Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 30 april 2017, 00:04 uur
Prima partijtje inderdaad. Mooie slomo shots van die zware klappen
Klitschko met zijn typische calculerende controle vanaf ronde 7 heeft met die tactiek mis gegokt: waar Joshua ontzettend moe oogde en soms al bijna down ging met linker jabs van Klitschko, zette die laatste niet echt de tang erop. Liet Joshua vervolgens terugkomen en met diens stootkracht is dat zo gevaarlijk... en dat heeft Klitschko gevoeld. Het zal ongetwijfeld indruisen tegen zijn boksinstinct en tactiek, maar hier had hij toch meer risico moeten nemen in rondes 7 en 8. Scoren is belangrijk, maar gevaarlijk tegen zo'n brok spieren.
De rest weet wat ze moeten hebben tegen Joshua. Een goede kin, een goed uithoudingsvermogen en veel lef. Ondertussen blijven scoren en hopen dat je niet ko gaat tegen deze Brit. Misschien een Whyte als volgende tegenstander. Die beviel heel goed tegen Chisora. Of Fury na zijn dopingschorsing, als hij goed terugkomt en niet cokeverslaafd is.
Klitschko met zijn typische calculerende controle vanaf ronde 7 heeft met die tactiek mis gegokt: waar Joshua ontzettend moe oogde en soms al bijna down ging met linker jabs van Klitschko, zette die laatste niet echt de tang erop. Liet Joshua vervolgens terugkomen en met diens stootkracht is dat zo gevaarlijk... en dat heeft Klitschko gevoeld. Het zal ongetwijfeld indruisen tegen zijn boksinstinct en tactiek, maar hier had hij toch meer risico moeten nemen in rondes 7 en 8. Scoren is belangrijk, maar gevaarlijk tegen zo'n brok spieren.De rest weet wat ze moeten hebben tegen Joshua. Een goede kin, een goed uithoudingsvermogen en veel lef. Ondertussen blijven scoren en hopen dat je niet ko gaat tegen deze Brit. Misschien een Whyte als volgende tegenstander. Die beviel heel goed tegen Chisora. Of Fury na zijn dopingschorsing, als hij goed terugkomt en niet cokeverslaafd is.
0
geplaatst: 30 april 2017, 10:21 uur
Treurige dag voor de bergsportwereld, een van de grootste alpinisten ooit is niet meer:
You are being redirected... - thehimalayantimes.com
Zal verder vast niemand interesseren hier, maar in huize Graf is de vlag halfstok vandaag
Zal verder vast niemand interesseren hier, maar in huize Graf is de vlag halfstok vandaag

0
Hendrik68
geplaatst: 30 april 2017, 17:07 uur
Saaiste F1 race aller tijden. Nul inhaalmanoeuvres, geen enkele dreiging op welke plek van het circuit ook. Hopen dat er aan Red Bull kant iets verandert, maar alleen een nieuw chassis over 2 weken gaat het verschil niet maken. Wordt een lang seizoen.
1
geplaatst: 30 april 2017, 17:46 uur
Vanavond eerste wedstrijd van R2 in de NBA Playoffs. Washington Wizards vs. Boston Celtics (beginnen thuis). Erg interessante lineup die ik moeilijk vond om te voorspellen. De Celtics blinken uit in teamspel en assists, maar Isaiah Thomas is nog niet (logischerwijs) in vorm en daarmee hebben ze eigenlijk nog geen echte uitblinker. Dat blijkt ook uit het matige schotpercentage van Thomas en daarmee van de Celtics. Daarnaast hebben ze een groot probleem met (defensieve) rebounds; het laagste percentage van alle playoff teams. Laat Washington daar nou net bijzonder goed in zijn. Zeker in offensieve rebounds zal WAS domineren. Daarnaast hebben ze met Wall en Beal bijzonder goede schutters. WAS zwakste plek is echter hun bank; die presteert het minste van alle teams deze playoffs. Vooral als Wall of Beal moeten banken gaat het heel slecht en incasseren de Wizards veel punten. Te veel. Die kwarten verliezen ze telkens weer en er komt een moment dat de achterstand te groot wordt.
Dat maakt het een lastig te voorspellen uitslag, dus ik ben vooraf voor een 7 game series gegaan. De Celtics zijn de slechtste eerste seed in 38 (!) jaar dus hun ietwat matige playoff stats zijn ook weer geen grote verrassing. De Wizards zijn echter al een maand of twee in een stijgende lijn en hebben momentum. Kan maar zo een 5 of 6 game series worden (in het voordeel van WAS). In het reguliere seizoen werd het overigens 2-2 (beiden wonnen twee keer thuis) en scoorde WAS gemiddeld het meest en incasseerde gemiddeld het minst. De zege zal - ondanks het betere reguliere seizoen van Boston - vermoedelijk voor Washington zijn. Desalniettemin zal ik de Celtics na de comeback (vier games achter elkaar gewonnen) tegen de Bulls zeker niet onderschatten. Ik heb er zin in. 19.00 uur (Nederlandse tijd) begint het. Daarna ook nog eens de ontknoping tussen de Jazz en de Clippers. Die beloofd ook weer zinderend te worden met een CP3 in bloedvorm.
Dat maakt het een lastig te voorspellen uitslag, dus ik ben vooraf voor een 7 game series gegaan. De Celtics zijn de slechtste eerste seed in 38 (!) jaar dus hun ietwat matige playoff stats zijn ook weer geen grote verrassing. De Wizards zijn echter al een maand of twee in een stijgende lijn en hebben momentum. Kan maar zo een 5 of 6 game series worden (in het voordeel van WAS). In het reguliere seizoen werd het overigens 2-2 (beiden wonnen twee keer thuis) en scoorde WAS gemiddeld het meest en incasseerde gemiddeld het minst. De zege zal - ondanks het betere reguliere seizoen van Boston - vermoedelijk voor Washington zijn. Desalniettemin zal ik de Celtics na de comeback (vier games achter elkaar gewonnen) tegen de Bulls zeker niet onderschatten. Ik heb er zin in. 19.00 uur (Nederlandse tijd) begint het. Daarna ook nog eens de ontknoping tussen de Jazz en de Clippers. Die beloofd ook weer zinderend te worden met een CP3 in bloedvorm.
1
geplaatst: 30 april 2017, 18:03 uur
GrafGantz schreef:
Over rijtjes gesproken, Nadal is sinds vandaag de eerste speler ooit (in het profcircuit uiteraard) die 10x hetzelfde toernooi weet te winnen (Monte Carlo). Wat een baas!
Over rijtjes gesproken, Nadal is sinds vandaag de eerste speler ooit (in het profcircuit uiteraard) die 10x hetzelfde toernooi weet te winnen (Monte Carlo). Wat een baas!
En precies een week later wint hij voor de 10e keer in Barcelona. Net als Federer bezig aan een succesvolle tweede jeugd blijkbaar.
0
geplaatst: 30 april 2017, 18:20 uur
Ataloona schreef:
Daarna ook nog eens de ontknoping tussen de Jazz en de Clippers. Die beloofd ook weer zinderend te worden met een CP3 in bloedvorm.
Die is vanavond te zien op Ziggo. Hoewel ik eigenlijk liever BOS-WAS live had gezien. Ik vind de teams in het oosten eigenlijk interessanter en leuker om naar te kijken dan die in het westen. Cleveland gaat het echt lastig krijgen met Toronto en Washington Boston wordt ook heel close.Daarna ook nog eens de ontknoping tussen de Jazz en de Clippers. Die beloofd ook weer zinderend te worden met een CP3 in bloedvorm.
0
geplaatst: 30 april 2017, 18:36 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Die is vanavond te zien op Ziggo. Hoewel ik eigenlijk liever BOS-WAS live had gezien. Ik vind de teams in het oosten eigenlijk interessanter en leuker om naar te kijken dan die in het westen. Cleveland gaat het echt lastig krijgen met Toronto en Washington Boston wordt ook heel close. Hoewel BOS-WAS mij ook leuker lijkt, kan ik de keuze van Ziggo deze keer wel begrijpen. Gaat immers om de ontknoping van de eerste ronde. Beter was geweest om ze gewoon allebei uit te zenden
Wel onhandig dat vanaf morgen tot en met volgende week zaterdag alle partijtjes (NL tijd) 's nachts worden gespeeld. Met werk voor de boeg wordt dat samenvattingen kijken... Ik moet verdorie nog altijd wachten totdat ik de Spurs weer live kan zien. Wel eens dat op San Ontonio na (ben daarin immers niet neutraal) het westen dit jaar wat minder boeiend is. HOU - OKC was niet echt het gehoopte vuurwerk en bij UTA - LAC gaat het vooral om de blessures.
0
geplaatst: 30 april 2017, 21:38 uur
Eerste game voorbij en WAS - BOS belooft een ongelooflijk spannende en leuke serie te worden. Heerlijke game met een aantal bijzonder knappe individuele prestaties bij Boston. Washington bewees weer dat ze niet zo een goede bank hebben. Eerste kwart begon fantastisch, maar na het verlies van Morris en het rouleren van de basisspelers ging het echt bergafwaarts met als dieptepunt het derde kwart. Wel knap dat ze nog behoorlijk wisten terug te komen. Zonder de buitengewone prestaties van bijvoorbeeld Olinyk, Horford en Crowder (plus Thomas die weer in bloedvorm was) hadden de Celtics niet zo maar de overwinning binnengesleept. Moet echter wel zeggen dat het defensief wel erg goed stond allemaal. Wizards slechts 9 fastbreakpoints! Zoals gezegd; dit wordt fun 
Om niet het risico te nemen dat basketball straks ook gebannen wordt; iemand nog ander sportnieuws tussendoor?

Om niet het risico te nemen dat basketball straks ook gebannen wordt; iemand nog ander sportnieuws tussendoor?

0
geplaatst: 30 april 2017, 22:29 uur
Nog wat off-topic berichten verwijderd.
Wij zijn niet gek en weten heus wel wat flauwekul is en niet.
Wij zijn niet gek en weten heus wel wat flauwekul is en niet.

1
geplaatst: 1 mei 2017, 00:16 uur
Sorry, ik ben redelijk uitgepraat hier.
Ik wilde eigenlijk nog wat kwijt over de epische halve finale tussen Selby en Ding (snooker) en de laatste reguliere speelronde in de eredivisies van het hockey, maar ik heb geen zin meer om iets te schrijven hier...
Niet gedacht trouwens dat de Clippers het zo weg zouden geven.
Ataloona schreef:
Ook een beetje laatste kans als je ziet wie er allemaal free-agents zijn na de zomer. Een Paul of Griffin zie ik niet terugkomen als het hier wederom fout gaat.
Ook een beetje laatste kans als je ziet wie er allemaal free-agents zijn na de zomer. Een Paul of Griffin zie ik niet terugkomen als het hier wederom fout gaat.
Ik verwacht nu dus ook dat ze na de zomer weer van voren af aan moeten beginnen.
0
geplaatst: 1 mei 2017, 00:28 uur
LAC heeft best een aardig gebalanceerd team, maar Blake is toch wel dé man daar. Als ze die missen dan wordt het wel heel zwaar. In een regulier seizoen (hij is vaker geblesseerd) is het op te vangen, maar niet post-season. Zeker niet tegen een brede Jazz selectie. De grote scorers buiten Paul zijn bovendien veteranen en kunnen zo nu en dan eens een uitschieter hebben, maar daar blijft het bij. Jordan is defensief prima en kan goed dunken. Daar is alles mee gezegd. Paul kan een team leiden, maar is eigenlijk al te oud om Westbrook of Harden te imiteren. Nee, dit was eigenlijk wel beslist toen Blake Griffin afhaakte. Wel pijnlijk dat je alsnog een beslissende game 7 afdwingt en dan in eigen huis - vrij kansloos; de gehele wedstrijd tegen een achterstand aankijken - verliezen. Jammer voor de toto en jammer voor de Clippers' fans. Die moeten een nieuw team gaan bouwen.
Uiteindelijk vond ik het trouwens niet een enorm boeiende confrontatie. Alle games nooit echt vuurwerk. Heb ook niet zoveel met de Jazz en Lob City kon eveneens nooit ontbranden. Volgende ronde dus Jazz - GSW... Weer een sweep? Reguliere seizoen was 2-1, dus 4-1/4-2 lijkt op voorhand logischer. GSW was echter wel heel smooth tegen POR.
Uiteindelijk vond ik het trouwens niet een enorm boeiende confrontatie. Alle games nooit echt vuurwerk. Heb ook niet zoveel met de Jazz en Lob City kon eveneens nooit ontbranden. Volgende ronde dus Jazz - GSW... Weer een sweep? Reguliere seizoen was 2-1, dus 4-1/4-2 lijkt op voorhand logischer. GSW was echter wel heel smooth tegen POR.
0
geplaatst: 1 mei 2017, 00:37 uur
Ataloona schreef:
Als de Warriors hun normale niveau halen lijkt me eeen sweep wel het meest voor de hand liggen ja. Eerste 2 wedstrijden worden sowieso easy wins. GSW heeft 6 dagen meer rust gehad.
Ik heb ook weinig met Utah, dus het kan me niet veel schelen als ze nu volledig worden afgedroogd.
Zoals Edgar18 al zei, in het oosten zijn de komende confrontaties interessanter omdat de teams daar dichter bij elkaar liggen.
1
geplaatst: 1 mei 2017, 00:44 uur
Gretz schreef:
Zoals Edgar18 al zei, in het oosten zijn de komende confrontaties interessanter omdat de teams daar dichter bij elkaar liggen.
Eens, al verwacht ik wel dat HOU-SAS erg spannend kan worden. Offence vs defence en vooral hoe Houston de Spurs van binnenuit en in de paint gaan afstoppen en hoe de Spurs de driepunters van de Rockets gaan verdedigen. Enkel Harden afstoppen zal niet genoeg zijn, zo bleek al uit de games met OKC. Erg benieuwd naar

0
geplaatst: 1 mei 2017, 00:59 uur
Reactie op wat dix zei: het is alleen niet objectief vast te stellen hoe goed elk bericht gelezen wordt.
Voor hetzelfde geld zijn er hier meer users geïnteresseerd in verhalen/nieuws over American Football, waterpolo, hockey en schaken dan observaties over MotoGP, Formule 1 of bergbeklimmen. Maar dat is onmogelijk te staven.
En wat voor de 1 pure flauwekul is is voor de ander weer een goede getime ironische opmerking.
Wordt het misschien tijd voor een handleiding hier wat er nu wel en niet gepost mag worden?
Voor hetzelfde geld zijn er hier meer users geïnteresseerd in verhalen/nieuws over American Football, waterpolo, hockey en schaken dan observaties over MotoGP, Formule 1 of bergbeklimmen. Maar dat is onmogelijk te staven.
En wat voor de 1 pure flauwekul is is voor de ander weer een goede getime ironische opmerking.

Wordt het misschien tijd voor een handleiding hier wat er nu wel en niet gepost mag worden?
0
geplaatst: 1 mei 2017, 07:10 uur
Ataloona schreef:
Eerste game voorbij en WAS - BOS belooft een ongelooflijk spannende en leuke serie te worden. Heerlijke game met een aantal bijzonder knappe individuele prestaties bij Boston. Washington bewees weer dat ze niet zo een goede bank hebben. Eerste kwart begon fantastisch, maar na het verlies van Morris en het rouleren van de basisspelers ging het echt bergafwaarts met als dieptepunt het derde kwart. Wel knap dat ze nog behoorlijk wisten terug te komen. Zonder de buitengewone prestaties van bijvoorbeeld Olinyk, Horford en Crowder (plus Thomas die weer in bloedvorm was) hadden de Celtics niet zo maar de overwinning binnengesleept. Moet echter wel zeggen dat het defensief wel erg goed stond allemaal. Wizards slechts 9 fastbreakpoints! Zoals gezegd; dit wordt fun
Maar wat een bijzonder lelijke actie van Horford op Morris... Kan me moeilijk indenken dat iemand met zo veel ervaring "per ongeluk" zijn voetje eronder zet. Enorm gevaarlijk.
1
geplaatst: 1 mei 2017, 07:14 uur
GrafGantz schreef:
Treurige dag voor de bergsportwereld, een van de grootste alpinisten ooit is niet meer:
Niet helemaal waar. Ben welliswaar totaal niet op de hoogte wie nu wel of niet tot de topklimmers behoren. De naam Steck zegt mij dan ook niks. Maar toevallig dat ik nu net een boek aan het lezen ben van Matt Dickinson ( Zone des Doods). Waar redelijk goed beschreven wordt wat voor een hels karwei het is om Everest te beklimmen. Dus bij deze, R.I.P. Ueli Steck.
1
geplaatst: 1 mei 2017, 09:25 uur
iggy schreef:
Ben weliswaar totaal niet op de hoogte wie nu wel of niet tot de topklimmers behoren.
(quote)
Ben weliswaar totaal niet op de hoogte wie nu wel of niet tot de topklimmers behoren.
Ueli Steck and a Fateful Return to Everest - The New Yorker - newyorker.com
Adventurer of the Year, Ueli Steck, Killed Climbing Near Mount Everest - nationalgeographic.com
0
geplaatst: 1 mei 2017, 10:12 uur
Thanks voor de verdere info, GrafGantz !
Zo te lezen de beste klimmer van zijn generatie.
Toch blijft het een vreemd volk die topklimmers.
Komt ook al naar voren in het boek van Dickinson, in meerdere docu's en ook in het artikel van The New Yorker. Nu weten we allemaal dat topsporters in wezen egoisten, competitief en vaak medogenloos zijn. Maar topklimmers lijken vaak nog wel een paar graden erger. Dat zal heus niet opgaan bij iedere topklimmer. Maar toch....
Zo te lezen de beste klimmer van zijn generatie.
Toch blijft het een vreemd volk die topklimmers.
Komt ook al naar voren in het boek van Dickinson, in meerdere docu's en ook in het artikel van The New Yorker. Nu weten we allemaal dat topsporters in wezen egoisten, competitief en vaak medogenloos zijn. Maar topklimmers lijken vaak nog wel een paar graden erger. Dat zal heus niet opgaan bij iedere topklimmer. Maar toch....
2
geplaatst: 2 mei 2017, 00:13 uur
Mark Selby weer wereldkampioen! Hij is toch een hele grote in het snooker geworden, ondanks dat zijn spel niet altijd even aantrekkelijk is. Een echte 'grinder' noemen ze dat geloof ik. Mooie en knappe finale gespeeld tegen John Higgins, stond 10-4 (!) achter gisterenavond, maar pakte daarna 12 uit 14 frames.
1
geplaatst: 2 mei 2017, 22:30 uur
Sooooooooooooooooooooooooooooooo

Harden en co. waren echt epic vannacht! Wat een bazenteam zijn de Rockets als alles loopt. Dit niveau nog enkele wedstrijden volhouden en de Spurs worden afgeslacht.
Harden en co. waren echt epic vannacht! Wat een bazenteam zijn de Rockets als alles loopt. Dit niveau nog enkele wedstrijden volhouden en de Spurs worden afgeslacht.
0
geplaatst: 3 mei 2017, 11:12 uur
Bizar dat de Wizards het nog weggeven hebben vannacht, die hadden de wedstrijd gewoon binnen moeten halen. Toch heb ik al twee wedstrijden lang het gevoel dat Washington beter is maar een 2-0 achterstand goedmaken is niet zomaar gedaan.
Vannacht de tweede HOU - SAS, spannend!!
Vannacht de tweede HOU - SAS, spannend!!
0
geplaatst: 4 mei 2017, 08:35 uur
Gretz schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Zo. En nu zijn de Rockets weer met de voetjes op de vloer. Of de knieën. Bijna een zelfde spelbeeld, maar dan omgekeerd.
Een ding is zeker: dit wordt een zenuwslopende en geweldige halve finale.
1
geplaatst: 4 mei 2017, 09:28 uur
Toch vind ik deze overwinning van de Spurs stukken minder overtuigend dan die van de Rockets maandag. De uitslag vertekent in dit geval het beeld van de wedstrijd. Na drie kwarten stond het nog bijna gelijk maar in het vierde kwart heeft Houston het laten liggen. Een mindere wedstrijd van Harden doet ze (mede) de das om.
Zonde dat Parker er de rest van de playoffs uit lijkt te liggen, toch wel een verlies voor het team. Zoals Dave al zegt, het wordt nog een bijzonder spannende serie. Toch blijf ik de Rockets de meeste kans geven.
En Cleveland tegen Toronto? Inpakken, strik erom en terugsturen naar Canada. Mocht Lowry eruit liggen dan is 4-0 een zekerheid. Mocht Lowry er de volgende wedstrijd weer bij zijn dan is 4-0 een bijna zekerheid.
Zonde dat Parker er de rest van de playoffs uit lijkt te liggen, toch wel een verlies voor het team. Zoals Dave al zegt, het wordt nog een bijzonder spannende serie. Toch blijf ik de Rockets de meeste kans geven.
En Cleveland tegen Toronto? Inpakken, strik erom en terugsturen naar Canada. Mocht Lowry eruit liggen dan is 4-0 een zekerheid. Mocht Lowry er de volgende wedstrijd weer bij zijn dan is 4-0 een bijna zekerheid.
0
geplaatst: 4 mei 2017, 16:05 uur
Morgen start de 100e editie van mijn favoriete grote ronde, met maar liefst 9 bergetappes, 2 lange tijdritten, 3 Nederlandse kanshebbers voor het podium en het sterkste deelnemersveld in jaren. Hopen dat mijn favoriet Kruijswijk iets kan klaarspelen, winnen zal lastig worden, maar podium moet kunnen.
Kanshebbers volgens mij:
Quintana
**
Nibali, Pinot & Kruijswijk
*
Landa, Mollema, Yates, Zakarin, Dumoulin, Thomas en Van Garderen
Kanshebbers volgens mij:
Quintana
**
Nibali, Pinot & Kruijswijk
*
Landa, Mollema, Yates, Zakarin, Dumoulin, Thomas en Van Garderen
0
geplaatst: 4 mei 2017, 16:48 uur
Het gaat morgen dan eindelijk beginnen! Ik heb er heel veel zin in, beloven een hele mooie drie weken te worden.
0
geplaatst: 4 mei 2017, 18:47 uur
Heel aardige sterrenverdeling. Van Pinot verwacht ik inderdaad ook veel. Ik heb er zin in.
0
geplaatst: 4 mei 2017, 20:27 uur
Ik heb ook zin in de Giro! Wel jammer dat het niet meer op Sporza is. Hoe Renaat Schotte met (soms licht overdreven) enthousiasme "Ultimo chilometro" roept, ik ga het missen. Ik hoop dat ik me niet te veel ga ergeren aan de commentaar en de reclame op Eurosport. Ik las wel dat Eurosport de laatste 30km van elke rit reclamevrij zou houden, dat is positief.
Logische sterrenverdeling van Titmeister, ik zou het niet veel anders doen.
Logische sterrenverdeling van Titmeister, ik zou het niet veel anders doen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.