer meer belang aan de Tour te hechten.

Er zitten twee knechten in de selectie van TLJ die speciaal voor Kruijswijk zijn aangetrokken. Ik denk dat hij heel tevreden is.

Die hebben nog geen deuk in een pakje boter gereden dit jaar, dus twijfel zal hij ook wel hebben.
De beste Lotto-klimmers van dit voorjaar gaan toch de Tour doen.

Fijne sportmiddag met de onverwachte overwinning van Lycurgus, de eerste zege van Vos in lange tijd en de 3 gouden roeimedailles!

De Amsterdamsche Hockey & Bandy Club wint de laatste competitiewedstrijd met 3-0 van de broeders uit Almere waardoor ze Bloemendaal nog op miraculeuze wijze passeren in de Rabo Hoofdklasse. Priceless.
(afbeelding)

dix
Zo, nu naar huis. Dat wordt even 1500 meter horden lopen.

Vandaag de eerste test voor de klassementsrenners in de Giro, ben benieuwd. Het lijkt een kolfje naar de hand van Quintana, of gaat Nibali toeslaan op zijn thuisgrond?

Ik verwacht dat de grote topfavorieten nog niet zelf zullen gaan, maar alleen reageren als het moet. Ik denk eerder dat een paar outsiders wat zullen willen proberen, mannen zoals Pozzovivo.

Verrassend hield de vlucht stand tot het einde. Verder van de klassementsmannen maar een paar hele kleine speldenprikjes gezien, zoals wel verwacht eigenlijk. Alleen Zakarin die een beetje tijd terug wint op de rest. Tot de rit naar Blockhaus a.s. zondag zullen er denk ik weinig verschuivingen plaatsvinden in de top 10.

Mooie prestatie van Polanc. Klassementsrenners hielden zich rustig, had dat wel verwacht, maar niet dat de groep zo groot zou zijn. Zondag volgt wrs pas de eerste schifting, al is de finale van de etappe van donderdag ook best lastig; daar zou een Nibali, Thomas of Dumoulin met een jump best nog eens het roze kunnen pakken.

Yeah, Spurs op voorsprong. Bazenserie

Die block van Ginobli was echt geweldig. 39 jaar

Toch knaagt het. Dit is de tweede wedstrijd die de Spurs winnen omdat de Rockets het laten liggen. Uiteraard is het een kwaliteit om het te doen om het moment dat het moet maar toch voelt het alsof het verkeerde team op voorsprong staat.

Rockets pakt de volgende waarna er een bloedstollende game 7 volgt. Golden State lacht zich ondertussen rot en rust een dikke week uit.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:26 uur

geplaatst: vandaag om 09:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.