Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 21 mei 2017, 01:00 uur
Edgar18 schreef:
Maar, de beste Nederlandse wielrenner allertijden, daar is nog heel erg veel voor nodig. Joop Zoetemelk, Jan Janssen en Jan Raas staan voorlopig nog echt een treetje hoger.
Maar, de beste Nederlandse wielrenner allertijden, daar is nog heel erg veel voor nodig. Joop Zoetemelk, Jan Janssen en Jan Raas staan voorlopig nog echt een treetje hoger.
Goudkuipje (Hennie Kuiper) en Erik Breukink eveneens. Johan Vandervelde heeft in de Giro driemaal de Paarse trui (puntenklassement) gewonnen en dat is ook wel vermeldenswaardig.
Laten we hopen dat Dumoulin dit niveau kan vasthouden (huid en beer en zo) en kan winnen; dat zou heel mooi zijn. Dichterbij dan Denis Mentsjov zijn we afgelopen 10 jaar niet geweest, kopman van de Nederlandse Rabo-ploeg, met Spanje (2007 en al eerder, 2005) en Italië (2009)
0
geplaatst: 21 mei 2017, 09:40 uur
Wereldkampioen (snotter snotter) Kneteman, Steven Rooks en Erik Dekker mogen dan ook nog wel een vermelding krijgen, vind ik. Hebben ook niet onverdienstelijk hun rondjes gedraaid.
Laat ik niet beginnen over de luchtjes die er aan de laatste twee kleven, Joop is per slot van rekening ook tegen de doping lamp gelopen (twee keer, if memory serves me right)
Laat ik niet beginnen over de luchtjes die er aan de laatste twee kleven, Joop is per slot van rekening ook tegen de doping lamp gelopen (twee keer, if memory serves me right)
0
geplaatst: 21 mei 2017, 10:30 uur
Ik vrees dat alle namen die we hier neerzetten wel een link(je) met doping hebben. Al kan ik me van Jan Janssen zo gauw niet herinneren dat ik ooit dopingverhalen heb gehoord.
0
geplaatst: 21 mei 2017, 11:23 uur
Van Kneteman staat me ook niks bij, anders dan dat hij niet veel 'schoner' dan zijn generatiegenoten zal zijn geweest. Een snelle goegel levert ook niets meer op dan inuendo.
0
geplaatst: 21 mei 2017, 11:45 uur
Het mooie van Dumoulin is ook dat je, in tegenstelling tot veel van de ronderenners van zijn generatie, je bij hem ook gelooft dat hij schoon rondrijdt. Een perfect uithangbord voor het moderne wielrennen. Kan me zo voorstellen dat Prud'homme hem er volgend jaar graag bij heeft in de Tour.
Achteraf misschien wel jammer dat hij in deze vorm dit jaar niet al koos voor de Tour.
Achteraf misschien wel jammer dat hij in deze vorm dit jaar niet al koos voor de Tour.
0
geplaatst: 21 mei 2017, 11:48 uur
Volgens mij is zijn keuze ingegeven door de relatief vele tijdritkilometers deze Giro. Puur klimtechnisch komt ie tekort ten opzichte van iemand als Quintana maar eventuele achterstand kan ie in de tijdritten weer goedmaken. In de tour rijdt bovendien de Sky-machine rond en of die zomaar te kloppen is...
0
geplaatst: 21 mei 2017, 12:38 uur
Leonard eruit. Thomas eruit. Wordt dus toch alweer Cavs vs Warriors. Mogen we rechtstreeks overslaan naar het post-season?
0
geplaatst: 21 mei 2017, 12:48 uur
Als er het komende transfer window geen enorme verschuivingen plaats vinden dan kunnen we het volgende seizoen inderdaad wel gewoon overslaan. Iedere twaalf maanden de Warriors en Cavs een serietje laten spelen en de winnaar is bekend
.
.
2
geplaatst: 21 mei 2017, 13:14 uur
Boston met een no. 1 pick in de draft en ze acquireren mogelijk Gordon Hayward. Indien dat team ook nog eens heel blijft dan hebben de Cavs daar toch best wel een kluif aan hoor.
Met Leonard eruit blijft er in ieder geval helemaal niets over van de Spurs. Jammer, want ik had ze echt wel een kans gegeven hoor. Zag Game 1 (totdat Leonard uitviel). Zo blijkt maar weer hoe terecht de MVP uitverkiezing dit seizoen is. Harden, Westbrook of Leonard. Haal ze weg uit hun teams en dan blijft er niets meer over. Hoewel de Rockets en Spurs een prima bank hebben, is er niemand die ook maar eventjes die rol kan overnemen tegen de sterke teams.
Met Leonard eruit blijft er in ieder geval helemaal niets over van de Spurs. Jammer, want ik had ze echt wel een kans gegeven hoor. Zag Game 1 (totdat Leonard uitviel). Zo blijkt maar weer hoe terecht de MVP uitverkiezing dit seizoen is. Harden, Westbrook of Leonard. Haal ze weg uit hun teams en dan blijft er niets meer over. Hoewel de Rockets en Spurs een prima bank hebben, is er niemand die ook maar eventjes die rol kan overnemen tegen de sterke teams.
0
geplaatst: 21 mei 2017, 13:38 uur
Datzelfde geldt toch ook wel voor James. Hoe goed Irving en Love ook zijn, zonder James was het een heel ander verhaal. Ik blijf die MVP verkiezing iets vreemds vinden. Ga je voor Westbrook die dit jaar een unieke prestatie heeft neergezet maar vooral een individualist is en wiens team al in de eerste ronde is uitgeschakeld. Ga je voor Harden of Leonard die een topseizoen gedraaid hebben bij een sterk presterend team of ga je voor de beste basketballer ter wereld? Dat James niet bij de laatste drie zit vind ik absurd, al weet ik ook niet meteen wie er dan af moet vallen. Ik neig het meest naar Leonard.
En Boston met een nummer één pick en Hayward of George erbij acht ik nog steeds volkomen kansloos tegen de Cavs. Er moet echt veel gebeuren wil een team in de buurt van Golden State of Cleveland gaan komen. De Pelicans of Timberwolves met één of twee top guards erbij geef ik een klein kansje. Dat zijn tenminste teams met potentieel, dat zie ik bij bijvoorbeeld San Antonio en Houston minder.
En Boston met een nummer één pick en Hayward of George erbij acht ik nog steeds volkomen kansloos tegen de Cavs. Er moet echt veel gebeuren wil een team in de buurt van Golden State of Cleveland gaan komen. De Pelicans of Timberwolves met één of twee top guards erbij geef ik een klein kansje. Dat zijn tenminste teams met potentieel, dat zie ik bij bijvoorbeeld San Antonio en Houston minder.
0
geplaatst: 21 mei 2017, 14:04 uur
Edgar18 schreef:
Datzelfde geldt toch ook wel voor James. Hoe goed Irving en Love ook zijn, zonder James was het een heel ander verhaal. Ik blijf die MVP verkiezing iets vreemds vinden. Ga je voor Westbrook die dit jaar een unieke prestatie heeft neergezet maar vooral een individualist is en wiens team al in de eerste ronde is uitgeschakeld. Ga je voor Harden of Leonard die een topseizoen gedraaid hebben bij een sterk presterend team of ga je voor de beste basketballer ter wereld? Dat James niet bij de laatste drie zit vind ik absurd, al weet ik ook niet meteen wie er dan af moet vallen. Ik neig het meest naar Leonard.
James zit er denk ik niet bij omdat de Cavs toch wel een matig regulier seizoen draaiden als je het afzet tegen hun selectie. Totaal niet naar hun kunnen en de laatste paar maanden heb ik toch weleens met verbazing naar de Cavs gekeken. Uit die sleur kreeg James ze ook nog niet voor de playoffs. Zoveel gemakzucht. James maakt in ieder geval wel de meeste kans op de MVP award van de playoffs, of de Cavs nu winnen of niet. Ik zou overigens Westbrook laten afvallen. Goed, leidt een matige selectie, maar het is nogal een individualist. Ook ondanks al die assists. Daarnaast laat ie defensief, net als Harden, behoorlijke steken vallen. Leonard is tenminste all-around. Defensief top in de league en offensief ook. Bovendien steekt Leonard ook in die statistieken waarbij het team met of zonder de speler speelt (+/- statistiek) er boven uit. Zoals we nu ook kunnen zien als hij niet meedoet is verlies bijna gegarandeerd.
Puur op gevoel en berichtgeving zou men snel voor Westbrook en Harden gaan die offensief bizarre dingen hebben gedaan, maar wil je een complete speler hebben, dan zul je toch voor Leonard moeten gaan. Of James, zoals hij nu speelt (ondanks dat dat niets met regular season MVP award te maken heeft). Persoonlijk kan ik ook van Draymond Green genieten, maar daar heb je toch al de DPotY award voor. Waar Kawhi overigens ook nog voor is genomineerd.
Verder eens. Ben echt benieuwd of het tandem Cousins/Davis gaat werken. Wat defensieve guards eromheen, die ook wel een potje kunnen schieten van mid-range en je doet al mee. Deel ook je mening wat betreft SAS. Ben benieuwd of ze nog te verbeteren zijn tijdens off-season.
0
geplaatst: 21 mei 2017, 15:33 uur
Bah, rijdt Rossi zo'n goede race, gaat ie vlak voor de finish onderuit, wat een deceptie. Vinales weer een overwinning, die lijkt ongenaakbaar te worden dit seizoen.
Moto3 was trouwens heel bijzonder, er lag olie op de baan wat niemand zag, totdat zo'n beetje het hele veld onderuit ging, nog nooit zoiets gezien. Wel mooi dat Bendsneyder weer wat beter rijdt dan in het begin van het seizoen, een negende plek is weer een stapje hoger en is goed voor zijn zelfvertrouwen.
Moto3 was trouwens heel bijzonder, er lag olie op de baan wat niemand zag, totdat zo'n beetje het hele veld onderuit ging, nog nooit zoiets gezien. Wel mooi dat Bendsneyder weer wat beter rijdt dan in het begin van het seizoen, een negende plek is weer een stapje hoger en is goed voor zijn zelfvertrouwen.
0
geplaatst: 21 mei 2017, 16:08 uur
Vandaag Ice Hockey world championship finales. Om 16:15 Rus vs Fin voor t brons en om 20:45 Can vs Zwe voor t goud. Speelt zich af in Lanxess arena in Keulen en de vorige keer toen het WK ook daar was ben ik er een kijkje gaan nemen. Vooral veel bezopen scandinaviers haha. Flinke hal met gestoffeerde stoelen waar je ook zonder winterjas plaats kunt nemen.
Afijn, ik heb het youtube kanaal inmiddels gevonden die het eea live zal brengen. Ben benieuwd.
https://www.eishockey-online.com/images/stories/wm_2017.jpg
Canada - Sweden | Full Game | #IIHFWorlds 2017
Afijn, ik heb het youtube kanaal inmiddels gevonden die het eea live zal brengen. Ben benieuwd.
https://www.eishockey-online.com/images/stories/wm_2017.jpg
Canada - Sweden | Full Game | #IIHFWorlds 2017
1
geplaatst: 21 mei 2017, 21:32 uur
Ataloona schreef:
James zit er denk ik niet bij omdat de Cavs toch wel een matig regulier seizoen draaiden als je het afzet tegen hun selectie. Totaal niet naar hun kunnen en de laatste paar maanden heb ik toch weleens met verbazing naar de Cavs gekeken. Uit die sleur kreeg James ze ook nog niet voor de playoffs.
De Cavs hadden geen topseizoen nee maar James zelf absoluut wel. Hij heeft nog nooit zoveel assists gegeven en rebounds gepakt als afgelopen jaar. Die sleur waar jij het over hebt daar geloof ik overigens niet zo in. Zeker nu ik deze play-offs zo zie geloof ik er geen snars van dat de Cavs heel matig waren. Die hebben gewoon bewust wedstrijden laten lopen, zich gespaard (James heeft veel meer rust gepakt dan bijvoorbeeld Leonard, Curry, Harden of wie ook) en het seizoen doorgewandeld tot de play-offs begonnen. James zit er denk ik niet bij omdat de Cavs toch wel een matig regulier seizoen draaiden als je het afzet tegen hun selectie. Totaal niet naar hun kunnen en de laatste paar maanden heb ik toch weleens met verbazing naar de Cavs gekeken. Uit die sleur kreeg James ze ook nog niet voor de playoffs.
Over die MVP race, wat je zegt over Leonard is wel waar, die brengt tenminste defensief iets. Hetzelfde geldt voor James. Één van die twee doen als MVP dan maar...

2
geplaatst: 21 mei 2017, 21:45 uur
Maakt mij allemaal niet zoveel uit. Nu James gewoon weer sympathiek bij de Cavs zit en zich vrij nuchter en relaxt opstelt kan ik behoorlijk van 'm genieten. Als ik een vedette als Messi week in week uit zo gefrusteerd en verongelijkt zie doen, kan ik alleen maar respect voor James hebben. Terwijl ik het ten tijde van zijn overstap naar de Heat nog een enorme droeftoeter vond.
Nu is het gewoon leuk om deze wedstrijden te zien en later tegen jonge mensen te vertellen over een speler die met gemak in het rijtje Jordan, Chamberlain, Robinson, Olajuwon, Jabbar, West, Barkley etc past. En dan liep er ook nog een KB rond in LA. Blijft mooi dat deze sport iedere generatie weer vele absolute sterren kan voortbrengen. Sport om van te genieten. Nu moeten ze alleen wel bij de juiste teams terecht komen om de Cavs en Warriors uit te dagen!
Nu is het gewoon leuk om deze wedstrijden te zien en later tegen jonge mensen te vertellen over een speler die met gemak in het rijtje Jordan, Chamberlain, Robinson, Olajuwon, Jabbar, West, Barkley etc past. En dan liep er ook nog een KB rond in LA. Blijft mooi dat deze sport iedere generatie weer vele absolute sterren kan voortbrengen. Sport om van te genieten. Nu moeten ze alleen wel bij de juiste teams terecht komen om de Cavs en Warriors uit te dagen!
0
geplaatst: 21 mei 2017, 23:42 uur
We zijn nu 3 uur verder en de finale is nog niet gedaan! haha. Canada- Zweden 1-1. Nu shoot-outs
edit: nu wel. Zweden wint het goud.
edit: nu wel. Zweden wint het goud.
0
geplaatst: 21 mei 2017, 23:42 uur
trebremmit schreef:
Bah, rijdt Rossi zo'n goede race, gaat ie vlak voor de finish onderuit, wat een deceptie.
Bah, rijdt Rossi zo'n goede race, gaat ie vlak voor de finish onderuit, wat een deceptie.
Inderdaad. In de eindfase zagen we nog twee knappe inhaalacties van Rossi. Maar na een klein foutje ging Viñales weer voorbij en toen deed Rossi wat hij bijna nooit doet.

0
geplaatst: 22 mei 2017, 18:33 uur
trebremmit schreef:
Treurig nieuws zeg.
‘Geen hoop meer op herstel Nicky Hayden’ - racesport.nl
Oud wereldkampioen in de MotoGp en reed nu in de superbike, een erg goede motorcoureur wat mij betreft.
Treurig nieuws zeg.

‘Geen hoop meer op herstel Nicky Hayden’ - racesport.nl
Oud wereldkampioen in de MotoGp en reed nu in de superbike, een erg goede motorcoureur wat mij betreft.
Vandaag overleden.

R.I.P. Nicky Hayden.
http://www.ad.nl/andere-sporten/motorracer-nicky-hayden-overleden-na-fietsongeluk~a39f6c02/
0
geplaatst: 23 mei 2017, 16:25 uur
Aaaaiii. Maagproblemen Tommeke volgens Sunweb. Het zit ook nooit mee met de Nederlanders hè.
0
geplaatst: 23 mei 2017, 16:27 uur
Hopelijk rijden de overige favorieten zich zo dadelijk helemaal te barsten tegen elkaar, zodat de Vlinder de overblijvers kan oppikken. Het zit echter zeker niet mee 
Als het er nu maar uit is. Dat kan opluchten en hernieuwde energie geven

Als het er nu maar uit is. Dat kan opluchten en hernieuwde energie geven

0
geplaatst: 23 mei 2017, 16:31 uur
Daar lijkt het nu wel op 
Quintana ziet er ook niet super uit, dat scheelt ook.

Quintana ziet er ook niet super uit, dat scheelt ook.
0
geplaatst: 23 mei 2017, 16:42 uur
Zo jammer. Dumoulin had Quintana vandaag zeker kunnen hebben, zo krijg ik het idee.
0
geplaatst: 23 mei 2017, 16:51 uur
Ze staan weer ongeveer gelijk nu.
Dan zit het er nog in, met die tijdrit op de laatste dag.
Dan zit het er nog in, met die tijdrit op de laatste dag.
0
geplaatst: 23 mei 2017, 16:55 uur
Er zijn alleen nog wel 3 ritten voor de tijdrit...
Hoeveel zou hij pakken op Quintana in de tijdrit ongeveer? 1,5 minuut?
Hoeveel zou hij pakken op Quintana in de tijdrit ongeveer? 1,5 minuut?
0
geplaatst: 23 mei 2017, 16:57 uur
Toch wel opvallend: Nibali lijkt alle risico's van de wereld te nemen, terwijl Dumoulin strak en degelijk daalt. Ze zijn blijkbaar even snel.
0
geplaatst: 23 mei 2017, 16:58 uur
Ja, maximaal 2 minuten.
Maar ik vind Quintana niet sterk vandaag.
Daar hoeft Tom in goede doen niet voor onder te doen.
Nibali kan nog wel eens gevaarlijker worden.
Maar ik vind Quintana niet sterk vandaag.
Daar hoeft Tom in goede doen niet voor onder te doen.
Nibali kan nog wel eens gevaarlijker worden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.