MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Nicolage Rico schreef:

Hoeveel zou hij pakken op Quintana in de tijdrit ongeveer? 1,5 minuut?

Ongeveer 1:15 tot 1:30 normaal gesproken.

starbright boy schreef:
Toch wel opvallend: Nibali lijkt alle risico's van de wereld te nemen, terwijl Dumoulin strak en degelijk daalt. Ze zijn blijkbaar even snel.
Nibali is ook geen briljante daler. Nooit echt geweest, veel te weinig verfijnd. Maar die gast kent gewoon totaal geen angst, tot het roekeloze aan toe.

Zo, Dumoulin zat al dicht achter de rest van de favorieten.

Zonder de boodschap had ie vrijwel geen tijd verloren.

Super gedaan!

123poetertjes schreef:
(quote)
Nibali is ook geen briljante daler. Nooit echt geweest, veel te weinig verfijnd. Maar die gast kent gewoon totaal geen angst, tot het roekeloze aan toe.

De beste daler ter wereld. Won de Ronde van Lombardije een aantal jaar geleden in de afdaling. Nooit vertoond.

Kies uw blik op vandaag:

Optimistische kijk:
Vorig jaar won hij een dag na de etappe waar hij die caravan in dook een bergrit in de tour. Als er iemand zich kan opladen is het Dumoulin wel.
Quintana is ook niet op zijn best en Nibali is meer spektakel dan dat zijn dalen nou echt iets betekent voor het klassement en in het klimmen maakt hij ook niet een verpletterende indruk. Pinot is al helemaal kwetsbaar.
Dumoulin verloor in de hele klim maar 45 seconden op Nibali terwijl hij alleen reed en in de afdaling helemaal niks. Menig renner had opgegeven en was op minuten binnengekomen.

Pessimistische kijk:
Nederlanders knakken onder de spanning van de derde week, Dumoulin komt ook heel gespannen over, meer dan normaal en dat was eigenlijk zondag en vandaag voor de problemen ook al zo. Donderdag is bijna net zo zwaar als vandaag en ook woensdag, vrijdag en zaterdag nog heel zware ritten. Hij zou 1:15 kunnen pakken in de tijdrit, maar 1:45 ben je zo in een klim kwijt.

starbright boy schreef:
(quote)

Ongeveer 1:15 tot 1:30 normaal gesproken.
Ik lees in de krant dat Dumoulin 4,3 seconden per kilometer pakte op Quintana in de tijdrit. Als dat in de slottijdrit ook zo zou zijn, geeft dat een verschil van 2'10. Maar dat is theorie, natuurlijk is de ene tijdrit de andere niet.

Deze is vlakker en heeft minder bochten, verschil zal waarschijnlijk een stuk kleiner zijn.

Hendrik68
Ataloona schreef:
Zo jammer. Dumoulin had Quintana vandaag zeker kunnen hebben, zo krijg ik het idee.
Dat Quintana een zeker niet sterk klimmende Nibali alleen maar bij kan houden zegt genoeg. Zonder de poepbeurt had Dumoulin op zijn minst bij kunnen blijven en misschien nog wel meer.

Normaal gesproken ben je bij darmklachten weg en verlies je zo 10 minuten. Tom verloor relatief weinig, hij daalde ook nog eens net zo snel als Nibali. Dat hij zo weinig verliest doet toch vermoeden dat het bijna letterlijk een scheet die dwars zat was en meer niet. Anders bestaat het niet dat je zo weinig tijd verliest. Als het hierbij blijft dan zie ik het opeens toch wel zonnig in en kan hij in die lang laatste klim van morgen, die niet zo allemachtig stijl is zowel Quintana als Nibali pijn doen. En hij zal na vandaag nooit meer stoppen voor een vallende tegenstander. Vond ik ook al niet zo slim van hem.

starbright boy schreef:
Deze is vlakker en heeft minder bochten, verschil zal waarschijnlijk een stuk kleiner zijn.
Dat lijkt me allebei net in het voordeel van Dumoulin.

Niet helemaal, de ideale tijdrit voor Dumoulin is net wat zwaarder en langer. Eigenlijk zoals de eerste was. Normaal wint hij deze ook, maar zijn de verschillen kleiner.

De Warriors hebben heel overtuigend gewonnen van de Spurs. Die zullen het op die manier wel halen van de Cavs.

Vandaag geen gevaar voor Dumoulin.
Komt hij morgen binnen een halve minuut van Quintana of Nibali binnen wint hij de Giro!
Vrijdag en zaterdag zie ik ze hem er niet af rijden.

Daarin kan ik wel met je meegaan, morgen is verreweg de zwaarste etappe van allemaal. Maar, zeker de etappe van vandaag biedt wat mij betreft zelfs perspectief voor hem. Die laatste klim is een echte loper, kilometer of elf en niet te stijl. Misschien draait ie ze er daar wel allemaal af!

Als dat gebeurt is hij vandaag al wel zeker van de eindzege, ja!
Maar dan zou hij echt Merckxiaans zijn, en zo ver wil ik nog niet gaan.
En zeker Nibali is ook sterk, die krijgt hij er op dit terrein niet zomaar af.

Edgar18 Dat zie ik niet gebeuren, veel te weinig onderscheidend.

En vrijdag en zaterdag zijn dan wel stukken minder zwaar dan morgen, maar moeten juist weer niet onderschat worden. Kan echt nog wel wat spectaculairs in gebeuren. Dus ook als Dumoulin morgen gaat overleven is hij wat mij betreft nog absoluut niet zeker.

Met het oog op de tijdrit, waar hij minimaal 1,5 minuut zal pakken, toch wel.

Ik zou zeggen minimaal 1 minuut, waarschijnlijk ergens tussen 1:15 en 1:40.

Maar dan nog: Pittige ritten op vr en za waarin je de Giro echt wel kunt verliezen. Veel onderscheidener dan vandaag. 14% aan de voet van de slotklim op vrijdag bijvoorbeeld. Daar kun in je in een paar kilometer op minuten gezet worden als je niet goed genoeg bent. Of een behoorlijk pittige afdaling in de etappe van zaterdag. Da's nog echt wel bloedserieus.

panjoe (moderator)
Off-topic bericht verwijderd.

Dit zijn de tijden van de afdaling van gisteren:
Tom Dumoulin 19:18
Vincenzo Nibali 19:29
Nairo Quintana 19:41

Weetje: Dit was Dumoulins 14e roze trui. Dat is evenveel als Paolo Salvodelli en Marco Pantani.

Dat hij er 18 van mag maken dit jaar.

Het was trouwens zijn 20e leiderstrui in een grote ronde. Er is maar 1 Nederlander die er meer had: Joop Zoetemelk (37).

Spannende etappe zeg, Dumoulin ziet er voorlopig goed uit. Vanaf nu komen er veel erg steile stroken voor in de rit, dit lijkt me in het voordeel van Quintana en Nibali.

Nog 30 kilometer te gaan...

Hij is even sterk als Nibali en Quintana die genoeg (ploeg)maats om zich heen hebben/hadden. Had Tom net zo'n sterk team dan was het misschien niets eens zo spannend geweest. Was Wilco er nog maar bij om te knechten...

Desalniettemin kan er nog veel gaan gebeuren op de slotklim.

Ik denk dat Tom makkelijk standhoudt vandaag.
Movistar is al klaar en Quintana is niet sterk genoeg.
De laatste km's zijn ook niet steil, dus dat is ook in zijn voordeel.

Zeer spannend ja, wat een etappe!

Wat een klasbak! Dit geeft hij nooit meer weg!
Tom heerst, kijkt om zich heen, speelt met zijn tegenstanders

Dit begint er inderdaad weer gunstiger uit te zien. Zonder fysieke malheur is Tom gewoon de sterkste!

Wat een geweldige etappe was dat..

Tom begint Armstrong trekjes te vertonen, hij rijdt als een echte patron rond. Prima etappe vandaag, zeer sterk gereden. Morgen nog een erg steile slotklim terwijl de etappe van zaterdag zich meer leent voor een vroege ontsnapping. Normaliter zou ik zeggen dat zo'n steile klim niet in Toms voordeel is maar als hij blijft rijden zoals vandaag geef ik hem een goede kans geen tijd te verliezen.

Edgar18 schreef:
Tom begint Armstrong trekjes te vertonen, hij rijdt als een echte patron rond.

En voegt daar ook nog een patron uitspraak aan toe:
"With the way Quintana and Nibali rode today I'd be very happy to see them lose their podium spots by Milan."

Mooie zege ook voor Matthieu van der Poel in de ronde van België.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:43 uur

geplaatst: vandaag om 12:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.