MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Buiten de laatste 7km vond ik het toch niet zo spannend eerlijk gezegd. Daarvoor maar 1 aanval geweest van quintana en nibali. Quintana leunt enorm veel op zijn ploeggenoten. Dumoulin was wel weer erg sterk, gelukkig.

Het gaat fout. Dutch curse.

GPS totaal onbetrouwbaar. Gat is niet heel groot. 30 seconden ofzo.

Tommeke wordt weer keihard genaaid zeg.

Z'n toiletbezoekjes kosten 'm nog de eindzege...

Ook wel een beetje dom om zo naar QuiNib uit te halen gisteren.
Maar er is nog niks verloren!

Laffe ploegen/renners bij Bahrein Merida en Movistar.

“The RAI commentator said that Rojas stayed with Tom to inform Quintana the “right” moment to attack. Crazy shit…”

Oioioi. Nairo held af voor mij. En die haai ook (naam heeft het altijd al gezegd natuurlijk).

Ik mocht Quintana al niet echt, maar nu al helemaal niet meer. Voor Nibali houd ik nog wel respect door de manier waarop hij normaal gesproken koerst.

Kudos voor JvdB en Adam Yates!

JvdB maakt zich toch nog even nuttig ja
En de Nederlandse samenwerking was een feit

Qua onsportiviteit is deze move van Movistar vergelijkbaar met een elftal dat doorspeelt nadat de keeper van de tegenpartij geblesseerd op de grond ligt. En vervolgens op enkele cm's de goal missen.

Ik heb voor mijn gemoedsrust de Twitter-pagina met alle tweets naar Team Movistar maar weer aan gezet.

Die aanvallen van Movistar/Bahrein getuige wel van veel vertrouwen in hun eigen sportieve prestaties zeg.

Volle bak als Tom aan het poepen is. Volle bak als Tom aan het plassen is.

Wanneer de Vlinder wel op zijn fiets zit, kijken ze bij elke aanval wanhopig achterom. Ik sluit mij aan bij Girini's uitspraken van gisteren.

Tsja, Dumoulin heeft gisteren natuurlijk geen vrienden gemaakt met zijn uitspraken. Het rechtvaardigt de actie van vandaag niet, maar ik denk wel dat het heeft meegespeeld. De spanningen zullen nu wel nog hoger oplopen...

Gelukkig maar dat deze coupe mislukt is. Wat een ongelooflijke treurigheid als je zo probeert te winnen. Ik hoop dat Quintana zometeen van zijn fiets wordt geduwd door een geit en dat Nibali uitglijd over een bananenschil en in een sloot valt.

En als dat niet gebeurt dan moet Dumoulin ze op de slotklim maar helemaal kapot maken.

Geinig dat Pinot het toch flikt om buiten het verbale schot te blijven terwijl hij ook zijn halve ploeg op kop had gezet.

Ach, ik als neutrale toeschouwer maal er verder niet echt om. Het was niet netjes, maar het resulteert in elk geval wel in een mooie koers. Tevens het signaal dat vanaf nu alles is geoorloofd, goed voor de spanning en des te knapper mocht Dumoulin het halen. Het respect voor de wielercode was al sowieso weg sinds Valdezcaray 2012, wat dat betreft is de hoop allang vervlogen dus laten we het nu maar zo doen.

Edit om 15:19: lol, nu is er zelfs terug twijfel of ie daadwerkelijk gepist heeft.

Fake News inderdaad, Dumoulin zat blijkbaar aan de achterkant van het peloton toen er werd aangevallen.

Alsnog hoop ik dat Quintana wordt omgeduwd door een geit.

Oei oei, dat ziet er niet goed uit

Gelukkig heeft ie Geschke bij zich...

Edit: Geschke weg, maar Nibali en Quintana lijken ook niet goed.

Als de koers zich zo voortzet doet Pinot weer helemaal mee na vandaag.

Oei, hij is de trui kwijt. Aan de andere kant is 38 seconden niet onoverbrugbaar in de tijdrit... Maar dan moet ie morgen er wel bij kunnen blijven.

Quintana en Nibali waren niet sterk, dat scheelt wel weer.
Pinot misschien nog wel de gevaarlijkste nu.
Prachtige Giro in elk geval!

Morgen hoogstens 25 sec verliezen ofzo. Dat wordt pittig en gruwelijk spannend.

Quintana moet nu overigens wel flink vrezen voor zowel Dumoulin als Pinot en in de aanval gaan. Nibali moet ook alles op alles zetten morgen. Wordt episch!

Het kan nog alle kanten op gaan, Dumoulin normaal gesproken de beste tijdrijder. Maar denk dat Quintana ook wel vleugels krijgt als hij in het roze rijdt en echt niet veel meer dan 1 minuut op Dumoulin gaat verliezen. Eerst morgen maar eens afwachten en niet meer dan 30 seconden op Quintana verliezen.....

Toch weer de vloek van het slotweekend of kan Dumoulin nog remonteren in de afsluitende tijdrit? Dan mag hij morgen inderdaad niet meer dan een halve minuut verliezen, ik houd mijn hart ervoor vast. Enige voordeel van de etappe van morgen is dat de laatste 15 km min of meer vlak is, dat is in het voordeel van Dumoulin. In ieder geval wordt het een bizar spannend slotweekend...

Dit wordt in elk geval een heerlijke ontknoping inderdaad. Als je ziet dat een zwaarvermoeide Polanc (die rijdt werkelijk al twee weken lang over zijn limiet) ook nog binnen de drie minuten van Pinot finisht dan weet je wel dat iedereen helemaal dood zat. Verschillen zullen morgen waarschijnlijk ook niet reuze worden, dus Dumoulin alsnog met de beste papieren al mag zijn dag niet slechter zijn dan vandaag.
Jammer van het tijdverlies van Ilnur in de tweede rit, die had het ze anders ook nog lastig kunnen maken.

Uit de mond van Tom: "I made a rookie mistake in the descent." Kan dus ook een streep onder. De kleur daarvan mogen jullie bepalen.

Hij mag morgen niets verliezen. Anders wordt het link. Ook bij een halve minuut al. Ik hou het op 1:15 op Quintana als hij redelijke doen is. Is hij minder dan kan het closer worden. Is hij top dan kan het pakweg 1:40 worden. Maar dat laatste weet ik zo net nog niet.

Hij mag morgen inderdaad geen seconde verliezen. Dumoulin is de beste tijdrijder maar lijkt ook aan het einde van zijn latijn. Pinot is ook een formidabel tijdrijder en heeft het momentum, die zie ik niet veel tijd verliezen op Dumoulin in de tijdrit.

Dumoulin was nog wel opvallend positief in het interview na afloop. Ik begin al langzaam in de 'het gaat weer niet lukken' modus te geraken.

Pinot is vooral onzeker. Normaal een redelijke tijdrijder, maar hij heeft er heel erg op getraind en reed dit jaar één zeer sterke tijdrit, waarbij hij Dumoulin versloeg. Eerste tijdrit van de Giro was weer zijn "oude niveau" eigenlijk. Dus gewoon ongeveer zoals Nibali.

Quintana 85.02.40
Dumoulin 38"
Nibali 43"
Pinot 53"
Zakarin 1'21"
Pozzovivo 1'30"
Mollema 2'48"

Pffff.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:18 uur

geplaatst: vandaag om 14:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.