Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 27 mei 2017, 16:45 uur
Alweer de derde dag op rij dat ik met samengeknepen billen naar de Giro zit te kijken. Blij dat ik morgenmiddag naar een verjaardag moet en niet kan kijken, een rustdag lijkt me gezond voor m'n gestel. Al zal ik eind van de middag wel nonstop m'n telefoon checken, de vraag is natuurlijk hoe rustgevend dat is 

0
geplaatst: 27 mei 2017, 16:47 uur
Ha, ik kon juist gisteren niet kijken, maar zat ik alsnog continu diverse Giroblogs te vernieuwen 

0
geplaatst: 27 mei 2017, 16:55 uur
Prachtig om te zien dit. De Vlinder komt dichter en dichterbij.
Twijfel in de kopgroep.
Twijfel in de kopgroep.
0
geplaatst: 27 mei 2017, 17:06 uur
Zakarin pak die bonipunten of laat het pozzo zijn!!
Edit: fuck Pinot. Die gaat het met Dumoulin uitmaken morgen.
Edit: fuck Pinot. Die gaat het met Dumoulin uitmaken morgen.
0
geplaatst: 27 mei 2017, 17:08 uur
Niet te geloven dit! Wat een koers weer! Het is al dagen niet goed voor mijn hart die Giro! Ik denk dat ik nog nooit zo'n spannende tijdrit verwacht heb als die van morgen.
0
geplaatst: 27 mei 2017, 17:08 uur
Oogt wat kapot ja, maar een verlies van slechts 15 sec had ik gister voor getekend hoor.
1
geplaatst: 27 mei 2017, 17:09 uur
Man, man, man. Poe, poe, poe.
Heb ik ooit een spannender grote ronde gezien? Volgens mij niet. Bizar. Bizar.
Ik heb geen nagels meer over. En nog meer grijze haren dan ik al had.
Heb ik ooit een spannender grote ronde gezien? Volgens mij niet. Bizar. Bizar.
Ik heb geen nagels meer over. En nog meer grijze haren dan ik al had.
0
geplaatst: 27 mei 2017, 17:12 uur
Dat gaat heel spannend worden morgen!
Gevaar gaat komen van Pinot en Nibali denk ik, 53 seconden achterstand op Quintana in een tijdrit van bijna 30 km kan wel overbrugt worden.........
Gevaar gaat komen van Pinot en Nibali denk ik, 53 seconden achterstand op Quintana in een tijdrit van bijna 30 km kan wel overbrugt worden.........
0
geplaatst: 27 mei 2017, 17:12 uur
Wauw. Mooiste rit in tijden, of in elk geval tussen de favorieten. Meer aankomsten op plateaus svp!
0
geplaatst: 27 mei 2017, 17:14 uur
123poetertjes schreef:
Wauw. Mooiste rit in tijden, of in elk geval tussen de favorieten. Meer aankomsten op plateaus svp!
Kan ook heel saai zijn hoor.
0
geplaatst: 27 mei 2017, 17:16 uur
Bonk schreef:
Niet te geloven dit! Wat een koers weer! Het is al dagen niet goed voor mijn hart die Giro! Ik denk dat ik nog nooit zo'n spannende tijdrit verwacht heb als die van morgen.
Ongekend ja, nog nooit meegemaakt dat er nog 4 renners in de afsluitende tijdrit kans maken op de overwinning in een grote ronde. Ongemeend spannend, maar ik denk dat Dumoulin het kan halen:
1. Dumoulin
2. Pinot
3. Nibali
4. Quintana
1
geplaatst: 27 mei 2017, 17:26 uur
Ik heb eerder geroepen dat Dumoulin 40 seconden gaat winnen op Quintana als hij niet zo goed is, 1:15 als hij ok is en 1:40 als hij top is. Dat eerste is te weinig, de andere zijn goed genoeg.
Pinot is het grote vraagteken morgen. En wellicht de grootste concurrent van Dumoulin. Ging in de eerste tijdrit door het ijs (zat nog onder Quintana), maar heeft eerder dit jaar goede tijdritten gereden.
Tenzij Tom echt niet goed is moeten Nibali en Quintana te pakken zijn.
Pinot is het grote vraagteken morgen. En wellicht de grootste concurrent van Dumoulin. Ging in de eerste tijdrit door het ijs (zat nog onder Quintana), maar heeft eerder dit jaar goede tijdritten gereden.
Tenzij Tom echt niet goed is moeten Nibali en Quintana te pakken zijn.
0
geplaatst: 27 mei 2017, 17:29 uur
Fuck wat was dat spannend zeg. En nu morgen nog zo'n dag. Een tijdrit aan het einde van drie weken Giro is anders dan welke tijdrit ook en bovenal, niet te voorspellen. Bespiegeling als 'hij kan zoveel seconden pakken' kunnen de prullenbak in.
Voor mijn gevoel gaat het tussen Quintana en Dumoulin. Zijn achterstand op Nibali en Pinot is dusdanig klein dat ik daar geen problemen voorzie. Drieënvijftig tellen op Quintana, dat betekent dat hij per kilometer 1,8 seconden sneller moet rijden dan het Colombiaantje.
Voor mijn gevoel gaat het tussen Quintana en Dumoulin. Zijn achterstand op Nibali en Pinot is dusdanig klein dat ik daar geen problemen voorzie. Drieënvijftig tellen op Quintana, dat betekent dat hij per kilometer 1,8 seconden sneller moet rijden dan het Colombiaantje.
0
geplaatst: 27 mei 2017, 17:31 uur
True that, en de kleine tijdsverschillen onderling hielpen hier zeker mee. Maar ik ben nou eenmaal geen fan van een overdosis aan aankomsten bergop dus een beetje variatie kan ik zeker toejuichen. Hier kwam nog een prachtig stukje tactiek bij kijken.
Pinots laatste echt briljante tijdrit is inmiddels ook al van Romandië vorig jaar geleden en die was heuvelachtig. Morgen schat ik hem toch meer niveau Nibbles. Nu maar hopen dat iedereen zijn fiets heel houdt.
Pinots laatste echt briljante tijdrit is inmiddels ook al van Romandië vorig jaar geleden en die was heuvelachtig. Morgen schat ik hem toch meer niveau Nibbles. Nu maar hopen dat iedereen zijn fiets heel houdt.
0
geplaatst: 27 mei 2017, 17:35 uur
Erg, erg weinig bochten morgen. Dat valt in dat filmpje net wel op. Zitten hele lange rechte stukken in.
1
geplaatst: 27 mei 2017, 17:40 uur
Tour 2015 etappe 1, vlakke tijdrit (13km), Dumoulin 0,33 sneller dan Pinot
Tour 2015 etappe 1, vlakke tijdrit (13km), Dumoulin 0,53 sneller dan Quintana
Vuetla 2015 etappe 17, heuvelachtige tijdrit (38,7km), Dumoulin 1,33 sneller dan Quintana
Tour 2016 etappe 13, heuvelachtige tijdrit (37,5km), Dumoulin 3,08 sneller dan Quintana
Tour 2016, etappe 17, klimtijdrit (17km), Dumoulin 0,49 sneller dan Quintana
Dit is wat ik zo snel kon vinden. Nibali heb ik niet naar gekeken, die acht ik kansloos.
Tour 2015 etappe 1, vlakke tijdrit (13km), Dumoulin 0,53 sneller dan Quintana
Vuetla 2015 etappe 17, heuvelachtige tijdrit (38,7km), Dumoulin 1,33 sneller dan Quintana
Tour 2016 etappe 13, heuvelachtige tijdrit (37,5km), Dumoulin 3,08 sneller dan Quintana
Tour 2016, etappe 17, klimtijdrit (17km), Dumoulin 0,49 sneller dan Quintana
Dit is wat ik zo snel kon vinden. Nibali heb ik niet naar gekeken, die acht ik kansloos.
0
geplaatst: 27 mei 2017, 17:41 uur
Dumoulin heeft het nu echt voor het grijpen
Dit mag niet meer fout gaan!
Dit mag niet meer fout gaan!
0
geplaatst: 27 mei 2017, 17:44 uur
Als ie in een proloog al 53 tellen kan pakken zou je inderdaad denken dat het niet fout kan gaan. Maar de gedachte dat ie helemaal naar de klote is na drie weken fietsen laat me maar moeilijk los.
Aan de andere kant, de ploegleider van Pinot sprak net al uit dat Dumoulin gaat winnen en ook collega wielrenners twitteren dat.
Interview met Tom: klik
Aan de andere kant, de ploegleider van Pinot sprak net al uit dat Dumoulin gaat winnen en ook collega wielrenners twitteren dat.
Interview met Tom: klik
0
geplaatst: 27 mei 2017, 17:48 uur
Dit is de stand nu die waarmee we morgen gaan rekenen:
1. Quintana 90.00.38
2. Nibali 0:39
3. Pinot 0:43
4. Dumoulin 0:53
5. Zakarin 1:15
Dumoulin moet meer dan 10 seconden sneller zijn dan Pinot, meer dan 14 seconden sneller dan Nibali, meer dan 53 seconden sneller dan Quintana en mag niet meer dan 22 seconden trager zijn dan Zakarin.
1. Quintana 90.00.38
2. Nibali 0:39
3. Pinot 0:43
4. Dumoulin 0:53
5. Zakarin 1:15
Dumoulin moet meer dan 10 seconden sneller zijn dan Pinot, meer dan 14 seconden sneller dan Nibali, meer dan 53 seconden sneller dan Quintana en mag niet meer dan 22 seconden trager zijn dan Zakarin.
0
geplaatst: 27 mei 2017, 17:50 uur
Wat gebeurt er eigenlijk als 2 renners exact dezelfde tijd hebben? Gaan ze dan naar tienden van seconden kijken?
0
geplaatst: 27 mei 2017, 17:56 uur
Niet de tienden van seconden van de hele ronde. Dat is onmogelijk. Waarschijnlijk gaan ze dan iets doen met of beide tijdritten of die van morgen alleen. Maar zeker weten doe ik dat niet.
0
geplaatst: 27 mei 2017, 18:01 uur
Geweldig spannende etappe vandaag! En morgen wordt het weer zo spannend. Dumoulin lijkt niet meer zijn beste vorm te hebben, maar ik hoop dat hij die morgen met de tijdrit wel weer heeft.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.