Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 26 mei 2017, 18:02 uur
Pozzovivo en Zakarin moeten zeker aanvallen willen ze nog kans maken op het podium.
Voor Nibali telt alleen de winst, dus die moet ook nog wat.
Quintana zal wel weer behoudend koersen, daar komt het grootste gevaar niet van verwacht ik.
Zeker een voordeel dat de laatste 15 km redelijk vlak is.
Een aanvaller zal op de top zeker 1 minuut moeten hebben om het vol te houden tot de finish.
Voor Nibali telt alleen de winst, dus die moet ook nog wat.
Quintana zal wel weer behoudend koersen, daar komt het grootste gevaar niet van verwacht ik.
Zeker een voordeel dat de laatste 15 km redelijk vlak is.
Een aanvaller zal op de top zeker 1 minuut moeten hebben om het vol te houden tot de finish.
4
geplaatst: 26 mei 2017, 18:09 uur
Aangezien er de laatste tijd nogal wat klachten komen over dit topic, die vooral gaan over het feit dat dit een discussietopic tussen <Dumoulin> fans geworden is, wil ik een ieder verzoeken hier a.u.b wat meer een algemeen sporttopic van te maken, zoals de topictitel al aangeeft, en het vele slowchat over die <Giro> wat te minderen.

0
geplaatst: 26 mei 2017, 19:04 uur
Stel je niet zo aan man, er maakt een Nederlander nog steeds een goede kans om als eerste Nederlander in 37 jaar een grote wielerronde te winnen, ik wat zonder meer een van de meest spannende ontknopingen van een grote ronde in jaren is. Moeten we het dan voor de afwisseling maar over korfballen of klootschieten hebben?
0
geplaatst: 26 mei 2017, 21:11 uur
0
geplaatst: 27 mei 2017, 01:15 uur
Mooie resultaten voor Kiki Bertens op gravel de laatste weken. Kwartfinale op de masters in Madrid, halve finale op de masters in Rome en nu de finale bereikt op het toernooi in Nürnberg waar ze haar titel verdedigt! Hierdoor is ze al gestegen naar haar hoogste positie ooit op de wereldranglijst (19e).
Later vandaag speelt ze de finale tegen de Tsjechische qualifier Krejckikova. Met de huidige vorm mag dat voor Kiek geen probleem zijn.
Zondag wacht dan alweer de eerste ronde van Roland Garros. Ze heeft redelijk gunstig geloot, waardoor Ronde 3 / 4 er op zijn minst wel in zit. En misschien is er net zoals vorig jaar (halve finale) nog meer mogelijk. In deze vorm hoeft ze maar voor weinig speelsters onder te doen.
FOX had onlangs nog een interessante documentaire over het leven van Kiki, hier terug te kijken:
FOX Sports DOC: Gewoon Kiki - foxsports.nl
Later vandaag speelt ze de finale tegen de Tsjechische qualifier Krejckikova. Met de huidige vorm mag dat voor Kiek geen probleem zijn.

Zondag wacht dan alweer de eerste ronde van Roland Garros. Ze heeft redelijk gunstig geloot, waardoor Ronde 3 / 4 er op zijn minst wel in zit. En misschien is er net zoals vorig jaar (halve finale) nog meer mogelijk. In deze vorm hoeft ze maar voor weinig speelsters onder te doen.
FOX had onlangs nog een interessante documentaire over het leven van Kiki, hier terug te kijken:
0
Hendrik68
geplaatst: 27 mei 2017, 10:10 uur
De grote dag: weet Tom zich te handhaven of wordt het spervuur aan aanvallen hem te veel. Ik vind Pinot eigenlijk nog de grootste bedreiging. Voordeel is dat het nu aan de mannen van Movistar is om het tempo hoog te houden. Maar goed beschouwd is het vrij simpel, heeft hij de vorm van gisteren dan kan hij het schudden. Met de vorm van donderdag is hij na morgen de winnaar. Kruijswijk gaat hem in ieder geval niet meer kunnen helpen.
0
geplaatst: 27 mei 2017, 10:19 uur
Het profiel bekijkend moet Tom het kunnen redden. Niet steil genoeg voor Quintana in elk geval en de laatste 15 km vlak. Nibali, Pinot en Zakarin zullen het zeker proberen, maar alleen gaan die het ook niet redden.
1
geplaatst: 27 mei 2017, 10:47 uur
Ik weet niet of Tom nog ergens ruzie in het peleton heeft, anders heeft hij vast nog wel een vergadering gepland.
Die flexibele werkplekken in het wielrennen zitten altijd achterin ?
Die flexibele werkplekken in het wielrennen zitten altijd achterin ?
0
geplaatst: 27 mei 2017, 11:02 uur
Gretz schreef:
Ik moet inloggen met de een of andere account die ik niet heb. Jammer maar helaas.
0
geplaatst: 27 mei 2017, 11:03 uur
Jammer, geen drie Nederlanders in de top 10. Kruiswijk geeft op.
Heel Lotto-Jumbo dan maar in dienst van de Vlinder vandaag?
Heel Lotto-Jumbo dan maar in dienst van de Vlinder vandaag?
0
geplaatst: 27 mei 2017, 11:10 uur
Clement mee in de vroege vlucht van de dag dan maar. Een goede renner die ik nog weinig heb gezien deze Giro. Het wordt vandaag echt erop of eronder voor Dumoulin en hij mag eigenlijk geen tijd verspelen. De tijdrit van morgen is niet erg lastig, ik verwacht niet dat hij hierin meer dan twee seconden per kilometer kan pakken op Quintana. Nog veel mooier zou een eigen coupje zijn. Wegrijden vlak voor de top van de laatste beklimming samen met één of twee goede tijdrijders (Mollema, Jungels, Zakarin) en dan de laatste vijftien kilometer in koppeltijdrit naar de finish, voor je het weet heb je dertig seconden te pakken op de rest.
0
geplaatst: 27 mei 2017, 12:10 uur
GrafGantz schreef:
Ik moet inloggen met de een of andere account die ik niet heb. Jammer maar helaas.
(quote)
Je kunt een gratis account aanmaken en dan de video bekijken.

0
geplaatst: 27 mei 2017, 12:27 uur
Edgar18 schreef:
Wegrijden vlak voor de top van de laatste beklimming samen met één of twee goede tijdrijders (Mollema, Jungels, Zakarin) en dan de laatste vijftien kilometer in koppeltijdrit naar de finish, voor je het weet heb je dertig seconden te pakken op de rest.
Het zou mooi zijn als Mollema na vandaag derde staat. Dan kan hij wachten op Dumoulin bij de tijdrit en heb je pas echt een koppeltijdrit. Vervolgens profiteert Mollema van Dumoulin, want ik verwacht dat laatstgenoemde iets harder zal gaan. Wegrijden vlak voor de top van de laatste beklimming samen met één of twee goede tijdrijders (Mollema, Jungels, Zakarin) en dan de laatste vijftien kilometer in koppeltijdrit naar de finish, voor je het weet heb je dertig seconden te pakken op de rest.

Ik vraag me overigens af... is 38 seconden een veilige marge om de laatste tijdrit mee in te gaan?
0
Hendrik68
geplaatst: 27 mei 2017, 12:43 uur
Ja, maar geen 2 of zo. Hij moet het verschil onder de minuut houden, kortom hij mag vandaag gewoon geen tijd verliezen. Op Quintana gebeurt dat ook niet als Tom de goede benen heeft, maar Pinot is in alle gevallen de gevaarlijkste. Die kan Tom zelfs pijn doen als Tom wel zijn dag heeft. En Pinot is wel in staat om een halve minuut voorsprong vast te houden in de tijdrit.
0
geplaatst: 27 mei 2017, 12:45 uur
Nibali vlak ik ook nog niet uit.
Die twee zijn de gevaarlijkste vandaag.
Die twee zijn de gevaarlijkste vandaag.
0
geplaatst: 27 mei 2017, 13:21 uur
Titmeister schreef:
er maakt een Nederlander nog steeds een goede kans om als eerste Nederlander in 37 jaar een grote wielerronde te winnen, ik wat zonder meer een van de meest spannende ontknopingen van een grote ronde in jaren is.
er maakt een Nederlander nog steeds een goede kans om als eerste Nederlander in 37 jaar een grote wielerronde te winnen, ik wat zonder meer een van de meest spannende ontknopingen van een grote ronde in jaren is.
Lijkt een beetje op Feyenoord in de ontknoping van de Eredivisie.

Hup Tommeke vanmiddag!
0
geplaatst: 27 mei 2017, 13:28 uur
Hendrik68 schreef:
Ja, maar geen 2 of zo. Hij moet het verschil onder de minuut houden, kortom hij mag vandaag gewoon geen tijd verliezen. Op Quintana gebeurt dat ook niet als Tom de goede benen heeft, maar Pinot is in alle gevallen de gevaarlijkste. Die kan Tom zelfs pijn doen als Tom wel zijn dag heeft. En Pinot is wel in staat om een halve minuut voorsprong vast te houden in de tijdrit.
Al sprint Nairo ervandoor, dan moet Tom gewoon zijn eigen tempo rijden (zoals altijd) en mag hij gerust 20 seconden verliezen.
Pinot moet hij wel goed in de gaten houden inderdaad. Als die vogel vleugels krijgt vandaag...
0
geplaatst: 27 mei 2017, 14:02 uur
Mijn voorspelling eindstand:
1. Nibali
2. Pinot
3. Dumoulin
4. Quintana
1. Nibali
2. Pinot
3. Dumoulin
4. Quintana
0
geplaatst: 27 mei 2017, 14:23 uur
Over de nummer vier zijn we het eens, die andere drie vind ik echt heel moeilijk in te schatten. Toch vrees ik dat je er met deze voorspelling niet ver naast zit... 

0
geplaatst: 27 mei 2017, 14:31 uur
Pinot was gisteren echt goed en heeft volgens mij een redelijke tijdrit, maar Nibali wint op zijn ervaring. De pijp bij Tommeke lijkt me redelijk leeg en Quintana verliest op zijn tijdrit.
0
geplaatst: 27 mei 2017, 14:38 uur
Nibali is de slimste van het stel. Pinot lijkt de beste algemene vorm te hebben. Quintana staat nu voor. Dumoulin is veruit de beste tijdrijder.
Nibali heeft de hele Giro nog geen verpletterende indruk gemaakt. Pinots eerste tijdrit viel enorm tegen. Quintana lijkt elke dag een beetje minder te worden deze Giro. Dumoulin had het heel zwaar gisteren.
Nibali heeft de meeste ervaring en won alledrie ronde's. Pinot is notoir wisselvallig. Quintana won ooit een laatste tijdrit in de Giro in het roze (al was die wel heel anders). Sunweb draagt niet meer de hele koers.
Kortom: Ik heb geen idee.
Nibali heeft de hele Giro nog geen verpletterende indruk gemaakt. Pinots eerste tijdrit viel enorm tegen. Quintana lijkt elke dag een beetje minder te worden deze Giro. Dumoulin had het heel zwaar gisteren.
Nibali heeft de meeste ervaring en won alledrie ronde's. Pinot is notoir wisselvallig. Quintana won ooit een laatste tijdrit in de Giro in het roze (al was die wel heel anders). Sunweb draagt niet meer de hele koers.
Kortom: Ik heb geen idee.
0
geplaatst: 27 mei 2017, 14:40 uur
Eurosport suggereert dat Van Garderen misschien naar Sunweb zou komen. Zonder al te veel bewijs. Zou wel een interessante keuze zijn.
2
geplaatst: 27 mei 2017, 14:58 uur
Derde toernooizege voor Kiki Bertens, wint de finale in Nürnberg met enorme overmacht.

0
geplaatst: 27 mei 2017, 15:02 uur
Heel fijn. Ik gun het haar zo. We hebben in Nederland jarenlang bittere armoede gehad in het toptennis en zij lijkt het wel waar te maken een stabiele subtopper te zijn (en een topper op gravel). Waar vele dames en heren even aan de top 50 kietelden en vervolgens anderhalf jaar vormcrisis hadden.
0
geplaatst: 27 mei 2017, 16:45 uur
Ben ik blij dat Jungels en Tom elkaar gevonden hebben.
Hup Benelux
Hup Benelux
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.